Spanilá jízda ComfortJetu po Rakousku. České dráhy vlak poprvé otestují na nové Koralmbahn

ComfortJet. Pramen: ČDComfortJet. Pramen: ČD

Aktuálně je v Rakousku k netrakční jednotce připojena lokomotiva 1216 Taurus.

Odebírat
Upozornit na
guest
44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Neznámý.

Tak pokud už probíhají zkoušky na rychlost 230 km/h, tak by taky mohly proběhnout zkoušky jízdy v sunutem režimu, aby řídící vozy nemusely furt jezdit za lokomotivou.

HandCock

A žrádlo tam bude za české nebo rakouské ceny?

Jozef

Bude presne ten istý systém ako u dnešných ČD RJ.

KrizeVychodniSpolecnosti

Pro vás zavedou speciální ČSD ceny, soudruhu

tm2

Dojde k přidání tichého oddílu, nebo v Comfortjetech vůbec nebude?

Karel z HK

Doufejme, že ano. V návrhu JŘ je uveden nejen u zmiňované linky do Villachu, ale i u Berlinerů.

MP22

Super, docela to dokáže konkurovat časově autu, sice oklikou ale cesta přes Alpy taky není žádná přímka. Jednou za tisíc let, až bude VRT z Vršovic až na Pálavu, tak to bude za nějakých 4 a půl hodiny a to bude hodně slušné 🙂

JGR

a až se zprovozní semmerig basis tunel

Doktor Trychtýř

Na druhou stranu kolem Grazu zkrátili zónu IG-L 🙂

Twix

To je pravda, autem se z Prahy do Villachu dá sice dojet za něco přes 6 hodin když není žádné zdržení, ale to úplně není doporučený styl jízdy. Z Pardubic nebo Brna do Villachu bude ten vlak už prakticky rychlejší než auto. Další krok je Semmering a něco zkrátí modernizovaná Nordbahn, a pak už je míč na naší straně 🙂

Knížecí rada

Akorát od Vídně není ve Villachu na co přestupovat, jediné 2 vlaky jedou z té Vídně. Další 2 osobáky do Udine nepočítám, to by byla náhoda, kdyby zrovna navazovaly od Prahy.

Knížecí rada

Myslím ve směru do Itálie…

Twix

Ano, ale nejde jen o Itálii, Benátky jsou ještě kus cesty, zvlášť když jedu už z ČR. Ale dá se jet do východního Tyrolska, hned po ruce je Wörthersee a Ossiacher See, případně se dá přestoupit na Slovinsko, Bled a Lublaň.

Martin S.

Smlouva BMK s ÖBB nevylučuje prodloužení do Slovinska/Itálie: Fahrplansystem von der Vollinbetriebnahme der Koralmbahn bis zur Inbetriebnahme des Semmeringbasistunnels … Systemangebot auf der Linie «FV HB NordSüd» im Marktsegment hochrangig- beschleunigter Fernverkehr (rund 2,76 Mio. Zug-km p.a.): Zweistundentakt (Praha –) Břeclav – Wien – Graz – Villach, vsl. vier Zugpaare davon bis und ab Tarvisio (– Venezia) und vsl. fünf Zugpaare Villach – Jesenice (– Ljubljana und ggf. weiter) teilweise durchgebunden in Villach Hbf Systemangebot auf der Linie «FV HB NordSüd» im Marktsegment Nachtverkehr (rund 0,46 Mio. Zug-km p.a.): Je ein Nachtzugteil Wien – Salzburg – Tarvisio (– Venezia), Wien… Číst vice »

peter.hudec88

Ten večerný REX do Udine by pri troche šťastia mohol zapasovať, ide o 19.29 a keby Comfort došiel cca 18.30 to by šlo…

Doktor Trychtýř

Dá se to i na kole, jen se stačí vyškrábat přes Arnoldstein a Tarvis do sedla a pak je to Pontebannou do Udine už jen z kopce 🙂

Slunk

Názvy měst by se vždy měli psát v jazyce země ,kde se nachází.Tj.Wien,Graz…Kupodivu Villach jste naštěstí nenapsali Bělák.

Jan Sůra

Nebojte, už se moc těším na první jízdu přes Celovec i Bělák.

Daniel Jablonecký

A to řekl kdo, že by se měly (nikoli měli) psát v jazyce té země? Jistě, na informačních tabulích na nádražích určitě ano (maďarské Bécs nebo Prága považuju hodně za arogantní), ale jinak v českém psaném textu není důvod.

Stráťa

Je jich hned několik ale nejdůležitější je že většinu podivných českých překladů už zná málokdo a najít jdou možná v historických mapách.

Jozef

(maďarské Bécs nebo Prága považuju hodně za arogantní) –

české „Štýrský Hradec“ je presne takisto arogantné.

Kicruj

A Tokio jedině 東京

Tom

To tobré šeské flak

Cityman

Konečně se za soupravy Českých Drah v zahraničí nemusí člověk stydět. Mělo se toho koupit více aspoň 40 – 60 kusů. To by pak bylo jiné kafe ..
Proč se vždycky všeho kupuje tak málo?

Daniel Jablonecký

Protože to stačí. Ten vlak si na sebe taky musí vydělat. A na R9, R16 nebo R23 si na sebe prostě nevydělá.

Twix

A hlavně se to nehodí koncepčně, tyto linky co staví po 10 minutách jsou rychlá regionálka, tam patří nízkopodlažní jednotka s distribuovaným pohonem. Tedy přesně to, co na ně bylo poptáno, resp. u R23 to k tomu nějak dospělo samo 🙂

Jan

U třetího obrázku je špatně popis, protože to Vídeň fakt není 😉

slon1965

To vypadá nejspíš na Drážďany…

Twix

Ano je to Dresden Hbf, foceno z pražské strany, vlak nejspíš jede směr Berlín. Zmátlo mě číslo koleje 12, myslel jsem že tyto horní koleje měly dříve čísla 15-17, ale dnes jsou 12-14.

víta Klozík

Do neděle jsem na Semmeringbahn, treba to tam pojede?

Kubrt

Pokud je v plánu jízda po Koralmbahn, tak se s pravděpodobností 99,99 % dá předpokládat, že pojede i po Semmeringu 😉

Caprad

Jako Villach je celkem díra. Kdyby alespoň ten ranní byl protažený až do Benátek, to by bylo jiné kafe.

km213393

Díkybohu za Villach. Přípoje leckams.

Vojta

Tak on ten ranní se ještě stihne vrátit do Prahy, to by přes Benátky nedal. Ten v půl jedenáctý by tam asi na nějaký 4 hodiny za Villach měl prostor, aby tam dojel o půlnoci a brzo ráno mohl jet zpět a být po 19h v Praze.

Hrozen

Jet takovou štreku na jeden zátah by mi asi hráblo. Při přestupu se člověk alespoň protáhne a zaskočí do nádražního Mekáče na jídlo.

Daniel Jablonecký

Spojení metodou náhodných výstřelů jednou denně je minulostí. Navíc pro koho by takové spojení mělo být? Kdo tím pojede třeba ve středu v listopadu?

Pavel S.

Já bych se tím třeba svezl… jednou 🙂

Twix

Když s Italy je to těžké, pryč jsou doby kdy z Vídně jelo několik „Alleger“ do Itálie. Dneska když tam někdo chce ze zahraničí, musí si to tak nějak všechno zařídit sám a doufat že ho tam Italové milostivě pustí. Pokud vím není ani lokomotiva která by mohla jet z Prahy do Itálie. Musí stačit přestup ve Vídni na ty dva railjety nebo nočák. Dále se ve Villachu dá přestoupit na Lublaň, tyto spoje už vesměs nejedou dál do Rakouska, ale aspoň jich přibylo.

Knížecí rada

Rozsah provozu z Rakouska do Itálie je nejmíň 25 let obdobný, takže žádné doby pryč nejsou. Prostě denni Romulus do Říma + střídavě rušený a zase obnovovaný Gondoliere do Benátek. Noční Remus Řím/Milano a sezonní Livorno. To je nahrazené protažením milánské větve do La Spezia. Počet vlaků přes Tarvisio je stejný a přes Brenner taky.

Twix

Zpětně uznávám že jsem ten počet vlaků do Itálie (kolem roku 2008) přecenil, bylo to podobné jako dnes. Pak ale následovalo období, kdy přes Tarvisio kromě jednoho nočáku nejezdilo snad vůbec nic, potom vyjely ty osobáky do Udine a až pak dva railjety. Pryč jsou hlavně ty doby kdy to v Itálii jelo jako vlak FS s lokomotivou FS. Samozřejmě je lepší když se nepřepřahá, ale o to složitější je to technicky a organizačně, a právě proto tam Comfortjet ČD asi hned tak nepojede.

Knížecí rada

Jj a ještě jsem zapomněl na noční San Marco z Vídně do Benátek. Různé kategorie, různá jména, ale všechno to jsou tradiční vlaky. Ale řekl bych, že ta nabídka přes Tarvisio je hodně poddimenzovaná. Žábu na prameni bych tipoval na italské straně.

Jozef

Diera? Vy asi neviete o čom hovoríte… Význam ako Břeclav. A podstatne väčší, ako Česká Třebová, kde tieto RJ vlaky (zbytočne) zastavujú.

Twix

Tak to je jasné že je to významnější než Břeclav, však v Břeclavi žádné dálkové mezistátní vlaky nekončí, ve Villachu ano.

Jozef

Do Benátok? Myslíte, že Taliani by tam ten vlak pustili ??