Španělské rychlovlaky dostanou konkurenci, zajímají se o ně aerolinky
Jednotky AVE 102 RENFE, Valencie, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Španělsko může být další zemí, kde o přízeň cestujících bude u rychlovlaků bojovat více dopravců. Španělská aerolinka Air Nostrum chce
Máte v tom článku chybu. Návrhová rychlost většiny tratí sice 350 km/h ano, ale maximální rychlost aplikovaná v komerčním provozu je 310 km/h na trati Madrid – Barcelona a to ještě pouze pro některé přímé vlaky. Standard je těch 270 – 300 km/h.
V zásadě lze konstatovat, že Iberská železnice potřebuje konkurenci jako „koza drbání“.
V nákladní dopravě, by se současný stav dál nazvat bojištěm několika armád a malých partyzánských skupin. Osobní doprava však sebou vláčí břímě rozdílných rozchodů. Sice ne na všech trasách, přesto tam je. Škoda. Španělská vysokorychlostní infrastruktura je skvělá. Pokud ovšem na jistých postech (korytech) státní společnosti sedí podobní lidé jako u nás, tak se není čemu divit. Teprve konkurence s nimi snad pohne. Ale půjčit vlak konkurenci, abych se nechal ztrapnit. No nevím, nevím. Maňana 😎 R.
Španělské rychlovlaky byly pro mě pěkný šok. Využívám celkem často francouzské TGV, tak jsem čekal podobnou úroveň cen, ale potřeboval jsem z Madridu do Malagy a jízdenka na rychlovlak stála den před odjezdem 120 €, letenka asi 50 a autobus 15 €.
Vždyť by jim tím jezdilo moc lidí. 😀