Splavnění Odry do Ostravy a nový jez na Labi. Ptejte se šéfa vodních cest Lubomíra Fojtů
Nakládání obří kokily v přístavu Lovosice. Pramen: ŘVC ČR
Jaké jsou možnosti lodní logistky v hlavním městě, kde se o zásobování centra loděmi a plovoucích skladech dlouhá léta jen mluví.
Dobrý den proč se zavírají komory od Týnce po Obřistvý už 12 září když je ještě pěkné počasí a spousta akci na dolním Labi.
Jak to vypadá s prodloužením Batˇova kanálu v obou směrech, tj probíhajíci stavba u Skalice směr Hodonín a plánované splavnění u Otrokovic směr Kroměříž. Díky a
Jak to prosím vypadá s využitím vodní cesty Tyn – Budějovice pro přepravu nákladů? A chystají už Němci nějaké vylepšení podmínek na Labi u Magdeburgu? Díky.
V článku se jasně píše, že tam nákladní doprava nebude. Zajímalo by mne, jak vás to vůbec napadlo, a k čemu by to bylo dobré, prostě rekonsterukce proběhla tak, že nákladní doprava tam nebude.
Jaké kroky bude realizovat německa strana na Labi a jestli přinesou nějaké zlepšení plavební cesty.
K parníku Beskydy, plánuje se nějaká náhrada?
Při diskuzích o cestě hranice ČR / BRD – Praha je soustavně zdůrazňováno „aby se sem dostal německé hotelové lodi‘.
Tímto byly zdůvodňovány stavby za stovky milionů korun. Jaký je ekonomický přínos těchto lodí pro ČR?
Bude někdy regulován počet lodí v Praze? Jaký má město Praha výnos z provozu lodí?
Rád bych se zeptal, když se na Labi udělají za miliardy nové jezy, tak aby bylo splavnější, čím budete po vodě plout, když se stav našich lodí ročně rapidně snižuje, dále potom jak můžou být tyto velmi staré lodě ekologické, když do nich teče nafta proudem a splodiny pak utíkají pod vodu. Vloni jsem podnikl výpravu podél Labe do Hamburku a v Německu jsem moc lodi nepotkal. Bylo velmi málo vody. Kam doplují lodě z našeho posledního jezu? Do Bad Schandau? Diky
Rád bych se p. ředitele zeptal, jak to vypadá zejména se zplavněním Labe, vzhledem k VRT Praha-Drážďany by naše země po dokončení obou staveb něla extrémně levný přístup k námořním přístavům, což by ocenili zejména čeští spotřebitelé, protože výsledná cena v regálech by byla nižší, kvůli nízkým cenám dopravy, ovšem díky rybolovu provozovaném v rodině vím, že rybí přechody jsou dost velká loterie, pokud nemají dostatek vody, tak ryby mají smůlu a zajímalo by mě, jaká máte k dispozici technická opatření k tomu, aby rybí přechody měli během období bez deště dostatek vody, když víme, jak je labské údolí zejména… Číst vice »
Je otázka, zda chceme raději mít levné ryby z dovozu v policích obchodních řetězců, nebo k dispozici ty místní ze zdejších řek.
Nasypte si sůl do akvárka třeba se vám tam podaří nějaký mořský druh vychovat bez dovozu…
Můžete začít chovat na Sázavě třeba tuňáky a sardinky a zajistit tím naší republice soběstačnost.
Zkuste osolit jezero Milada (zatopený uhelný důl, nebude to přírodní katastrofa) a chovat tam makrely.
Dobrý den, rád bych se zeptal – 1) proč nejde ŘVC ČR co se týče splavnění Labe pod Ústím řadou nižších vodních stupňů s rozdílem hladin třeba jen 3 – 3,5 m, tak jak tomu je třeba na Vltavě pod Prahou? A ne jedním vysokým, který nejde již 20 let přes ministerstvo životního prostředí prosadit a který navíc nic neřeší? 2) Proč po 10 letech příprav stavby přístaviště pro malá plavidla na Mělníku se přijde těsně před zahájením stavby na to, že přístupová cesta vede na soukromém pozemku? Čí je to chyba? 3) proč se stále projektuje splavnění do Pardubic,… Číst vice »
Tak je tady izolovaná větev Přelouč – Pardubice, plavební stupeň Přelouč už mohl dávno být, nebýt chyb v přípravě na straně státu. Teď to bude pouze o pár miliard dražší.
Modrásek ani člověkem vytvořené Labské hrčáky za tolik ochrany nestojí…
Přesně tak.Když mají mít ochranu bagrem vyškrabané hrčáky pod Přeloučem ,tak to už mužou mít ochranu i dalnice D1 nebo povrchové doly na Sokolovsku.
Dobrý den, údajně se uvažuje pro rekreační plavidla zvyseni parametrů (hmotnost + delka a šířka) pro překonání Slapske přehrady – zřejmě jiný vlek a traktor? Máte k tomuto prosim nějaké informace?
Jak velký problém by byl dobudovat v Praze vodácké propusti na všech jezech, jako už je na Modřanském? Například pod Mánesem, Novotného lávkou atd.
Zabývá se ŘVC po zrušení územních rezerv pro labskou větev kanálu DOL alespoň průplavem Dunaj – Odra?
Šmarjá, už je to tady zase?!
Take it easy, lidstvo odjakživa snilo…
A vodu vezmete kde? 🙂
Dobrý den, chci se zeptat zda ŘVC nějak koordinuje, podporuje či nějakým způsobem konzultuje s majiteli stavby lodí s nízkým ponorem?
No při rozumné tonáži, kde se vyplatí platit posádku je menší ponor vykoupen buď délkou nebo šířkou, což trochu limitují rozměry plavebních komor. Ten Archimedes byl fakt zlej, dneska by se ty zákony odhlasovaly jinak..
Dobrý den, zajímalo by mě, jak to vypadá s plány na výstavbu velkých lodních zdvihadel na Orlíku a na Slapech? A dává tato obří investice smysl?
Dobrý den, já se chci zeptat, jak to teď vypadá s plány na přístav a zakončení splavnění Odry u Bohumína? Vím, že když se zrušili plány na velký kanál, tak Poláci i tak chtějí splavnit Odru k státní hranici a byly nějaké úvahy o nějakém přístavu nebo terminálu kombinované dopravy u Bohumína? Tak v jaké fázi to je a zda je to nějak reálné?
To by mě také zajímalo.
Jako více reálné mi připadá Ostrava jak se píše v článku. Byl zmíněný v minulosti i Mošnov…
V Mošnově už je terminál kombinované dopravy, který vybudovalo ČDC, takže nejlogičtější by to bylo tam, ale je otázkou, jestli má smysl stavět vidní cestu k letišti Lroše Janáčka
Taky je u mošnova na Odře CHKO poodří, s polulací samečků skokana zeleného, kteří ji jsou schopni udržovat bez samiček svého druhu. Můžeš nadávat na ekologické aktivisty jak chceš, ale tohle je opravdu cená přírodní lokalita
Všechny tato s tavby byly zamítnuty. Nepotrřebujme je, a ani na to nemáme peníze.
Realně Ostrava případa všem, kromě Ostravské radnice, tam jsou v dritěvě většině proti.
Mošnov by musel nová strouha.
Akorát to nikdo v Ostravě nepotřebuje. (v Bohumíně taky ne, poláci to staví jako hladovou zeď z evropských peněz, na životní prostředí tam dlabou úplně)
Jo ten suchy poldr u Chotěboře je vcelku zbytečna věc, zvlaště v době povodní…..
Nepotřebuje. Nevím, jako všichni taky v regionu hlasají že chtěji mít „evropské město“, ale třeba vodní doprava (myslím hlavně rekrační, tu má mizivou podporu, spíše odpor….
Přesně tak, my nemůže prohloubit státní dluh.
Celé splavnění až do Ostravy je nesmysl a po nákladní dopravě po Odře není poptávka ani tam, kde už je dnes splavná pro daleko větší lodě, než by mohly doplout do Ostravy. Zajeď se podívat na přístav v Gliwicích, nákladní lodě tam nejezdí… Zajeď se podívat, jak vypadá „přístav“ v Kędzierzynie-Koźlu… A pokud se Ti nechce jezdit daleko, zajeď si do „přístavu“ v Olze, tam všude to je splavné… Pokud si dobře pamatuji, tak maximální nosnost pro lodě do Ostravy byla plánovaná na 4500t, to jsou dva vlaky, pokud půjde o uhlí nebo obecně sypké hmoty a nebo tři lehčí… Číst vice »
Olza aktuálně splavna není (pokud je na myslí ta vesnice u hranic s ČR). který přístav v kozlu, jsou tam minimálně tři.
Ani neni náhodou nejžažší přístav na odře aktuálně ve Wroclawi, protože dale probíha revitalizace?
Ostrava jednoznačně kanál odmítla. Mošnov to je další nesmyl. To sned komunikuje se Zemanem.
Ona Odra jako lodní magistrála šla v podstatě do kytek už po roce 1945.Oni bratři Poláci na tu říční vodní dopravu na rozdíl od bratrů Němců moc nejsou.
Jezy se zdmymadly se stavěly na Odře (mezi Wroclawi a Chotěboři) mezi lety 1977-1990.
Věřím ,ale kdysi jsem strávil několik dni v blízkosti přístavu Kedzierzyn-Koźle /Heydebreck-Cosel/a musím říct ze žadný velký frmol tam tedy nebyl.A to je velká rafinerie.
Ono to bude klesajicím vyznamem rafinerky a to že její produkty se vedou potrubí.
No to je právě problem.Dříve pred1945 se produkty rafinerií ,uhlí a vsechno ostatní vozilo loděmi po Odře a pak do Berlína a dal do Německa.Něco málo také do Štetína.Ted tam jaksi není co vozit.
To bylo za Reichu….
Aktuálně jsou to dvě země, kdy německo má soubežné plavby s Odrou do Eisenhuttenstandt, další paralela je po Labi. Tento pochyb se da sledovat i na MarineTraffic.
Poláci po vodě vozi menší lodě do Wroclawi, dále strojní vyrobky Famet (u Opole soukromný přístav), potom písek (ted nevim kde ten lom je), loděnice v Kozle-Rogi. Přístav v Kozle blokuje vlada. Dál po řece je nejista splavnosti, vvšetně neproustnosti přes suchy pordel.
Máte překlep, ne Chotěboři
ale Ratiboři.
Tak především Poláci nebudou rozhodovat o tom, co my budeme dělat. Ne nic tskového neuvažujeme a poláci až pohraniční čáru, ať si dělají, co chtějí. Víte oni mají jiné investiční prostředky než my. Asi máte pocit, že vaše návrhy jsou skoro zadarmo, opak je pravdou.