Letecké společnosti Letectví

Southwest vyřadily MAXy z rezervací do září, Smartwings až do příštího dubna

Boeing 737 MAX 8 OK-SWM společnosti Smartwings. Foto: Smartwings
Boeing 737 MAX 8 OK-SWM společnosti Smartwings. Foto: Smartwings

Největší provozovatel letadel Boeing 737 MAX na světě, společnost Southwest Airlines, je další aerolinkou, která posunula alespoň v rezervačních systémech návrat uzemněných letadel do provozu. Ohledně návratu odstavených strojů přibývá čím dál více spekulací, jasný termín ale není.

Southwest jsou s 31 letadly největší provozovatelem těchto letadel na světě. V tiskové zprávě firma oznámila, že nepočítá s letadly nejméně do 2. září. Původně letadla chyběla v rezervačním systému do 5. srpna. Stejný krok provedly před pár dny American Airlines. Opatření znamená, že Southwest musí každý den zrušit zhruba 100 letů.

Agentura Bloomberg tento týden informovala s odvoláním na své zdroje, že americký úřad civilního letectví FAA nepovolí návrat letadel do pravidelného provozu dříve než v prosinci. FAA později ale uvedla, že neexistuje žádný časový plán, kdy letadlu opět povolí vzlétnout.

Zatímco američtí dopravci postupně posouvají termín návratu do rezervačního systému jen po měsících, české Smartwings se odhodlaly k razantnějšímu kroku. „S návratem 737 MAX do provozu počítáme až koncem prvního čtvrtletí 2020,“ uvedla pro Aktuálně.cz mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková.

Firma zatím ještě neví, zda nebude muset kvůli nedostatku letadel omezit během letošní zimy tradiční přesun části flotily na jiné trhy, zejména do Kanady a USA.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Tomáš
Host
Tomáš

Ale stejně je to švanda,když poté vidíte v Praze přistávat A319 s nápisem Eurowings stále s ocasem ČSA.

Václav
Host
Václav

Doporučuji se kouknout na video na technetu https://www.idnes.cz/technet/technika/video-boeing-737-max-mcas-vysetrovani-analyza.A190613_114503_tec_technika_pka
Vyplývá z něho, že problém MAXU je hlubší a jen tak se nevyřeší.

Y.K.
Host
Y.K.

No nevím. Z toho videa nevyplívá vůbec nic co bychom nevěděli už od uzemnění. Problém Maxy už je podle mě technicky vyřešen (úprava software a závislosti na AoA), co budou ale řešit možná poměrně dlouho, je obnovení důvěry všech regulátorů, hlavně těch co přebírali stanovisko FAA. A dále chybějící simulátory, takže neexistuje možnost si MCAS „osahat“. Tohle vidím jako mnohem větší překážku zletuschopnění.

Václav
Host
Václav

Spíše jde o to, že teď se budou muset dělat nové centrifikace, kterým se předtím chtěli vyhnout, protože je to na dlouhé lokte.

Y.K.
Host
Y.K.

Bohužel nevím co má znamenat slovo centrifikace. Jestli to mělo být certifikace, tak ty dělat pochopitelně museli, bez toho nemůže nic létat, otázka je, jak moc se teď přezkoumávají jednotlivé části certifikace typu.

Nicky
Host
Nicky

SW dobře vědí, že v zimě jim letadla stejně přebývají, proto ten datum.

Ondra
Host
Ondra

A kdepak jim přebývají ?

NOVYV
Host
NOVYV

ZEJMÉNA V SEVERNÍ AMERICE, KAM JE PŮJČUJÍ SWIFT AIR

Madmajk
Host
Madmajk

Jak je to teď s výrobou MAXů? Stále platí, že z linky sjíždí 42 letadel měsíčně? To je teda vyrábí „do foroty“, parkují někde na poli a jakmile úřady MAXům vydají povolení, dostanou aerolinky najednou „velký balík“ letadel podle pořadníku v objednávkách?

Daniel
Host
Daniel

Přesně tak 🙂 objevily se zprávy, že s tím bude hodně problémů, protože už teď je nemají kde parkovat (aby splnili požadavky konzervace (uzemnění na delší dobu))

Partneři



CSCARGO