Už nejen po silnici. Ve Spojených arabských emirátech příští rok propojí 11 měst a regionů vlaky
Železnice ve Spojených arabských emirátech. Zdroj: Etihad Rail

Vlaky pojedou rychlostí 200 km/h, zpočátku budou cestujícím k dispozici stanice ve čtyřech městech.
To nemaji elektrifikované? jakože, nafty mají víc než dost, ale i tak…
S jejich parametry tratí (rovina, 32 tun na nápravu) mají tak šíleně nízké trakční náklady, že nemá smysl to hnát přes elektřinu…
Tak jde spíš o celkovou „image“ toho projektu, což je pro ně výrazně důležitější faktor, než si možná připouštíme. Jakože se zcela dobrovolně a za mě nelogicky připravili o takový ten „wow, to jsme zas všem vytřeli zrak“ efekt a navíc do budoucna se bude těžké nějak chlubit dieselovými rychlovlaky a propagovat to a používat to k nějakému greenwashingu, jak je to zelený ráj. Ale myslím si, že jim to brzy dojde a elektrifikují to.
Předpokládám, že pro rychlost 350 km/h jim ani nic jiného nezbyde a nebude to ani greenwashing.
Těch vlaků ale má být hodně. Nebylo by přece výhodnější elektrifikovat a naftu spalovat v elektrárně s větší účinností?
Když země vyvážející ropu chce být uhlíkově neutrální…
A používá k té dekarbonizace vlaky na diesel.
Jako pořád lepší vlak než auta, a perspektivně chtějí elektrickou trakci, ale ne teď.
Co je špatného na naftě? Pořád lepší než vodik nebo baterie
Hezké marketingové sdělení ale na odborném webu bych čekal více informací… Dodavatel vozidel, bližší parametry infrastruktury a mnoho dalšího by se v odborné debatě jistě neztratilo. 😉
https://de.wikipedia.org/wiki/Etihad_Rail
Jop, dík. 👍
Výrobce jsem doplnil, ale se vším ostatním jsem u nich co do železnice extrémně opatrný a tady raději budu opravdu čerpat jen z „ohraných“ oficiálních tiskových zpráv… Jestli chcete, přečtěte si tohle, pochopíte.: https://www.etihadrail.ae/en/post/theyab-bin-mohamed-bin-zayed-sends-message-to-mohammed-bin-rashid-following-etihad-rail-journey