Špatně zabrzděné auto znovu zastavilo koridor. Mezi Prahou a Kolínem nejezdily vlaky

V Rostoklatech špatně zabrzděné auto vjelo do trati. Foto: Hasiči SŽV Rostoklatech špatně zabrzděné auto vjelo do trati. Foto: Hasiči SŽ

Jde o druhý případ během 24 hodin.

Odebírat
Upozornit na
guest
218 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa z Depa
OndraS

„Při odstavení zajistěte klínem“

nowas

Jo, regionova v Číšovicích.

Plech

Zdá se mi to nebo se tu rozmohl nový trend?

Michal Bartoníček

A pak má člověk mít ty točvolanty rád. Nadávají na cyklisty, ale sami dělají takové vylomeniny.

Trumway

Kolo nemá parkovací brzdu. Kdyby mělo jistě by se takové případy taky objevily. Co se týče jednostopýcch vozidel s vyšší hmotností která jsou stavěna na boční stojan a kde není parkovací brzda (motorka) vždycky 1.rychl. stupeň a to i na rovině. Kolo je lepší parkovat když není stojan odložením do vodorovné polohy a když stojan (kolostav) je má cyklista parkování významně usnadněno. To se nám motoristům nikdy nestane.

Michal Bartoníček

Dobrá výmluva. 😀

Trumway

Jako na co? jen poukazuji na to, že chyby prostě lidi dělají a kdyby to bylo možné dělali by je i cyklisté. I když ti si to vynahražují děláním chyb jiných. Jen málokdy se mi stane , že vidím auto jet potmě bez rozsvícených svtěl. (vídám občas ve městě kde je pouliční osvětlení) ale cyklisty vídám jezdit za tmy po komunikacích bez světel každý den. Pak je otázka zda je to proto, že ten člověk nemá na zakoupení světel, na zakoupení baterek nebo zda je to způsobeno tím, že na to prostě kašlou. Toť otázka. Tady je psáno, že šlo… Číst vice »

Michal Bartoníček

Mnoho řidičů nepoužívá blinkry. Stejně jako vy se i já ptám, jestli je nechtějí opotřebovat nebo zapomněli, jak se ovládají, nebo na to prostě kašlou.
Ale nemusíte se dál snažit vysvětlovat. Chtěl jsem tím říct, že ani jedna skupina nemá té druhé co vyčítat. Opravdu ne. Můžete namítat, že řidiči mají na rozdíl od cyklistů za sebou autoškolu, ale vůbec to na jejich chování na silnici není vidět. A o nějaké kolegialitě přímo mezi vámi řidiči snad ani nemůže být řeč. Takže nikdo nemá komu co vyčítat.

Trumway

Nebudu nic namítat. Absolvování kurzů na dopravním hřišti se absolvuje již na základní škole a vydává se následně průkaz cyklisty. Myslím, že Vy moc dobře víte, že nejsem z těch, kteří by ukazovali na jednu skupinu, ale neukazovali na druhou do které více patří. A co se týče kolegiality činím tak jak chci aby činil druhý a řekl bych, že to funguje a je to jako bumerang. Jak házím tak se vrací a jak seju tak sklízím, Občas se může vyskytnout výjimka, ale ta pak jen potvrdí pravidlo. Níže jsem zmínil třeba to chování vůči rozměrným prostředkům. V 99.9procentech případů… Číst vice »

Michal Bartoníček

Vy možná ano, ale zaručíte se za ostatní, že se chovají stejně příkladně jako vy? Já se za ostatní cyklisty nezaručím. Ačkoliv je potkávám a nemám s nimi problém, tak v nich moc důvěru nemám. Stejně jako v každém jiném člověku, ať už dělá cokoliv.
Gratuluju. Já jsem za poslední týden potkal ve městě dva řidiče, kteří dali blinkr. Borci!

Trumway

“ zaručíte se za ostatní, že se chovají stejně příkladně jako vy?“

Pane Bartoníček, byl bych moc rád kdybych mohl, ale stejně jako Vy moc dobře vím, že to není možné. Vlastně bych pak lhal dám sobě do kapsy. Jedno vím však jistě. Všichni nejsou stejní. Ani cyklisté ani řidiči motorových vozidej a stejně tak to platí o komkoliv. Pekařích, automechanicích, doktorech atd.

Ten pán mě opravdu zaujal. To znamení dával skutečně dlouho před započetím jízdního úkonu a to na silnici kde jsem v tu chvíli jel pouze já (z protisměru).

Trumway

*sám

Trumway

A až se jednou někde na silnic potkáme uvidíte, že co říkám je pravda.

Michal Bartoníček

No jasně. 😀 A já si snad vymýšlím? 😀

Trumway

To neříkám.Bylo to myšleno tak , že každé setkání s jiným účastníkem silničního provozu který se chová jak má je svým způsobem radost.

Michal Bartoníček

Ano. Samozřejmě jsem taky rád, když se všichni účastníci chovají ohleduplně. Ale je to kus od kusu. A ačkoliv se tomu vyhýbám, ani já se té paušalizaci nevyhnu.

Trumway

https://youtu.be/LrxhXUZYUZY?t=57 Proto jsem napsal co jsem napsa 😉

frank

zjevně jste první člověk na světě, který dokáže odstavit kolo tak, aby nebylo o něco opřené nebo si jen myslíte, že to jde ?

Trumway

Jasně , že kolo je možné odstavit tím, že ho položím. V tu chvíli je odstavené z provozu bez ohledu jestli stojí nebo leží. Když někdo odstaví z provozu třeba elektrárnu taky jí o nic neopírá. Ale jestli chcete slovíčkařit tak prosím. Pak by bylo lepší říci odložit. Spokojen? Mimochodem asi neumíte číswt nebo tam vidíte co chcete vidět. „Kolo je lepší parkovat když není stojan odložením do vodorovné polohy “ Takže jasně jsem napsal odložit a ne odstavit. A to naprosto v pohodě jde, tím jsem si jist. Tím jste mi ale připomněl článek o prakovacím domě v Liberci… Číst vice »

frank

proč položit, málokdo „odstaví“ vlastní kolo tak, že by ho k něčemu nepřipoutal ,takže je zcela zbytečné vymýšlet položení a to kdyby kolo mělo nějaké zařízení, které by cyklista zapomnětlivec nepoužil už pak nedává žádný smysl 🙂 Mimochodem k vašemu nesvícení, každou cestu jak na kole, tak autem potkám pár aut kterým ukážu, že nesvítí …

Trumway

Taky to tak dělám. Někdo hned hledá vypínač kontrolku na přístrojovce (obzvláště ve dne) a nic jiného nestíhá. někdo automaticky rozsvěcí a děkuje, někdo kouká jak vrána co asi tak chci, jiný si zase myslí, že ho zdravím a tak mi mává. Někdo nemá časč koukat před vozidlo a ani si nevšimne, že ho probliknu protože je otočený ke spolujezdci a jiný zase sice vidí, ale patrně si myslí něco o oné zadní části a je mu to buřt atd…..Prostě co řidič to jiná reakce. A pak jsou tady řidiči co krátké probliknutí považují za informaci o policejní hlídce a… Číst vice »

Libor

Dobrý pokus o flamewar. Žádný řidič mne ve službě (jsem výpravčí) nikdy nehrál na nervy tak, jak to dokáží pumpičkáři, co si soustavně od května do září jezdí na jižní Moravu ožrat huby do sklípků, nadraní sebou vcelku zbytečně na tyto alkotripy tahají kolo kdekoliv mezi Znojmem až Kyjovem a myslí si, že když je tu nikdo nezná, tak si tu můžou dovolit všechno, od nadávání všem za nic až po čůrání na budovu a sloupy nástupiště. 😉

Michal Bartoníček

Ale žádný pokus, prostě konstatování reality.
Jako chodec na chodníku a přechodu jsem se od pumpičkářů nesetkal s tak hanebným chováním jako od točvolantů. Žádné blinkry, zabírání místa na chodníku, kde se parkovat nesmí, jízda do zákazu vjezdu. Takhle hrají na nervy oni. Ale vaše zkušenosti nijak nerozporuju, prostě máme každý jiné.

Lysimachia

Nechápu, jak CDP řídí provoz, když tam byl rj 574 jedoucí prakticky načas předjet 2×RJ a několika osobáky.

Havlis

To je naprosto normální, když jezdili EC a RJ přez Vysočinu, tak bylo normální že zastavili Rychlík už v Ostrově nad Oslavou místo toho aby dojel ten kousek až do Žďaru. V Ostrově jsme vždy smrděli min. 5 minut než přijel věčně spožděný RJ, ačkoliv bychom v pohodě stihly dojet do Žďáru, kde nás vždy stejně hodili bokem, protože Regiojet furt smrděl u nástupiště. Spoždění vždy cca 10 minut, úplně zbytečně!

MKzB

Rozmohl se nám takový nešvar. Před týdnem vlak, včera traktor, dneska auto. Asi za tím budou nějaké sluneční korupce, erupce, interupce,…

Trumway

Klidně můžete mít pravdu. Jestli řidič po včerejších zprávách , že bude bouře ještě silnější nečekal celou noc na tu polární záři a byl nevyspalý a unavený 🙂 . Teď zase vážně. Ten vliv na člověku tu může být a jak je popisováno může se jednat právě o nesoustředěnost, nervozitu a může být zaznamenán nárůst dopravních nehod.

Trumway

Tak nejen, že někteří lidé nevědí k čemu slouží směrová světla nebo k čemu slouží světla do mlhy. Oni už ani nevědí k čemu se používá ta páka co obyvykle bývá mezi předními sedadly případně po levé straně sedadla řidiče v případě dodávek nebo jako další pedál vlevo od pedálu spojky. Všichni takoví by se měli vrátit do autoškoly. A jestli je to dopad uspěchaného životního stylu kdy člověk lítá od čerta k ďáblu a proto zapomene na důležité věci (pokud vím řidič má poviinost zabezpečit vozidlo takže mimo možných dalších paragrafů a z nich plynoucích postihů nesplnění povinnosti řidiče)… Číst vice »

hsnm

Potvrzuji zkušenosti se sobeckým (ne)užíváním směrových světel. „Já přeci vím,kam jedu a co je do toho ostatním.“ Čím mladší a dražší auto,tím častěji se směrovky nepoužívají. Zřejmě jsodo nich drahé žárovky. Při dnešní kruhákománii je toto dost protivné. NA parkovištích před marketem blikají jen vyjímky,kterým čest.

Trumway

Souhlas. A pak se najdou i takoví řidiči co ho nepochopitelně dávají když na kruhák vjíždí ale nedají když ho opouští .

Jak byla ta písnička? Všechno naruby tu je, všechno naruby tu je
https://youtu.be/mfYX1VIPPYM?t=71
🙂

Otakar

Dříve se používaly směrovky více, ale s příchodem GDPR může být doprdele jedno kam jedu. To je přece moje věc!

Včera jsem se vrátil ze Španělska, jako země, kde dávají směrovky snad jen na kruhovém objezdu a to ještě vlevo … vrátím se sem a jak bych to řekl … no přijdu si, že zde řídí poloopice. Rozhodně tam se mi řídilo více. Není to o používání/nepoužívání směrovek, ale o takové pasivní agresi za volantem, styl => jedu do křižovatky, ať ji zablokuju a další auta nemohou jet, protože pokud nepojedu já, tak nepojede nikdo!

Trumway

Ne, je to o komunikaci. Směrovky slouží primárně k tomu, aby jimi řidič dával jasně a taky VČAS najevo své umysly. Jako nejsem jasnovidec a používání směrovek považuji za základ slušnosti. Ale jestli lidé ztrácí schopnost komunikace protože používají mobily, osobní styk jde stranou a komunikace se omezuje stále více na komunikaci neosobní není se čemu divit, že lidi neumějí už komunikovat ani skrze ty směrovky. A doporučuji oprášit pravidla a rozpomenout se na to, že pokud vede hlavní do zatáčky a v přímém směru vede vedlejší používáme při jízdě po této hlavní směrovku. Nemá blinkr logicky dávám bacha protože… Číst vice »

MartinR

Ještě že u vlaku se to stát nemůže, aby se nezajištěný rozjel…

Samozřejmě že to je velká chyba, o tom žádná, ale nebudeme tady zase dělat jak jsou ta auta zlá, že?

Trumway

Ale no tak pane. Kdo dělá, že auta jsou zlá? Já ? Nikoliv. Ani by mě to ve snu nenapadlo.A nehodlám řešit jestli to či ono je horší nebo lepší. Je jedno jestli zapomene zabrzdit řidič silničního vozidla nebo kolejového. Nevidím v tom žádný rozdíl. A kdyby to bylo jen toto. Víte co už odjelo nezabržděných dětských kočárků? Jednou narazil do auta, jindy sjel do řeky atd. Takže ne. Ani auta, ani vlaky ani kočárky nejsou zlé. Jde jen o to zda je umíme používat a děláme všechno pro to, aby byl jejich provoz (tím myslím i to zaparkování )… Číst vice »

Trumway

Když jsme u těch kočárků. Systémy které se někdy používají nejsou vůbec dokonalé. Pokud šlápnete na centrální brzdu od které vedou lanovody k čepům, které se mají zasunout do plastového ozubu kola mezi jakési příčky je vhodné zkontrolovat zda čepy zapadly krátkým pohybem kočárku vpřed a vzad. Stačí aby bylo seklé lanko v lanovodu, slabá pružina a čep nezaskočí. Stejný je to u auta. Pokud jsou pakny bubnové brzdy opotřebované na hranu a samostav je nadoraz je chod páky dlouhý a pokud páka dojde až na konec své dráhy a dál nejde účinek paken na buben může být nízký. Může… Číst vice »

Poutnik99

Jaká je sazba za přerušení provozu obecně prospěšného zařízení?

Jiří Kocurek

Budem měřit stejným metrem i tomu fírovi, kterému ujela Regionova?

Poutnik99

Já bych měřil…

tarten

Obávám se že ten fíra by na tom mohl být mnohem hůř…

Air Traveller

tak ten na tom bude podstatně hůř .. obecne ohrozeni z nedbalosti neni zrovna prochazka ruzovym sadem.

nowas

Ten už je teď na tom mnohem hůř.

Pepa z Depa

Nějaká nová móda.

Trumway

Tohle je teprve začátek. V době rozmachu elektrických parkovacích brzd může být ještě veseleji. Osobně říkám. Mechanická páka je blbuvzdorná a záleží jen na dvou věcech jak dokáže být spolehlivá. Na řidiči jestli jí používá a na stavu vedení od ovládání k čelistem nebo deskám. To je věc stanice TK.

Jiří Kocurek

Mechanická páka nepomohla ni tomu Zetoru a když konrolovali nouzovoou brzdu na Regionovách, tak 1/4 případů byla nepoužitelných. Lanko bowdenem.

Jirka K.

Nepsal jste to přesně: Blbové se vzdorují používat tu mechanickou páku a brzdí kvaltem.

Jiří Kocurek

Takže vyšetřování je již uzavřeno, byla vyloučena technická závada i cizí zavinění.

Jirka K.

Jakože brzda byla funkční, ale bylo zatěžko zatáhnout tu páčku nahoru?

kopr

Havne, ze ma na SPZ premalovane zlute hvezdy EU, to se pozna ynteligent.

Trumway

A jak víte, že to je nelegální úprava RZ vlastníkem vozidla? Vy nevidíte ty rozmazané identifikační znaky jako čísla a písmena? To značí, že si s tou fotkou někdo hrál v nějakém programu . A jak můžete s jistotou říci, že mu neujel kurzor a nemázl vedle?

Trumway

Schválně se podívejte jak je okolí cz rozpixelovaní a místo kde ma být hvězdy je čisté.

Mimochodem o jaké značce to mluvíte? On nějaké měl?
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2517742

Radek

Ano, měl.

Trumway

Já vím, že měl. Jen jsem chtěl poukázat na to jakou si někdo dal v onom článku práci aby tu značku vymazal uplně a stejně se mu to nepovedlo. Evidentně pouhé rozmazání nestačilo nebo se někdo hodně nudil.

Y.K.

Kdyby jen to, i dráze ujíždějí špatně zabržděná vozidla. 🙂 Aby to nebyla nějaká epidemie.

TnM

Epidemie nezodpovednosti, lajdactvi, pracovni pretizenosti.

none

Rozmohl se nám tu takový nešvar ..

mic

… nepěkná věc.

Petr

To je nějaká větší akce?

X 1

Zas nějaká internetová výzva. 😄

Air Traveller

To je nějaká nová super móda?

o něčem takovým jsem roky neslyšel a ted trikrat behem pár týdnů?

Kubrt

U nás v obci se tato událost taky stala, tedy bez vjezdu do kolejí. Nevím, jak má jaká značka řešenou parkovací brzdu, ale třeba moje auto se zabrzdí automaticky. Tady v diskuzi převládá názor, že je to chyba obsluhy auta. Je tomu tak opravdu?

Honza R.

Přinejmenším to natočení kol zaparkovaného auta směrem ke kolejišti chyba obsluhy je. Nebo alespoň mě v autoškole učili, aby kola směřovala mimo rizikovou oblast, například na obrubník, do protisvahu atp.

Air Traveller

I když máš automatickou parkovačku, je to tvoje chyba – ty jsi povinen auto zaparkovat a zajistit tak, aby se nerozjelo.

Taková hezká forma objektivní odpovědnosti.

Jinak tyhle automaticky werky … je to nebezpečný – mám to v autě taky (elektronická ručka, + ještě automat, který automaticky řadí „P“ – takže jako řidič nemusím dělat vůbec nic) a děsím se okamžiku, kdy třeba z půjčovny nebo tak budu mít „hloupý“ auto, který to neudělá …

Kubrt

Spíš mi šlo o to, zda je možné, aby se auto samo odbrzdilo. A ano, preventivně nechávám zařazenou rychlost.

Caracas

Není to možné

Trumway

Je to možný. Stačí aby vám prasklo ocelové lano které vede od páky k paknám (v případě klasických aut). Pokud je to hydraulika stačí aby utekla kapalina. Jak jsem psal u článku s traktorem byly používány i systémy parkovací brzdy kdy byl jediný buben a to na kardanu kde hlavní nevyhoda byla, že byl zabržděn kardan a kola byla volná. Když pak jedno kolo stálo na kluzkém povrchu a mělo možnost se smeknout bylo to jediné zabržděné kolo a ostatní se mohly točit a auto se tak mohlo rozjet (i s tím zabržděným kolem). Řešilo se to uzávěrkou diferenciálu ale… Číst vice »

Trumway

mělo být 😉

Trumway

Chyba obsluhy to bude vždycky a to i když by šlo o selhání parkovací brzdy. Tím chci říci, že zabrždění parkovací brdou by měl být první stupěň, ponechání zařazeného rychlostního stupně druhý stupeň a stočená kola k překážce jako pojistka třetí. Tahle pojistka se dá v případě že nebude možno zajistit třeba o obrubník hodit do kufru jeden pitomý plastový klínek., Některá osobní vozidla zakový klínek měla ve standartní výbavě určen zejména k zajištění vozidla při výměně kola. Jenže v době kdy některá auta nemusí mít ani rezervní kolo, klíč na jeho výměnu nebo žárovky = doba na nic. Ono… Číst vice »

Trumway

Mimochodem. Jak zajistíte odpojený nebržděný přívěsný vozík do 750kg ve svahu po jeho odpojení aby neujel když nebudete mít v autě klín nebo cokoliv co by se dalo jako klín použít? Co má dneska každý u sebe? Mobil. Ale mobilem to půjde špatně pokud nemáte nějakou cihlu 🙂

Gwann

ve svahu ho bez klínu neodpojím?

Trumway

Jako že ho neodpojíte protože jste chytrý nebo proto, že vám to něco neumožní? Viděl jsem už spoustu případů kdy bylo z nějakého důvodu nutné přívěs odpojit a pak to taky podle toho dopadlo. A nemusí být ani svah že by přívěs ujel. Stačí vidět co se stane když má někdo náklad špatně naložený (na zadek přívěsu )pokud zatáhne za páku žehličky ve snaze ho odpojit. Prostě jsou lidé chytří a lidé….méně chytří
Tohle jsem dával pod článek k traktoru a tahle scéna se tady přímo nabízí
https://youtu.be/h5qgo8ZDOfg?t=120

TnM

Nepekny fenomen se nam tu rozsiruje. Sleduji to vsude po Cesku. Nevyuzivane drazni pozemky si lide pletou za parkoviste, drze vjedou kamkoliv, jen aby mohli co nejvice sedet na zadku za volantem.
Ridici totiz zjistili, ze SZ nema zadny aparát ani zajem je z techto ploch vyhanet.
Napr. zst. Olomouc – Nova Ulice a auta podnajmeniku u prilehlych bytovek. Taky cekám kdy tam tocvolant zaparkuje na kolejich.

rudlafara

Podpis

JiP

A co kdyby SZ vybudovala pro cestujici legalni parkoviste? To je presne ten cesky system, nez neco konstruktivne resit pro obcanskou spokojenost, mnohem jednodussi je vse zakazat a potom sikanovat.

Honza R.

Proč by SŽ měla někomu budovat parkoviště? Je snad potřebné pro provoz kolejových vozidel?

VTT

Je to užitečné pro uživatele železnice. Mnohem víc, než vyšperkované nádražní budovy na lokálkách. Které se po rekonstrukci celé zamknou, takže ani ta čekárna tam není.

Frantisek X

Za mě je potřebné obojí, ovšem bez umrtvení funkce. Ne každý chce přijet autem a v něm při zpoždění čekat.

Honza R.

Jako že je důležitější budovat další majetek, o který se bude muset SŽ starat, než udržovat majetek, který už má? Parkoviště by IMO měly financovat obce a kraje, jde o službu pro jejich obyvatele.

VTT

Je potřeba starat se o majetek, který k něčemu je. A ten taky vytvářet, zbytečného majetku se zbavovat.
Nádražní budoy na lokálkách už k ničemu dneska nejsou.

nowas

Když to budou chtít zbourat, tak se vyrojí kupa „aktivistů!. Když to prodají/převedou, tak se vystavují problémům v budoucnu.

Doktor Trychtýř

Celkem ano. Ti co autem přijedou k první vhodné stanici VHD by si mohli říct, že tím autem mohou vlastně dojet až do cíle. Pohodlněji, rychleji a bez stresu či nepříjemného překvapení.

vbb

V tom Žlebu přijel ke trati traktorem a pak přestoupil na vlak? Nebo jak by pomohlo „parkoviště pro cestující“ 🙂

Daniel Jablonecký

Lidi nejsou ochotni platit za parkování tržní ceny, tak není důvod, aby zrovna SŽ do něčeho takového investovala. K tomu ta organizace neslouží.

Joe

Pokud to SŽ nemá označené, není tam daný zákaz/riziko odtahu a jednoduše to má na párku, tak co by tam někdo vozidlo neodstavil? Brečíte tedy na špatném hrobě.

TnM

Vsak to pisu ze to ma na parku.
Jinak vjezd mimo komunikaci neni treba oznacovat. Zadny ridic nema pravo vjet kamkoliv mimo komunikaci, pokud to neni pozemek, ktery smi vyuzivat.
Normálního cloveka za volantem nenapadne zastavit nekde na blate/travniku/poli u koleji. Pisu normalniho, coz automaticky vylucuje vetsinu tocvolantu.

Libor

SŽ nemá u zastávky parkoviště a bus IDS tam víc nejezdí, než jezdí (pozdravuju IDS JMK). Ale jo, příště na tu zastávku půjdu 5 km pěšky, a ostatní cestující taky, jen abychom byli „normální a nedejbože neparkovali na trávě u zastávky“.

Dachs

Jiný úhel pohledu: Drze popojedou k vlaku, aby jím dále pokračovali, protože zrovna tady 426 nabízí nepoužitelný rozsah provozu (cca 7 spojů za den, před sedmou ráno nic, po šesté odpoledne nic). Jsou-li ty drážní pozemky nevyužívané, musí přijít otázka, proč ještě nedošlo k dohodě a nejsou tam již vybudována malá P+R. Že někdo neumí používat ruční brzdu, nenechává to čas od času zkontrolovat, a případně i nenatočí kola do „bezpečného směru“, jak se to kdysi učilo, to už je věc jiná.

Tomasek

Hehe 🙂 na toto POV neplati takze ..

Vsechno co se stalo bych nechal uhradit vlastnika jako fyzickou osobu. Hasice, vyjezd, zastaveni provozu, vsechny kompenzace cestujicich, nakladni dopravce absolutne vse co se tyka zastaveni provozu.

Proto je dobre v zivote mit velkou odpovednostni pojistku na blbost 🙂 protoze pokud to tento clovicek nema, tak se z toho poser….

vlachjan

Promiňtě, ale neživíte se náhodou prodejem pojštění?

Tomasek

Bohuzel…
Nicmene hodne lidi na toto zapomina. Mysli si, ze ziji v dobe kdy staci rict promin. Jen poukazuji na to, ze jedna takova udalost muze znicit zivot. Prijde Vam normalni nechat takto auto?

Jiří Kocurek

Nepřijde. Nicméně člověk není neomylný a úmysl z toho sotva vyvaříte.

nowas

Škoda vznikla i bez úmyslu.

Jiří Kocurek

Z jedné fotky sotva poznáte, jak se tam to auto dostalo. Kór, když není vidět zadek.

Nelze vyloučit možnost, že do stojícího vozidla někdo žduchnul při popojíždění na parkovišti … a ujel.

Jiří Kocurek

POV samozřejmě platí i mimo pozemní komunikace.

Tomasek

Neni pravda! POV na spousty mistech neplati…
A umysl to nebyl, byla to blbost, hloupost..
Nicmene hloupost neomlouva. Vite kolika stovek az tisicu lidi se dotkla tato blbustka?

Air Traveller

Nemáte pravdu.

PoV platí všude a celoplošně, nezávisle na tom, jestli jde o pozemní komunikaci, či jakoukoli jinou komunikaci, či cokoli jiného.

Polopatě – Platí i na poli, louce, na skále , v jeskyni apod.

Honza R.

Neznalost zákona neomlouvá – doporučuji přečíst si pořádně § 7 zákona o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla.
Na základě kterého odstavce podle Vás nebude z POV plněno?

Jiří Kocurek

Leda podle § 6, odst. 6
Pozemek SŽ není součástí ČR, je totiž v jiném vesmíru; ten na zelené kartě vyznačen není. 😀

tarten

Pochybuju, že to POV kryje. Striktně vzato šlo o parkování, ne o provoz vozidla. Asi záleží na konkrétní pojistce, jestli kryje i toto.

PeDazOl

Vozilo je na značkách, takže má platnou registraci a ze zákona musí být pojištěno, je to provozované vozidlo. POV kryje vše co v souvislosti s provozem, včetně parkování a jeho samovolného pohybu souvisí. To že bude pojišťovna pátrat po příčině a zkoumat technický stav a hrozí majiteli regres je věc druhá.

medvěd

Správně, za blbost se platí. Že si řidič nezajistil auto proti pohybu je přece jeho lenivost.

JiP

On cely problem ma mnohem hlubsi koreny a plati docela obecne na celou sit. Problem je, ze kolem techto vlakovych zastavek kolem Prahy, kde je dokonce spousta prostoru (Roztoklaty jsou zastavka v poli mezi dvema vesnicemi) nejsou bud vubec zadna a nebo naprostom poddimenzovana parkoviste a parkuje se ruzne na divoko kde se da. Porad chceme dostat lidi do vlaku, ale opakuji to tu porad, nase zeleznici sit zkratka pocita hlavne s ti, ze na vlak dojdete pesky, pro ostatni je vlak jiz obtizne dostupny. A zrovna zastavka Roztoklaty nabizi prostor pro vznik parkoviste minimalne pro stovku aut.

rudlafara

Popravdě….tak ty pozemky okolo těchto stanic kupte a ty parkoviště tam vybudujte a provozujte. To, že se do těchto vesnic a okolí v honbě za ziskem přestěhovalo půlka národa a nikdo není schopen udělat krok pěšky, to prakticky nikoho nedojímá. A to, že si lidé osvojují devastovat každý travnatý pozemek svými plechovými miláčky už nedojímá vůbec nikoho. Žijeme li v právním státě, tak každý pozemek někomu patří a nikdo nemá právo ho oparkovávat. Navíc, pořídíte li si své auto, je Vaše a o jeho provoz (tím i parkování) se dle zákoných pravidel postarejte sám!!!! A co se týká komunikací, jsou… Číst vice »

Jiří Kocurek

„né určené pro trvalé parkování “

Takový termín v zákoně neexistuje, tak se tím zákonem raději neohánějte. Leze z vás akorát závist.

rudlafara

Závist na co? Na to, že jsem si s autem pořídil i garáž a parkovací místo? Na to, že když někam jedu nechovám se jako čuně a používám parkoviště? Na to, že dokažu dojít na naádraží v pohůdce 20 min pěšky a tím dělám něco pro zdraví. na to, že neporušuji zákony této země…. Vy jste asi velký myslitel, co?

Jiří Kocurek

A teď si představe, že to máte hodinu pěšky na vlak a tak k tomu vlaku dojedete autem. Po návratu z práce odjedete od vlaku domů.

Trvalé je méně než 12 hodin?

rudlafara

A jen jestli myslíte tou závistí to, že když jedu do Rakouska, tak tam každý nemá před domem rozježděný trávník a na něm tři „vraky“, že u zastávek a stanic stojí auta na vybudovaných parkovištích, né v rozbahněném zničeném trávníku a všude možně… Tak to ano, to jim závidím….to máte pravdu…ale to je o kultuře národa, dodržování zákonů. A představte si….také tam žijí lidé a dostanou se do zaměstnání….. Co se týká té hodiny pěšky, ano, jezdím svým autem na vlak, parkuji na placeném parkovišti v Kolíně, před nádražím. Tvrdím, co jsem řekl. Každý pozemek je soukromý a práva a… Číst vice »

hsnm

V některých zemích je asi možné se dostat do i z práce veřejnou dopravou. V řadě vesnic v naší krásně vlasti to nelze. A nejvíc smutné mi připadají skutečnosti,kdy je i vlaková zastávka,ale vlaky nestaví,protože kraj neobjednává.
Motorismis nemusí být jen lenost,pohodlnost a snobství,ale leckde nutnost. Veřejná doprava chabá,potravinovinářský obchod ve vsi ani jeden a nutnost dostat se do města na nákup,k lékaři,do práce.

VTT

Mít páteřní vlakovou linku a u jejích zastávek kapacitní parkoviště je velice efektivní způsob dopravy, který spojuje výhody příměstské železnice (možnost dojet bez problémů do centra, odpadají potíže s parkováním ve městě) a IAD (možnost kdykoli dojet i do míst, kam veřejná doprava jezdí s dlouhými intervaly nebo vůbec ne).
Proto se to i třeba v tom Rakousku podporuje. U nás ne, tak si lidi parkují všude možně, i na svahu skloněném ke kolejím. (Tím nijak neobhajuji řidiče toho auta, o kterém je článek – podložit kolo nějakým předmětem, třeba větším kamenem, není taková práce.)

JiP

Tato zdanlive jednpducha uvaha, na zapad od nas bezne fungujici, je asi v tomto state i do budoucna scifi. Po precteni aktualni diskuze je mi jasne , prov veci verejne v tomto state vypadaji jak vypadaji. Zdejsi spolecnost je skutecne nemocna.

Gwann

na vsi není obchod z několika důvodů_
1) česká šetřivost (a malý obchod bude vždy dražší)
2) reálná nulová zaměstnanost ve většině menších obcí -> nakoupím si po cestě z práce někde ve větším sídle
3) hygienické předpisy
4) pravděpodobně nekalá vietnamská konkurence – obávám se, že odrbávají na daních

VTT

K 2) – mizerná otevírací doba vesnického krámku, kdy zavírá už v pět odpoledne, to je pro mnoho dojíždějících do práce moc brzy.

hsnm

Vietnamská komunita to ve větších vesnicích umí s otvírací dobou,mají až do večera. Případné daňové nesrovnalosti by spíše měli zajímat finančák,než spotřebitele. Za pár let zjistíte,že jste důchodcem a každý den nejezdíte do práce,ale potraviny nějak doplňovat musíte. Věk odchodu do dchodu se sice prodlužuje,ale také je slyšet více hlasů od maldých zákonodárců a aktivistů, že lidem po 80 r. jeuž nutno sebrat řidičák, bez ohledu na výsledek lékařské kontroly. Uznává, že dopravní situace na dálnicíh a ve velkoměstě může být složitá,ale těch 10-15km po okresce do nejbližšího potravinářského obchodu zdatný senior zvládne. Nebo může jen busem,tedy kromě víkendů,kdy nic… Číst vice »

rudlafara

Obáváte? V kolika večerkách, stáncích atd… dostanete daňový doklad? Zvlášt dnes (ONLY CASH)? Na tom je tato společnost a její bohatství založené…. Nakonec i daňové zákony a možnosti odpisů jsou fraška… Jste li zaměstnanec, platíte odvody, jste li živnostník, žijete vy a Vaše rodina za to, co by jste měl odvést….

Daniel Jablonecký

Co to plácáte? Málokterá země má tak propracovaný systém veřejné dopravy jako má Česká republika.

hsnm

Od začátku letošního jízdního řádu nám Kraj zrušil veškerí víkendové spoje a poslední z města jede po 17. hod, dříve jel ještě v 19. hod a poslední do města jede v 15,30. Buďte rád, že bydlíte v jiné oblasti,kde trochu o veřejnou dopravu pečují. Zkoušeli jsme stížnosti na Kraj i na radnici,nic se nezlepšilo.
Ad.propracovaný systém..Byl jste ve Švýcarsku? Já ano,tam je propracovaný systém.

Gwann

jaká je účast v krajských volbách?

rudlafara

Také ten systém něco stojí a jistě stát nepřidává lidem přídpěvek na bydlení a podobné idiotiny…źij, na co si vyděláš. Čtu li seznam toho, jaký člověk je podle Jurečky „chudý“ musím se smát…to samé mateřské (nejdelší na světě) a jiné výdobytky socialismu (stavební spoření na nákup auta 😂😂😂). No nic…

Dominik

Problém u nás, na vesnicích je ten, že lidé jsou líní a jedou autem, i kdyby to VHD šlo (protože nákup přeci autobusem neodvezete), takže objednavatel omezí VHD, lidé začnou říkat, že auto je nutnost protože VHD je mizerná, a jsme v začarovaném kruhu, protože objednavatel odmítá posílit, a lidé tvrdí že to VHD nejde.

rudlafara

I přes to lze jezdit a parkovat, jako člověk. Žiju v této zemi a prostě se chovám tak, abych žil v civilizované zemi. Také jezdím autem, kombinuji VD, někdy jdu pěšky (mám to na nádraží cca 4,5 km) podle chuti a počasí a tak. Jezdit autem je běžné, ale chovat se jako čuně, to běžné není…..snobství atd, to je jiná písnička…..

Granja

Parkovací socialismus a s tím spojená neúcta k majetku a právu toho druhého + obecná slušnost, to jsou atributy, které někteří stejně nikdy nepochopí. Máte pravdu, tyhle diskuze jsou jen ztráta času.

JiP

Socialismus je naopak chovani SZ, ktera si muze dovolit nechat lezet ladem pozemky u nejfrekventovanejsi trati v CR misto aby vybodovala legalni parkoviste a pak se divit ze se tam nelegalne parkuje.

nowas

„si muze dovolit nechat lezet ladem pozemky“ A když tam vybuduje to parkoviště, tak z toho bude mít konkrétně co? Pokud ho zpoplatní, tak to lidi stejně budou strkat do trávy.

JiP

Nebudou, jedte se podivat jenom o kus dal do ceskeho brodu, jsou tam jenom placena parkoviste a vsechan jsou plna a nacerno se nikde neparkuje.

nowas

Budou, když to půjde. Když fakt nebude kudy kam, tak zaplatí.

JiP

Nebudou, jde to snadno zaridit jako v tom Brode.

Gwann

v některých opravdu civilizovaných zemích – kde to umožňují i podmínky – se na nádraží jezdí na kole. Ta hodina pěšky je tak max 15min na kole.

Pravda, chtělo by to tam mít nějaké rozumné odkladiště kol. Ale nejprve by tam ti lidi museli naučit na kolech jezdit…

VTT

Když nebudou mít, jak to kolo odložit, tak jezdit nebudou.

hsnm

Kolo na zastávce odložím,přiejdu z práce a kolo už na zastávcenemusím najít. To je,bohužel, ve zdejších krajích hluboce zakořeněné neřádstvo snad od vždycky.
Nebát se a nekrást,akorát,že u druhého slovesa tu předponu čte málo kdo.

Gwann

neříkám, že se tu nekrade, ale nějaká prastará herka přidělaná řetězem k zábradlí by vydržet na venkově mohla…

jenže na našem venkově je spíš častější ty 2 km překonávat 20 let starou fabií s 300k km čoudící jak krematorium

VTT

Ta Fabia má tu výhodu, že se v ní jezdí stejně pohodlně i v zimní vánici nebo říjnovém lijáku jako letní slunečný den.
A jednou vyrobené auto je to nejekologičtější auto, jaké může být – už není potřeba vyrábět novou ocel, plasty a tak. A je velmi dobře, že se ho majitel snaží využívat, jak to jde nejdéle, místo pořizování nového.

hsnm

A to si představte,že existují lidé.kteří nemají nárok na ZTP a mají invalidní důchod a jakákoliv vzdálenost nad 200m je pro ně problém. I ti potřebují někde zaparkovat.Tím neříkám,že mají parkovat bezohledně.

rudlafara

Termín soukromý pozemek a povinnosti s toho vycházející jsou v zákoně v každé slušné demokracii (to, co Vás zde naučili soudruzi, vše je všech vypovídá něco o Vaší slušnosti a inteligenci) a co se týká parkování po silnicích kdekoliv…omezujete jen sami sebe (jeden druhého) hloupá země, hloupých lidí….

Caracas

“Hloupá země, hloupých lidí…. “. Ráčejí se uklidnit vašnosto a přestaňte urážet své spoluobčany a svoji vlast. Pokud máte nějaké problémy, tak si vezměte prášek, nebo vyhledejte patřičného specialistu. Také bych Vám doporučil dopilovat používání jazyka českého, máte v příspěvcích dost chyb.

Beny

Tak, dobrá. Na rozumně velký byt ve městě pro rodinu bohužel nemám. Jsem socka s lehce nadprůměrným platem. Omlouvám se, že se snažím občas využít parkování u nádraží, příště pojedu celou cestu autem.

rudlafara

Nikdo Vás nedehonestuje….Váš životní styl je mi ukradený, jste za něj odpovědný sám sobě a svým dětem…. Jen zde reaguji na člověka, jenž drze postaví auto na travnatou plochu (kterou nevlastní) mimo parkoviště a ještě svou drzostí a hloupostí yzastaví dopravu pro tisíce lidí (a není to poprvé a vždy j to stejné). Proto reaguji.

JiP

To je klasicka demonstrace pristupu statniho molochu. Problem je, ze SZ je uplne jedno, jake casto zpusobuje dopravcum svym jednanim a casto paradoxne jednani SZ je rozhodujici, jestli cestujici pojede vlakem nebo ne. SZ je uplne jedno, ze cestujici PIDu nemaji kde k vlaku prijet aby tim vlakem, za ktery jim dopravce plati, mohli nekam dojet. Mimochodem ty plochy kolem zastavky akorat zarustaji bodlakem a lebedou-uzasne efektivni vyuziti pozemku, kde o par metru dar se stavebni parcely prodavaji za vysoke tisice za m2. Druhy extrem je, ze SZ provadi vse superdrahe=kouknete na zastavku Tatce, kde je provedenim asi nejdrazi parkoviste… Číst vice »

rudlafara

A co by jste od společnosti zabývající se správou infrastruktury v tomto případě železniční čekal? To není žádná výdělečná organizace….je to správce. Parkoviště má postavit dopravce, jehož vlaky cestující jezdí, nebo soukromá osoba, jež tento pozemek vlastní a pak si nechat platit parkovné. Již nejsme v socialismu, stát se o nikoho starat nemá, má poskytovat servis…… To kde, jak a kolik si vyděláte je Vaše věc, jen za dodržení stávajících zákonů……

JiP

Byt ta plocha soukroma, tak verte, ze uz tam to parkoviste davno je.

nowas

Placené. Takže kolenovrti by to stejně cpali do trávy.

JiP

Blbost, v ceskem Brode se za parkoviste plati a je plne. Asi nemate predstavu a jake mnozstvi aut se okolo Prahy jedna.

rudlafara

A auta by stála vedle, že? Jako v Kolíně. V blátě a rozvalinách…. Zde nojdo za nic platit nechce.

VTT

Čekal bych, že si třeba bude chtít přivydělat, třeba i vybíráním poplatků za parkování. To je něco podobného, jako když DB Netz nebo ÖBB Infra mají v největších nádražích Einkaufsbahnhofy, aby si přivydělaly nájemným z obchodů.
U nás se to ale nenosí, to je fuj komerce.

rudlafara

U nás se nenosí nic, jen pláč a dotace, příspěvky, přídavky atd… Kdo dělá, je „socka“. Je potřeba umět ojebávat, né dělat….

nowas

Obchoďák z nádraží, to je moc italské.

nowas

Takže za sucha prach, za mokra louže. Ne, to opravdu nestačí.

JiP

Oproti stavajicimu stavu=blato-prach je lepsi cokoliv.

nowas

Stávající stav je, že je vydlážděno.

JiP

A co vsechna ta auta co stoji za silnici na polni ceste, na tom vasem dlazdeni zaparkuje max. do 10 aut, realne tam ale stoji aut nasobky vsude mozne.

nowas

V Tatcích obec ani SŽ žádný další pozemek ke stavbě parkoviště nemá(parkoviště je obce). Takže asi budete muset znárodnit kus pole.

Granja

To je snad ironie, ne? Takže SŽ by mělo stavět parkoviště pro auta (co staví silničáři pro vlaky?), aby dopravci měli více cestujících a vyšší tržby. A také aby města nebyla zahlcena silniční dopravou. Chybí už jen ten správce parkoviště, který se bude každého dotazovat, zda řádně zabrzdil své auto.

JiP

Ironie je vas komentar.

Frantík

Tak nějakou výhodu to mělo, když dráhu provozoval i dopravce.

JiP

v tomto kontextu vyjimecne asi ano.

Daniel Jablonecký

Přesně. Líp bych to nenapsal.

Tomáš M

Auta stojí, vlaky stojí, stojí celý svět……

vbb

A výrobce Viagry nebude mít co žrát, když všecko stojí 🙂

Lysimachia

Auta právě bohužel jedou. Do kolejiště.

rudlafara

Bez urážky, tento národ hňupů už by se měl nad sebou zamyslet….nedávno bylo to samé v Měcholupech…. Mně osobně to moc vtipné nepřipadá a ani si nechci představit, co by se stalo najet do 1,5 tuny vážícího auta třeba Flirt Leo Expresu ve 140 km/h. Nějak se už hlouposti, drzosti a bezohlednosti lidí v této zemi nemohu smát….

Gwann

Upresnil bych…narod sobeckych premoudrelych sebestrednych vseználku

PS: tak uz vim, proc se kolem Rostoklat tak plouzime

rudlafara

Ano, omlouvám se za slovo „hňup“, ale přiléhavější mně nenapadlo. Národ. který si vytváří sposty pravidel (zákonů) a pak se jim jen směje a nedodržuje je a tím ohrožuje své děti, staré rodiče atd….ani snad jinak nazvat nejde. Bohužel většinou jde o drzost a lenost…. Ještě jednou se omlouvám.

Gwann

naše úchylka si myslet, že každý problém vyřeší předpis a pak na něj kašlat a nedodržovat ho…je opravdu ubíjející.

hňupa jsem si dovolil opravit, aby byla diagnóza výstižnější 😉

JiP

Ten „hnup“ je cestujici, ktery tam bohuzel nema kde legalne zaparkovat.

rudlafara

Tam musí na vlak používat nohy, či VD, nebo se do práce dopravovat jinak. A nebo, donutit příslušný obecní (okresní, krajský a já nevím kolik úředníků si ještě platíme) úřad (nebo SŽ),aby tam to parkoviště vybudovala….osobně si myslím, že by to jistě bylo potřeba.

JiP

Jenze to parkoviste prece nebude slouzit jenom mistnim!!!!! Jedte treba vlakem z Breclavi do Vidne a uvidte jak vypadaji parkoviste u obdobnych zastavek. Svymi nazory jste zamrzl nekde v dopravnim praveku.

Gwann

To parkoviště obce mnohdy financovat nebudou chtít, protože by financovali přespolním a zbytečně utráceli rozpočet. Takže spolupráce objednatele dopravy – tedy kraje – a správce infrastruktury – pokud vlastní pozemky

rudlafara

Samozřejmě jedině za úplatu….to je jasné!!

rudlafara

Ale je to z jedněch peněz (daně). Parkoviště ve městech také nedlouží jen místním…město postaví parkoviště, slušní lidé přijedou zaparkují, zaplatí. Ve městě utratí, podnikatelé zdaní a město dostane poplatek z parkování a část daní… Tak to funguje v civilizaci (zde holt lidé postaví auto druhým do cesty, jen neplatit, či na soukromý pozemek, nebo na trávník, chodník atd… a podnikatel nezdaní, ale koupí si Kodijáka, aby bylo vidět, že na to má….).

hsnm

VD je mimo velká města nefunkční.

tarten

Je dost vsí i menších měst, kde je VD dobře funkční.

Granja

A to je ten důvod, aby nezabrzdil vůz?

JiP

Na legalnim rovnem parkovisti oddelenem obrubnikem by tam to auto nesjelo, evidetne stal nasikmo na tom naspu. Samozrejme ze ridic udelal chybu, situace ale je predurcena tomu, ze k tomu muze dojit. Byt tam legalni zkolaudovane parkoviste, tak se to nestalo.

JiP

Tam to tolik volne plochy na strane Brezan pro stavbu parkoviste, ze sem vam aby bylo plne obsazeno nestane. A vite kam casto jezdi lidi z Brezan na vlak? Na pretizene parkoviste do Uval, ktere praska ve svech a zadny dalsi volny prostor tam neni. Roztoklaty, ale treba i Tatce ci Cerhenice jsou idelani kandidati na zachytna P+R parkoviste kde na kazdou s tech zastavek v klidu zaparkujete i nekolik stovek aut. To je zkratka realita.

Jiří Kocurek

A ta ujetá Regionova, to bylo co?

Granja

Ale vždyť už tady dlouho hovoříme o ujetém autě, Mlho!

Gwann

a vy zase bijete černochy.

fýru nechci rozhodně hájit, ale je mimo službu s rizikem t.č. obecného ohrožení z nedbalosti.

navrhujete sebrat tomu uměleckému parkovačí papíry a rovněž pohovor s kriminálkou?

watslaw

A mohu se zeptat, z jakého že jste národa, že se tam takovéto ani jiné věci nedějí?

kuna

Auta jedou, vlaky stojí

Zbyněk

Auta stojí (v kolejišti), vlaky stojí

Lysimachia

Regionově to ale fičelo pěkně.

Lidi, používejte ty brzdy!

Pája

Tahle Máňa vypadá o něco nověji než ta včera, ale příčina bude asi podobná

trafopajka

a pak, že zábradlí nejsou potřeba!

Pája

Spíš svodidla. Modré nádherné svodidla 😃

Jiří Kocurek

Většinou stačí obrubník. Je blízko kol, takže se vozidlo ani nestihne rozjet.

Petr S.

Pokud svodidla, tak modrá a nádherná 😉

JiP

Potreba je hlavne legalni parkoviste, na teto zastavce se ve velkem parkuje kde se da, mimo jine az tesne u nastupiste protoze plocha neni nijak oddelena, je tam pouze neudrzovana rozjezdena travni plocha v urovni nastupiste,

rudlafara

Tak ho tam postavte. Parkování na soukromé (i když třeba státní) travnaté ploše je porušení zákona!!! Tak bych k tomu přistupoval…..

Jiří Kocurek

Zkuste se zamlyset, že to špatně zabržděné auto odněkud sjelo na tu trávu. A to „odněkud“ nemusí být vůbec travnatá plocha.
https://mapy.cz/s/kuhorutatu

Přičemž je možné, že to někdo zkusil a to auto tam natlačil – jsou takoví.

JiP

No tak ti lidi dojedou priste tim autem az do Prahy…..

nowas

Tak to hodně štěstí. Hlavně s tím parkováním.

Michal Bartoníček

To si teda pomůžou. 😀

JiP

Kdyz jinou moznost nemaji, nic jineho jiz nezbyde a pojedou treba na Cerny Most na metro. Tam nastesti od vidlakova pochopili jak funguje moderni efektivni doprava. Auto neni fakt tridni nepritel, je to soucast dopravniho systemu se kterou je treba umet pracovat a ne s ni vest demagogickou valku.

thom99

Proč Provoz zastaven? Zabírá snad to auto všechny tři koleje?

Air Traveller

maj nechat pusteny provoz, kdyz se tam budou motat hasici, az to auto budou tahat zpatky?

Uzasny napad.

jva

A oni to budou tahat z kolejiště?

M19

Ne. Nechají to tam a kolej se nebude používat. 😁

Milan

A jak jinak než vstupem do kolejiště chccete po komkoliv přivázat auto či jiné břemeno pod závěs jeřábu?

Představte si, že i hasiči jsou pouze lidé, a nemají jakékoliv tzv. nadpřirozené schopnosti – např. umění teleportace překážky/břemene!

thom99

A to se potřebujou motat i v třetí koleji?

František Plášek

Postup je jasný. V první fázi zastavení provozu a pokud velitel zásahu rozhodne, pustí se provoz omezeně nebo úplně. Co je na tom podivné?

thom99

Ten postup.

none

Ti je jen otázka školení 😀

Libor

A proč ne? Auto je jen v půli krajní koleje. Na té je nutné provoz zastavit, v prostřední stačí dát bezpečnostní pomalou jízdu 20 km/h a v druhé krajní může svištět třeba na BPJ okolo 100 km/h.

Libor

A proč ne? Auto je jen v půli krajní koleje. Na té je nutné provoz zastavit, v prostřední stačí dát bezpečnostní pomalou jízdu 20 km/h a v druhé krajní může svištět třeba na BPJ okolo 100 km/h.

Air Traveller

Koukam, ze „bezpecnost prace“ vam nic nerika… idealni az to auto budou mit na spagate , ono se zhoupne a sejme zrovna kolem jedouci vlak.

premyslejte .)

Zbynek

Myslite, ze budou to auto tahat pres zbyle dve koleje?

Air Traveller

no, to sice nejspis ne, ale budou se tam motat, kdyz to budou poutat atd.

koukam, vam pojem bezpecnost nic moc nerika, co? 😀

thom99

Jasně, celou dobu bude viset na špagátě a kejvat se až do třetí koleje…
Ale tak jasně, takhle je to jednodušší a pro lidi libující si alibismu přijatelnější (což je pro státní aparát přirozené).
Se divím, že se vůbec někde dělají reko tratě za provozu po zbylé koleji.

Air Traveller

Ano, bezpečnost (obecně) je vždy o určité úrovní alibismu. Někdy o dost vysoké úrovni alibismu. Podívejte se třeba ne leteckou dopravu – proč si myslíte, že je nejbezpečnější formou dopravy na světě? Ano, díky nehorázné úrovni alibismu.

Vsadím se klidně o poslední boty, že pokud by provoz nezastavili, něco se stalo, tak thom99, Zbynek, Libor a další by byli první, kdo by tady dostávali hysteráky z toho, že nezajistli bezpečnost.

Fakt se trošku zamyslete.

thom99

Ještě že výrok o posledních botách má podobnou relevanci jako přísahání na zdraví vlastních dětí (aka Babiš za covidu), že?
Ještě nikdo mi teda nevysvětlil, jak to, že je možné dělat rekonstrukci nebo údržbu za provozu. A to si myslím, že stavební dělníci jsou daleko větší jelita než hasiči a 3. kolej je dál než druhá…

Granja

A snížení rychlosti, jako při jiných MU, také nejde, že, protože je to auto?

Jirka

Hrozný obstrukce- kdyby hned vytáhnul někdo lano, připojil za druhé auto a vytáhnul ho, tak je po problému.

Jiří Kocurek

Tahal jste někdy něco na laně a udělal byste to Vy sám na příkaz vedlestojícího?

PvvS

Nebo by spíš vylomil kolo…

hsnm

A příště by dotyčný-(á) už nezaparkoval bez řádného zajištění vozidla proti ujetí-to se vsadím!

Gwann

a vy byste mu platil náhradu škody za poškození vozu.

František Plášek

Koukám, že tady je to samý odborník…když komentáře pod vaším postem (včetně vašeho).

Lysimachia

Reálně se tam ale jezdilo. Omezeně, ale ano. Jen nechápu, proč dostalo přednost několik osobáků přednost před railjetem a dalšími expresy.

thom99

OK, na Grappu a v článku bylo ale něco jiného.