Spadlý strom na trati zranil strojvedoucího u Jihlavy, koridor u Bezpráví opět stál
Poškozené stanoviště po srážce se stromem v lokomotivě 754. Foto: České dráhy
U Jihlavy dojde k obnovení provozu až v pondělí.
U Jihlavy dojde k obnovení provozu až v pondělí.
Již podruhé letos děkuji SŽ, že jsem měl tu čest vyrovnat dálkový rekord ve zpoždění – tedy cesta do Německa z jednoho na dva dny. Jejich fenomenální technika nasr.. naštvat celý vyprodaný vlak lidu během sekund opět dopadla kladně.
Článek o spadlém stromě na trať kdesi u Jihlavy a tady 90 % komentářů řeší hákovnici u Bezpráví. Mají ty diskuse pod články vůbec nějaký smysl ?
Článek je o obojím.
Tady?
Ani omylem…
Kdopak podle vyhlášky ručí za provozuschopnost dráhy a kdo ručí za volný průjezdný průřez? A viníka máme a měla by SŽ platit jak mourovatá! Kolik se platí peněz za provozuschopnost dráhy?
SŽ může za to, že je strojvůdce dopravce slepý, neumí číst v rozkaze a zapomene stáhnout sběrač?
SŽ může za to, že na trať spadne strom patřící někomu jinému, tudíž ho nesmime pokácet ?
1) SŽ má zařídit sjízdnost trati, aspoň pro dopravce, kteří si umí vyškolit strojvedoucí. Ne kvůli chybě jednoho blokovat x ostatních. (A metody – dát dopravcům data i ve strojové podobě, avv/etcs je na více mašinách. Nechat vlak slepého fíry uváznout aby se odtlačil dieslelem, ne zničit mašinu i trolej. Dovedu si představit i že budete dávat priority, dopředu vlaky dopravců kteří nezaviňují MU 😀 ) 2) Kdyby DPP chtěl vykácet celé Mariánské Hradby kromě toho jednoho nejvíc hnijícího stromu (který možná spadne i bez větru) bude kolem toho nějaká právničina. Nicméně majitel pozemku v ochranném pásmu dráhy musí strpět… Číst vice »
1) Strom – tady je řev za 1 pokácenej strom u trati a v Amazónii ničí celé kilometry lesa ……… a ticho !
2) Hákovnice – to jako mají ty dělníky nechat upálit zaživa ? Není to nabádání k trestnýmu činu ?
1) I na Amazonii různí zelenáči nadávají.
Mimochodem ČEPS a další si dovedou pokácet nebezpečné stromy legálně, jen Spržel vymýšlí kraviny.
2) To můžou použít děliče, jako DB Netz nebo jiní infrastrukturníci. A dodat dopravcům správná data (pro AVV/ETCS/…), ne jen tištěné rozkazy s utajenými kilometry a informací že někde je hákovnice.
ad 2, v zahraničí světe div se při obyčejné výluce stanice a výhybny nepotřebují 150x zavádět stahovačku a pak ji rušit a pak zase zavádět. Světe div se, oni to umí bez těhle opiček. Na začátek stavby (PŘI NOČNÍ VÝLUCE) připraví X odpojovačů úsekových děličů na místa, která budou stavebně potřeba chránit a po výluce je pak během jedné noci opět deaktivují. ZÁKLAD napájení západních stanic je především takový, že oni nemají pouze oddělenou trať a lichá sudá staniční skupina-jak je tomu v 95% u nás. Mají několik větví a úseků, které se dají propojit a nebo naopak vypnout…a pak… Číst vice »
Na trati Havlíčkův Brod – Horní Cerekev je spadlý strom každou chvíli…stačí aby trochu zafoukalo.
nemám nic proti stahovačkám ani hákovnicím,ale heršvec chlapci od SŽ-neumistovat návěsti přímo na zem jako minulý týden na střekově-v listopadu u řeky. nelze alespon nuceně,kde je umístěna,rozsvítit podmíněná návěst,která se místně kryje se stavební stahovačkou?
Ta 754.019 nejela s nákladním vlakem, ale sama jako Lv
Takže nakonec nedávný názor, fandy železnice, že by hákovnice mohla být doplněna výstražným kmitavým (zábleskovým) oranžovým světlem možná dojde až do realizace.
Co tak k nebližšímu sloupu postavit maketu signalisty, jako jsou policajti u silnice?
https://www.gsplus.cz/www/upload/products/images/20210629093552316.jpg
Nejde udělat návěst „stáhni sběrač“ tak, aby blikala, nebo aby vysílala signál, který zachytí krabička v mašině a zapípá nebo rovnou sběrač stáhne?
Samozrejme ze nejak slo, naprikad do etcs ktere funguje jako „nfc“, pouze by se pridala jedna baliza s pokynem pro lokomotivu at stahne sberac. Lokomotiva po projeti balizy by to stahla. Bohuzel tohle by bylo v cesku nerealne protoze vsichni vime jak to s etcs je
EBULA to umí a jestli si to dobře pamatuju, tak ETCS to v sobě má taky. Proč by nemohlo… Jen se do popisu trati musí stahovačka zadat, aby si to jednotka na mašině přechroustala.
Mimochodem, u SŽ je častá zkušenost s tím, že strojvedoucí nerespektuje návěst, poškodí si sběrač a toto nenahlásí dispečerovi SŽ, takže TV sice ještě nemusí být „spadnuté“, ale už poškozené, takže TV dorazí někdo, kdo jede za tímto. Toto je vpodstatě zločin strojvůdců. Jsem stále více pro to, aby strojvůdci byli mnohem více postihování za nerespektování návěsti a aby to bylo tvrdě vymáháno.A hákovnice-nehákovnice, na tom fakt nezáleží…. Dřív povolání strojvůdce byla vážená profese. V dnešní době vlak řídí kdejaké jelito, co s problémy a se smilováním komise vůbec udělá s odřenýma ušima maturitu. Sorry jako, ale je to tak.
Já bych řekl, že problém je na obou stranách, jak na straně SŽ (nadužívání hákovnic při dlouhodobých výlukách, kde by být nemuseli), ale i na straně strojvedoucích (dopravců), stejně jako si fírové stěžují, že většinou nemají přímou odezvu od SŽ, tak úplně stejně nemají zaměstnanci SŽ odezvu, když vidí projetí stahovačky (i když se to nahlásí) a nahlásí to. Strojvedoucí nadávají na hákovnice, ale přitom oni jsou příčinou (časté projíždění stahovaček) proč se dávají. A říkat, že SŽ můžou za MU, tím že to neřeší jinak je scestné. Ano, doporučovat jiné způsoby OK, to je v pořádku, ale nadávat na… Číst vice »
Tak už jen uvedení v rozkazu stojí za prd, člověk neví, kde konkrétně to bude, takže je to stylem „hledej Šmudlo“. No a tak teda člověk hledá. Jednou je to na sloupu, jednou v troleji, jednou někde u země, do toho je třeba koukat i po barvičkách na hlavním návěstidle, sledovat kolikrát velmi zdivočelé dělníky, kteří mají pocit, že reflexní vesta z nich dělá nesmrtelné a jsou až nepříjemně blízko kolejí, no není to úplně tak prosté jak se zdá. A pak je velmi snadné prostě stáhnout pozdě, protože si té návěsti všimne fíra až pozdě…
Za to, jak to je uvedeno v rozkazu si zas můžou fírové, bývalo to podrobněji, ale strojvedoucí říkali, že tolik informací nepotřebují, tak se to smrsklo na současný stav (tzn. Projeďte beznapěťový úsek se staženým sběračem). Tak výlukovou stahovačku jsem ještě v drátech neviděl (ale vím, v jedné z minulých diskuzí to už taky někdo říkal). No já nevím jestli mám tak dobrý zrak, ale stahovačka mně většinou upoutá dobře dopředu, takže se mi ještě nestalo, že by to bylo šmudlo hledej. Dobře, ve stanici, kde je toho víc, to může být složitější, ale v tomto konkrétním případě to je… Číst vice »
Kolik % fírů bylo proti informaci, na jakém kilometru v které koleji je stahovačka?
Nesmysl… nepřehledný byl způsob té informace, ne informace o poloze návěsti Stáhni sběrač. Další epizodou, jak už tu bylo řečeno snad tisíckrát – každá stahovačka je pověšena na jiném místě. Kam se zrovna elektrikářům chce nebo nechce vylézt. Nejhorší místo je snad na zemi! Je otázka jestli té značce / návěsti nepomoct. Když jede proti vlak a je tma, nebo déšť, mlha… tak návěstidlo Stáhni sběrač není téměř vidět. Jestli by nestálo za to ji v době baterií apod. technologií neudělat jako výraznou a světelnou. Protože ONA skutečně není vidět, pokud vám kolega zasvítí reflektorem, nebo jedete náhodou vedle silnice… Číst vice »
A přitom je řešení snadné – stahovačky (a děličníky!) nezřizovat, popř. jen výjimečně.
Ano, celý úsek do beznapěťového stavu a nezávislá trakce nástup 🤗 Nejlepší řešení.
Geniální myšlenka, když bude dieselové přetahy přesně podle požadavků dopravců včetně nošení „Šaků“ realizovat Správa železnic na svoje náklady, protože upravuje/opravuje trolejové vedení.
Postupně vložit místo jednoho děliče dva, klidně v párhodinové noční výluce. A pak už jen vypínačky (dočasné).
A kdejaké jelito mnohdy ani neumí umístit návěst. Nemyslím tím zrovna tento případ, ale špatně viditelných návěstí na SŽ by se našlo dost.
Mariánky…
Dřív… kdyby dřív a dávno předtím každý poctivě stahoval, tak by nemuseli hákovinici ani vymýšlet. Jen se o tom nepsalo v novinách.
A o chytrolínech, kteří vyrobily za posledních 10 let totálně nepřehledné a uživatelsky nepřátelské předpisy pro dopravce, to se nezmíníte, že? V ČR je jeden z nejtlustších předpisů pro pohyb po kolejích v Evropě. To je diletantství, co se s předpisy děje každý třetí rok. To je jako u Škopků na dvoře… to platí, to neplatí, to platí, to neplatí… Většina neduhů, povinností už jde pouze po dopravci/ strojvedoucím. SŽ / Výpravčí /Dispečer jen aplikují nesmyslné pamflety, u kterých je téměř vždy vinen jen strojvedoucí/ dopravce. SŽ se vymazlenými předpisy postupně zbavila téměř celé dopravní zodpovědnosti. To v cizině vůbec… Číst vice »
To je tolik neschopných strojvůdců, když nedokáží s takovou četnosti a na stejném místě udělat to co jim určitě předepisuje značení. A ještě je v místě výluka kde se něco děje,tak je snad normální dávat větší pozor.
Na dráze máme značení aha to slyším prvně
Vcelku by mě zajímalo kolikrát letos byla použita na síti SŽ hákovnice, kolik sběračů se na nich urvalo a kolikrát se místo hákovnice použily děliče. A dále kolikrát se mohly použít děliče, ale kvůli usnadnění se použila hákovnice. To jen taková statistika bez jakékoliv kritiky kohokoliv. Námět pro redakci na článek.
U Carga 754 nejsou takže žádný vlak netahla
To Bezpráví je nějaké zakleté…
Není zakleté, zakletá je SŽ, která není schopná udělat taková opatření aby k tomu nedocházelo.
Zastávku Bezpráví by správa železnic neměla rušit ale pouze přejmenovat na Inkompetence…
Nebo Bezproudí?
Používat hákovnice tam, kde lze dát děliče bych přirovnal k situaci, kdy někdo radši chodí co čtvrt roku na interupci, než aby používal antikoncepci.
Špatné přirovnání. Interrupce je náročný a tím i drahý výkon, antikoncepce je levná. Instalace hákovnice je levná,instalace děličů je náročná.
Myslete na následky!
Byl jednou jeden manažer a ten si řekl, že 9 žen porodí díte za 1 měsíc. Po měsíci se divil. Po dvou měsících mu to začalo docházet… Ano, 9 tchýní.
Pokud se sečtou náklady všech zúčastněných, tak je rozodne levnější ten dělič.
Ale takhle SŽ uvažovat nemusí… jí nezajímají ty tisíce lidí, co nedojedou 🙂
Oni mají tu největší pravdu a nárok na režijku
Nevím, jestli tam jde jednoduše dát děliče. Ta stahovačka se posouvá podle postupu prací. Tím ale ještě víc roste pravděpodobnost, že někoho chytne hákovnice.
Kde jste přišli na použití úsekového děliče??? To že to nějaký „pacient“ někdy, někde napsal .. je pěkná hloupost a neznalost problematiky, toho co to píše dál! Úseková dělič se musí nějakým způsobem spínat! To by jste vyřešil jak??? Tak třeba úsekovým odpojovačem, to je jednoduché.. Jak by se ten úsekový odpojovač ovládal a kdo by ho obsluhoval. Ano SŽ má dispečerský aparát, takže dotáhnout kabel, napájení, protože někde „v poli“ elektrika není! a optika také ne. Dále nějaký rozvaděč DÚO atd.. Takže suma sumáru, dost nerealizovatelné! Jen protože jezdí řidiči a né strojvedoucí, kteří na základní dopravní předpis D1… Číst vice »
Zajímavé, že za hranicemi, dokonce i na Slovensku, v Německu běžně a jinde, to realizovatelné je. Tam asi „pole“ nemají a elektriku s optikou „cucají ze země“…
Prostě zase ten názor „ode zdi ke zdi“. S takovou se vážně mezi sebou – strojvůdci a vy, případně SŽ nedohodnete…
A to mají v německu 5x vyšší napětí a o to delší oblouk se vytáhne.
Není tomu tak … 3kV jsou v tomto případě „nejhorší“
V Rakousku, Švýcarsku, Německu zcela běžná věc. Menší stanice má běžně okolo 15-20 úseků. Zcela běžné je oddělení každé koleje ne jen sudá/ lichá – zcela běžné je mít oddělený sever/ jih koleje. Téměř za každé výluky lze stanicí projet bez nutnosti stahovat sběrač a vytvářet beznapěťový úsek. Úsekové děliče tam jsou pořád nemusí je tam nikdo pořád dávat a sundávat. Jsou součástí základní výbavy sestavy trolejového vedení. protože ono je to ve finále levnější. Pro provoz určitě. Dokonce na tratích mají i výhybny a ty mají taky svoje oddělení před i za…aby se na trati dalo pracovat ve všech… Číst vice »
Polud je porucha způsobena tím, že nějaký strojvůdce nerespektoval návěst pro el provoz, poděkujte jemu, ne SŽ. Ale chápu, ve státě, kde se běžně i na křižovatkách jezdí na červenou a nedodržují předpisy, začíná být tento stav běžnou populací oslavován. No, počkejte, velká čistka světa se blíží.
Už to tady bylo několikrát: Pokud zavedené postupy nefungují, je potřeba změnit zavedené postupy.
To by pak mohl být na dálnici železniční přejzd, stačí přece dodržovat předpisy.
A vy znáte rozsah prací, které se tam budou teď vykonávat a víte bezpečně, že by to šlo bez větších komplikací jinak?
Jsem ochoten uznat, že v tomto konkrétním případě to možná jinak nešlo.
Ale opravdu to „jinak nešlo“ ani u všech ostatních, vč. těch, kdy fíra stáhl moc brzo a uvíznul?
To souhlasím, že to asi není nutné u všech (zvlášť u těch dlouhých), ale vadí mi, že to se zde nerozlišuje, prostě hákovnice stržený smeták a pro zdejší to je hned zlá SŽ.
Sorry jako, ale ta hákovnice má svůj smysl. Ty návěsti tam nejsou pro srandu králíkům. Začínám přát strojvedoucím chytrolínům, ať pracují na TV, ať si to zkusí z té druhé strany. Je fakt ironie, že se k problematice vyjadřuje spousta lidí, co o dané věci vůbec nic nevědí, ale poučují „jak se to má dělat“. A toto platí i v energetice. Fakt žasnu, jakým dekadentním směrem celkově ČR a i svět směřuje.
Neboli jiné řešení, komfortní pro obě profese, neexistuje?
Pro dráteníky je ale nejrychlejší dát terče plus hákovnici.
Přemýšlel někdy někdo nad tím, že SOUČASNÉ VYOBRAZENÍ návěsti STÁHNI SBĚRAČ není asi zcela vhodné, když se tak často nerespektuje?
Třeba velikostí, barvou, umístěním, odrazovým materiálem.
Třeba ta modrá za špatné viditelnosti není téměř vidět.
A pokud dá OTV tu návěst na zem, tak za tmy není vidět téměř nikdy leda tak s 810 a ta ji může klidně ignorovat.
Však strojvedoucí je podle zdejších jen chudák, kterého stahovačky a hákovnice stresují. Navíc tato je opravdu jen dočasně do 9.12. (do půl páté ráno), údajně to jinak nejde a je dobře viditelná, jak návěsti pro El. provoz i samotná hákovnice – je červená a je tedy krásně vidět, že v těch drátech něco je (alespoň ve dne, nevím jak je viditelná v noci). Takže se ani nejedná o pastičku, jak někteří strojvedoucí rádi prohlašují v těchto případech. Neříkám, že to strojvedoucí udělal schválně, mohlo ho něco vyrušit, mohl mít náhlou poruchu na sběrači, který šel proto dolů později, apod…. Ale… Číst vice »
Jo a jak se vám minulý týden v tom Bezpráví líbila vůbec neoznačená stahovačka („návěstěná“ jen textem rozkazu), taky cajk?
Na neoznačené stahovačky mám svůj názor, myslím si, že by neměly existovat vůbec (bohužel SŽ si dala, a nikoho to evidentně nepálí a ani to nerozporoval, do nové D1 ustanovení, že u výluk kratších 4 h. nemusí v odůvodněných případech, a jeli to v VR, nemusí dávat návěstidla pro el. provoz), ale předpis to umožňuje, tak to holt můžou využít. A ono ve finále není lepší znát přesné číslo stožáru/km polohu, když si dost fírů stěžuje, že to je často „šmudlo hledej“? Zvládnu to úplně stejně, jako když jsem měl rozkaz pro vlak, kde kvůli přepravě jeřábu jsem měl sníženou… Číst vice »
Jasně ze se to zvládne. Ale riziko zapomenuti tu proste je. To je jak Op vydané bůhvíkde předem…
Tady je jasně cítit AROGANCE SŽ.
Tak je výluka a je potřeba mít beznapěťový úsek – tak to je potřeba POŘADNĚ OZNAČIT
A nebo to zas tak kritické není…a pak nenadávejte strojvůdcům, že jsou to paka, který to ignorují
Taky v tomto případě byla možnost nechat vlaky cca 3 hodiny stát a čekat až se rozmístí návěstidla pro stahovačku. To by pak bylo křiku, že vlaky zbytečně stály. 😀😂
Nebo rozvesit za noční výluky (byla-li by k tomu vůbec nutná), a pak psát platí od X:Y.
No to ale nelze, D1 čl. 415 bod 5: Za to, že výluková návěstidla pro elektrický provoz budou umístěna nejvýše hodinu před zahájením předpokládané napěťové výluky a odstraněna nejpozději hodinu po jejím ukončení odpovídá zaměstnanec OSPD. Zaměstnanec OSPD je povinen informovat
A trvá instalace návěsti 3 hodiny?
Samozřejmě že za to může SŽ a speciálně manekýn v jejím čele !!!!!! Protože kdyby se snažil, tak už je Brandýs hotový komplet a neřešíme hákovnice 4.12.2022. Člověče, vždyť se na té stavbě staví, jako když sere a maluje. Jestlipak manekýnovi dochází, že neopravuje lokálku do Kolešovic, ale hlavní tajh, kde se má pracovat na 2 směny 7 až 22 hod. 7 dní v týdnu a kdy má být na stavbě vidět stovky dělníků a desítky mechanismů !!!!! Je s podivem, že za takhle odfláknout modernizaci hlavní tratě tam ten člověk ještě sedí.
Dobrá rada nad zlato, vřele doporučuji jít dělat v noci uprostřed ničeho s provozem na vedlejší koleji. Tohle není fabrika kde se svítí.
Nemluvím o vstupu různých faktorů do stavby, jako jsou geotechnické problémy které projekt neodhalil, počasí a pozdě zahájené ZP.
Tolik projektů, tolik před stavebních prací, sond, techniků, zpráv
Zajímavé že toto se děje téměř jen u staveb SŽ a ŘSD.
Před touto výlukou bylo nespočet výluk právě na geotechnický průzkum.
Tak na co pak byly? Na co jsou ty miliony za projekční část?
Kdybyste stavěl takhle svůj dům nebo svou továrnu, to byste firmu pěkně hnal.
U SŽ i ŘSD je nejvíc vidět, že utrácí z cizího. Je to nepálí.
Víte vůbec o tom, že tu rekonstrukci dělá firma, a pokud splní časový rozvrh, tak asi lze těžko někoho trestat?
Samozřejmě ony totiž ty firmy mají ty stovky dělníků a desítky pracovních mechanismů k dispozici. Ono není potřeba dodržovat nějaké technologické postupy a časy. Toto se mi opravdu nelíbí, kecat od stolu, nebo víte, co šlo dělat rychleji? Běžte se přihlásit na SŽ, že jim zefektivníte výluky, samozřejmě za předpokladu, u ty výluky to neprodraží.
Inspirujte se v Německu:
https://zdopravy.cz/oprava-75-km-koridoru-za-pet-mesicu-db-slibuje-rekonstrukci-vytizene-trati-za-rekordni-cas-128567/
A ano – jde to udělat rychleji a lépe, i když budou náklady vyšší. Ale musí se u toho přemýšlet, že ano. a netvrďte mi, že SŽ u práce přemýšlí.
Opravdu chcete porovnávat akci za 12 miliard Korun (500 milionů Eur) v Německu s akcí za 3,4 miliardy Eur u nás? Do toho v Německu bude zcela zastaven provoz vs u nás zachování provozu, stále nevidíte rozdíl?
Čím dál víc mám pocit, že neopravuje SŽ koleje pro dopravce, ale pro své známé stavební firmy. Aby jim dala pěkně nažrat. A pěkně si u korýtka chrochtali. Stavbu odevzdají s půlročním zpožděním a ještě mají tu drzost se plácat po zádech a střihat pásky a lejt po tom šampaňským.
Prostě státní hnůj.
VÝLUKA BRANDÝS je výsměch celé železniční republice
Odklonová trasa přes H. Brod je rozsypaná
Totální ignorace jakéhokoliv provozu.
A taky si říkám, jak asi na křižovatkách jezdí Švýcaři. Přitom by stačilo doržet přepisy a ETCS se nemusí zavádět.
30. července 2010 – zpráva o příčině nehody uvádí, že za nehodu je odpovědný strojvedoucí vlaku, který jel příliš rychle v úseku, kde je povolena rychlost pouze 35 km/h.
Alternativou by bylo tam elektřinu po dobu opravy vypnout, ať dopravci přetahují vlaky z Chocně do Ústí/O. diesely.
No právě, bylo by jich potřeba dost a k nim i strojvedoucí, což by nebylo snadné zajistit. Stahovačka s hákovnicí, která mění umístění podle postupu prací, je opravdu past. Bez hákovnice by ale hrozilo, že nestažení sběrače zabije dráteníky.
S dvěma děliči by to nehrozilo.
Jasně… a projede jeden vlak za hodinu protože vozidla navíc už žádný dopravce nedrží
Co na to Manekýn?
Vzhledem k jeho až toxicky silnému politickému krytí si o tom nemusí myslet vůbec nic 🙂
Přesně tak … kamarádi to vymyslí za něj. I kolik to bude stát ten stát.
Hlavně to pěkně podojit, dokud to teče z té EU.
Takže vlastně, jestli to dobře chápu – to, že strojvedoucí jezdící imrvére na jednom a tom samém úseku, kde jsou stahovačky už nějaký ten pátek – není schopen ten smeták stáhnout, je vina SŽ…
Ano, chápete to dobře. Jestliže lidský faktor způsobuje neustále tu samou NEÚMYSLNOU chybu s těžkými následky dokola a dokola znovu, je to už problém procesů a řízení, nikoliv těch řadových zaměstnanců.
Jsou odvětví, která to naprosto samozřejmě chápou (letecká doprava) a zařizují se podle toho. Jsou odvětví, která s tím trochu bojovala (medicína, zejména chirurgům se nechtělo do checklistů), ale zvládla to.
A pak je SŽ.
A pak jsou odvětví kde se všechny i neúmyslné chyby vyřeší drakonickými pokutami a zpřísněním bodového systému
Ještě aby byly úmyslné, to by byl vrchol.
A vy ho znáte? Co když tudy jede 1x za 3 měsíce? Já jen, zdali to nechápete blbě a kritizujete a nevíte co.
No, I kdyby tam jel jednou za půl roku – jak dlouho je Bezpráví rozkopané a kolik MU se za tu dobu už přihodilo? To by leda ten člověk musel poslední dva roky žít na Marsu, aby o tom nevěděl…
Pořád se to děje, takže to není chyba jednoho jediného člověka.
Apropós, jsou ty hákovnice stále na stejném místě nebo je přemisťují podle potřeby?
Co to je zase za nesmysl? Ta vyluka se postupně posouvá. Opravdu se dva roky neopravuje jedno místo.
Vážený, diskutujete o něčem , o čem prd víte. Někdo si to holt neumí ani na webu přečíst a jiný to holt ve tmě a v mlze asi přehledne. Tak kdo je větší blbec?
Ano, chápete to dobře. Je to ta zarážející zvrácená logika zdejších „odborniků“.
Takže GPWS* v letadle je zbytečný, stačí aby piloti dodržovali předpisy.
*) Ground proximity warning system. Hlídá to výšku letadla nad terénem, hlásí to blízkost terénu.
A hákovnici na trolejí zase hlásí návěst Stáhněte sběrač
O hákovnice vůbec nejde, jde o samotnou existenci té stahovačky.
Která se z 50% procent válí kde může
A za špatné viditelnosti není ze 75% vidět.
Jestli taky není problém v tom, že jsou ty stahovačky pokaždé trochu jinde. A že je to špatné řešení ukazuje množství mimořádností.
Přesně, jsou pokaždé jinde, ale v rozkaze je pouze např.: při vjezdu stáhněte sběrač. Až budou v rozkaze kilometrické polohy stahovaček na 3 desetinná místa, jako normálně jsou například u pomalých jízd, tak může zdejší odborník IGCT něco namítat. Ať si ale udělá nejdřív pořádek na svém písečku.
Ale omlouvám se, zapomněl jsem, že to plně splňuje předpis. Jakmile to splňuje předpis, tak je vina 100% na straně fíry. Ale prostě, pří průjezdu projeďte beznapěťový úsek se staženým sběračem a celá správa železnic je bez viny. Není nad to, když si státní organizace sama píše předpis.
to chápete velice špatně… protože mnoho strojvedoucích právě po té trati jede třeba jednou za 1/4 roku a pak se nestačí divit. Co tam od SŽ má za bombónky.
A ona i za týden umí ta trať zcela změnit tvář.
My jsme chudí vandrovníci, překousli jsme hákovnici. Z jednoho konce vylezlo S a z druhého Ž…
A furt je tam dávají a furt je tam dávají. Co zkusit dělič?
§ 1, nikdy se to tak nedělalo.
A proto jezděte veřejnou dopravou, a nekupujte si auto, které byste měli doma, ale třeba… cargokolo!
A na zimu sáně, v CHKO se nesolí.
Tak Sebranka železnic (SŽ) má v neděli odpoledne zase svůj den…Ony ČD se taky nevyznamensly teď tady z Kolína na Svitavě jen 4x přeplněné honekry a jednička ani nahodou:-(
Zato RegioJet se vyznamenal ..nedělní posilové vozy na R8 opět nic… Proč už mu nevypoví smlovu
Zrovna sedím v uvízlém RegioJetu.
Co se různých státních institucí týče, SŽ bere zlatou medaili v tom, jak moc mi za minulý rok otrávila život. Děkuji a posílám klíčenku, daně jsem už bohužel poslal.
Oni by soudruzi změnili názor, kdyby v těch vlacích seděli taky. Možná by se měl zavést trest nikoliv finanční, ale ten, že po každém stržení hákovnice by se vedení SŽ naložilo do vlaku, odvezlo do Ústí nad Orlicí a tam na několik hodin souprava odstavila na vedlejší kolej. To by je snad konečně začalo motivovat k nějakým inovacím.
Obávám se, že by to brali jako výlet, luštili by křížovky. Rád bych se ale pletl.
Jako v pátek večer na Václaváku u tram kolejí – oba policajti v autě si hrály hry na mobilu..
Tak zhasnout a vypnout topení.
Ono se to v článku přímo nepíše, ta porucha spočívá v čem? Pokud je to stržené, víme, že to strhnul zaměstnanec SŽ? Nebo pracovník firmy, které tam tu rekonstrukci provádějí? Nebo nějaký jouda (pravděpodobně přetížený), který měl něco udělat a neudělal?
je to úplně jedno v čem porucha. Železnice by se měla konečně vzpamatovat a začít fungovat! V tomto místě jsou MÚ pravidelně….
Není to jedno. Je to stejné jako na silnicích -když se srazí kamiony tak se nedá jet stejně, jako když spadne most.
Když se kamiony sráží denně, je sice jednotlivá nehoda vina řidiče, ale statistika je systémová věc ovlivnitelná značením, výhledem do křižovatky, použitím správného typu křižovatky podle provozu (kříž, odbočováky, kruhák, muk),…
Už se to píše v jiných článcích, zase hákovnice. Zaměstnanec SŽ rozhodl o její instalaci i přesto, kolik incidentů s hákovnicemi v posledním roce bylo. Pro mě je tím pádem hlavní viník, zcela stejně, jako kdyby aerolinka nepřizpůsobila svoje postupy ani po několika stejných haváriích způsobených lidským faktorem. Nebo kdyby nemocnice nezměnila operační postupy po několika úmrtích pacientů způsobených stejnou předvídatelnou chybou personálu. Jste ze SŽ? Házením viny na „joudy“ se z toho nevykroutíte. Ten postup je zjevně dysfunkční a patří na smetiště dějin. To, že je papírově OK, vás nijak nevyviňuje. Lidský faktor je něco, s čím solidní manažer… Číst vice »
Nejsem ze SŽ a jsem za to docela rád. Jen si myslím, že když někde udělám chybu, měl bych se k tomu umět postavit čelem a ne hledat někoho jiného, na koho bych ji hodil. A že tutéž chybu přede mnou udělalo už X jiných? To na věci nemění vůbec nic, z toho se zase nevykroutíte Vy
Jak už jsem říkal, za jednoznačného hlavního viníka považuju ten úřední kádr, který ignoruje viditelnou realitu. Ten fíra, který to strhnul, je až daleko na druhém místě. Lidský faktor je slabé místo jakéhokoliv systému, proto na železnici už od samého počátku vznikají různá zabezpečovací zařízení. Hákovnice i dělič jsou taky zabezpečovací zařízení, ale to jedno je v případě aktivace mnohem destruktivnější než to druhé. Už jenom to by mělo vést k extrémní preferenci toho méně destruktivního zařízení. Chtěl byste mít doma zabezpečovačku, která by v případě poplachu nejenom spustila sirénu, ale vytopila celý barák kyselinou a zapálila střechu? Asi ne,… Číst vice »
Vy jistě znáte rozsah prací, kvůli kterým tam tato hákovnice na těch pár dní je, a víte způsob jak by to šlo lépe bez větších komplikací.
Jistě dávat hákovnice na měsíc, půl roku je jen lenost to udělat jinak, ale na necelých 6 dní? To je to takový problém? Jel jsem přesto místo, není to žádná past dobře viditelná návěstidla i samotná hákovnice, která je červená a je vidět na dálku.
Pane Kechlibare, v jiných periodikách čtu Vaše články poměrně rád, ale tady jste šlápnul vážně hodně vedle…
Tak mi povězte proč.
Přesně podle té populární definice šílenství se stále opakuje ten samý postup, který vede k haváriím. Vždyť to Bezpráví je snad místo s největším množstvím pádů trolejí v celé Evropě.
Železnice je systém, ta opravdu nemůže takhle opakovaně selhávat kvůli nějakým „joudům“. Pokud vím, v žádné sousední zemi tenhle problém typu Bezpráví nemají, a asi to nebude tím, že by tam byli samí überfírové.
Vaším přístupem by stát neměl opravovat nepřehlednou křižovatku, na které bývá co týden nehoda a co měsíc smrťák – protože vždy tam přece udělá chybu řidič, že…?
Ale to není na týden, ale na roky. Tam to smysl má, ale kvůli několikadenní stahovačce ne.
U Kojetína byla průsečná křižovatka. Z polňačky se stal dálniční přivaděč a ze silnice I. třídy vedlejší.
Několik těžkých nehod a smrťáků, následně křižovatku přestavěil na kruhový objezd. Je klid, za tu dobu se kruháč zaplatil jen na materiálních škodách, které by bez něj vznikly.
Možná SŽ čeká na prvních několik smrťáků, kdo ví. Dokud jde jen o poškozené lokomotivy a ztracený čas tisíců lidí, tak to vlastně nic není, že.
Jiný postup pro zajištění bezpečnosti pracovníků je vypnout napětí v přilehlých úsecích. Ale to se nebude jezdit.
hlavně nádražáci pořád chtějí výšší mzdy, když pracují hůře a hůře…
Pojď si to zkusit
Jak se strhne hákovnice?
Který šikula to urval tentokrát? 🙂
To už je parodie.
By mohli mít konečně hodnostáři se Správy Železnic o to snížené odměny za celoroční výsledek své práce, pokud se to děje již pravidelně a není zavedeno žádné opatření.
myslím tím poruchu trakčního vedení u Bezpráví. Nikoliv spadlý strom, to je neodhadnutelné a může se stát kdekoliv.
No, existuje ochranné pásmo trati a v něm je možno kácet podezřelé stromy. Pokud se včas identifikují, což ale znamená tu trať opravdu poctivě procházet a kontrolovat.
To těžko nesmíte kácet soukromé stromy, musíte vyzvat majitele k nápravě a když máte štěstí a chce kácet tak mu to nepovolí životní prostředí. Kocourkov v ČR.
Ale můžete
Vyměnit to dřív, než to dojde do stavu „není měsíc bez poruchy“. A to i přes něčí falečný pocit o zbytečnosti generálky, protože se trať nezrychlí…
mají řádně kácet, na téhle trati je taky spadlý strom každou chvíli