Spěšný vlak Orlice končí, Leo Express díky tomu přidá vlaky do Ostravy a Krakova

Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express na Slovensku. Foto: LEJednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express na Slovensku. Foto: LE

Uvolněná kapacita umožní večerní spojení do Prahy a Ostravy.

Zavedení nového dálkového vlaku Ex32 Baltic Express z Prahy do polské Gdyně zlepší i spojení mezi Prahou a Ostravou a Prahou a Krakovem.

Důvodem je konec spěšného vlaku společnosti Leo Express Tenders Orlice, které nyní spojuje Lichkov s Prahou. Jeho provoz si objednává Pardubický kraj. „Pardubický kraj se rozhodl už tento spoj neobjednávat, neboť díky nové lince Ex32 se zvyšuje frekvence přímých spojů do Prahy,“ uvedl mluvčí Leo Express Emil Sedlařík. Nově díky lince Ex32 bude mít Lichkov, Letohrad či Jablonné nad Orlicí přímé spojení s Prahou čtyřikrát denně.

Pro Leo Express to znamená, že se mu uvolní v části dne jednotka Stadler FLIRT, která dosud zajišťovala provoz spěšného vlaku. Dopravce již oznámil, jak uvolněnou kapacitu využije. Navýší počty spojů mezi Prahou a Ostravou, přidá také další vlaky mezi Prahou a Krakovem.

Z Prahy pojede nový spoj 20:58 a do Ostravy dorazí v 0:39. V opačném směru přibude spoj s odjezdem z Ostravy v 5:05 a příjezdem do Prahy v 8:27. Ke změně dojde také u večerního spoje z Ostravy, který vyrazí do Prahy již v 17:05, tedy o dvě hodiny dříve. Vlaky Leo Express zastavují také v Ústí nad Orlicí, kde na ně navazují regionální spoje Leo Express obsluhující oblast Orlickoústecka.

Na Slovensku dopravce přidá staronovou zastávku ve stanici Kysak. Při cestě z Prahy do Košic dojde ke zrychlení o půl hodiny díky vynechání zajíždění do Prešova. Stanice Prešov bude obsloužena při cestě zpět do Česka. Vlaky do polského Krakova budou nově vypraveny pětkrát týdně. Pojedou ve středu, čtvrtek, pátek, sobotu a neděli v 16:58 a v pátek a neděli také ve 20:58.

Tagy LEO Express
66 komentářů