Už nejen po silnici. Ve Spojených arabských emirátech příští rok propojí 11 měst a regionů vlaky

Železnice ve Spojených arabských emirátech. Zdroj: Etihad RailŽeleznice ve Spojených arabských emirátech. Zdroj: Etihad Rail

Vlaky pojedou rychlostí 200 km/h, zpočátku budou cestujícím k dispozici stanice ve čtyřech městech.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
panda

To nemaji elektrifikované? jakože, nafty mají víc než dost, ale i tak…

Petr Šimral

S jejich parametry tratí (rovina, 32 tun na nápravu) mají tak šíleně nízké trakční náklady, že nemá smysl to hnát přes elektřinu…

Marek

Tak jde spíš o celkovou „image“ toho projektu, což je pro ně výrazně důležitější faktor, než si možná připouštíme. Jakože se zcela dobrovolně a za mě nelogicky připravili o takový ten „wow, to jsme zas všem vytřeli zrak“ efekt a navíc do budoucna se bude těžké nějak chlubit dieselovými rychlovlaky a propagovat to a používat to k nějakému greenwashingu, jak je to zelený ráj. Ale myslím si, že jim to brzy dojde a elektrifikují to.

tarten

Předpokládám, že pro rychlost 350 km/h jim ani nic jiného nezbyde a nebude to ani greenwashing.

tarten

Těch vlaků ale má být hodně. Nebylo by přece výhodnější elektrifikovat a naftu spalovat v elektrárně s větší účinností?

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Když země vyvážející ropu chce být uhlíkově neutrální…

Mgr.pavel

A používá k té dekarbonizace vlaky na diesel.

Jako pořád lepší vlak než auta, a perspektivně chtějí elektrickou trakci, ale ne teď.

Ondřej

Co je špatného na naftě? Pořád lepší než vodik nebo baterie

Tonda Sehnal

Hezké marketingové sdělení ale na odborném webu bych čekal více informací… Dodavatel vozidel, bližší parametry infrastruktury a mnoho dalšího by se v odborné debatě jistě neztratilo. 😉

Kubrt
Tonda Sehnal

Jop, dík. 👍