Spěšný vlak Orlice končí, Leo Express díky tomu přidá vlaky do Ostravy a Krakova

Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express na Slovensku. Foto: LEJednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express na Slovensku. Foto: LE

Uvolněná kapacita umožní večerní spojení do Prahy a Ostravy.

Odebírat
Upozornit na
guest
65 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pjuu

A v půl 6 ráno ze Zábřeha na Moravě do Ostravy by se nějaký vlak nenašel?

Dálkový cestující

Původně měl vlak jet z Prahy ještě o hodinu později, tedy 21:58, jak je to v původním návrhu jízdního řádu u SŽ, takto tu hodinu prostojí v Ostravě.

v

Kolem 22 jede několik spojů, naopak kolem 21 hod je díra na trhu

Někdo

Nadpis zní jako kdyby ten spoj odmítli jezdit.

Ondřej Hanuliak

Kdyby raději dal spoj z Ostravy na prahu. Je ostuda že nikdo z dopravců nejede z Ostravy do Prahy po 20te hodině. Poslední spoj cca 19:40

hor411

Bohužel, je to na komerční riziko dopravců, tak co by se někdo obtěžoval tam jezdit s (polo)prázdným vlakem, já bych to taky nedělal

Dfg

Bohužel zde stat rezignoval na dopravní obslužnost

Jiří Kocurek

Z Brna jede NJ 456 půl hodiny po půlnoci.
Pochybuju, že ho objednává český stát, stejně jako noční Flixbus, kterých jede několik. Z Ostravy jede noční bus do Brna. Jim bych docela i věřil, že si poptávku zmapovali.

Matfyzák

NJ456 jezdim pravidelne, a pravidelne vidim, ze tesne pred odjezdem je ten vlak kompletne vyprodany (naposledy pred tydnem).

Fujtajblik

NJ456 spojuje Graz-Wien-Praha-Berlin. To se asi nedá srovnávat s relací Ostrava-Praha

optimista

A kde je podle vás zájem o dopravu (třeba i jen úsekovou) větší?
Ono by „v nouzi“ stačilo, kdyby z Ostravska jel poslední rychlík trabě jen do České Třebové jako (garantovyný) přípoj na posleední denní expres od Brna, který už do Prahy také nepřijíždí nijak extra plný, takže by byl aspoň trochu vytíženější: „Beskyd“ také končíval dlouho naprosto nesmyslně v Pardubicích, že prý až do Prahy nebyla dostatečná frekvence …

michawel2

Já si úplně nemyslím, že by to bylo poloprázdné. Navíc on LEO zas tak velkou kapacitu nemá. Odjet z Ovy cca v 21:00 na Prahu by smysl dávalo jednak pro návraty od Katowic/Krakowa, ale i z té Ostravy na Olomouc, i ty Pardubice. Koneckonců mě osobně by to nevadilo ani na tu Prahu. U Leo expresu to je spíš o obratu soupravy, proč to takhle nejde. Nevychází mu to do oběhu. Ale jinak s oběma souhlas, je to komerční riziko, to se moc udělat nedá, ale ten spoj tam sakra chybí.

medved

Ano a proc je to prosim na komercni riziko dopravcu?? Proc tam stat nic neobjednava?? Oni ti lide co bydli podel te trati (a je jich hodne) neplati stejne dane jako lide, kterym stat vlaky objednava?? Proc jsou jizdenky CD na teto trati o polovinu drazsi nez na jinych tratich??

Juraj

Protože české MD umí myslet jen v jednom ze dvou režimů: „dotujeme všechno“ nebo „nedotujeme nic“.

V tomto režime zcela uniká nuance, že spoje v okrajových časech by třeba naplňovaly veřejný zájem, a mohly by dokonce pozitivně doplňovat zbytek komerční nabídky.

czhunter

Ona je vždycky otázka, kolik lidí takový „veřejný zájem“ má.
Nikdy to nejsou „všichni“ a nikdy to není „nikdo“.

Pokud to je třeba 200 lidí každý den, tak to stojí za to.
Pokud 20, tak je levnější jim místo vlaku koupit taxíky.

PetrO

Je ostuda, že dospělí lidé zapomínají učivo základní školy a neumějí psát řadové číslovky (20. hodina).

Pjuu

No je ostuda že se tu pojednává o vlaku a ne o maturitní zkoušku s čj.

Oskarák

Jo, spojení Ostravy a Prahy v okrajích dne je zoufalé (= žádné). Hlavně, že mezi cca 4. až 6. hodinou ranní odjede z Ostravska do Prahy až 8 přímých spojů různých dopravců, mezi 20. a 2. hodinou nejede nic. Stejně tak opačně kolem 22. hodiny ještě 4 vlaky z Prahy na Ostravsko a pak až v 6. ráno. A samozřejmě nejde jen o spojení Praha – Ostrava, ale všechny další myslitelné relace po trase a možné přestupy. Zkrátka aspoň jeden noční pár rychlíků na této trase už hodně dlouho chybí. Když může MD objednat vlak o půlnoci z Prahy do… Číst vice »

Pepa

Ten vlak nejezdí, protože není zájem. Kdo potřebuje být po půlnoci v Praze? Opačným směrem je to jasné, o co nejpozdější spoje z Prahy všemi směry zájem je …

czhunter

No přece když jdete do Ostravy do divadla a pak se po představení vracíte domů do Prahy … nebo jak je ten argument.

I když teda za cenu lístku na vlak si můžete v Ostravě koupit malý byt na přespání.

Ústečan

Výjezdy na fotbal a hokej nic? To je Karviná, Vítkovice, Baník, Třinec…

czhunter

Nemyslím že by měl Leo touhu přepravovat výjezdáře za na fotbal a hokej.

Nikdo rozumný takovou touhu nemá.

Litovel

Zrovna LE jeden rok jezdil po 21. hod z Ostravy do Prahy. Cca před 5 lety. Zřejmě se to neosvědčilo…

Avlaky

nenapadlo vás že nemá těch souprav nekonečno?, kterou soupravu by na to nasadil, většina souprav nocuje v bohumině kvuli servisu….

Happy

Úcty hodné, jak mu ty Flirty šlapou a co s nimi dokáže vyjezdit 👍

Jiří Kocurek

Kéž by se plezeňská Škodovka mohla spolehlivostí rovnat. V Mladé Boleslavi už kvalitou se světěm dávno srovnali, národem to není.

Šalina na Špilas

Vám nějaký Panter ujel pred nosem nebo proč toto? Nebo cestujete jen Pushpully, tam bych pro to pochopení měl?

Jiří Kocurek

Kleklo to, stálo se, pojedem?
Ale přičítám to fungl novému kusu, který nebyl odladěný. Zbytečně útočíte.

Spolehlivost dodávek vozidel k tomu patří taky …

Juraj

No tak si ale řekněme, že disponibilita interpanterů na R19 je historicky hodně tragická.
Kdyby měl takovou spolehlivost LE u FLIRTů, tak je dávno po něm.

Rejpal

Švýcarská kvalita vyrobená ve Švýcarsku. Sice dráž na pořízení, ale o to levnější na intenzivní provoz.

Twix

Já myslel že byly vyrobeny v Polsku (a zčásti v Bělorusku?) a Švýcarsko to ani nevidělo. Ale to na věci moc nemění.

Dan

V Minsku se podle wiki ale pouze provádí konečná montáž pro SNS, zatímco polská Siedlce je jasná, Flirty se vyrábějí tam. Každopádně obecně nic není o místu, ale o normách (podle kterých se výrobek navrhuje), použitých materiálech, výrobních postupech a následně o výstupní kontrole. Prostě Švýcaři to nejspíše dokážou efektivně navrhnout a výrobu následně ohlídat.

E 91.3

On už to před pár lety udělal.

E 91.3

To měla být odpověď na Tomáše P…

Tomáš P

Pastikar by to mel zabalit a prodat..

El Barto

Proč? Protože mu z Pardubického kraje neobjednají jeden pár vlaků? Navíc ta souprava rozhodně stát nebude.

Jiří Kocurek

Protože uliční šotovýbor tak rozhodl. Neplatí jim tam slevy a když tím nemůžou jezdit oni, tak nikdo. Nepřejícnost.

Petr

Už bys to měl taky zabalit

-mm3

Jak ta jednotka vlastně jezdí do Lichkova? Ten spěšný vlak jezdí jen směrem do Prahy

55p
Adam

Hned ráno to jede z Ústí do Lichkova jako osobní vlak, a pak jako LET do Prahy. Jsem zvědavej, jak se to bude řešit teď,protože už teď jsou jednotky na hranici kapacity, když studenti jedou ze školy a do školy. 2 motorové jednotky do jednoho vlaku ještě za celou dobu nebyl schopný nikdo spřáhnout a udělat z toho pravidelný vlak

Rejpal

A stanovil si kraj kapacitu pro jednotlivé spoje? Pokud ne, tak proč by to dopravce dělal.

král j

Jak velký a důležitý je ten Lichkov, že má sp

El Barto

Skrz Lichkov jezdí víkendové Sp vlaky z Ústí n. O. do Hanušovic. Spěšňáky jsou to především od Ústí po Letohrad, dále už zastavují všude.

švarc

Je to taková malá díra se 450 obyvateli. Mají akorát štěstí, že je to hraniční stanice.

Jiří Kocurek

A za rohem 4000tisícové Králíky, kam trolej nevede.

Jiří Kocurek

Au, píšu nesmysl: má být 4tisícové

-mm3

To je spíš kvůli zastávkám po cestě. Třeba Jablonné

Santa Zeman

Odtud jsou ty dvě pornoherečky ne? Znáte je předpokladám, určitě jste nějaké video viděl.

Padre

Mohou mít zastávky spěšných vlaků vliv na vyšší výskyt pornohereček v populaci dané obce?

Movia

O tom by se mohla psát diplomová práce.

M19

Vy jim závidíte, že měli spěšný vlak? 😉

jouda

Sp Orlice slouží pro návoz lidí z velké části Pardubického kraje do krajského města, kam ti lidé jezdí za prací, do školy, na úřady apod. Obdobně to samé odpoledne. Baltic Epxres má jet z Lichkova v 7 ráno, zatímco dnes jede Sp už v 6:05. Takže úplně srovnatelné to stejně nebude, navíc bude zastavovat o dost méně než Sp.

jouda

Ten odpolední návrat už tedy není přímý, jako býval dříve, ale musí se v ÚnO přestoupit na Os.

Rop

Přesně! Kdo bude chtít od prosince jezdit z Letohradu a okolí na půl osmou do PCE, tak si bude muset o 20 až 30 minut přivstat. Z Ústí o 10, z Chocně o 5. A to už vůbec nemluvím o tom, že dneska si právě tento spoj několik cestujících velmi chválilo (zrovna dneska jsem s ním jel z Pardubiček do Prahy). Od nového jízdního řádu budu muset z hlavního nádraží Metropolem (o 52 Kč levněji), Pendolinem (o 48 Kč dráž) nebo Valachem (o 52 Kč levněji, ale jezdí se zpožděním 10 minut, takže člověk zase nestíhá v Praze schůzky na… Číst vice »

Johnny

Nějaké nové zprávy, jestli se do prosince stihne oprava trati v okolí Kladska?

Santa Zeman

Proč

Ondra

Protože tam mají projíždět Baltic expressy… 🙂

Dodo

Koleje Dolnośląskie mají na stránkách na trati Wroclaw – Lichkov omezení zatím do 16.10.

Například pro Kłodzko – Kudowa-Zdrój mají vypsané omezení až do konce jízdního řádu (14.12.), tak je naděje, že první zmíněnou trasu zprovozní dříve.

Permonik

Na mapy.cz je trať z Klodzko do Medzylesii snesená.

Dodo

Výborně :/ zajímavé, že jenom tahle.. Jeseník – Mikulovice tam stále je, do Kudowa Zdrój také…

Johnny

Není tam zakreslená jako snesená, ale jako ve výstavbě/v rekonstrukci.

maaaca

Asi nějakej aktivní přispěvatel do Open street map…

maaaca

Tohle už tam měli před povodní, která tam napáchala asi dost paseku