Špalek z vepřového a pivní speciál Chroust. Do vlaků míří nové menu
Jídelní vůz ČD. Pramen: České dráhy

V současném jízdním řádu vypravují České dráhy každý 159 vlaků se službou ČD Restaurant.
V současném jízdním řádu vypravují České dráhy každý 159 vlaků se službou ČD Restaurant.
Dokonce vidíme i trend gastroturistiky, kdy se lidé pro své cesty přímo vybírají vlaky s 🚂restauračními vozy,“ řekl náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
Asi proto ČD vyřazují klasické jídelní vozy a nahrazují je pojízdnou ohřívanou pro 5 sedících osob. 🤔
No skoro 300 bych za ohřívané jídlo ve vlaku nedal ! A polévku za 75 asi také ne. Mě se zdá ,že se až moc vymýšlí ve vlaku bych čekal něco v poměru cena/výkon a ne nějaké rádoby moderní voloviny. U JLV už si dávám prakticky jen snídaně ,tam to cenově pořád celkem jde. Pokud už někdy jídlo tak svíčkovou (těch 209 je pořád ještě akceptovatelných). U JLV hlavně na Jižních expresech jezdí opravdu hrozné posádky ,které tu svíčkovou ani neumí ohřát v konvektomatu z posledních 4 objednávek jsem 3x reklamoval teplotu. Stejně nejlepší jídlo má DoN‘ (ÖBB) – Vídeňský… Číst vice »
No, a třetinka piva za 90 Kč (eee, pardon – jen 89) je také cena vskutku lisdová, i když jde o speciál: za takovou cenu je asi lepší zajít někam na čepované, i když v těch specializovaných podnicích je většinou také až zbytečně draho.
1) Alespoň když je (skoro) plno by to chtělo aktivně lifrovat ty, co mají jen pití, do barové části (popr pryč z bistra). Nebo vymyslet jak marketingově přijatelně formulovat “sezení u stolu jen při minimální útratě XY Kč”. 2) Tedy mám dojem, že zrovna malinovka (nebo kofola, kdyz uz jsme u toho) je posledních pár let všude a uz na to nemam celkem ani moc chuť. Spis bych ocenil pomerančovou nebo citronovou, bezinku apod., to neni aspoň jak to ja vnímám tak přeslazené. 3) Kdy konečně MD pochopi, ze WR nebo aspoň bistro by bylo vhodné do skoro cele dálkovky,… Číst vice »
Jejich svíčková je nepřekonatelná dlouhodobě….
Stav se u Pojlreicha.. a cafe \Imperial má jinou než Next Door. To je špička. Jo a zapomněl jsem ještě V Zátiší….
V jídelňáku jedině telecí s čočkovým salátem a děti řízek
Porovnávat jídlo od Pohlreicha s restauračním vozem, je jak porovnávat byt na Stodůlkách s bytem na pláži na Madeiře. K ničemu.
Na svíčkovou jedině v Olomouci od Pauluse. 🙂
no ale pivo za 89 si zkrátka nedám a je mi jedno že je to speciál, který se většinou nedají pít. v Imperialu mají Plzeň 0,4 l za 85 !!
Nechtej se tahat se sudama.
A cenové srovnání cen párků, svíčkové a nebo řízků bude taky? Ono i ta Plzeň je v jídelním voze levnější. Speciály jsou obvykle velmi dobré, ale konzumenti Argusu se na to zkrátka dívají jinak.
Vy toho víte asi o pivu hodně,vy Argusi.
Přečet jste si vůbec,co tam budou točit?
Toho se opravdu moc neprodá.
Klidně tu za nějakou dobu napište,jaká je výtoč.
Tocit budou stale Plzen, viz napr. https://www.jidelnivozy.cz/uploads/menus/foodMenu/1.pdf
Právě že četl, já ty jídelní a bistro vozy dokonce i využívám. A o pivu opravdu nebudu diskutovat s někým, kdo mi tvrdí, že pivo se točí. Jo a mimochodem, za čárkou v souvětí se píše mezera.
Krásná ukázka dnešní doby – jak tomu horšímu (pro někoho nejhoršího) kusu prasete dát marketingově krásně znějící název.
„Špalek z vepřové ramínka“ zní pro mnohé lákavě a vznostně, přitom kdyby použili běžný užívaný název „vepřová plec“ – tak si to polovina strávníků neobjedná (pokud to nebude ve formě guláše)
Máte naprostou pravdu, ale já bych v tomto případě kreativitu neodsuzoval. Název nezatajuje, o co se jedná a z jakého je to zvířete.
Jídení vozy mám rád, ale je škoda, že JLV nevěnuje přípravě kávy stejnou pozronost a péči, jako pivu.
Náhodou na české poměry je to silný nadprůměr (nemyslím to z konve.)
Tu špinavou vodu jsem měl dvakrát, ale nic horšího snad byt nemůže
No co k tomu dodat, kdyby ČD namísto neobsazených poštovních přepážek do souprav CJ osadily automaty na proviant, mohly mít i marži z prodeje proviantu, ale nač se obtěžovat novou službou pro zákazníka…
Ještě je málo plných košů a drobků na sedadlech i podlaze? 🙂
No jo to by tak hrálo, cestující by to zneužili! Který že je to paragraf?
Ano takže zavřeme i posmolený a pochc… ajnclíky když každýmu druhýmu strejdovi ukápne co? .-)
Škoda, že se v nabídce neobjeví také veganské jídlo. Zatím je nabídka v tomto směru dost nedostatečná
Jenže ono je nedostatečná i poptávka.
Ano i ne. Veganů není tolik ale taky jde udělat jídlo které bude veganské ale klidně si ho dají lidé kteří vegané nejsou.
Ti si, obávám se, v klidu dají i „jen“ to vegetariánské. Stejně tak zase někomu mohou chybět pokrmy s přemírou tuku, ale bude to také spíše okrajové – a přiznejme si, že na tak velký výběr to není zařízené.
Maj tam veganský pivo…
Tak mrkev si můžete koupit cestou na nádraží…
Veganské je fazole stokrát jinak a pořád stejně, a k tomu se můžete nacpat ještě chlebem. Není to vhodné pro delší cesty s více lidmi okolo… 🙂
Chleba má zase zákeřný lepek, to taky nepůjde 🙂
S těma fazolema bych byl před plánovanou cestou vlakem velmi ostražitý… 🙂
Já kdysi letěl s Lufthansou v době, kdy na počest Oktoberfestu servírovali zvláštní menu – klobásu s kyselým zelím. Půl letadla byli Asiaté, co něco takového nebyli schopni strávit. Od té doby nejsem příznivcem gastro experimentů v dopravních prostředcích.
No právě. Strávil jsem s veganskou partou týden na lesní brigádě a během toho týdne jsem zdevastoval klima asi srovnatelně jako za zbytek života před tím.
Emisní povolenky měli nakoupené? 🙂
Otázkou je, proč by mělo. Veganské jídlo spadá do stejné kategorie jako košer nebo halal, tj. jídelníček omezený osobním přesvědčením, které je ovšem v ČR menšinové. Nedává smysl jej vést mimo na něj speciálně zaměřené podniky.
Zcela na místě je ale mít na jídelním lístku jedno jídlo bezmasé – pokud na maso nemáte chuť, trpíte dnou, nebo máte nějaké jiné režimové opatření, které to vyžaduje. To je racionální.
Není snad veganské jídlo také automaticky bezmasé?
Tedy pokud považujete za racionální nabízet bezmasé kvůli pár postiženým, tak je možná otázka, jestli se to nepokusit skloubit, byť příprava ve vlaku je samo o sobě výzva.
Pokud si pod veganským jídlem představíme zeleninovou polévku, rizoto nebo chřest s bramborem, tak takové jídlo plní i mnou popsanou funkci a je zcela v pořádku. Pokud si ale představíme veganské výstřelky typu různého nemasa, seitan, šmakoun, sojové maso apod., pak se bude jednat o jídlo obsahující vysoce průmyslově zpracované komponenty a normálnímu člověku bych doporučoval se takové volbě vyhnout.
K vaší druhé poznámce – medicínu považuji za racionální vědu, náboženství (vč. veganství) za tmářství. Nesouhlasit se mnou je vaše právo.
Dost lidí sice považuje lékařství za racionální vědu, ale jen do chvíle, než přestane souznít s jejich světonázorem. Možná pozor, aby se to velmi brzy nestalo i Vám.
Příprava ve vlaku určitě je omezující, ale jsou jídla (typicky saláty, ale zdaleka nejen ty), kde může být základ (zelenina, příloha, atd.) do značné míry společný, a jen se doplní bílkovina podle toho, zda se objedná masová, vegetariánská nebo veganská verze. Mezi těmi vegetariánskými a veganskými jídly je ten přesah ještě větší. Plus vegani často bývaj lidi, jejichž organismus nepotřebuje tolik bílkovin a nemá problém s vyšším podílem sacharidů ve stravě, takže si nejspíš klidně dají i verzi bez vysloveně bílkovinné složky. Ostatně když tam teď dali jako bezmasé penne s pestem z grilovaných paprik, to by se dalo veganské… Číst vice »
„Není snad veganské jídlo také automaticky bezmasé?“ – Brouk vs beruška, nic?
Bohužel, v ČR ještě není po rostlinných jídlech taková poptávka. Jsme v tom hodně pozadu oproti Německu nebo Británii. S tím tolik neuděláte, ale s časem podíl veganů ve společnosti roste, tak si stačí počkat.
Taky bych veganské jídlo uvítal, ale ne za cenu toho, že to bude komerční propadák a víc „průser“ než úspěch.
Je trochu škoda, že tradiční česká jídla, která jsou ze své podstaty zároveň i veganská (různé bramboráky, škubánky apod.) byla v minulosti upozaďována, protože živočišné výrobky symbolizovaly prosperitu.
Jojo, vzpomeňme i nastavovanou kaši… jenže bez tý cibulky s omastkem to holt není ono. 🙂
Tak cibulka není problém a dělat jí na oleji sice není ideální, ale zas tak extrémní rozdíl to není.
Škubánky i bramboráky se mají dělat na sádle, takže nic pro vegany.
Je to možné, ale u nás se dělávaly na oleji a ani se nedostaly na stůl – brali jsme je vždy málem přímo z pánve.
Dnes to firmy nejspíš dělají ve fritéze také v oleji, takže také veganské jídlo.
Najít dneska hospodu, která dělá bramboráky na sádle bude problém, o tom žádná, ale vegani by asi měli problém s těma vajíčkama a mlékem, který se dávaj do „těsta“….
„ale s časem podíl veganů ve společnosti roste“
Mnoho lidí, kteří budou popírat přírodu, už nepřibude.
Ano, bude potreba radne indoktrinovat.
Veganské jídlo v nabídce JLV je už nějakou dobu. Dle ohlasu posádek se ale stejně moc neprodává.
V nove nabidce jsou 4 pokrmy oznacene jako veganske. To by asi tak odpovidalo potencialni poptavce.
Rozhodne lepsi nez u DB, kde toho byla pulka menu (a to normalni hned vyprodane).
Špalek masa. To mají na mysli jeho tvrdost?
Není nad to, když se neschopný státní dopravce chlubí tím, co extra poskytuje, ale že základní služby nezvládá, to ho jaksi nezajímá.
Tak ktere sluzby nezvlada, povidejte…
Co třeba to hlavní – dojet na místo určení v uvedeném čase? A pak taky alespoň základní úroveň cestování. Dopravce, který neposkytuje rovnocenné služby (že o tom přímo nerozhoduje, je jeho problém, jako cestujícího mě to nezajímá) a nijak se to neodráží na ceně, je bezohledné …………..
S první částí přispěvku souhlas, přesnost a spolehlivost na železnici je spolehlivá
Mizerná (překlep)
Tak jezdí 845a nebo špinavým regiojetem za přesnost také zodpovídá SŽ a jinak můžeš plýtvat na md
Asi takhle… https://zdopravy.cz/prehledne-nejvetsi-prumerne-zpozdeni-mely-loni-vlaky-regiojetu-ukazuji-data-spravy-zeleznic-234736/ ČD je z dopravci na tom nejlépe.
A zas dokola..
Ne to, že někam nekoupí fungl nový motoráky neznamnená, že někdo může jezdit zadarmo..
Neřekl jsem, že mám jezdit zadarmo. Ale jak si může vůbec dovolit nějaká firma poskytovat dodatečnou službu zcela zdarma, ačkoliv ji neposkytuje všem?
A co je to věčný nesmyslný stěžování skoro všude ?
Co je na tom nesmyslného? A opakuji, když všude okolo se něco mění, ale tam kde primárně jezdím, se děje kulové (a to už několik let), tak mám z toho nervy v kýblu.
Ale ona není povinnost kupovat nový vlaky, když si někdo usmyslí . A není povinnost ty vlaky využívat. Pokud se někomu nelíbí cena, kvalita, tak má možnost jezdit jinak a zařídit se podle osobních představ. POkud nechce, tak holt smůla.
To jsou zase opakované výmluvy. Já chci jiný způsob, který však bohužel pro mě není momentálně možný. A ano, není povinnost kupovat nové vlaky. Ale jak jsem řekl, současná „nerovnoprávnost“ na železnici není normální. Ukázkovým příkladem jsou operátoři. Když pominu cenu dat a v kombinaci s cenou pro firmy (za obojí lze vinit stát), tak nabízí stejné služby za stejnou cenu bez ohledu na to, kde bydlím. V dopravě bohužel nic takového nefunguje. A pokud Vám to přijde nevhodné, podívejte se na dopravu zboží. Ta není problém i pro menší města, za kterých dojet někam je neuvěřitelný problém.
Co má s cenama pro firmy stát ??
A k těm operátorům. Úplně stejná situace je v mnoha oblastech, kde ani dneska není signál a operátorům se tam další stanice prostě nevyplatí stavět.
V dopravě to tak už bylo a zdaleka to nefungovalo. Ještě že jsou ty časy ČSD a ČSAD pryč.
Když chcete jinej způsob, tak se snažte. Nikdo za vás nebude řešit vaše problémy. A holt když nemáte na limuzínu, tak bude muset stačit i kolo.
Kolik zpoždění jde doopravdy na vrub ČD a kolik na vrub Správy železnic? Ti druzí mohou za většinu zpoždění v ČR.
Na trati, kde jezdí nové vlaky, tak SŽ. Na trati, kde jezdí pouze rozpadající šroty, přesně naopak.
Zcela nezvládá například dopravu na 171 tím, že si od SZ nechá nakalet na hlavu a neozve se nad bezprecedentními kontinuálními a vůči cestujícím brutálními a arogantními zásahy do JR, kdy co 10 dnů je vše jinak.
ŘSD také před lety zkoušelo na D5 u Prahy při opravách režim 2+1. A když s omezením párkrát neuspěli ve správním řízení si dnes 2+1 nedovolí v celém úseku až do Plzně.
Není nad to si uplivnout, co?
Až třeba kaštani budou zvládat včasný příchod na nádraží, nebude se na ně muset čekat a jeden důvod zpoždění spoje odpadne. (Nemám tím na mysli případy, kdy člověk přestupuje ze zpožděného vlaku na další přípoj.)
Až točvolanti přestanou na přejezdech předstírat svoji převahu a budou respektovat výstrahu a dopravní značení, odpadne další důvod zpoždění.
Až si lidi přestanou hrát na hrdiny a nebudou přecházet koleje v místě, kde se to nesmí, odpadne další důvod zpoždění.
A to nemluvím o dalších vnějších faktorech, které dopravce nijak nemůže ovlivnit. Ale tohle vás jaksi nezajímá, že?
Chápete, že uvádíte důvody, za které nemůžu kritizovat žádného dopravce? Já se tady bavím o důvodech, za které může čistě dopravce. Ale pouze ČD kopou všude okolo sebe, protože oni za nic nemůžou a vymýšlení důvodů zpoždění je jediné, co zvládají naprosto dokonale. Problém je, že v téhle republice je na toto téma dvojí metr respektive Soukromníky zkritizovat za sebemenší kravinu a pro ČD klidně strčit ruku do ohně.
Ty raději k tomu doktorovi nejezdí vlakem
Proč tím vlakem pořád jezdíte, když je to takové otřesné??
A když už něčemu nerozumíte, tak se k tomu nevyjadřujte (např. je problém dopravce, že nerozhoduje o tom, co bude nasazovat).
Na té vaší S6 IDS JMK nejste zákazníkem dopravce, ale IDS. Že to nechápete/nechcete chápat, je váš problém.
Co třeba proto, že jiná alternativa pro mě momentálně neexistuje? A když jsem zákazníkem IDS, tak jsou ČD „z obliga“? To, že jsou to jejich vozy, které měli dávno skončit ve škarpě, je zřejmě nepodstatný detail. Stejně jako fakt, že z jiného kraje si stále můžu koupit lístek ČD Jak je to možné, když jsem zákazníkem IDS? A tohle není obhajoba JMK. Jen chci říct, že vina je na obou stranách.
Takže navíc.. Kdo vy Čd zaplatil náklady na nový vozy, když nejsou ve smlouvě ? A kde by je ČD vzala ? Kupuje jd podle uzavřených smluv, ne podle toho , jak si někdo usmyslí ? A na sruhou stranu, když zbytek kraje jezdil v honneckerech a vyžilých 560, tak tady byly modernizovaný 854 a 842. Prostě je teď řada jinde a tady bude výběrko později.
Výběrko později? Ano, ale tohle je argument vhodný tak několik let nazpět, který mě už nezajímá. Celé to umocňuje fakt, že i do sebevětších p*delí jezdí kvalitnější vlaky. Ani nemusím odcházet z JMK, abych ho našel.
A to že tady budete furt brečet o tom, jak jsou všichni zlí a nechtějí vám dovolit si hrát s novýma vláčkama, tak to ničemu nepomůže. Zajisté se aktivně snažíte, řešíte kvalitu s KORDISem, nebo přes zvolené zástupce na radnici.
Ale pořadí je jasný. Prvně elektrická páteř a pak teprve postupně ostatní tratě, podle toho, kolik cestujících tam jezdí. A zrovna S6 není zrovna nejvytíženější linka.
A co, až se na S6 koupí nový vlaky ? Jak k tomu podle toho vašeho řešení přijdou ostatní, kteří musí jezdit ve starých vlacích ?
Je. Protože čd, ani nikdo jinej nenasadí vozy, za který by nedostal zaplaceno. Jestli je chápání IDS nad vaše síly, tak to je jenom váš problém.
Opakuji, služby poskytují ČD. Jestli o tom, jaké vozy provozují, přímo nerozhoduje, je jeho problém, který mě jako cestujícího nezajímá. To je jako by nějaká dovážková společnost jezdila pravidelně pozdě kvůli zácpě. Opět je to čistě jeho problém, který mě nezajímá.
Jenže vaše problémy s vozama zas nezajímají vůbec nikoho jinýho.
Nejezdím vlakem kvůli jídlu, ale IPA mi prostě pro české linky přijde vhodná spíše pro rozšíření nabídky a ne jako základní či jediné pivo. Je to samozřejmě tím, že IPA obecně moc nemusím ač je to trendy…
Vždyť to tak je, na čepu je Plzeň.
Což jsem v článku neviděl…
Minulý týden jsem jel z Prahy do Olomouce Pendolinem. Jestli si dobře pamatuji, tak měli čepovaný Budvar, Pilsner Urquel a Staropramen. Chroust byl v pixle. Rozšíření nabídky. Takže co byste ještě chtěl?
Opravdu mají na čepu tři druhy piva? To se mi skoro nechce věřit, že na to mají odbyt. Toho bych se skoro bál.
(Na vysvětlenou: Znám malou hospodu, kde čepují Plzeň a Staropramen. A přestože mám raději Plzeň, nikdy si jí tam nedám. Vím totiž, že místní hosté Plzeň nepijí a ten sud je naražený týdny, kdežto Staropramen se v trubkách nezastaví. Když je malý podnik a hodně píp, je to vždycky podezřelé.)
Tak jsem si asi přečetl jiný článek, v tom menu to nebylo
Zkuste si jídelní vůz a budete vědět.
Víte co znamená slovo sezónní? Myslím že v tom tkví jádro pudla.
Člověk se pořád učí..
Pivo od Chrousta je v jidelnaku sezonni v tom smyslu, ze kazdou sezonu maji jiny styl. Ted v zime to byla 14ka Hazy IPA, na podzim Pumpkin Ale, v lete myslim malinovej kyselac, atd.
Prvni special pro JLV byl nekdy zacatkem 2019, a od te doby to delaji vesmes pravidelne, co tri mesice nove pivo. Jako doplnek te klasicke nabidky (Plzen, Gambrinus, Budvar, Kozel) super.
Co si pamatuju, když jsem jel naposledy, tak měli čepovanou Plzeň, Budvar v plechu a ještě nějaké.. (osobní názor: Radši bych ten Budvar, čepovaný)
V tom případě ať dráhy nabízí pořádné restaurační vozy a ne bistra na stojáka nebo s minimálním sezením. Starý dobrý restaurák s lampičkama – ano to je gastronomický zážitek.
No je zvláštní, že uvádějí rostoucí zájem o restaurační vozy, přičemž je současně stahují ve prospěch bister. Jestli tedy těmi restauracemi už rovnou nemyslí ta bistra, v rámci degrese pojmů.
Takže produkt je populární a cestující ho aktivně vyhledávají, proto jsme na Ex1 jídeláky vesměs vyřadili úplně a jinde je nahrazují půlbistra. To má naprosto skálopevnou logiku.
No takhle napsáno to může vypadat nelogicky, na druhou stranu otázka je, kolik to vynáší a jaké s tím jsou spojené náklady. Jestli přeci jenom obyčejný vagón plný cestujících jim nevydělá víc, než vagón, kam si sedne cestujících třeba jen polovina (ne-li méně), udělají sice nějakou útratu, ale potřebujete na to další dva zaměstnance, co to bistro obsluhují…
No jo, ale s touhle logikou můžete třeba ve vlaku zrušit záchody, protože nevydělávají, že?
Pro mě jídelní vůz znamená, že desítky minut, které potřebuji věnovat obědu nebo večeři, se mi jaksi schovají do cestovní doby vlakem – nebo obráceně, vlak je jakoby rychlejší o tu dobu, kterou bych jinak musel investovat do restaurace. A zrychlit vlak o několik desítek minut, to už je teda hmatatelný počin!
Uvidíme kam ty uvolněné jídeláky po nasazení Comfortjetů uplatní…
Snad podobný výstup budou mít zde na Zdopravy i soukromníci, až přijdou s obměnou menu.
Ano, budou. Nové menu třeba u Regiojetu už tu bylo párkrát tématem článku taky. Pokud to tu nesledujete pravidelně, stačilo trošku zapátrat archivem článků a nemusel jste sem psát a být takhle za lamu…
ano, párkrát, ne tedy pravidelně tak jako JLV s každou změnou. Leo Express třeba naposled v roce 2023 (a to mění co 4 měsíce a pokud archív je správný). Je pravda, že vyměnit 4 položky sezónního menu, 1 pivo, přidat jedno šumivé víno a 1 limonádu je opravdový gastro kumšt.
Ano, bývá to pravidlem.
https://zdopravy.cz/jarni-gastronomie-2024-regiojet-nasadil-gulasovku-z-prasku-a-temer-bezmase-kureci-196599/
CD restaurant je obecne skvely produkt. Jen je skoda, ze dnes jiz prevazuji jen jidelni „pulvozy“, kdy navic velmi casto mista blokuji cestujici nad jednou mineralkou (aka nemam rezervaci v precpanem vlaku). To pak dostava myslenkovy pochod „mam hlad, ale najim se ve vlaku“ znacny element nejistoty.
Jistota je si zakoupit jízdenku s místenkou do 1. třídy.
Jasně, zvlášť když Můj Vlak hlásí první třídu vyprodanou (a ve vlaku je spousta volných míst, na které z nepochopitelných důvodů neprodává v režimu Last Minute).
Což je super, když vám tam potom dráhy na poslední chvíli prdnou třeba Aee140, takže jedete ve dvojce za cenu jedničky a ani se nenajíte…
ČD Restaurant mám rád, využíváme ho při každé delší cestě, ale spolehlivost řazení je tak 70 %. Naštěstí už dneska jde v Můj vlak ověřit reálné řazení předem, aby člověk mohl dokoupit nouzový proviant.
A těch 70% by mohlo sedět. Minulý pátek jsme si chtěli dát ve Valašském expresu večeři, ale špajzák nejel.
Po moc pěkném posezeníčku v béčku (ani náš vagon nejel) jsme povečeřeli nakládaný hermelín v příšerné třebovské nádražce. Zdravíme do Michle!
A proč tedy nejde zakoupit místenka do restaurace na určitou část cesty, třeba i rovnou s výběrem pokrmu, aby byla jistota? V daném úseku by pak bylo využito i to místo k sezení jinde…
Souhlas, ideální by bylo mít možnost si rezervovat počet míst a čas v jídeláku, aby byla aspoň nějaká jistota toho, že se opravdu najím a využiju tak výhody cesty vlakem. Jet s hladovými dětmi a koukat pak hodinu na vykecávající se skupinky s poloprázdnými skleničkami, protože si chtějí přece pokecat a mají místenky za sebou nebo daleko od sebe nebo vůbec, tak to pak vážně raději jedu jinak.
Ta je plná taky
Úžasné, mě by ke štěsti úplně stačilo, kdyby fungovaly zásuvky, šly zavřít dveře, fungovalo WC, fungovala klimatizace a byl správný počet vagónů. Cestu bez vepřového ramínka už nějak zvládnu.
Nechtěl byste toho od dopravce nějak moc? 🙂
Když vám vlak při cestě do Berlína odmítnou převzít Němci, protože je tam míň vozu a nejde klima, tak snad někde v Ústí si to vepřové taky dáte!
A příště pojedete autem.
Ale to už si nedá ani běžné pivo, natož speciál od Chrousta. A zapíjet vepřové chemickou limonádou, no… (Jasně, jde to i vodou.)
jezdím vlaky ČD pravidelně a ve většině případů vše fungovalo a počet vagonů byl párkrát dokonce vyšší než původní řazení
…což nijak neřeší situace v soupravách, kde tomu bylo právě naopak.
Já si dám dvě kuřata, vy si akorát bouchnete mastnej pytlík, ve kterém to bylo zabalené, ale v průměru je vlastně vše ok, že?
Jste skromný, ale pro mne jedním z důvodů, proč upřednostnit vlak před autem, je právě catering. Snídaně, oběd či večeře na porcelánu a s točenou plzní.
Má to ovšem jednu drobnou, ale nepominutelnou podmínku:
– musíte jezdit právě tam, kam jezdí JLV.
V opačném případě porcelán (a nealko pivo) jistí leda tak nácestná hospoda.
Bohužel ano. Železnice se zbavují toho, co je dělá přitažlivým.
Když se v Česku objevila vlna z německého tisku převzatých článků, které oplakávaly český „Knödel-Express“, říkal jsem si, jestli by se pro Německo nevyplatilo udělat nějaký speciální výživný vlak, založený právě na této nostalgii.
https://www.spiegel.de/reise/fernweh/bahnreise-knoedelexpress-auf-strecke-hamburg-berlin-prag-ist-ab-sommer-geschichte-a-3c52c391-9276-4322-8676-24cb8931fd9e
Jezdit by to mohlo Dresden – Děčín a zpět; Schreckenstein-express nach Aussig za příplatek…
Pokud tam ještě aspoň ta statická hospoda je.
Nepožadujete dodržovat řazení, takže jsou to v zásadě rozumné požadavky…
Tak nejezděte žlutým :-)))
To se mi tedy zimní nabídka líbila mnohem víc, škoda, že jsem neměl příležitost ji vyzkoušet 🙁
Tak si ty obrázky zimní nabídky JLV v tabletu ponechejte a jen k nim přidejte dnešní novinky.
Budete mít dvojnásobnou nabídku toho, o čem můžete snít, a to i ve spojích bez cateringu, případně i u konkurence.
Ten guláš byl fakt super-a to nejsem gulášový typ.