Spěšné vlaky z Plzně do Karlových Varů vyjedou kvůli koronaviru o půl roku později
Nový RegioPanter pro České dráhy. Pramen: České dráhy
Vlaky mezi krajskými městy budou jezdit ve dvouhodinovém intervalu.
Vlaky mezi krajskými městy budou jezdit ve dvouhodinovém intervalu.
Vážně pochybuji, zda lze tuto trasu provozovat ekonomicky. Jedu přímo do Karlových Varů, aniž bych prošel Chebem. Dává větší smysl jet autobusem, protože také řídí přímo. Ze Zwickau do Karlových Varů i z Plzně do Karlových Varů autobusem nebo vlakem to trvá zhruba dvakrát déle než autem.
jako ano i ne. já třeba mám taky auto, ale dokážu si představit jet i někam vlakem za delší čas než autem, hlavně na výlet apod. Pokud někdo nemá auto a má čas, ten zvolí klidně i vlak. Je jasné, že čistě Plzeň-KV spíš hraje pro bus, ale sláva to moc není. Ale kdybych měl cestu ČB-Vary, tak si myslím, že použít vlak ČB-Plz-KV s přestupem v Plzni bych zvolil raději, než to nějak kombinovat busem třeba přes Prahu. Jsou lidi, co nemají rádi vlak a auto nemají, tak pojedou busem, jejich volba. ale toto spojení bych nezatracoval, hlavně to… Číst vice »
Autobusy z Karlových Varů do Plzně jsou rychlejší a staví přímo na plzeňském hlavním nádraží.
Neslo by to udelat jako prodlouzeni rychliku z Brna do Plzne? Taky jsou ve dvouhodinovem taktu….
Jste blázen? Rozes**t celý západ republiky zpožděním z této trasy???
až začnou kopat Plzeň-Nepomuk, to bude teprve něco, stačilo rozvrtat Pačejov a rychlíky v Plzni už nevychází…
Roztrhnout vlak (část b jede jiná souprava, s pravidelným odjezdem před příjezdem části a) když v rámci vylukoveho jízdního řádu musí být prodloužena jízdní doba.
To jsou , ale v Plzni jsou v sudou. Spíš časem ty Sp protáhnout do Budějovic, až tam bude opravená trať.
Pravda, byl by to vlak – lokomotiva s vagóny a ne krátká tramvaj. Jenže zlé kraje, hrající si na svém písečku, si neobjednaly vysokopodlažní AB349+Bbdgmee236+Bd264+B249. Nikdo netuší proč. Vždyť to B249 prošlo humanizací teprve před 10 léty.
A takové přímé spojení Brno – Karlovy Vary, no kdo z vás to má, že.
Hezký by mohlo být i přímý spojení Norimberka přes Cheb, Vary, Chomutov, Most, Ústí do Drážďan. V Německu jako RE, u nás jako Sp.
Už dříve bylo. Před elektrizací KV – Kadaň.
Tak se nám to opozdilo pro vir ,no to se dá pochopit,ale jak vypadá jízdní řád těch nových Sp vlaků? Já myslel ,že půjde o přímé rychlé spojení dvou krajských měst a ne že to bude stavět v každé řiti a nebude to mít ani 1 třídu.Tak ,že jediná výhoda přímá cesta bez přestupu a čekání v Chebu.Jinak přímé spojení K.V a Plzně je již nyní a to vlaky Sp 1688 a 1689 ne však denně.A jak tu někdo psal v noci bude do K.V jezdit Pendo a přes den dva vozy na regiu .Ano Pendolino je vyšší standard u… Číst vice »
Bez tech nacestnych zastavení se PL-KV nenaplní. Takhle vznikne slušný RE vlak, nevidím na tom nic špatného, ani na reklamní omáčce kolem.
Naprostý souhlas..nejde jen o spojení KV a Plzně,ale i dalších měst.
říkaj vám něco odstavce?
😆
“ když pojedu např z Kraslic do Bylnice “
Další kolo soutěže „kdo prstem na mapě vymyslí nejpitomější trasu“?
Od prosince to zas pujde, tak se Iveta dočká. A nějakýma akčníma cenama není nutné argumentovat, protože na podobnou relaci nikdy žádné nebyly a pěkně podle libového Tr10.
Můžu? Z Lednice do Hrobu, přes Pelhřimov. Zpáteční.
Javorník ve Slezsku – Hranice v Čechách přes Volary.
Mikulášovice dolní nádraží – Mikulášovice horní nádraží přes Louku u Litvínova, Bělou nad Radbuzou, Ševětín, Moravské Budějovice, Moravský Písek, Bylnici a Glucholazy…
Ono nemusí to být nutně až takový extremismus, jaký je zde…znám pár případů jízd Litovel-Uničov čistě vlakem. A pak se ještě diví, že jedou tak dlouho…
To je dost vtipné spojení. Schválně jsem si to našel a hele, dva ze tří spojů jsou nahrazeny autobusem, Litovel-Červenka a Olomouc-Uničov 🙂
Na co panter, když tam jezdí pendolino…
Pendolino jezdí jednou za den a ještě k tomu v naprosto zbytečnou dobu, kdy jezdí minimum lidí .
no ale všichni se tu prsí jak je to skvělý počin
proč zbytečnou? v době, kdy jsem často cestoval, jsme většinou jezdil v časy pendolina v KV, pokud bych byl obyvatel KV, často bych si právě tyto časy vybral záměrně i bez pendolina
Panter odveze pár lidí v nějaké mimospickove časy, plné sedmivozové Pendolino poveze každej den z Ostravy dost lázeňáků kteří se rádi na hotel hlásí v noci.
Každý den míří stovky Ostravaku do KV =) =) =)
Není nad sedmihodinový luxusní výlet přes celou republiku. Po takové štrece už ten lázeňský turista fakt jen padne o půlnoci do postele. Horší to bude mít se vstáváním, aby zpátky chytil odjezd v 5:52 🙂
Škoda že mluvčí neuvedl pravý důvod zpoždění dodávek s nebo nevysvětlil, jak koronavir může opozdit výrobu vlaků.
Úplně normálně… Spousta firem buď měla úplný výpadek a nebo jí její dodavatel nedodal část dílů a tak sama nemohla svůj produkt dodělat. I firmě u nás největší se to stalo..
Takže coronakrize 2 měsíce a zpoždění výroby 6 měsíců…..takže to bude asi jinak, že? Ani 4 jednotky neumí vyrobit včas…..a sankce za pozdní dodávku zaplatí škodovce kdo? Zase ČD jako vždy?
Kupujeme nějaké vyšší celky z Itálie. 2 měsíce zavřeli fabriku, ale dodnes trvá to, že neustále chybí nějaké díly, tudíž to co jsme si objednali nemůžou dodat. U některých položek se očekává nějaká normalizace dodacích termínů až kolem 2/2021. Takže 6 měsíců zpoždění kvůli koronakrizi je úplně „v pohodě“.
Jendoduše: Jeden chlap na dílně chytne chřipku, celá směna na dva týdny do karantény. Hurá, nebyl to koronavirus.
Tak to máme zpoždění dva týdny. (Leda že by se kvůli zpoždění musel přeskládat plán, udělat zakázky kde odběratelé mají pokuty za zpoždění, a modrogumáky nechat čekat, protože jim zpoždění nevadí).
Autobus: 1 h 27 min. Co ještě dodat….
Co dodat – prostě vlaky Plzeň – Cheb a Cheb – K.Vary se spojily do jedné linky, jen pár hlupáků to furt nemůže pochopit …
a slavnostně to nazveme přímé spojení
No a – vadí to nečemu ? Proč jste z toho tak vykulenej ?
Budou to nové vlaky, většinu trasy pod ETCS, odstraní to zbytečné přestupy, využije se nový průjezd Chebem 80 – blbé to rozhodně nebude.
a rychlé už vůbec ne
jak přesně se využije průjezd Chebem 80, když to tam bude stavět?
A to měli ty vlaky v Chebu přečíslovávat? Bohumín – Brno a Brno – Praha jezdívala jedna souprava, ale v Brně to měnilo číslo vlaku, takže to bylo všotopořádku.
Spojů, kterými nemá smysl jet z konečné na konečnou, je hodně. I obě R linky Praha-Brno jsou k ničemu, když je tam Ex a přímé autobusy.
Ale kde rozdělit a donutit tak cestující přestoupit? Kolín, Pardubice, Mun?
Třeba v Německu mají přímou linku RE Mannheim – Saarbrücken – Trier – Koblenz. Taky by nikdo při smyslech nejel z jednoho konce na druhý a jaksi nikdo nemá problém s tím, že to tak jezdí.
Že by měli začít stavět novou trať z Bezdružic do Teplé a stávající úseky na této trase zmodernizovat?
K tomu, dle mě, nikdy nedojde. Ty cestovní doby by byly i tak tragické. Po silnici I/20 to bude zřejmě vždy rychlejší. Krásný výlet vláčkem by to samozřejmě byl.
Z Mariánek do Varů se tzv modernizovalo nedávno
přesněji modernizuje stále
Autem 50 minut 🙂
ještě by se autobus dal zkrátit o ten závlek do Toužimi 🙂
a pak ho naplníte jak? musím Vás upozornit, že všechny nezastávkové busy v minulosti dojeli na malou vytíženost (myšleno na trase PL-KV), a linka, kterou se tak oháníte je komerční, tudíž nemůže jezdit prázdná
To je podle mě taková hloupá, plytká diskuze. Přece ho neseberete těm co ho využívají, že 🙂
který autobus? myslíte ČSAD Plzeň dvakrát denně?? jinak to jede 1h 47 minut
co dodat??
pardon třikrát denně
co dodat? že autobus co vymetá všechny díry kolem I/20 je o půl hodiny rýchlejší než celý slavný spěšňák? jo, gratulki 🙂
zkuste si porovnat cestu pro relaci Sokolov-Plzeň, přímé busy jsou už minulost, a zejména to vysmívané Pendolino to zvládne do Sokolova za stejný čas jako bus do Varů, kde musíte přestupovat…
Je zajímavé, že Karlovy Vary nikdy nezískaly přímou železniční trať do Plzně, ani do Prahy. Jednu dobu se prý zvažovalo, že se dostaví úsek Teplá – Bezdružice. Tak by vlak mohl jet z KV přes Bečov, Teplou, Bezdružice, Konstantinky a Pňovany až do Plzně. Zřejmě by se stavba ale nevyplatila. Na uvedené trase leží jen malá sídla a cestovní doba by byla podobná jako na trase KV – Cheb – ML – Plzeň.
Tak do KarloVarů se z Prahy dalo jet vcelku přímo přes Lužnou a Chomutov, což stavebně není žádná lokálka, ale hlavní tah, který byl v minulosti dokonce částečně dvojkolejný.
Jenže když se podíváme, jak je vedena D6 a I/6, tak téměř jakákoliv cesta vlakem z Prahy do Varů je zajížďka, kilometrově i časově. Až se dostaví D6 (tedy doufám, že se někdy dostaví), tak se vyplatí jezdit už jen po silnici. Bohužel i tady je podobný problém – Mezi KV a Prahou leží málo větších sídel, navíc trasování tratě z Varů na Olšová Vrata by bylo dost velkou výzvou.
To je pravda. Na druhou stranu ale, když můžou být spěšňákorychlíky Praha – Písek – Budějovice, kde po trase také skoro nic není a to něco málo co za to stojí (Příbram a Písek) má dálnici, tak proč by takové vlaky nemohly být v trase Praha – Lužná – Žatec – Chomutov?
No mohli…odhadovaná doba jízdy 3 hodiny, dost cestujících do Kladna a možná Lužné a pak až z Chomutova? Mohl by to jezdit GWT když už jezdí ty rychlíky na Plzeň, má v Chomutově zázemí a stejné soupravy by stačily….a ten výhled na to, že by to časem mohlo být i přímé spojení na letiště……-:)))
V Chomutově žádné zázemí nemá. To je v Teplicích.
Proč až z Chomutova? To už tak zrychlili závlek přes Ústí?
Stačí doplnit vlaky Lužná – Žatec – Chomutov zpět na dvouhodinový takt, jako tomu bylo v době, kdy to ještě objednávalo MD. Což je také zmíněno v koncepcích Ústeckého kraje, s tím, že tentokrát by to objednávaly kraje samy.
Tak D6 trase KV – Plzeň nijak nepomůže. Ale současný stav I/20 celkem potřebám vyhovuje.
A jaká je frekvence cestujících Plzeň-Vary?
to se zeptejte na krajském úřadě nejspíš
hrubým odhadem tak na max napůl busu na spoji, pokud se bavíme o cestujících z Plzně do Varů a né o těch co vystupují mezi, od té doby, co Plzeň není krajským městem pro varsko se počet cestujících postupně snižoval, své samozřejmě hrál i rozšiřující se automobilismus
A proto se nevyplatí optimalizovat trať, nýbrž postavit dálnici, aby už ta auta vůbec nebylo kam dávat a měli jsme všude ještě více bordelu. 😉
Ta dvojkolejnost mezi Trnovany a Milostínem byla vyvolaná prý potřebou intenzity vracejících se postrkových lokomotiv, takže to sice není žádná lokálka, ale parametry hlavní tratě (sklonové a směrové) to taky žádné nemá.
nemá to ještě mechanická návěstidla? hlavní trať 🙂
No z dnešního pohledu ta trať už má parametry takové lepší lokálky, aby mělo smysl provozovat přímě vlaky z Prahy tímto směrem, musela by se postavit úplně nová trať.
Nebo tato alespoň zkrátit a zrychlit, se zachováním zastávek v obcích.
Možná to souvisí s tím, jaké byly KV v době rozkvětu železnice město – světoznámé lázně, které ale potřebovaly železniční spojení hlavně s Německem. A rychlíky do Prahy přes Žatec byly rychlostně adekvátní… ale je to jen má domněnka.
1981/82 přímý R přes Žatec za 4,5 hodiny s přímými lůžkovými vozy z Moskvy, přepřah v Chomutově (cca 3 hod), v celé délce diesel…..
Ale dnes se jezdí Chomutov-Vary o 30 minut rychleji a do Lužné taky tak, takže to už máme 1 hodinu méně….tedy reálný čas by mohl být dnes kolem 3 hodin….
Autobus z Florence do Varů jede cca 2,5 hodiny. Některé spoje možná malinko rychleji. Tomu vlak bohužel nemůže konkurovat.
No a ješte hodně zrychlí po stavbách na D6, co jsou zàroveň obchvaty dlouhých obcí…
3:12 jezdil MSp, později MR, z Masaryčky do KV přes Kladno, Žatec – mimo Chomutov – již v na počátku 80 let minulého století, a to v páteční odpolední špičce. Byl v JŘ tuším ještě v roce 2003.
Luboš M.: Je zajímavé, že Karlovy Vary nikdy nezískaly přímou železniční trať do Plzně, ani do Prahy.
Ona to hlavně není pravda: přímá trať Praha – Vary existovala, postavila ji Buštěhradská dráha. Na tehdejší poměry byla „přímá“ dostatečně.
Plzeň jako taková Vary celkem nezajímala, tímhle směrem bylo vedeno přímé spojení s hlavním městem, tedy Vídní: z Varů po trati EMK do Mariánek a dále po FJB.
Ještě v Belle Epoque to bohatě vyhovovalo, a pak přišel automobil a budování nových drah se stalo ekonomicky nezdůvodnitelným.
Hlavně to vycházelo nanic, jelikož to bylo navrženo jako konkurence volskému potahu (20-25 km za půl dne). Nákladní vůz to zvládal bez problémů za hodinu ode dveří ke dveřím. A pro rozvoz od nádraží existovat musel buď on, nebo ten volský potah.
PS: Jsem zvědavý, kdo by raději šlápnul do kravince, než aby na silnici potkal dodávku.
Při cyklotůře raději jedu po koňské stezce nez po silnici první třídy 😀 😀
Ale samozřejmě, když chci jet na kole rychle do cíle, je hlavní silnice lepší.
Není nad to, když přes den budou jezdit v úseku Karlovy Vary – Cheb (- Plzeň) dvouvozové jednotky a v noci sedmovozové.
Bude tyto nové regiopantery schvalovat drážní úřad jako novou řadu nebo absolvují TBZ a zkušební provoz?
To Pendolíno, je jen zas..ná politika, nic víc, a nic míň….