Spirit Airlines v problémech. Akcie ztratily 40 % za jeden den, firma vrší dluhy a ztráty
A320neo v barvách Spirit Airlines. Foto: Airbus

Dopravce začal propouštět piloty a omezovat provoz.
Dopravce začal propouštět piloty a omezovat provoz.
S nimi jsem letěl minulý rok z Atlanty do Miami. Před odletem v Atlantě strašně přísně kontrolovali velikosti příručních zavazadel a nemilosrdně vykázali několik cestujících. Uvnitř letadla bylo všechno za peníze. Všichni tam pořád mávali platebními kartami, to bylo úsměvné 🙂
Zajímalo by mě jak se k tomu postaví jetBlue, jestli nezkusí nová jednání a zda by se soudy za těchto okolností nebyli úspěšnější. Na procesech už sice museli utopit dost nákladů, nová cena by ale mohla být nižší. I pro poradenskou společnost by to byla zajímavá forenzní zakázka. Ví se kdo minimálně soudu radil posledně?
A čo tak nekúpiť dlh 3 mld dolárov, ale počkať kým prestanú lietať, prevziať zamestnancov, lietadlá, a lietať rentabilné linky.. Prečo by mala jetBlue kupovať dlh 3mld USD?
Nebudeš létat. Na opravy motorů se čeká měsíce.
Třeba pro udržení postavení vůči konkurenci (chtěl bych třeba držet krok s růstem ASA a teď jejich Hawaiian) a proniknutí na trh západního pobřeží (SFO, Oakland, Vegas, LAX a Santa Ana). Z trasy LAX-Vegas a LAX-SFO se jetBlue nedávno sice stáhli, ale jedním z důvodů bych řekl, že byl právě Spirit, který lety uměl několikrát denně i za $20 oproti jediné rotaci JBU od $80