Španělské dráhy pošlou Leo Expressu vyřazené soupravy Talgo. Do Česka dojedou příští týden

Naklápěcí soupravy umožňují rychlost až 200 km/h, prošly nedávno modernizací.
Vstup španělských státních drah Renfe do Leo Expressu by mohl být patrný brzo i na českých kolejích v podobě vlaků, které dříve jezdily po Pyrenejském poloostrově.
Podle informací španělského deníku El Economista má Renfe Leo Expressu poskytnout tři třináctivozové soupravy Talgo VI. Soupravy s maximální rychlostí 200 km/h dojezdily ve Španělsku loni, naposledy byly nasazovány na spoje Intercity Madrid – Algeciras.
Už příští týden by se měla jedna ze souprav objevit v rámci testů na zkušebním okruhu ve Velimi, příjezd je očekáván v úterý či ve středu. Vyjádření Leo Expressu zjišťujeme.
Soupravy jsou z 90. let minulého století, prošly ale ještě nedávno modernizací. Podle deníku už ve Španělsku několik týdnů pobývají zaměstnanci Leo Expressu, kteří se se soupravami nyní seznamují.
Renfe od Talga odebralo v minulosti celkem 44 těchto souprav s vozy upravenými pro různé účely od lůžkových až po jídelní. Zvládají bez problému měnit rozchod, v minulosti je Renfe nasazovalo například na spoje do Francie. Skříně vozů jsou naklápěcí, i proto Talgo tuto řadu označuje jako Talgo Pendular. V provozu je postupně nahradily vysokorychlostní jednotky Talgo Avril.
Leo Express si má soupravy pronajmout přes firmu Renfe RAMF (Renfe Alquiler de Material Ferroviario), která se zaměřuje na pronájem kolejových vozidel. Takto si již pronajímá jednotky pro provoz na Slovensku z Bratislavy do Komárna.
Leo Express má v zásobě dostatek tras, na kterých chce v režimu open-access, tedy mimo objednávku státu a krajů, proniknout. Nedávno tyto plány zveřejnil v oznámení pro ÚOHS.