Španělský CAF uspěl s další zakázkou na tramvaje ve Francii. Do Tours jich dodá 19
Tramvaj CAF Urbos. Foto: CAF

Tramvaje musí zvládnout provoz bez trolejí v historickém centru
Tramvaje musí zvládnout provoz bez trolejí v historickém centru
Lehký OT, ale ať se dá se dá Alstom do pozitivnějšího světla, tak vyhrál ve Francii hned dvě výběrka na tramvaje. Štrasburk a Le Havre 🙂
za mě krásná ukázka nevýhody spoléhání se na technologii jednoho výrobce který ji zároveň neposkytuje či neprodává dalším výrobcům. Takže sice hezké, že v Tours mají nákladný systém APS od Alstomu, ale jakmile vyhraje zakázku na tramvaje někdo jiný než Alstom je tato technologie nepoužitelná a místo toho musí být tramvaje vybaveny jinou (další) technologií, v tomto případě bateriemi. Když Alstom nedovolí APS instalovat u konkurence, tak má najednou provozovatel spodní přívod proudu který nemůže využít. Jednou třeba nastane doba kdy v Tours nebude již jezdit žádná tramvaj od Alstomu protože vyhrál někdo jiný ( třeba Škoda) a systém APS… Číst vice »
To úplně není pravda, Alstom dodává tyto technologie i pro jiné výrobce (např. Durmazlar v Istanbulu). Navíc technologie se dá nahradit i bateriemi (např. jako v Nice)
pěkný vtip s tím Durmazlarem. Víte vůbec komu patří ? Durmazlar je totiž součást Alstomu, takže je Váš argument o ničem. A Alstom to opravdu nikomu jinému než sobě neposkytuje. A ano, dá se nahradit bateriemi stejně jako v Nice nebo v Tours, ale já se bavil o tom, že draze vybudujete APS, třeba v celé délce trati jako v Dubaji a druhou “várků vozidel Vám nedodá Alstom ale třeba Škoda, protože Alstom prostě výberko nevyhrál a hle, najednou APS nemohou využívat všechny tramvaje a nakonec po pár letech klidně i žádná. Ale to APS mezi kolejemi pořád máte funční… Číst vice »
tady je seznam uživatelů APS a ukažte mi který z nich není Alstom.
https://en.wikipedia.org/wiki/Alstom_APS
Docela se jim ten projekt opozdil, protože vím, že o druhé lince se mluvilo více než 10 let zpátky. Co si pamatuji z článku v Československém dopraváku, tak rozšíření zabránila politická situace, resp. nové vedení města.
Tramvaje na lince 1 vypadají velmi nadčasově a elegantně. Jakpak asi budou vypadat nové tramvaje? 🙂
https://lh5.googleusercontent.com/proxy/BdVpNuQXzkIMCugJMZWq1UTmWc3drPTVbCe9bgiR0y0qncHICYeQlQWIM-fikQY-6in2XXTvefHwTXCduoqFHeoQCvfcvsFAMg
měli by vypadat stejně nebo maximálně podobně, protože pro zajímavost, Alstom (tudíž výrobce) není vlastníkem designu tramvají ale tím je město které tehdy vypsalo na design soutěž. A tento design tedy může město poskytnout i dalším výrobcům. Je to zajímavá cesta k tomu udržet alespoň základ jednotnosti kór u tak moderního designu jako už Citadisy v Tours mají. Když to srovnám třeba s 52T tak je mi trochu smutno. Navíc Praha by v případě vlastnictví designu mohla jít stejnou cestou aby se neopakovala situace, kdy sice vlastní tramvaj a jako majitel by si s ní teoreticky mohl DPP dělat co… Číst vice »