Spirit Airlines v problémech. Akcie ztratily 40 % za jeden den, firma vrší dluhy a ztráty
A320neo v barvách Spirit Airlines. Foto: Airbus
Dopravce začal propouštět piloty a omezovat provoz.
Dopravce začal propouštět piloty a omezovat provoz.
Jaký kladný přínos pro konkurenci na US trhu bude tedy mít podle federálního soudu (který fůzi zakázal) krach tohoto dopravce?
Viz můj komentář pod minulým článkem.
Ta situace jen potvrzuje, co jsem psal – že tyto hrátky na nutnou pseudo konkurenci jsou naprostým zlem současného (zejména západního) světa.
S nimi jsem letěl minulý rok z Atlanty do Miami. Před odletem v Atlantě strašně přísně kontrolovali velikosti příručních zavazadel a nemilosrdně vykázali několik cestujících. Uvnitř letadla bylo všechno za peníze. Všichni tam pořád mávali platebními kartami, to bylo úsměvné 🙂
Zajímalo by mě jak se k tomu postaví jetBlue, jestli nezkusí nová jednání a zda by se soudy za těchto okolností nebyli úspěšnější. Na procesech už sice museli utopit dost nákladů, nová cena by ale mohla být nižší. I pro poradenskou společnost by to byla zajímavá forenzní zakázka. Ví se kdo minimálně soudu radil posledně?
A čo tak nekúpiť dlh 3 mld dolárov, ale počkať kým prestanú lietať, prevziať zamestnancov, lietadlá, a lietať rentabilné linky.. Prečo by mala jetBlue kupovať dlh 3mld USD?
Nebudeš létat. Na opravy motorů se čeká měsíce.
Třeba pro udržení postavení vůči konkurenci (chtěl bych třeba držet krok s růstem ASA a teď jejich Hawaiian) a proniknutí na trh západního pobřeží (SFO, Oakland, Vegas, LAX a Santa Ana). Z trasy LAX-Vegas a LAX-SFO se jetBlue nedávno sice stáhli, ale jedním z důvodů bych řekl, že byl právě Spirit, který lety uměl několikrát denně i za $20 oproti jediné rotaci JBU od $80