Dopravci Železnice Železniční průmysl Zprávy

Spací vozy zmodernizuje pro České dráhy firma Pars nova, první už byl přistaven

Lůžkový vůz společnosti JLV. Foto: JLV
Lůžkový vůz. Foto: JLV
České dráhy o víkendu zahájily velkou modernizaci ubytovacích vozů.

České dráhy o víkendu zahájily modernizaci části své flotily ubytovacích vozů. K přestavbě byl přistaven první ze série devíti lůžkových vozů WLABmee.

Zakázku získala společnost Pars nova ze skupiny Škoda Transportation s cenou 137 milionů korun. To odpovídá odhadům ČD při vypsání tendru. Celkem se o tuto práci ucházeli tři zájemci.

Dráhy chtějí devět vozů zmodernizovat během dvou let. První vůz by se měl dostat zpátky do provozu koncem příštího roku. Dopravce si od toho slibuje zvýšení kultury cestování v nočních vlacích.

Modernizace obnáší především rozsáhlou obnovu interiéru, výměnu lůžek, obnovu obložení, sociálního zařízení a sprchy, bude dosazeno nové LED osvětlení či doplněny elektrické zásuvky pro napájení drobné elektroniky.

Nově bude řešen hygienický koutek v oddílech: umyvadlo bude jako toaletní skříňka. Budou instalovány nové rolety, doplněny držáky na nápoje u lůžek a další drobné úpravy. Vůz bude mít nově také palubní wifi, budou dosazeny nové dveře a vnější informační tabule. Vozy současně projdou hlavní periodickou opravou.

ČD provozují devět lůžkových vozů WLABmee, dvanáct lůžkových vozů WLABmz a devět lehátkových vozů Bcmz.

Vůz WLABmee Českých drah. Foto: Honza Groh / Wikimedia Commons
Vůz WLABmee Českých drah. Foto: Honza Groh / Wikimedia Commons
Odebírat
Upozornit na
guest
51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leoš Konečný

Zpras Znova

Tomáš Záruba

Rekonstrukce sprchy… ona tam nějaká je?

Džamel

U JLV ano, u Čoboláků to je sklad povlečení a bordelu… Kabinka z OBI

KarelF

Ano dokonce některé vagony ji mají přímo v kupé. Vlastníka, ale nevím.

Krysa350

Compagnie Internationale des Wagons-Lits

Tomáš Záruba

No některé jistě, ale řeč je o WLABmee.

Jiří 24

Takto je pouze v oddílech Deluxe ve vozech WLABmz od Siemensu 😉

Avlaky

Jaký má smysl předělat jen 9 z 30

Nemluvě o tom že už více lůžek má RJ který je tak minimálně 10krat menší

Jarda

Protože Wlabmz jsou novostavby a Bcmz jsou už rekonstruované..Tímhle vozem jsem jel do Černohorského Baru a paráda..:-)

Jozef

RJ nemá ani jeden lôžkový vozeň – všetky sú iba ležadlové…

David

Ano, RJ nemá ani jeden WLAB

Bram

A vadí to něčemu?

Ketchup1970

Jazyk je prostředek jak si věci sdělujene. Proto popisujeme předměty. Čím důležitější to sdělení je tím víc záleží na přesném popsání . Technika je obecně známa tím ze má pojmenování věci vypracované do přesnosti . Rozdíl tam je, proto to má dva názvy. Račte se svézt. A pokud někdo zavádí jiné pojmy , děla v tom hokej . At tedy jde do extraligy a ne na trh s osobní dopravou.

Ketchup1970

RegioJet NEMA lůžka. Žádný jejich vůz není WLAB . To co má jsou LEHÁTKA.

Avlaky

Omlouvám se, lehátka

PvvS

zPras to zNova…

Simona

Většinou kritizuje nejvíc ten, kdo vůbec nic neumí.

BND 30

Pěkná slečna. Tu prosím nerekonstruovat.

Lemmy

Nechci ti to kazit, ale je to asi deset let stará reklama JLV, takže dnešní nálezový stav by byl asi odlišný…

ABC

a řekl bych že už tenkrát byla mírně zajetá

libcha

Takhle se o ženách nemluví, a to dokonce ani o vlastní.

BND 30

Tak hlavně, že my jsme všichni omládli a někteří i zkrásněli…

ABC

Muži zrají 🙂

Rossec

Ty vagóny jsou starší, než to děvče z fotografie.

Pitrys

Hlavně ji mohli konečně zvednout z té postele než to zatáhli do Parsu. Už tam taky leží pěkně dlouho.

Rossec

Tjn, pak ta oprava nemá trvat tak dlouho.

Lesan

První modernizovaný v provozu koncem příštího roku? Ten první, který už byl do Parsu přistaven? Opravdu budou mít na hale rozebraný jeden vůz celý rok? To mají asi v halách hodně místa..

*h8*

taky mi to neštymuje. První vůz budou dělat více než rok a přitom do dvou let chtějí mít hotových všech devět? I když připustím, že „prototypová“ rekonstrukce je náročnější než další kusy v sérii, přijde mi to jako nepoměr

Stráťa

Spíš se bude měsíc modernizovat a pak rok schvalovat aby mohl do provozu.

jan

Šmarja, Pars. 😀

Jiří 24

Já mám obavu aby projetí tímto hvězdným závodem ty vozy rozdejchaly 😂
Tak alespoň budou mít u nás v Šumperku lidi práci 😏

Bertik

To je docela ranec

JiP

Neprestava me fascinovat, kolik ruznych typu vagonu mnohdy k temuz ucelu provozuji. To musi byt tak priserne nakladne na zasobovani nahradnimi dily.

Pitrys

Ony ale patří do stejné várky jako Bdmpee, Bbdgmee, Armpee a Wrmee a nějaká unifikace v třeba oblasti podvozků určitě byla.

JiP

OK, ale proc tedy vsechny tyto vozy nejsou napr. jenom Bdmpee ? Proc to sekani jedne rady na tolik podtypu?

Romino

Treba si trocha naštudovať históriu dodávky vozňov ešte z čias ČSD. Bol to vývoj, vozne prichádzali postupne z vagónky Gorlitz (vtedy z NDR) a tieto sú stále dosť dobré na to, aby prešli modernizáciou. Keď pogooglite, určite nájdete 🙂

David

Všechno je to UIC-X

Matěj

Vozy UIC-X se na české železnici nikdy nevyskytovaly, všechno jsou to UIC-Z.

karel

Co jim na tom bude tak dlouho trvat?

Džamel

Je to vůbec potřeba? Na ty tři , čtyři destinace co se jezdí v klidu stačí Siemens.

SaulGoodman

Možná se chce jezdit víc. RJ ukázal, že to jde.

švestka

Však on jim to s.plukovník vysvětlí, žádný ubytování nebude!

Radek Janata

Zrovna lůžkový vůz, kde si často lidi kupují celé kupé, je docela bezpečný.

Džamel

Jenže RJ koupil šunky za pár korun z kopřiv, zde se dávají do voze vcelku velké peníze…

Leoš Konečný

Jo ale z nasich kapes. RJ si to zaplatil ze sveho a stejne je o nekolik vesmiru jinde

Beny

Mimochodem ty stejné šunky koupily předním i dráhočeši. A byly to dobrá koupě

Doctor

Společnost ZprasZnova má kšeft … snad by tam stačila jen ta WiFina, to je dnes „nezbytnost“. Hlavně ať to tam pěkně voní !

Džamel

Řekněme, že historicky jsou ty vozy hodnotné, tudíž Wi-Fi by stačila a zachovat to jako skanzen devadesátých… Showroom Baumaxu

Lemmy

Mínusovači tím asi nikdy nejeli, soudruzi v MOVO opravdu nakoupili v Baumaxu a namontovali to tam hentem do vagóna. Doufám, že mají i v Šumperku nějaký vhodný hobbymarket.

Jiří 24

Jo, jeden by se tu našel, ale nemyslím že by se odtamtud dalo něco do těch vozů použít, přeci jen to není úplně levný, to se i s cestou vyplatí zajet pro to do Olomouce 😂

BND 30

MOVO byla dost tragédie, měl jsem s nimi pár let dost co do činění…
Jeden by nevěřil, co všechno dokázali zprasit… kladivem ohnutý šroub pro nárazník, všechny kohouty žluté, vrut skrz laťovku zahnutý na straně kupé kladivem, okapy po okraj s bordelem pěkné naštětkované, místo šroubů izolepa…