Soutěž na taxi z Letiště Václava Havla vyhrál Uber, každá desátá jízda má být elektromobilem

Taxi na Letišti Václava Havla. Foto: Letiště PrahaTaxi na Letišti Václava Havla. Foto: Letiště Praha

Cestující bude podle nové smlouvy znát cenu vždy předem, nezmění se ani při kolonách.

57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leinad

Přesně každá desátá? A co když přijde ekouš mimo pořadí, já bych byl pro elektrák za příplatek + 10% těch co si neřeknou. 😀

Zdeněk

Znalost angličtiny by měla být u taxíkářů na vyšší, než jen základní úrovni. Na základní úrovni by měl být ještě aspoň jeden další jazyk (francouzština, španělština, němčina). Letištní taxi v hlavním městě by mělo být přece jen prestižnější, než nějaké venkovské taxi.

H.O.

No nevim, mozna by se pro taxikare ke 3 jazykum sikl jeste doktorat z jaderne fyziky, jen tak pro jistotu 🙂

Zdeněk

Jel jste někdy taxíkem třeba Holandsku? Nebo v Tunisku, Maroku, Švýcarsku, Maďarsku? Tam je angličtina plus další západní jazyk normou. Kromě úředního jazyka, pochopitelně.

H.O.

Jezdim relativne casto taxiky vsude mozne po svete a pokud umi taxikar dostatecne anglicky na to, aby dokazal zpracovat informaci kam se pojede, tak za me to na 100% staci. Neni to vsude, ale kolikrat jim staci zadat adresu do gps a udela to uplne stejnou paradu i bez mluveni. Pointa je, ze taxikari nepotrebuji byt zadny einsteini, zakladni anglictina je k jezdeni z prazskeho letiste fajn ale chtit po nich cokoliv navic je overkill

Mysel

Normou mozna, realitou? Jak kdy.. Ale vetsinou se clovek nakonec nejak domluvi, kde ze je ta cilova adresa.

Ala

Ono to vypadá růžově, doposud byl Uber levnější varianta k taxi, ale s těmi všemi poplatky, co si letitě účtuje (myslím, že je tam i podíl z tržeb) ty ceny nebudou rozhodně nižší než jsou teď. Ani to ekonomicky není možné.

Y.K.

Základ není, aby byly nižší ceny, ale aby byly predikovatelné a dané předem.

*h8*

Pno půjde hodně o to, aby na „letiště“ to nebylo za 700 a na „airport“ za 1200.

Kopr

Tak jsme zvedavy na cenu. Naposledy jsme jeli z letiste do Podoli za 1200Kc a nepamatuji si, kdy naposledy to bylo pod 700. Mozna vychytavame spatne casy, ale doba, kdy se to dalo za 500 jsou asi davno pryc.

Pavel

Bolt mavam z letiska do centra pravidelne pod 500 korun.

Mysel

Tak to uz je ted Uber nekolikanasobne drazsi nez normalni taxi z dispecinku? Pak nema smysl to pouzivat, ne?

Martin Liška

Takže místo obvyklého systému, kdy si zákazník vezme první taxík ve frontě, bude nutné provést rezervaci a pak v tom množství aut před halou hledat to se správnou SPZ? To si nejsem úplně jistý, že jde o zlepšení…

ABC

Jenže taxík ve frontě by zas musel být podle legislativy klasický taxík, ne? Čili transparent a taxametr….

Petr Suchý

V článku se píše, že jednou z variant je, že vám kiosek vydá PIN a s tím si dojdete do prvního Uber auta, které najdete. Řeknete řidiči PIN (klidně ukážete), on ho zadá do svojí aplikace a on ví kam a za kolik vás veze. Řeší to jazykovou bariéru (kiosek může umět těch 100 jazyků jako aplikace) a zároveň nemusíte hledat konkrétní auto.

Shotoushek

Už teď stojí Uber o trochu víc než třeba “zónové taxi”, kde si můžu objednat konkrétní čas, kombík, když máme víc kufrů atd atd atd.

Karel

Já v to doufám. Ti veksláci v teplákách nemají mít ani licenci

V. K.

Doufám, že je letištní security odkáže do patřičných mezí.

Karel

Fajn ale za 500-1000 na letiště nepojedu. Raději MHD

MHD

Přesně tak. Vše se zdá být prosluněné, ale ještě nebylo řečeno, kolik má být sazba.
Pravděpodobně to nebude nic levného protože to musí zaplatit provoz elektromobilů, prakticky neomezené zálohy, nový odbavovací SW a letiště si také něco nechá zaplatit ( to bude asi ta nejzásadnější položka).

Danny

Nebude to o nic dražší než současné ceny s taxametrem. Výhodou bude, že budete vědět přesnou cenu dopředu. Lidí, kterým příjde normální cestou na letiště či z letiště platit okolo 500 CZK je v Praze a okolí více než dost. Já osobně jakožto obyvatel Vinohrad jsem na letišti z domu metrem i s přestupem na Veleslavíně cca za 40 minut, takže i když si taxi mohu dovolit, nemám úplně motivaci za něj platit, protože mi cesta mhd nevadí, je to prakticky zdarma (pro držitele ročního kuponu) a časově to nevýjde o moc hůře.

Y.K.

No já taky na letiště jezdím MHD, ale při odletech/příletech co se nestíhají MHD (řekněme metrem) též na Vinohrady dávám taxi. Párkrát jsem to jel MHD a je to přeci jen na hodinu a půl, s čekáním, nenavazujícími přestupy (přestup 3 min na Švandovo Divadlo nepočítám, to je moc riskantní při nočních intervalech, když ty zastávky ani nejsou u sebe a musí se přejít křižovatka a bus / tram nečekají)…

Karel

Přesně, i když pojedu na dovolenou, a už budu v utrácecím modu, raději dám těch 10kč z ročního kuponu než 800,- (momentální cena Pankrác – Letiště) Za to mám ubytování na dva dny.

původní Jakub P

Tak je to ale správně. MHD má být lákavá (i cenově) pro co nejvíc lidí, zejména z vlastního města, a taxi má být k dispozici jako možnost pro ty, kdo MHD nemůžou nebo nechtěj. Taxi na letiště (ani ve městě) nemá být tak levný, aby se z něho stal hlavní dopravní prostředek, konkurující cenově MHD.

Vladimír

Když poletím na týden po Evropě, nebo blízkém okolí a nepotáhnu třicetikilový kufr, pojedu MHD.
Když pojedu navštívit tchána a tchyni do Thajska na šest neděl, tak se s dvěma třicetikilovými kufry s dárky pro rodinu s manželkou nepotáhneme a pojedeme taxíkem.
Během covidu jsme byli akorát v Albánii, takže MHD, předtím v Thajsku jsme byli v roce2018, taxikář měj na taxametru za trasu Vršovice- letiště 485,- Kč, cesta opačným směrem 850,-

Ales

Nemalá část lidí cestuje pracovně a taxi se proplatí jako expense. A vlastně protože dostaneš jednu určenou s informacemi tak je to jednodušší. Sám také nechci taxi ale když sem cestoval pracovně tak jsem vždy použil taxi.

ABC

já jsem parkrát v Kodani použil vlak a pak s tím měla účtárna víc problémů než s taxíkem 🙂

Vtvt

Myslíte, že by to podobně mohlo fungovat i na železnici? Jezdit na určité lince bez dotací?

Např. do Ústí n. L. z Prahy jezdí rychlé vlaky linky Ex5 za dotaci 8 Kč/vlkm. Podobně rychlé vlaky linky R15 na téže trase jezdí za dotaci 25x vyšší.

Spáchal Havlíček/Faltýnek/Schillerová pazrně+Kolovratník

Tomáš

Mohu poprosit přepočet na cestujícího?
Jak to vychází? Nezapomeňte vyhodit z výpočtu doprovod vlaku.

Dotaz na admina: Je/bude možnost blokovat (skrýt komentáře) od určitých účastníků?

Cestující

Radši využívám Bolt než Uber

Jan Pytela

Budou mít řidiči taxi licenci? 😉

Danny

Dobré ráno! Všichni řidiči už mají licenci pěknou řádku let…

VíKo

Bez licence pro Uber jezdit nejde.

Kernteriér

Věděl by někdo, na jak dlouho ta smlouva je? Nejsem schopen to najít.

JJJ

6 let

Walker

Tak to cumim!! Vyborna zprava.
Na letisti je uz mozne zaparkovat i s Car4Ways.

Pred cca. 7 lety ve Statech celkem bezne a Uber ridici meli za oknem hrde vystaveny Uber majacek, zde by za to dostali pres dr*ku od taxikaru.

Ladislav Hruška

Jo. Vrchem Václavské bude jezdit Franta a na Můstku Karel, ale žádný z nich nebude jezdit na Smíchov. Bude se přistupovat. Proboha co to je za soutěž o nejlepší placy

Igor

I tak pojedu na letiště vlakem… A jo počkat. Trať stále na největší letiště v Česku nevede.

Vilem Baczko

Přímé vlakové spojení už je v provozu z Brna do Vídně;)

pacicka

Jeden nepoužitelná náhodný výstřel.

W14

Smiley je na místě, spoj je nepouzitelny6 (raději do Vídně Vindobonou a pak místními vlaky. Navic je linka z části dotovaná z kapes daňových poplatníků, ale to je u Brna s kombinací RJ normální.

Vladimír

A ten hyperloop do Brna už funguje?

VíKo

U mě dobrý. Ocenil bych to všude. Zejména v chronicky stavkujici Itálii. V Turíně taxikářská lobby Uber zablokovala během jejich stávky tak, že aplikace hlásila rovnou, že služba je v daném míste nedostupná. Po využití MHD mimo letiště, 3 zastávky, Uber naběhl a zbytek jízdy byl v pohodě. Tady tím pádem ke stávce nedojde.

původní Jakub P

10 % cest elektromobilem v poslednim roce kontraktu je v dnesni dobe naprosto smesny. To by davalo smysl pro prvni rok kontraktu s tim, ze kazdej dalsi rok to bude dvojnasobek. Co jinyho uz by melo byt elektrickyho, nez taxiky, ktery jezdej denne a prevazne po meste. Tohle nastaveni je od letiste vysmech.

M H

Na druhou stranu taxík: – potřebuje jezdit a je často nežádoucí, aby stál na nabíječce – v zimě potřebuje topit, v létě klimatizovat…jinak si bude pasažér stěžovat, že je mu zima/vedro Obojí se zejména na letišti dá zvládnout, neboť je zd evelké koncentrace vozů, které mohou mít čas čekat, ale budete potřebovat pro ně mít odpovídající zázemí = nabíječky. Nebude-li infrastruktura, nebudou ani elektromobily (alespoň ne ty „dnešní“). Navíc padaroxně auto Euro VId funguje ve znečištěném městě jako čistička vzduchu (filtruje nasávaný vzduch, kterého není málo). Elektromobil tolik vzduchu nepotřebuje a bývá težší = větší znečištění z pneumatik a brzd.… Číst vice »

Roman Čadek

1. rychlonabíjecí stanice na Letišti již jsou, kromě toho u dnešních EV není problém na jedno nabití ujet přes 400 km po městě s plným komfortem.
2. EV využívá rekuperační brzdění, takže klasické třecí brzdy při běžném provozu prakticky naopak nevyužívá
3. zkuste se s nastartovaným autem Euro VId zavřít do garáže, brzdy zjistíte, jakou kravinu jste napsal.

Martas

Enyaq iV 80: – Verze s výkonem 150 kW a pohonem zadních kol. – Asistovaná jízda 1.0 – DC rychlé nabíjení z 10 na 80 % za 29 min – Baterie 77kWh – Kombinovaná spotřeba WLTP od : 15,8 kWh/100 km To je jako pardon dost hrozný čas za dost hrozný dojezd. I přes optimismus to dojede za tuhle půl hodinu nabíjení max. 340km. A pokud auta nejezdí jen ten 25km okruh po Praze, tak každá druhá cesta znamená půl hodinu ztráty. Podle mě u elektroaut je blbost, že nejsou malá kompaktní a levná do města, zbytek zatím nemá cenu… Číst vice »

původní Jakub P

Kolik tak průměrně najede taxík za den po Praze? Tipuju, že 90 % dní mu dojezd na plnou baterku toho Enyaqu bude stačit na celej den. A v těch zbylejch dnech si holt někde na deset patnáct minut „čuchne“ k rychlonabíječce, když bude mít stejně prostoj…

Problém by mohl být, pokud se na jednom autě střídá několik řidičů a to auto tím pádem jezdí nonstop. Ale i takoví budou mít zejména na tý noční šichtě prostoje, kdy můžou v pohodě dobíjet…

P73

„Navíc padaroxně auto Euro VId funguje ve znečištěném městě jako čistička vzduchu“

mám euro 6d diesel, můžeme to zkusit, jak dlouho ten čistý vzduch zvládnete z výfuku dýchat

původní Jakub P

Svete div se, EV umej topit i klimatizovat (coz na rozdil od spalovaku zvladaj i bez nastartovanyho motoru). Nabijeni je resitelny, prostoju nemaj zas tak malo, dojezd taky uz mivaj pro tyto ucely slusnej, doplnit na rychlonabijecce do zahratyho elektromobilu, kterej ma baterku nabitou kolem pulky kapacity (tedy ne studena baterka, ani uplne vybita, ani poslednich pat procent do plna) elektriku na jednu dve typicky jizdy po meste se zakaznikem je otazka par minut (zachod a kafe nebo cekani na letisti, nez bude na rade na najeti na stafl)

To cisteni vzduchu spalovacimi motory nema ani cenu komentovat.

Y.K.

Čistička vzduchu, kam na ten blábol lidi pořád chodi? Čistička to bude maximálně v případě, že to bude nasávat daleko podstatně větší kentus než jde z výfuku. A co jde z výfuku nejde dýchat. Snížení exhalací jsou pěkná, ale nejsou vůbec nulové a když to zkusíte dýchat, tak to bude poslední sbohem. Nabít moderní elektromobil se dá do 15 – 20 minut a dá mu dojezd klidně až 400 km, při cestě z letiště dolů užije i rekuperaci, když to řidič umí. Brzdy nemusí používat vůbec. Porovnávat prach z pneumatik s tím co létá z výfuku (kila na jednu nádrž)… Číst vice »

Petr

Elektřina je drahá a je potřeba jí šetřit. To bude platit následujících několik let.

Y.K.

Tak hlavně že s ropu se šetřit muset nebude, když končí dodávky z Ruska.

Twix

Některé ano, ale zrovna tohle mi přijde poměrně snadno dosažitelné. Co tak pozoruju, každý desátý odvoz dítěte od naší školy probíhá také elektromobilem a žádný kontrakt k tomu lidi nenutí. (Ano, chápu že vůz mamataxi má trochu jiný provozní režim než opravdové taxi.)

původní Jakub P

Jo, fantazie o tom, ze nahrada spalovacich aut elektroauty 1:1 nas spasi jsou taky smesny. To nic nemeni na tom, ze zrovna letistni taxiky a velkomestsky taxiky obecne jsou pro elektro pohon idealni aplikace. A misto, kde je velka skoda ty moznosti nevyuzit.

Lukas

Čtu s otevřenou pusou. 🙂 Super. Snad bude realita odpovídat očekávání.

Jan

Konečně, vítej v Praze 21 století…