Španělský CAF uspěl s další zakázkou na tramvaje ve Francii. Do Tours jich dodá 19

Tramvaj CAF Urbos. Foto: CAFTramvaj CAF Urbos. Foto: CAF

Tramvaje musí zvládnout provoz bez trolejí v historickém centru

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
TPal.

Lehký OT, ale ať se dá se dá Alstom do pozitivnějšího světla, tak vyhrál ve Francii hned dvě výběrka na tramvaje. Štrasburk a Le Havre 🙂

automatic

za mě krásná ukázka nevýhody spoléhání se na technologii jednoho výrobce který ji zároveň neposkytuje či neprodává dalším výrobcům. Takže sice hezké, že v Tours mají nákladný systém APS od Alstomu, ale jakmile vyhraje zakázku na tramvaje někdo jiný než Alstom je tato technologie nepoužitelná a místo toho musí být tramvaje vybaveny jinou (další) technologií, v tomto případě bateriemi. Když Alstom nedovolí APS instalovat u konkurence, tak má najednou provozovatel spodní přívod proudu který nemůže využít. Jednou třeba nastane doba kdy v Tours nebude již jezdit žádná tramvaj od Alstomu protože vyhrál někdo jiný ( třeba Škoda) a systém APS… Číst vice »

Movia

To úplně není pravda, Alstom dodává tyto technologie i pro jiné výrobce (např. Durmazlar v Istanbulu). Navíc technologie se dá nahradit i bateriemi (např. jako v Nice)

automatic

pěkný vtip s tím Durmazlarem. Víte vůbec komu patří ? Durmazlar je totiž součást Alstomu, takže je Váš argument o ničem. A Alstom to opravdu nikomu jinému než sobě neposkytuje. A ano, dá se nahradit bateriemi stejně jako v Nice nebo v Tours, ale já se bavil o tom, že draze vybudujete APS, třeba v celé délce trati jako v Dubaji a druhou “várků vozidel Vám nedodá Alstom ale třeba Škoda, protože Alstom prostě výberko nevyhrál a hle, najednou APS nemohou využívat všechny tramvaje a nakonec po pár letech klidně i žádná. Ale to APS mezi kolejemi pořád máte funční… Číst vice »

automatic

tady je seznam uživatelů APS a ukažte mi který z nich není Alstom.

https://en.wikipedia.org/wiki/Alstom_APS

TPal.

Docela se jim ten projekt opozdil, protože vím, že o druhé lince se mluvilo více než 10 let zpátky. Co si pamatuji z článku v Československém dopraváku, tak rozšíření zabránila politická situace, resp. nové vedení města.

Tramvaje na lince 1 vypadají velmi nadčasově a elegantně. Jakpak asi budou vypadat nové tramvaje? 🙂

https://lh5.googleusercontent.com/proxy/BdVpNuQXzkIMCugJMZWq1UTmWc3drPTVbCe9bgiR0y0qncHICYeQlQWIM-fikQY-6in2XXTvefHwTXCduoqFHeoQCvfcvsFAMg

automatic

měli by vypadat stejně nebo maximálně podobně, protože pro zajímavost, Alstom (tudíž výrobce) není vlastníkem designu tramvají ale tím je město které tehdy vypsalo na design soutěž. A tento design tedy může město poskytnout i dalším výrobcům. Je to zajímavá cesta k tomu udržet alespoň základ jednotnosti kór u tak moderního designu jako už Citadisy v Tours mají. Když to srovnám třeba s 52T tak je mi trochu smutno. Navíc Praha by v případě vlastnictví designu mohla jít stejnou cestou aby se neopakovala situace, kdy sice vlastní tramvaj a jako majitel by si s ní teoreticky mohl DPP dělat co… Číst vice »