Soutěž na podobu informačního systému pro Prahu začne v srpnu, novinkou budou totemy u metra
Označení stanic metra má být výraznější. Pramen: ROPID
Úkolem designérů bude navrhnout systém, který usnadní veřejnosti pohyb po metropoli, bude jednotný a srozumitelný.
A neměl by primátor odevzdat plat za to, že nechal úředníky to současné zchátrat ?
Nic nechátrá, pane koblížek.
Jestli to bude tak, jak to dosud bylo vždycky, tak to se slávou na několik přestupních bodů umístí, pak to bude 10 let bez údržby a bez aktualizace chátrat, pak se to potichu odstraní a za dalších deset let zase někdo přijde s dalším jednotným systémem. Na barrandovské tramvajové trati stojí očesaných prázdných totemů spousty, na Vltavské po tom dokonalém informačním systému taky už nezbylo skoro nic. Nad vstupy do metra nám architekti zakazují střechy, a teď najednou chtějí vymýšlet totemy. Přitom dopravní podnik nedokáže ani udržovat světelné piktogramy na vstupech metra v provozním stavu, aby svítily. A u některých… Číst vice »
A co konkrétně má nějaká smutná exhibice neumětela Kotase na Barrandově společnýho s městským IS?
Že jde o stále stejnou tendenci města svěřovat takové projekty ambiciózním, jak vy říkáte, neumětelům a po pompézní realizaci je nechat vyhnít? Přístřešky od Orloje Chorchoje vám připadají domyšlenější než Kotasova díla? A i kdyby výtvarně a architektonicky byl ten IS zdařilý, kde najednou vyčarujete lidi schopné ho udržovat v aktuálním a funkčním stavu? Bude to jako se vším, po pěti letech zjistíme, že umístěné tabule nikdo nedostal do správy a úředníci si to budou přehazovat jako horký brambor, jen aby nemuseli nic dělat. Jako je to se vším dnes. Napřed musí někdo začít magistrát řídit, a na to manekýn… Číst vice »
Myslíte manekýny z ODS a ANO?
Informačnímu systému metra by hlavně pomohlo, kdyby se jednoznačně označily vstupy a výstupy z vestibulů metra. Dneska mi sice navigace řekne, na kterou mám jet stanici metra a tam přestoupit na jakou tramvaj, ale nedokáže pomoct ve chvíli vystoupení ze souprav, na kterou stranu se dát. A následně který zvolit eskalátor z vestibulu. Já jako místní náplava to sice už vím, ale chce to hodně místní znalosti. Bylo by mnohem jednodušší, kdyby mě to např. na tramvaj 22 poslalo na Karlovo náměstí výstup E13 a na tramvaj 17 na Karlovo náměstí výstup E21.
Nebylo by jednodušší očíslovat ty zastávky? Na autobusových nádražích se to docela osvědčilo. Zdá se mi to praktičtější, než zavádět číslování schodišť, přechodů, chodníků, dveří a všeho dalšího. A Palackého náměstí od Karlova náměstí je asi nejlepší rozlišit názvem.
Z metra se vystupuje i jinam, než na tramvajové/autobusové zastávky. Číslování výstupů z metra je naprosto normální věc. Umožňuje navigovat kamkoli dál – určíte stanici metra, číslo výstupu a dále dotyčného navigujete od toho výstupu.
Jo presne, ocislovane jednotlive vylezy + ve vestibulu velka mapa cele stanice. V pripade stanic s vice vestibuly cisla vylezu jiz na nastupisti. Zvlast pro komplikovanejsi stanice nutnost. Vyborne to maji udelane v Taipei.
Plány stanice s okolím původně v každé stanici metra byly. Jestli zmizely jenom z lenosti dopravního podniku, nebo proto, že se neosvědčily, nevím, ale předpokládám že ten důvod stále trvá.
Vždyť to už je nějakou dobu, dva roky určitě.
Jo, na Karláku jsou na těch tabulích nějaké tajné éčkové kódy, je to děsně moderní a futuristické. Mimochodem, víte, že Karlův most má v evidenci TSK označení V015 a Nuselský most X676? Měli bychom to tam všude napsat na tabulky, aby turisti nezabloudili.
IDOS vám ten éčkový kód při přestupu ukáže.
Mě jako nepražáka nejvíc irituje to že ta cedule s rozepsanýma zastávkama není blízko schodů – nevím jestli chci jet směr třeba Kačerov ale vím na jakou stanici chci dojet. Jestli od schodů jít doprava nebo doleva se ale dozvím až v půlce nástupiště. Není výlet do Prahy aby mi kvůli tomu nefrnklo aspoň jedno metro před nosem
Tak v Praze tramvaje jezdí po starých BKV, auta v centru jezdí po vymlácených kostkách, chodci si lámou kotníky na rozvyklaných kočicích hlavách, ale hlavně když máme info systém!
By se Ty prachy daly vyhodit i za učelnější věci…
MHD bez orientace je kromě zcela lokálních k ničemu.
Kolikrát potřebuju jet někam po Praze a přestupy na MHD jsou horor.
Jen bych si dovolil podotknout k té terminologii, že totem je ochranný duch kmene, obvykle představovaný zvířetem, kdežto to, co stojí uprostřed vesnice, je totemový sloup, který onoho ochranného ducha zobrazuje.
Děkujeme, kapitáne Obviousi.
Takže to vlastně budou takové sochy pana radního.
Tu snad mají v Brně. Netřeba se opičit ve všem…
47 let nevadilo, že u vstupu do METRA není sloupek a najednou tam chybí …. Kolik stížností bylo za 47 let podáno na „absenci“ sloupku ….
desiatky rokov nemal DPP ani webstranku a neumoznoval nakup listkov cez aplikaciu ci SMS, ja by som to vsetko zrusil, spat na stromy
A to si vemte, že před tím několik miliard let vůbec nevadilo, že v Praze není nejen vůbec žádný metro, ale ani vůbec žádná Praha.
Stovky roků se stačilo pohybovat po nohou. A nebyly žádné stížnosti.
„Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych ty auta, cesty a vůbec vše zakázal“
Tak si uložme draft výsledku – jen tak pro pozdější ověření: 1. Barvy: Budoucí systém nebude v žádném případě pracovat s červenou (barva loga Prahy a podstatná část starého i nového barevného schématu vozidel PID). Podstatnou částí deklarované změny designu bude speciální barva, která nemá ani své RAL číslo, protože bude unikátní. A proto bude autorsky chráněná. A její použití licencováno/zpoplatněno. Nehledě na to, že bude drahá sama o sobě a když někoho v budoucnu napadne použít nejbližší dostupnou levnou RAL barvu, autor jej zažaluje za zasahování do autorských práv. (Barva samotná bude spíše tmavší a bude na slunci poměrně… Číst vice »
No, vzhledem k tomu, že to má být městský orientační systém, bude zahrnovat i ten orientační systém metra a PIDu…
A zhruba tak je to i s ostatními body tohoto výkřiku…
Proč by měla být používána angličtina … Velká Británie & Severní Irsko nejsou součástí EU , tudíž žádná země s „angličtinou“ jako „členským jazykem“ v EU není …
Irsko a Malta
Dann nur die Weltsprache, Herr Zikmund!
(Ironie; o angličtině se snad neni treba bavit…)
Vót logika. Ale vy podobně hovězsky argumentujete téměř furt, tak čemu se divit…
Měli by pro informační systém vymyslet zcela nový jazyk.
není třeba, už existuje.
ESPERANTO
počítám, že ten by byl dle pana Zikmunda taky špatně.
Pochopitelně! Dodnes nevím, proč měli v Japonsku na frekventovaných místech ukazatele a informační tabule i v angličtině, když to vůbec není tamní úřední jazyk! 😉
Obecné pojmy mají být vyjádřeny mezinárodně srozumitelnými piktogramy. Překládat vlastní jména do cizích jazyků je zhovadilost, takové názvy v mapě nikdo nenajde. Takže ta angličtina je trochu zbytečná.
Jj, autorská práva jsou v tomhle bída.
Je potřeba zadání napsat tak, že výkon všech autorských práv spojených se zakázkou přechází na zadavatele.
No jo, zase PR současného vedení Prahy. V zásadě ještě nic neví, přiznávají, že to bude proces na desetiletí, ale píšou o tom, jako by s tím příští týden začínali. Kdyby tak novináři referovali pouze o tom, co se dokončilo… To by se ale obsah zejména specializovaných tiskovin značně smrsknul, jelikož v téhle republice se o všem hlavně žvaní, ale málo se toho reálně udělá.
Přesně. Dyk to stačí načárat vápnem na zeď a kde to nepůjde, nalepit A4 s pokyny v comic sansu. K čemu nějaký novoty!
Samotný nápad dobrý, ale jestli to má být proces na desetiletí, tak se obávám, že se to trochu míjí účinkem. To je jak sjednocení laku MHD, které se bude sjednocovat způsobem, že na polovinu tramvají se to nedostane nikdy, na metro nikdy a na zbytek během desetiletí. Zatímco u MHD lze chápat, že by přelakování opravdu byly zbytečné náklady, tak v případě orientačního systému bych si teda myslel, že vyměnit alespoň třeba v širším centru systém za nový, by zas taková ztráta peněz být nemusela. Jestli se to vymění vždycky jen na té zastávce, která se zrovna bude rekonstruovat, tak… Číst vice »
Třeba to tak udělaj – v širším centru, důležitejch přestupních uzlech a metru najednou a brzo, tam, kde to tolik nespěchá počkaj až na nejbližší rekonstrukci. Asi lepší takto, než hurá akce vyměníme všechno, i na místech, kde se nic nestane, když to pár let počká (a třeba se tam zrovna nedávno orientační systém měnil).
Tak si uložme draft výsledku – jen tak, pro pozdější ověření: 1. Barvy: Budoucí systém nebude v žádném případě pracovat s červenou (barva loga Prahy a podstatná část starého i nového barevného schématu vozidel PID). Podstatnou částí deklarované změny designu bude speciální barva, která nemá ani své RAL číslo, protože bude unikátní. A proto bude autorsky chráněná. A její použití licencováno/zpoplatněno. Nehledě na to, že bude drahá sama o sobě a když někoho v budoucnu napadne použít nejbližší dostupnou levnou RAL barvu, autor jej zažaluje za zasahování do autorských práv. (Barva samotná bude spíše tmavší a bude na slunci poměrně… Číst vice »