Soutěž na vlaky z Plzně do Domažlic vyhrála Arriva, rozhodli radní. ČD se nepřihlásily
Jednotka Stadler GTW společnosti Arriva vlaky v Hodoníně. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Arriva nabídla pro provoz v Plzeňském kraji použité jednotky Stadler GTW.
Arriva národní dopravce, zvykejme si.
Bývalé německé dráhy.
Svým způsobem teď ČD sklízí co si zasely v 90. letech. Kdyby místo 843 a 854 koupily Desira nebo GTW a místo 814 RS1, měly by teď ojetých nízkopodlažních motoráků dostatek.
Není nad to vypouštět myšlenky bez zamyšlení se nad historickým kontextem. 843 koupily v době, kdy nízkopodlažní jednotky byly na západě horkou novinkou a třeba Desiro teprve na kreslicích prknech. Obdobně u 854, to sice už byly rozšířenější, ale objednatel by je nezaplatil, nehledě na hluboký investiční dluh ve všech segmentech vozidel.
Objednavatel bez výběrka za kilometr 843 platil stejně jako za kilometr 2*471. V ceně 843 holt místo nízkopodlažnosti byl aparát na nábřeží, Premier 680 do Berlina, pokuta Škodě za pozdní dodání Zátopků.
Je taky potřeba říct, že v dané době nejde moc mluvit o objednavateli ve významu, jaký si pod tím představíme nyní. Zároveň při rozhodování hrálo významnou roli i udržení zaměstnanosti. Problémy s 680 mohly mít teoreticky vliv na rozhodování ohledně 854, nicméně podstatnější byla v té době obnova pražského příměsta. 380 se s ním vůbec nepotkávají.
Ano, všechno dejte Arrivě, pochopte ale jedno, Arriva má na kolejích I na silnicích největší problémy. Vlakové jednotky se přestavují za provozu, jsou to, vyřazené soupravy, které se přepraví do Česka a tady se dál provozují. Trošku tu situaci v ČR s Arrivou sleduji a to jsou denně, denně!!! problémy. Asi by bylo vhodné aby se Arriva vyjádřila sama, kolík výpadku má denně. Já osobně mám dlouholetou praxí v osobní autobusové dopravě.a to jak v ČR, tak i v zahraničí. Když porovnám kvalitu autobusů v zahraničí a v Česku, tak je to k zaplakání. Naše autobusy najezdí 500 000 km,… Číst vice »
Těžko bude dopravce se 100% spolehlivostí. Ano, Arriva vlaky, to jsou především v zahraničí vyježděná vozidla, která jezdí poté v Čechách. Co jezdí třeba na R26 nic moc. Ale zase víte, že horší to být nemůže a je to levné. Když pojedete s ČD takovou R16 za cenu dvojnásobnou proti Arrivě nevíte do čeho Vás ČD ráčí usadit. Žádný problém, když to bude B249, hlavně že to alespoň jede. A když si jako škola v červnu objednáte přepravu dvou školních tříd, tedy cca 65 osob na vlaku s dojezdem do Prahy v 8:45, označí Vám tato místa, aniž by na… Číst vice »
Myslite renovovane? Jakoze opravovane?
Proč ČD kupuje vyřazené vozidla?
Tak třeba autobusy Arriva v Plzeňském kraji patří k tomu nejlepšímu, co v ČR jezdí.
A vlaky Arriva jsou kvalitou srovnatelné s tím, co na podobných tratích provozují ČD (jasně že se to nevyrovná Interjetu nebo Railjetu, ale je to lepší než Regionova), navíc Arriva Vlaky má jízdné o 30-40% nižší než ČD.
Upřímnou soustrast místním. Horší jednotky už kraj vybrat nemohl. Vím to, protože jsem jimi sám teď nucen jezdit. Holt další kraj, který mohl mít nové jednotky (a vlastně už i měl, v podobě RegioSharků), ale odmítl je, aby co nejvíc ušetřil. Ale snad aspoň nezruší průvodčí, jako tady u nás.
Tvl znovu… K čemu nové naftové jednotky, když za 10 let bude celá trať pod dráty a budou tam moci být vlaky typu Panter?
Jenže ony tam ty nové už byly. Tak proč je měnit za něco mnohem staršího a pro cestující objektivně mnohem méně pohodlného? Kdyby tam jezdili RegioNovy, tak řekněme. Ale ony tam jezdí RegioSharky a jde v podstatě jen o dva páry vlaků vedené klasikou, kvůli kterým se mění celý vozový park. Tady je něco systémově špatně.
Neboť současné jednotky 844 se přesouvají jinam v rámci Plzeňského kraje (tam, kde dnes jezdí 814 a 842), takže je na tuto soutěž nebylo možné použít.
Aha, takže aby jinde v kraji mohla jezdit lepší vozidla, tak tady dáme lidem vozidla horší, než co jezdí na té druhé trati. To je ale logika, panečku. Ale hlavně, že kraj ušetří. To je to nejdůležitější.
Spíš mě překvapuje vaše logika. Kraj těžko mohl vybrat něco co mu nikdo nenabízel.
Jde o to, že kraj nejdříve přesune současné soupravy jinam a pak vyhlásí soutěž, kterou by ty soupravy splnily, ale dopravce je už nemá, protože je nabídl na jiné výkony. Trochu podraz od kraje, na dopravce i cestující, nemyslíte? Mě tedy uniká logika v jednání kraje. Nemůžu si prostě pomoct.
To ale byla obchodní politika dopravce ČD, že v rámci provozního souboru Plzeňsko a Český les nabídl kraji kombinaci vozidel 844+847 s postupným náběhem do prosince 2026. Klidně mohl před cca třemi lety přijít s jinou nabídkou například secondhandových Desir či GTW. ČD zas viděli krátkozrace – nabídneme něco teď a to další se nějak spatlá.
A co bránilo se stávajícímu dopravci se do soutěže přihlásit? Aha oni nemají co nabídnout, vlaky již dopravce zasmluvnil v jiné soutěži.
I kdyby stávající 844 byly k dispozici, tak by jejich počet nestačil na nyní poptávaný rozšířený rozsah provozu. Tak jako tak by je ČD musely doplnit něčím, co splní požadavky VŘ, a to „něco“ ČD prostě nemají.
Kraj nic neodmítl, kraj vypsal soutěž a jak známo, dobře zadaná soutěž s dobře nastavenými zadávacími podmínkami je cestou, jak za rozumnou cenu získat uspokojivou kvalitu, a to se myslím kraji podařilo i v tomto případě. Plzeňský kraj s otevřenými soutěžemi začal už před lety a umí to. Ani v jednom případě se nestalo, že by šlápl vedle a že by s nějakým provozním souborem byl problém a podle toho tam doprava vypadá. Systém, co se týče kvality vozidel, tarifu z pohledu cestujících patří k těm nejlepším a je celkem jedno, jestli se soutěží na nová nebo ojetá vozidla –… Číst vice »
No, pokud myslíte, že ty GTW budou fungovat, pak mohu jen říci, že vám závidím vaši dětskou naivitu. Také bych si ji chtěl z dětství udržet. Ale realita a téměř dennodenní ježdění těmi GTW mi tu naivitu fakt nedovolí si udržet. Není dne, kdy by na těch křápech něco nefungovalo. Nebo vyjely všechny. Arriva už dokonce do JMK dotáhla i záložní 845, pro jistotu. To si myslím, že vypovídá o všem. JMK s těmi GTW šlápl vedle a nemám důvod si myslet, že v Plzeňském kraji to bude jiné. GTW jsou prostě omyl, ať už u ČD v Olomouckém kraji,… Číst vice »
Taková výměna. Arriva převezme po ČD Plzeň – Domažlice, ČD převezmou po Arrivě Tanvald – Železný Brod – Turnov
A lidé přijdou o skvělý vlak s cyklovagónem, který bývá v sezóně plný kol. Tak snad to nevyjde. 🙂
On se změnil zákon? V případě jediného uchazeče se musí soutěž zrušit a vypsat znovu…
Ano, změnil. Už asi před deseti lety.
Dneska myslím je to tak, že se dá zrušit bez udání (jiného) důvodu.
Obecně je někde zdůvodněn návrh změny zákona? Četl jsem o tom, proč to nedávalo smysl, ale už jsem ztratil odkaz.
Důvodem změny byla pravděpodobně neschopnost některé věci (dodávané jen jedním dodavatelem) nakoupit.
Na to tam byly a jsou výjimky. A při opakované soutěži už se jediný uchazeč připouštěl.
Arrivě přeji ať si užije plánované výluky na trati 180. 😀
No vidíte, pak že to nejde😁
Má to nástupní hranu ve výšce nástupiště, nebo je tam schod?
Tyto jednotky ma jen čd
Můžou mi mínusaři vypsat které čísla jednotek od stadleru mají vysoký schod u arrivy, rad se přiučím
A k čemu to je, když se perony 550 mm na domažlické trati takřka nevyskytují?
Tak je to na 10 let… Navíc velká část cest začíná nebo končí v Plzni na hl.n. nebo Jižním Předměstí, a aspoň tam už jsou.
To jistě ano, ale vozíčkáře stejně nikde nevyložíte…jedině že by jel hlavní-jižní předměstí
u vozíčkářů je to asi jedno (nemám soobní zkušenost), ale s kočárkem nebo berlema je to poznat i bez peronu.
Zohledňuje ta soutěž nějak budoucí modernizace trati?
Když on nikdo pořádně neví, jak bude stav trati za 3 5 ani 10 let…
ano, proto jsou výkony pouze na 10 let a nejsou požadovány nové vlaky.
Ale 10lete oddobi konci 12/36, to uz bude cely usek davno pod trakci…
Uverím až uvidím.
Diesel je taky trakce. Asi jste chtěl napsat „pod dráty“.
Dokud to není, tak to není! Příklad od vedle: Trať Plzeň – Nepomuk. Rok 2021: Plán realizace 2023-2026. Nyní rok 2025 a kdoví za už mají aspoň ÚŘ ? Takže jestli to hotové 2036, tak tomu bych věřil spíš (zpoždění 10let)…
… leda že by někdo na SŽ pořídil Fofrnec, ale jelikož i na to by muselo být výběrko a před tím studie o návratnosti investice, tak to zase takový fofr nebude 😀
https://bahnausbau-nordbayern.deutschebahn.com/aktuelle-meldungen/grenzueberschreitende-zusammenarbeit-db-und-szcz-im-austausch-zur-metropolenbahn.html
Kdy stát pochopí, že tudy cesta nevede? Vymstí se vám to jako v Anglii. I Rakušák to pochopil.
Ve Velké Británii je úplně jiný model finacování železnice.
Akorát že v Anglii se tohle provedlo úplně jiným způsobem…
Pokud nechápete britský model, tak ním neargumentujte.
Rakušák se musí řídit úplně stejnými pravidly, ač zatím ten efekt nebyl tak velký. V open access ale byli mezi prvními a alternativní dopravci v regionálce taktéž existují (nejvýrazněji GySEV).
A jak je na tom srdce EU – Belgie či Francie? :-)))
GYSEV zde exisstuje už 40 let…a stále na stejném území. Jiné trati nedistali a nedostanou..Tohle kouskování vede do roztříštění sítě. Za 40 let se na to přijde a bude se to biliony od soukromníků vykupovat.
Jezdí pro ÖBB linku do Petržalky.
Není co vykupovat, samotné tratě patří stále SŽ.
Rakušák to udělal tak, že zadal výkony napřímo OBB. Původně na 15 let, po té soud upravil na 10 let a udělá to samé příště.
Chrání si svůj majetek. A že to funguje ukazuje statistika, počet vlkm/obyvatele, který je v Rakousku v rámci EU největší. V Evropě vede Švýcarsko.
Britský model je katastrofa a nefunguje. Infrastrukturu již vlastní stát. V době, kdy ji vlastnili a provozovali dopravci, tak to bylo ještě horší.
Ona je ale otázka, jestli se ten protekcionismus Rakousku nevymstí v okamžiku, kdy bude muset začít výkony soutěžit a OBB ze dne na den nebude kvůli vysokým režijím konkurenceschopné. ČD má díky postupnému nástupu soutěžených výkonů možnost průběžně optimalizovat a zefektivňovat svůj provoz.
I soutěž se dá udělat jen na oko.
Udělají soutěž naoko. Nebo dají podmínky takové, že soukromník nebude mít šanci.
Např. nezávislé odbory, což soukromníci nemají.
Rakousko si to ohlídá, toho se nebojím.
Jinými slovy daňový poplatníku zaplať, aby erár mohl platit víc když nemusí? To je věru logika. Taková odborářská.
V té době již žádná EU nebude. Takže v klidu. Je to smutné, ale je to tak.
Srovnával bych se spíš s jinou zemí, nám bohužel kulturně bližší – Slovenskem…
Kulturně a historicky jsme blíže s Rakouskem než se Slovenskem.
Bohužel vláda bolševické lůzy vše zničila.
Infrastrukturu vlastnili dopravci – myslíte před znárodněním, tedy asi stejně, jako u nás byla třeba Severní dráha císaře Ferdinanda či komercálky pana Muziky? Protože v době, kdy se vypisovaly franšízy (po roce 1996), byly koleje státní (Railtrack, Network Rail). A předtím taky, za dob BR.
Ta pravidla se dají ohnout. Viz rozhovor s Ivanem Bednárikem.
Osobně mi přijde, že v plzeňském kraji doprava funguje…
V Plzni mají hlavně velmi levný tarif IDPK, o tom si my v Ústeckém můžeme n echat jen zdát.
Zrovna v Plzeňském kraji využití vlaků roste jako nikde jinde. Co měl tedy objednatel dělat? Nechtěl tam dalších 10 let jezdit s brejlovcem a Bdt, ale ČD neměly co nabídnout, ani ojetého. Měl počkat až se ČD samy rozhodnou něco sehnat a nadále jim platit?
Brejlovec s bdt tam jezdí jen na několika vlacích .. jinak tam jezdí saryky. ČD taky nemají neomezené množství motoraku. Kraj má tlačit na modernizaci a elektrifikaci tratě.Takové vyberko kde mu stačí ojetiny ať si strčí za klobouk.
Tak s těmi žraloky kraj problém nemá, ty tam mohly zůstat, ale ani to ČD nemohly nabídnout. Brejlovec jezdí na dvou párech a jeho náhrada bude nejvýraznějším přínosem pro cestující.
A jak byste si představoval využití dieslové flotily z Domažlic, až tam za deset let budou dráty? A z čeho byste ty nové vlaky do každého výběrka chtěl pořád platit?
Koukněte na PID – soutěž téměř na celou dobu životnosti jednotek, tedy požadavek na nová vozidla. Ústecký kraj podobně požedoval na elektrickou páteř nové stroje. No a provizorní diesely do Domažlic stačí ojeté.
Vážně roste? I na neelektrizovaných tratích?
kdysi jsem si to nemyslel, ale stav v naší banánové republice změnil můj názor.
Nečti ten Obzor, zblbneš, říkali ti. Ale tys nedbal…
Zase jen starý rachotící humus
Zánovní RS1 neva?
Rs1 má co za problém?
Ano, zítra ČD slavnostně představí RS1 z roku 1997 pro PID. Zadáno bez soutěže a moc se těším na váš podobný příspěvek v diskuzi pod zítřejším textem.
Další německé šroty?
Jak je to modrý, tak to nemůže bejt šrot přece.
O šrotech tady bude vykládat někdo, kdo tady na tomto webu nedávno tvrdil, že 460 byly nejlepší vlaky a cokoli přišlo nebo přijde po nich bude už jen horší a s jejich odchodem umřela česká železnice?
Rs1 je sice z roku 97 ale prošla modernizaci. Na Plzeň místo regisharku půjde kvalita níž když tam dají starší stadlery.
Čistě ze zvědavosti, je v interiéru hlučnější GTW nebo Shark? Mám zkušenost pouze s tím druhým, a hluk je u něj opravdu značný.
GTW je uvnitř hlučnější, než RegioNova. RegioShark, ale i RS1 jsou výrazně tišší. GTW je jeden z nejhlučnějších motoráků vůbec. Snad jen 810 je hlučnější, než GTW.
V Brně takhle Najbrtem zmodernizovali jednu šalinu Poršetru, jezdí jako reklama na ComfortJet…
Honzi, ty vtipálku, to místní ultras nedají.
Tenhle článek ale fakt není o lince PID – S34 – Čakovice – Mas.na.
Přesně, rachotitici humus půjde s ČD pryč a nastoupí tam Arriva…
… s rachotícím humusem.
taková doprava je dohoda mezi krajem a dopravcem, co objedná to má. Myslím, že třeba na trati Horažďovice – Sušice, kde to převzala GWTR došlo ke zlepšení oproti ČD. Tak nevím…
Saryk je pořád novější než Stadler gwt
Žraloci jsou rachotí humus? Tak to jo xD
Doufám, že to nebude starší verze od HLB a DB, ale ta novější od GKB a STB.
AŽD montuje ETCS do těch starších verzích , čili HLB / DB.
HLB ještě měly ty jednotky na prodej ne
No HLB prodávalo 27 jednotek. 14 jednotek upotřebila Arriva na Jižní Moravě a shodou okolností se objevilo výběrko v Plzni, kde jich je potřeba 12. (předpokládám, že 27. jednotka bude zdroj ND, nebo ji Arriva zprovozní do rezervy) :))
Arriva má jednu jednotku v modré z teto série, tak jestli to neni ona
Teď otázka co bude s jednotkami 844, kde by se dali ještě uplatnit vzhledem k ne velkému stáří..
Už jsou zasmluvněné na jiné výkony kolem Plzně.
Mohli by nám je vrátit do Ústeckého kraje na Rumburk, místo těch německých exkrementů Desiro.
Co je špatné na Desirech? U28 to stejně jezdit nemohlo, tak se aspoň teď sjednotila řada.
Cim mene CD, tim lepe pro vsexhny. I pro samotne CD, ktere se mohou snaz soustredit na mene trati a spoju. CD bych videl za nekolik let o dalsich 15% vytuzenostu i mene zamestnancu. Pak to muze byt solidni firma…
Četl jste to po sobě?
Cetl 😄 a opravdu fandim redukci Ceskych drah, stejne jako redukci Ceske posty.
Asi ne, protože třetině z toho, co jste napsal fakt není rozumět. Jako třeba „vytuzenostu“. Probůh, co to je za novotvar? Moje teta, učitelka češtiny, by si na vás pošmákla, jen co je pravda 😉
Bohužel se obávám, že rozsáhlý úřednický aparát u ČD zůstane i při úbytku výkonů, protože státní ČD musí narozdíl od soukromníků nakupovat podle zákona o veřejných zakázkách a řešit další agendu, kterou soukromníci nemají.
Přitom by stačilo tu firmu zprivatizovat. Rázem by byla z hlediska zákona o veřejných zakázkách na stejné čáře s ostatními a MD by vypadlo ze schizofrenní situace vlastnictví jednoho z uchazečů vlastních výběrek
Jako bonus by pokleslo pokušení uklízet do ČD trafikanty ze státní správy.
Víme jak ty privatizace tady dopadly
Cílem privatizace nebylo, aby ty podniky za každou cenu fungovaly dál stejně jako před privatizací. Cílem bylo, aby se jich stát nějak kulturně zbavil a dal jim šanci dál fungovat (protože pod státním vedením tu šanci v žádném případě neměly)
Takže „ty privatizace“ dopadly překvapivě dobře.
Souhlas, ze stat nepotrebuje Ceske drahy. Stejne jako CSA. K cemu by stat potreboval statni leteckou firmu? Nikomu by CD ve statni sprave nechybely, naopak soukromnik by to nakopnul…
Soukromník by to nakopnul pouze v případě, když by si to objednavatel pohlídal. Je spousta případů, kdy to nakopnutí tak báječné, jak se čekalo, nebylo.
Taky by bylo možné tu legislativu upravit a zefektivnit…
Tam, kde se hospodaří se státním majetkem, jsou výběrka nutná, jinak to dopadne špatně, protože z cizího krev neteče.
Z Arrivy se čím dál více stává secondhand dopravce.
Pomáhají tomu soutěže které secondhand vozidla dovolují.
No jo no., je to jenom na chvíli, než tam Nejlepší Správa postaví trať pro šinkansen 🙂
Řešit u vlaků počet vlastníků nedává moc smysl, jde spíš o věk
Jde spíš o kvalitu stavby a údržbu, jezdil jsem na přelomu století ve Švýrarsku vozy z 50. let a dojem z jízdy byl lepší než u našich vozů ze 70. a 80. let
Jasný, o věku to vůbec není, to je ovce slyší na to, že když je něco nové, musí to být lepší, většinou je to naopak.
no to jo, třeba taková 810 je kvalita prověřená věky, k čemu nějaký nový šmejd
Jasně, kdo neadoruje stejné staré křápy typu Bdt s brejlí nebo 460 tak jako vy, je automaticky zdiskreditován jako „ovce“. Tak to pak ano.
Můžete v tomhle případě dát nějaký příklad? Já si totiž žádný nevybavuji a zvláště když píšete většinou.
Přesně naopak, věk vozidel přece není o ničem vypovídající. Vypovídající je, jestli jsou to jejich vlastní funkční vozidla, nebo vyřazené šroty od jinud.
Fakticka poznamka (nemyslim to nijak ve zlém): nikoliv věk, ale stáří (bavíme-li se ve vztahu k vozidlům, obecně věcech).
Jak stává? Vsak je od začátku …?
Tak třeba ty second hand pantery nemá vůbec špatné 🙂
To jsou přece všichni soukromníci.
Ne. Doslova o pár článků níže se píše o nových PESA jednotkách pro RJ, ten si navíc nedávno pořídil úplně nové TRAXXy (pravda, to cestující zrovna neocení), Arriva jezdí zánovními pantery pro plzeňský kraj a jestli vyhrají rychlíky na západ, tak s něčím novým.
Ale chápu, je třeba nadávat a plivat na všechny soukromníky, i za cenu lhaní a nepravd.
Ukažte mi prosím v ČR dopravce, který jezdí výhradně s novými stroji a každých 15 let je obměňuje, aby mu vozový park nezastaral.
Leoš?
A co bys na tyto linky chtěl nasadit? Vyhazovat peníze za BEMU, když tam stačí taková jednotka smysl nedává. A co na tu chvíli potřebuje cestující – nízkopodlažnost, klima, wifi, zásuvky – to je snad dost.
Aby ním vlastnená firma prosperovala na úkor iných štátnych peňazí? To by bol kde ten význam úapory?
Státu je to buřt. Nechá to vyhnít a pak rozpustit, jako ČSA. Poslední zhasne.
ČD je potřeba privatizovat, jinak dopadnou možná podobně..tady se to ukázalo naprosto jednoznačně..stát svazuje ČD ruce.. oni musí vypsat soutěž na jednotky, pak vypsat soutěž na bohemizaci/modernizaci a pak musí vypsat soutěž na ETCS..vše dle zákona v řádných termínech.. Pak teprve vůbec mohou podat nějakou nabídku, protože do té doby netuší náklady.. Soukromník tohle zvládne obtelefovat za odpoledne, když to trochu nadsadím.. Druhou otázkou je, jestli kraje(MD) nemusí tohle brát v potaz a pak by mohlo být napadnutelný, že znevýhodňují takového dopravce, protože nedávajá dostatečný časový prostor.. nejsem právník, takže to netuším
Myslím, že pokud cenu vozidel může zohlednit dopravce ve výběrku na dopravní obslužnost, už by nemusel soutěžit vozidla zvlášť. Což by ale taky možná znamenalo, že by výrobce vozidel mohl napadnout samotnou soutěž na dopravce.
Hlavně by nikdo neměl požadovat, aby byla nová vozidla, jen aby splnila určité požadavky na kvalitu a vybavení.
No a nebylo by spíš spravedlivé nastavit ty podmínky tak, aby byly pro všechny stejné?
Tohle přece musí dělat i soukromník, ani soukromník si nemůže určit kdo jim vyrobí vozidla, kdo jim tam dosadí ETCS a podobně, musí to být veřejná soutěž.
Já si normálně můžu koupit vlak na zahradu i bez soutěže, akorát nemám dost peněz.
Ach jo tak ještě jednou: Železniční podnikání je vysoce náročné na kapitál, který máte navázaný ve výrobních prostředcích (vagonech a lokomotivách). Budete-li prodávat za běžný xnásobek EBITDA, dostanete za ČD jen zlomek jejich skutečné hodnoty (hodnoty, kterou byste musel vydat, pokud byste takovou organizaci chtěl nahradit) Pokud ČD privatizujete, vystavujete se riziku, že ten kdo příjde, vezme veškerý majetek firmy, prodá ty části podniku, které půjdou – třeba právě teď znovu budované opravárenství. Na zbytek si vezme zpětný leasing, tyto peníze si vyplatí jako dividendu, firmu uvede na akciový trh (pomocí reverse mergeru, protoze na klasické IPO by ji neupsal)… Číst vice »
CD bych nelitoval. Za me desna firma
A co být konkrétní??
Neustala zpozdeni, ignorace ze strany zamestnancu, mnohdy nejvalifikovany prebujely zamestnanecky aparat, vubec nejsou pripraveni na krizove situace. cely ten system CD vlastne jede na vlne toho, ze jsme statni.. nejak bylo je a bude, my nemuzene krachnout, financni ztraty nas nezajimaji, osobni zodpovednost nula…
Vyhazovani penez za zbytecne reklamy, za zbytecne podprumerne sluzby atd.
Nevím, když vidím zaměstnance soukromých dopravců, je to ještě horší.
Zpoždění mají všichni dopravci, protože jezdí po stejných kolejích. Zaměstnanci budou také plus mínus stejní, protože do dopravy, kde se dělá na směny, je už dneska problém někoho sehnat. A pokud jim nabídnete menší peníze, tak zázraky fakt nečekejte.
Myslíte, že vyhrávat se musí, ať to stojí, co to stojí?
Stadler GTW mě asi nijak neuráží
ale všechny co bydlí podel trasy ano 🙂 to tak strašně duní, je to velmi nepřijemné
A co emisní norma odpovídající EURO 2? To je ta ekologická železniční doprava.
Že se ptám, ten šestnáctiválec od Caterpillaru který je osazen v modernizovaném brejlovci, ten má jaké Euro?
Zaprvé je to dvanátiválec, zadruhé plní normu EU Stage IIIA.
V Plzni žádnej Brejlovec s Catrem není, vše původní od ČKD.
To je pravda, ale pán se ptal speciálně na modernizované brejlovce s CAT motorem, nikoli nutně na plzeňské.
Což odpovídá Euro 4 na silnici.
To mě, člověka, co s nimi musí už několik měsíců jezdit, urážejí hodně. A musím napsat něco, co jsem si myslel, že nikdy nenapíšu: zlaté RegioNovy. Ano, nemají klimatizaci a zásuvky, ale to jsou jejich jediné nevýhody oproti GTW. GTW jsou hlučné potvory bez stolků a se sedačkami horšími, než lavice v 810. Nadto věčně něco nefunkčního. Od infosystému, přes WC až po dveře, ještě jsem od poloviny prosince nepotkal jednotku, na které by vše bez problémů fungovalo. Říkejte si o ČD co chcete, ale u jejich RegioNov jsem tolik poruch, jako teď vídám u GTW Arrivy, neviděl za posledních… Číst vice »
Stejně by to ČD prohrály. Mohly nabídnout pouze současné 844 + nové 847. Nové 847 budou vždy z principu dražší než nějaké ojetiny.
Ani ty současné by nenabídly, už je mají pod smlouvou v rámci plzeňského kraje jinde.
Kde jinde v rámci, PK ještě budou jezdit ČD?
Mohl bych se zeptat kam ty Sharky půjdou? Co jsem si všiml, na linky do Plas, Mirošova a Radnice – Bezdružice chodí Foxy, soubor Český les vyhrály ČD s Regínami.
Mohly nabídnout to, co by si v předstihu koupily. Ohýbat zákon umí, to ukázaly při nákupu BEMU. Tak proč to nejde nyní? Maskování vlastní neschopnosti?
Považoval jsem Vás pane Sůro za obecně znalého,ale napsat, že si ČD měli dopředu koupit nová vozidla a pak se jakoby někam přihlásí, tak to je síla..Víte, ze maji svazené ruce s tím, že žadna vozidla nesmí pořídit bez souťěže a vždy musí na konkrétní projekt/smlouvu…Vy by jste si také koupil nové auto do zásoby a pak čekal, jestli Bás s ním pustí jezdit???? Celý systém jepro státní firmu nevýhodný a sám se divím, že občas vůbec ČD někam jako dopravce vyberou…Vám se celkově líbí ta nejednotná, jak tarifni, tak dopravní politika, kdy je v každém kraji všechno jinak a… Číst vice »
Počkejte, když to udělaly s nákupem BEMU bez soutěže a obhajovaly se tím, že měly příležitost získat kontrakt v MSK, tak v případě nákupu ojetin to je najednou problém? V jakém zákoně je napsáno, že musí pořídit vozidla na konkrétní výkony? Celý systém je pro státní firmu tak nevýhodný, že má většinu výkonů bez jakékoliv soutěže.
A nenakupovaly ČD RS1 také bez toho aby věděly, kde všechny uplatní?
Nakupovaly, pak to začaly nabízet krajům.
Doba se vyvíjí a dnes už postoupila natolik, že kupovat vozidla bez uplatnění je nonsens a dopadem by to mohlo být považováno jako protiprávní, neboť orgán, v daném případě představenstvo CD by nepostupovalo s péčí řádného hospodáře a to za situace, kdy by pro ně nedokázalo sjednat využití se ziskem. To co píšete šlo risknout max do roku 2019.
To zase bude smutnění.
Ale pro cestující a kraj to je rozhodně zlepšení.
Jaké vidíte zlepšení v náhradě regiofoxů stadlery?
Najdete si informace, než něco napíšete. Jezdí tam téměř 15 let staré Sharky, které s přístupem údržby jsou zralé na generálku. A ty dvě další soupravy s řadou 754 a „peknymi“ vozy jsou co? Ale Foxy tam fakt nehledejte.
Ano překlepl sem se, ale z pohledu požadavků a cestujících je shark a fox v podstatě totéž (klimatizace, nízkopodlažnost), Fox je pouze generační nástupce Sharku. Nic to nemění na podstatě příspěvku kdy se nahrazuje x let starý Shark x let starým Stadlerem.
Haha, žralok a liška je jak srovnávat superb vs MBčko. Liška je neskutečně lowcost provodení, oproti žraloku.
Až na to, že tam nejezdí nové RegioFoxy, ale 12 let staré RegioSharky…
Čili v podstatě uplně nové žraloci.
A na nejvytíženějších vlacích 50 staří brejlovci a 40 let staré Bdt.
Jsem si nevšiml že by tam jezdil RegioFox
Odkud jsou ty ojetiny? Jestli jsou to 5062 z Rakouska od STB tak ano.
Zlepšení se v tom najde.
Jo, foxy jsou hrozné.
No to není, na Domažlice nyní jezdí i zdvojené Sharky, hrozné jsou ty 2 posilové vlaky v kožence z 70 let. Takže to bude horší.
Aspoň někde ještě jezdí pěkné normální vlaky.
Nechci se pouštět do debaty co je nebo není pěkný normální vlak, zvlášť s někým, kdo musí ve tvaru světel nových panterů za každou cenu vidět dámské pohlavní orgány, ale on je problém především v tom, že 754 mají v plzeňském depu špatnou spolehlivost a soupravy s nimi mají oproti jednotkám o dost horší dynamiku. Ale chápu, velká dieselová mašina s vozy, někomu to za to asi stojí.
Pro kraj to rozhodně lepší bude. A polské vynálezy, byť mladší, rozhodně nejsou zásadně lepší než Stadler.
Cestující ze 6 koženek se budou muset transformovat do dvou GTW. Středoškolská mládež se bude těšit na 18.rok, řidičák a ojetou Fábii za 20 tisíc.
Do 3 GTW. V jednom z předchozích članků bylo napsáno, že nejaké spoje budou vedeny třema jednotkamy
A když místo tří pojede jedna, budete první, kdo bude křičet: “Dejte Arrivě pokutu 20 triliónů a roztrhejte ji licenci.”
Jaké zlepšení pro cestující? Ojetý Stadler GTW je snad lepší, než stále ještě dost nový Shark? Co je to za nesmysl?
No tedy…..
Arriva jede
V prosinci JMK, výhra na expresy na Cheb, rychlíky na Klatovy…
P3 na Domažlice, v 2030 opět R14..
Arrivě se to nějak nabaluje
Arriva právě moc nejede, není týdne, aby alespoň dva dny mezi Znojmem a Břeclaví nekolabovala odpolední doprava 30+ minutami zpoždění. Proti ČD se dá namítat leccos, ale 854 tak vysokou úmrtnost neměly. Většinou se to podělá když spojují/rozpojují jednotky ve Znojmě/Břeclavi, elektronika si postaví hlavu a je to.
A zeptejte se občanů Kobylí na Moravě jak to pěkně hučí při pobytu na obratu. Stížností na to bylo již několik a řešil to i státní zdravotní ústav. Hravě to překonává zvukové projevy 810, 814 …
A chudáci, na nádraží jim jezdí vlaky a oni si stěžují, klasika..
Jde o to jaké vlaky. Když někde jezdí něco uřvanýho, tak ať si klidně stěžují. A arrivácké jednotky na Moravě mají velmi nepříjemný zvuk, překonávají ho jen měniče u Panterů a Moravií, tam je to hnus tónem i hlasitostí. Pokud v Brně na 5. či 6. nástupišti stojí u sebe Panter a 842, tak u 842 nejsou ani slyšet motory a přitom motory Tedom jsou samy o sobě vcelku hlučné. Kdyby na nočních nákladech začaly jezdit netlumené 75x namísto dosavadních 742, taky bych si stěžoval, protože bydlet u kolejí je jedna věc, ale snášet zbytečný zvukový bordel který dříve nebýval… Číst vice »
No prostě vyřazený německý zgarby, nic jinýho.
S tím souhlasím. Staré GTW budou mít vysokou úmrtnost a drahou údržbu. Zachrání to I/26. Nebo si představte bizár, že vezmu auto a pojedu ze Stoda autem na vlak do Přeštic.
A tam nastoupíte do rychlíku Berounka společnosti Arriva 😉
A to si představte, že o víkendech na S52 často nastává situace, kdy Arriva dojede jen do Mutěnic a odtud jedou do Hodonína (a samozřejmě i zpět) autobusy, protože Arriva nemá provozní jednotky. Tedy má. V Hodoníně jim stojí záložní 845. Ale oni s ní nevyjedou. Raději pošlou lidi do autobusů. Proč? Tak to tedy netuším.
No já nevím, ale tato situace se stala pouze jednou. Tak tu nedělejte z komára velblouda. Navíc to bylo po tom, co došlo k vykolejení jednotky ve Znojmě, takže ta 845 v Hodoníně nestála ale jezdila okolo Veselí nad Moravou. Jinak vždy, vlakem. 😉