Speditér: Zákaz kamionů v Praze? Vyšší spotřeba, emise i náklady; vyjede víc kratších aut
Kamion. Ilustrační foto. Autor: Esa logistika
Deník Zdopravy.cz dává prostor názorům odborníků z nejrůznějších dopravních oborů. Zakladatel a jednatel logistické společnosti Esa Logistika Roman Pekrt kalkuluje dopady
A kolik toho můžeme hodit na dráhu, eventuálně na šífy? S dovolením ne toto poněkud zlobí, tak ve světě se občas vrátí nákladní tramvaj a Praha si není s to pomoci nějak?
Toto je zajímavé: „…emisí u tranzitních kamionů, …“ Odkud kam ty kamiony tranzitují? Jestli přes celou republiku, tak by bylo žádoucí najít vážně způsob jak je hodit na železnici. Ať už celé na nějakou RoLu, nebo jejich zásilky dostat do vagonů a dopravovat klasicky. K tomu je ale třeba dalekosáhlých opatření a změn.
Přeprava kamionů po železnici už dobře fungovala, ovšem do doby než byla zprovozněna souběžná dálnice D8. Proto jakékoliv další zkomfortnění jízdy po silnici povede k nežádoucímu nárůstu silniční přepravy. Dalším příkladem je megalomanská stavba tunelu blanka v Praze, která přinesla také výrazný nárůst automobilové dopravy a další zhoršení životních podmínek. Jedinou funkční možností, jak dostat přepravu nákladu na železnici, je regulace a vyšší zdanění silniční přepravy, tj. vytvoření podmínek, aby se silniční přeprava ekonomicky nevyplatila.
No tak určite. ROLA skončila v roce 2004. D8 přes hranice byla zprovozněna v roce 2006, v celé délce pak loni na podzim. Někde asi udělali soudruzi z NDR chybu…
Od vstupu do unie a tím i zrušení vstupních povolení do Německa, které dopravce nutily využívat systém RoLy, klesl zájem o železnici až na méně než deset procent. Německé úřady až do konce dubna vydávaly jen omezený počet povolení, kterých však nebylo na RoLu třeba. Proto ji firmy využívaly.
Takže: Welcome to EU!
https://archiv.ihned.cz/c1-14390300-rola-uz-u-dopravcu-skoncila
Jan Sindelalr – taky jsem to cetl ale jeste se nikde nekoplo do zeme… takova je realita…
DOKUD SE NEPOSTAVI DALNICE KOLEM PRAHY TAK TO BUDE STALE HORSI.
POMOHLA BY TOMU I AVIZOVANA PROPOJKA D7 A D8 – V TRASE PRIBLIZNE MEZI LETISTEM V.H. A ODBOCKOU NA KLADNO NA D7 A MEZI KRALUPAMA A LETISTEM VE VODOCHODECH NA D8 … Ale to taky uvizlo nejspis na mrtvem bode… Vyzivam redakci aby o te.propojce zjistila vic, diky 🙂
Neee pres Slany uz vazne neee. Uz tedka jsou tam kilometrovy kolony z obou stran vjezdu do mesta kazdej den…!!!! Obrovskej hluk z tisicu projizdejich kamionu v prubehu celyho dne… Spuntem je malinky kruhovy objezd centru mesta u obchodni zony kolem autobusovyho nadrazi. Rychle, velice LEVNE a ucinne dovasne opatreni by bylo postavit „bajpás“ kolem kruhace ve smery od Prahy D7 smerem na D8… potkava se tu tranzit z obiu sneru pres mesto ( kvuli chybejicimu severnimu prazskemu okruhu v useku Ruzyne-Brezineves), dale kompletni najezd vsech aut mistnaku z dalnice D7 od Prahy do mesta, vsechny autobusy na autobusak a… Číst vice »
A nezačal se tam stavět severní obchvat?
http://zdopravy.cz/silnicari-zahajili-stavbu-severniho-obchvatu-slaneho-na-spojnici-dalnic-d7-a-d8-5467/