Špatné počasí uzavřelo pražské letiště, letový provoz byl zastaven
Odklízení sněhu na pražském letišti. Zdroj: Prague Airport - Letiště Praha
Uzavírka se dotkla nižších desítek letů.
Uzavírka se dotkla nižších desítek letů.
Můžete mi jako neznalému říct, co se děje, když letadlo místo Prahy divertuje v Ostravě? Tam se čeká, až bude moct do Prahy? Nebo pro cestující přijede autobus? Nebo nic a cestující se o sebe musí postarat? A jak se pak řeší kompenzace?
Díky.
Moc se ptáš, hošànku, a moc se nedozvis
Po divertu posádka kontaktuje svoji společnost (operačku) a na základě situace a informací k dispozici (předpokládaný čas otevření letiště, doba služby posádky, důvod k divertu atd.) se společnost (operačka) rozhodne jestli bude letadlo pokračovat do původní destinace, nebo se cestující odvezou a přivezou busem, nebo přijede nová posádka. Nárok na kompenzace závisí od toho, co bylo důvodem ke zpoždění a jaké velké bylo zpoždění.
Proč se mnohá letadla vrací zpátky odkud startovala místo odklonu do Pardubic? Musí být fakt radost pro cestující doletět z Paříže nad Prahu, zjistit že Ruzyně nepřijímá, a tak místo přistání o 100 km vedle to pilot otočí zpátky do Paříže.
Duvodu je bambilion – pocinaje napr. kapacitou letiste (uz neni misto pro obslouzeni dalsich letadel) a konce treba provoznimi duvody (aerolinka potrebuje, aby bylo letadlo zpatky na vychozim letisti kvuli dalsim letum… atd atd)
Navic mrznouci déšť trápí většinu republiky, takže je pravděpodobné, ze PED budou též zasaženy.
Pardubice mají aktuálně zavřeno, není tam žádný personál a v neděli večer ho těžko jen tak seženete. PED má nejbližší plánovaný odlet a přílet až pozítří večer, to se osobní hala zase otevře, ale v tuhle chvíli tam nebude nikdo.
Aerolinky také nemají všude zázemí, je pro ně u hodinového letu ležet zpátky na bázi, kde mají X letadel, než někam, byť se to zdá blíže, kde nemají nic. Ono pak už je jedno, jestli let trvá 20min než hodinu, když se stejně na zemi musí čekat.
Tak to jsem měl štěstí; přistál jsem necelou hodinu před uzavřením!
Já tolik štěstí neměl, MS789 už přistál v Praze zpožděný o 2 hodiny a tím pádem obratový MS790 nestihl vypadnout včas a zůstane v Praze do rána.
jak to egyptani zvladli? vybodli se na vas, nebo vas ubytovali, nebo…?
diky
Pohoda, ubytko, poukázka na žrádlo, všechno v naprostém pořádku.
Diky! .)
Jinak jsme si udělali takový malý výlet kolem letiště – výjezdy vprostřed dráhy byly pod sněhem, jeli jsme jednou až (skoro?) na konci a pak zase zpátky k letištní budově. Před budovou jsme museli chvilku čekat, než odklidí sníh ze stojánky.
Tak dopoledne prozměnu muselo letadlo co letěl do ČB divertovat do Prahy
Jenom tak pro detail a pobavení, dodáme výňatek ze snowtamu, doufám, že se moc nerozpadne ten formát
2501051632 LKPR SNOWTAM 0029
LKPR
01051610 06 0/0/0 100/100/100 NR/NR/NR WET ICE/WET ICE/WET ICE
01051615 12 0/0/0 100/100/100 NR/NR/NR WET SNOW ON TOP OF ICE/WET SNOW ON TOP OF ICE/WET SNOW ON TOP OF ICE
Kondice dráhy 0 ve všech sektorech je teda maso. Nula je totální klouzačka. 🙂
Smazáno pro tupost.
Alenotak. I v Německu sem tam zavřou letiště kvůli počasí…
Sníh není problém, namrzající déšť je problém i pro severské země. Bezpečnost je přednější než přílet včas. Zítra se má oteplit, tak letadla doletí později.
Melete nesmysly.
Roky jsem žil v Norsku a letiště se normálně zavírají i tam. Navíc nebezpečí ledovky se netýká jen RWY a dalších ploch, ale i námrazy přímo na letadlech.
Jojo; jednou jsem cestou do Trondheimu zkysl v Kodani asi na 30 hodin – fakt chumelilo. Samožřejmě ledovka je zase něco úplně jiného.
Ale pravda je, že piloti SW žádnou úpravu letiště nepotřebují, ty sednou kdekoliv…
Jestli jste četl článek tak problémy nemá jen Praha, ale i letiště v Německu. Není to neschopnost nebo chyba letiště, sníh se dá normálně odklidit a jak říkáte letiště se třeba zavře na 30 minut a dále funguje, takhle to i v Praze několikrát bylo a všechno fungovalo skvěle, třeba i dnes přes dopoledne všechno fungovalo a to docela dost sněžilo. Problém totiž není sníh ale namrzající srážky které donesla teplá fronta, přečte si o tom co to mrznoucí déšť nebo mrholení je a zjistíte že na to prostě nemáte dost techniky ani času se toho zbavit. A taky není… Číst vice »
Jinak námraza na náběžné hraně způsobila už několik fatálních nehod.
Jako, že Praha bude mít zimní údržbu na úrovni severních letišť? Ale no tak :-). Na zeměpisné umístění Prahy, je vybavení na zimní údržbu odpovídající. Pokud jednou za zimu nestačí, je uzavření obhajitelnější než investice do techniky která bude 364 dní v roce stát v garáži.
jo, a proto se mnichov kazdorocne zavre behem zimy nekolikrat i na nekolik dnu.
zimni vybaveni letiste se dimenzuje podle
toho, kde se letiste nachazi.
kupovat na ruzyn (kde snezi 3x do roka)vybavu, jak kdyby slo o stockholm, kde nachumeli podstatne vice, je uzasny napad.
chtel bych docela videt ve vedeni letiste vas, jak by vam to klapalo.
No, jak by to asi fungovalo. Krachovalo by to, tak jako během období 40 let, kdy vládl selský rozum a ředitelé z lidu.
No právě že nevládl selský rozum, jen ti ruďoši bez rozumu.
Jo. O tom psal už Arthur Hailey na konci šedesátých let.
Stréco tohle není diskuse na Novinkách, tady se svojí vysokou školou života dostaneš jenom bídu, sem totiž chodí diskutovat i lidi co tomu krapanek rozumí. Tak ahoj.
Nechci vám zkazit den, ale tady je úplně běžně stejná diskuse jako Novinkách. 😉