Španělská vláda vetovala maďarské převzetí Talga. Odmítnutí otevírá dveře fúzi se Škodou

Vysokorychlostní jednotka Talgo Avril. Foto: TalgoVysokorychlostní jednotka Talgo Avril. Foto: Talgo

Vláda obchod odmítá kvůli Orbánovým vazbám na Rusko. Magyar Vagon podle ní ohrožuje bezpečnost.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

To že Španělská vláda vetovala Magyar Vagon je sice dobře, pořád to ale neznamená zelenou pro Škodovku. Takže klid…

Kubrt

V první řadě by Škoda, respektive PPF musela akceptovat, oč mají akcionáři Talga zájem (cash), nikoliv o co dosud měla zájem Škoda. Uvidíme, jaký bude další vývoj.

Tomáš

No tak chování Talga ke Škodě je očividně takové „vlažné“. A to rozhodně nemá nějaký banální důvod jako jsou pouhé „peníze“. V tom bude něco jiného.

Kubrt

Jestliže akcionáři chtějí prodat a Škoda jim nabídne fúzi a výměnu akcií, tak chápu, že to žádné nadšení nevyvolává.
Myslím, že by bylo v diskuzi užitečné rozlišovat pojmy „Talgo“ – firma, její vedení, a třeba „majoritní akcionáři Talga“, tedy ta část držitelů akcií, kteří chtějí prodat. Samozřejmě tam je průnik zájmů, vedení firmy bylo dosazeno těmi akcionáři, ale přecejen firma není to samé jako její vedení nebo (spolu)majitelé.

Pája

Máte pravdu. Navíc, pokud se problémy kupí, je pro akcionáře nejschůdnější prodej akcií a případně poté nákup jiných.

XXXD

O co jiného by akcionářům asi šlo (zvlášť těm malým). Pro ně je to prostě jen byznys a teď prostě dospěli k tomu, že nechtějí pokračovat a svého podílu se chtějí zbavit. Žádný skrytý smysl bych v tom nehledal. Škoda prostě jen nabízí úplně něco jiného než akcionáři chtěli.

SaulGoodman

Na druhou stranu akcionáři v těchto jednáních vždy budou mít maximalistické požadavky, aby pokud možno co nejvíce vyšponovali nabídky, přesto můžou mít ochotu se dohodnout na něčem poněkud jiném. Škoda nenabízí (jen) cash na ruku, ale na druhou stranu ty akcie také mohou časem odprodat, ono na to lze pohlížet i jako na určitou formu financování té operace. V situaci, kdy je do toho navíc zapojen i stát, resp. státy, do hry vstupují i úplně jiné zájmy a úvahy, takže je dost těžké výsledek jednání předvídat. Samozřejmě pokud Poláci přinesou cash na zlatém podnose, tak asi mají vyhráno, ovšem kdyby… Číst vice »

Johnny

Na RailBaltica se počítá s vysokorychlostními jednotkami měnícími rozchod? Myslel jsem, že to bude zcela samostatný systém s rozchodem 1435 nenapojený přímo na existující tratě…

hor411

Ano, RailBaltica má být opravdu celá 1435mm

Kubrt

Proč tolik minusů? Nasazení jednotek s proměnným rozchodem sjíždějících z RB na stávající tratě by skutečně byl úplně nový koncept, se kterým se dosud nepočítalo. Je otázka, zda je to skutečný záměr, nebo nějaká okamžitá politická myšlenka.

Fuchs

Jakékoliv maďarské spojenectví je ruské spojenectví. A to je nebezpečí a obrovské riziko.

hor411

Že by nakonec Škoda? SprintPanter 😀

Pája

Firma z Polska má taky zájem? Tak to je možná přes úřady ve Španělsku schůdnější cesta. Talgo má co nabídnout, ale samozřejmě ne zadarmo a tím nemyslím pouze cenu za případný odkup. Uvidíme, co bude dál.

Jaaa

Firmy ne, polský stát.

Karl vB.

„Talgo má co nabídnout“
To je možné, ale součástí té jeho nabídky je nutnost řešení problémů, nikoliv však pouze s výrobní kapacitou Talga, jak to eufemicky formuloval španělský kabinet , ale s nekvalitou vlaků a z toho vyplývající finanční stránka věci – vyvolané náklady na úhradu smluvních sankcí, ztráta renomé atd.
Zaplatit pytel peněz za převzetí firmy a tím si zadělat si na nutnost okamžitého řešení léty nahromaděných problémů…
Kdo o to, kromě Maďarska, má fakt zájem?
https://zdopravy.cz/porucha-uveznila-500-lidi-v-tunelu-kvuli-horku-rozbijeli-okna-valka-renfe-s-talgem-se-stupnuje-214796/

XXXD

Také jsem dost zvědavý, jak se budou řešit problémy okolo stávajících kontraktů Talga. Se snahou o odprodej to tak trochu vypadá, jako že loď jde ke dnu a akcionáři se před potopením ještě snaží vytěžit, co se dá, protože jestli loď ještě nejdu ke dnu, tak má minimálně dost velké trhliny, takový kontrakt s DB na ICE L se také nevyvíjí zrovna podle plánů.

Pája

No vždyť píšu, že zadarmo to nebude a nemyslím jen cenu za případný odkup. Problémů k řešení, nebo chcete-li výzev.