Soutěž na 70 trolejbusů pro Prahu vyhrála turecká Bozankaya, ÚOHS zamítl rozklad Škody
Trolejbus od společnosti Bozankaya. Foto: Bozankaya
Škoda napadala termíny dodání i možnou nedovolenou státní podporu.
Škoda napadala termíny dodání i možnou nedovolenou státní podporu.
Kam to bude jezdit? Kebab bude pro cestující se slevou?
Trolejbusy v jednom městě od více výrobců musí být terno… 👍
Praha je na to zvyklá. Škoda 1Tr, 2Tr, 8Tr, Tatra 86, Tatra 400 a Praga TOT jezdily téměř současně… 😀
Jak to tak vypadá, Praha má na ty turky opravdu smůlu. Kéž by tam vyhrálo někdy také něco kvalitnějšího…docela nereálné, když nemůžou nabídnout takovou cenu
Je hrozný, jak u nás v ČR se hlásí nejlevnější šuntovní firmy všude, kam se podíváš. Solaris, jeden z kvalitnějších, toho v poslední době moc nevyhrává.
Nechápu, jak je toto možné a že za hranicemi jezdí Mercedesy a nevyhrávají to také tito levní výrobci. A proč se vůbec takové firmy jako Mercedes u nás do výběrek nehlásí…
Jenže u nás se soutěží na cenu, ne na LCC. Pak by to vypadalo jinak.
Já bych chtěl vědět, co si o tom myslí radní pro dopravu v Praze 6, abych věděl, jak je to správně!
Z dokumentace ke správnímu řízení u ÚOHS vyplývá, že dodavatelem elektrovýzbroje pro trolejbusy měla být společnost Cegelec. Škoda v návrhu namítala, že turecký výrobce může být příjemcem neoprávněné veřejné podpory. Zpochybnila i termíny dodání od tureckého výrobce. „K samotnému termínu dodání v nabídce vybraného dodavatele navrhovatel uváděl, že se jedná o termín nereálný, a to s ohledem na transport vozidel, absolvování procedur spojených s dovozem výrobků ze zemí mimo Evropskou unii,“ píše se v dokumentu. Podle Škody turecký výrobce nabídl mimořádně nízkou nabídkovou cenu. Úřad ale námitky Škody odmítl. — Tak tohle se Škodě vrátí jako bumerang. Kdy ta něco někam dodala naposledy v… Číst vice »
Skoro všechny trolejbusy. Praha, Brno, Plzeň, Ústí, Pardubice, Opava
Paradoxně zrovna Škoda s tureckými trolejbusy dodanými do Opavy udělala v ČR v roce 2022 rekord s nejnižší cenou (trolejbusy bez baterií za 8,49 mil. Kč/vůz).
Tak aby se to nakonec nejmenovalo ŠKODA 37Tr…
tak tohle si užijte Praháci, Jestli ta elektrovýzbroj od Cegelecu bude fungovat stejně jako v nejmenovaném krajském městě, tak to ocení zejména milovníci adrenalinu za volantem.
(ne)funguje již na klíčovských tns18
Já jsem asi oproti diskutujícím někde jinde, nerozumím tak tomu, abych věděl, zda je lepší turecký nebo Škodovácký trolejbus (i když jako Čech bych raději náš český trolejbus), pro mě je hlavní, že vůbec nějaké trolejbusy budou opět jezdit v Praze. Bydlím na Strahově a ta oblast si fakt ekologičtější dopravu (MHD) opravdu zaslouží a nic lepšího pro tuto kopcovitou oblast, než je tichý a svižný trolejbus není. Já bych sice preferoval zatrolejování celých tras trolejbusů a pohon na baterie nechal jen pro případné výluky, nutné objížďky trasy a jízdy do vozoven tedy depa. Myslím, že životnost trolejbusů, které budou… Číst vice »
Nedělejte si takové přehnané starosti s těma baterkama… když se v jiném výběrku podívám na to že stojí (náhradní) 2M do trolejbusu za 18M, přitom má záruku 7 let… to fakt není úhlavní část. Rozhodně je rozumné aby byla řádově polovina trati pod drátem, ale nezanedbatelný dojezd bez drátů dělá ty parciály skutečně univerzálně pružně použitelné…
Turecká karoserie s výzbrojí Cegelec bude stejně funkční, jako Cegelec v Soru. Takhle se vyhazují peníze z okna. Neuvěřitelný.
když při výběrku se řeší ceny, jakchcete ohodnotit kvalitu? to je problém všech veřejných zakázek..ale kdyby to jezdil soukromník, to by bylo řevu..
A Škodovácké trolejbusy jsou úplně funkční?
Proč mi ten Turek na fotce u článku tak hodně připomíná SOR od doc. Kotase…?
Taky jsem o tom přemýšlel a teď přemýšlím, jestli mi přijde hnusnější tohle (kulatější, „tlustější“) nebo ten SOR, co má zase ty plastový jakože stříbrný prvky, který se občas povede místním nátěrem co nejvíce zakrýt (posledně se to takhle povedlo celkem v Ústí, předtím v Bratislavě).
A ono to přitom Sileo z úplně druhé strany… 🙂
Škoda, že se změnou trakce na 191 nepřijdou kloubová vozidla. Ta linka by si to zasloužila.
Teď už jsem hodně zvědavý na to, kdy první trolejbus bude v Praze. 😀 Ale na druhou stranu, trochu mě i mrzí, že v Praze nevyhrálo něco s kastlí například Van Hool (vím, že krachují), Solaris…
Vždyť Solarisy už v Praze jezdí, ty dlouhatánské dvoukloubové na Letiště
Dle toho co se psalo na UOHS, tak by měl nejdřív přijít neadresný prototyp (který už by měl být dokončen nebo těsně před dokončením) kvůli schvalovacímu procesu.
Tak nemecka predrazena bida ma realnou prodejni cenu cca polovicni.
Nemecka? Jsi trochu mimo
Jedná zkušenost s firmou Cegelec už by tu byla. Ale proč do toho nejít znovu 😀
A jaké zkušenosti jsou s firmou Škoda?
Podle svých zkušeností jsou výrobky Škoda co se týče tramvají otřesné.
Všech 15 tureckých elektrobusů už půl roku stojí. Dlouhé trolejbusy se Solarisem zase jezdí, zatím.
nejdražší lokomotivy v EU
Velmi dobré…
Tak moment, zase se nebudeme tvářit, že to je nějaký startup, který nikdy nic v Česku nedodal. Cegelec funguje roky a stojí na něm celé provozy, ale nachytal se s dodavatelským řetězcem.
Pokud bychom měli výrobce posuzovat podle zpoždění dodávek, tak by škodovka nedodala už nikdy nic.
Rozumný názor. Palec nahoru.
Zkušenosti s firmou Cegelec jsou celkem dlouhodobé. Všechny T3R.P a kachny mají jejich Progress výzbroj a ta je velice spolehlivá. Střídavá výzbroj v Praze nebyla ale jinde se používaly.
Takže těžko říct co přesně stojí za problémy s SORy s Cegelecem. Jestli změna součástek a designu v čipové krizi nebo problémy integrátora (SOR).
Jeden Europulse v Praze byl. Ve voze 6554.
Nejvetsim problemem jsou udajne (taky to mam z druhy ruky) sberace (tykadla), ze ten pouzity typ nema dostatecne parametry a zrejme i kvalitu.
Kazdopadne Cegelecu tohle nezavidim, takhle se z vnejsich duvodu podelala cela zakazka a skoro se divim, ze dokazali v tak kratkem case neco dalsiho +- funkcniho dat do kupy.
Mohli by se to už naučit po tolika nepovedených kusech…
Tak hlavně že to nevyhrál SOR!
Také to tak vidím….
Jezdim v Praze na lince 140 Sorem TNS takřka denně a za mě spokojenost. Velký skok oproti řadě NB. Design chápu, že třeba nemusí sedět každému, ale z pohledu komfortu cestujího a uspořádání interiéru vše v pořádku.
NS už jsou trochu lepší, ale i ty jsou takové eh. V Brně nám tu řádí NBG, které při vnější teplotě nad 25° nejsou schopné vyjet Kohoutovický kopec, NS jsou lepší, pže ho vyjedou. Stejně mi teda nejvíc sedí crosswaye, ale už mají bohužel dost odjeto.
Urbanway to nevyjede při jakýkoliv teplotě..
URW jsou výkonem srovnatelné s NS bych řekl, ale asi záleží na typu motoru v každé objednávce. Město chtělo tu nejlevnější variantu, když objednávalo NBG, takže se to dá čekat
Interier ve vlecce je otres. To same jak v starem NB.
Jojo, turecký elektrobusy se osvědčily. A Streetway taky.
Streetway aspoň jezdí.
Streetwaye už normálně jezdí, elektrobusy nikoliv..
Tohle bude ještě o level horší. 🤣
Tak to se „shodou nepodplacených náhod“ akorát hodí.
Protože teprve teď po dvou letech Cegelec dopatlal tu svou novou elektrickou trolejbusovou výzbroj s už konečně skutečně dostupnými součástkami do stavu schopného reálného provozu.
A konečně ho koupil investor. Hádejte který 😁
na webu píšou že Vinci, podle rejstříku skutečných vlastníků nějaký Xavier Huillard, něco se změnilo?
Změní. Brzy.
tak aby to nebyla změna typu zakoupil a zrušil 🙁
I to je varianta.
Jenki, já myslím, že to můžeš vyklopit, stejně už to všichni vědí 😀
V této souvislosti by mě zajímalo, co v těch trolejbusech bude nakonec za výzbroj 🤣
Dle těch náznaků mě tak napadá, antimonopolní úřad to povolí/nezatrhne?
Zpátky pod Alstom?
Pokud to nechcete jako já detektivně dohledávat, tak podle K-reportu Škoda Electric. Ovšem žádný důvěryhodnější zdroj jsem k tomu nenašel.
Určitě investor :-)…no tak uvidíme no…
A bude o novém majiteli článek na Zdopravy nebo jen v jiném odborném časopisu/internetové stránce 😀
Český výrobce, který nabízí turecké trolejbusy s českou výzbrojí haní tureckého výrobce, který nabízí turecké trolejbusy s českou výzbrojí. Vítejte v roce 2024.
S jakou karosérií se hlásila Škoda, s Temsou, nebo SORem?
Nenabízí.
Asi dostanu mínusy, ale:
„Škoda v návrhu namítala, … Zpochybnila i termíny dodání od tureckého výrobce.“
Jj, a Škoda dodává věci na čas, že…, a ta kvalita je taky dost na štíru (řekl bych, že tady platí „potrefená husa se vždycky ozve“).
Tak dneska patří odvolání ke správnímu orgánu II. stupně již k „dobrému folklóru“.
Co se trolejbusů týče dodává Škoda včas
No jo, třeba ve Zlíně s 35 Tr to bylo libové.
Copak 35Tr… Ale 34BB!!! To bylo něco
Máme vícero domácích výrobců trolejbusů a budeme kupovat cosi cizího nevyzkoušeného… To je ale blbost.
Právě naopak. Místní výrobci se budo muset snažit jak cenou, tak i kvalitou. A to nejen při dodání, ale i při zákaznickým servisu.
A jak k tomu přijdeme my zaměstnanci? Při vší úctě, tohle je hovadina. Pokud bychom v tomhle pokračovali, tak dopadneme jako Švédsko, které nic nevlastní a nevyrábí, jen dováží.
A ? Tohle není charita. Pokud se vedení nebude snažit, tak smůla. A že Schadewerk to fláká na všechny strany se ví dlouho.
Zajímavý, že v soutěžích, kde byla konkurence, tak zajímavě klesla cena. A o dodávkách ND se ani nemá smysl bavit.
Udržovat české firmy a zaměstnanost je podle vás charita? I za cenu předražených výrobků pořád zůstávají peníze doma. Co je prospěšného na zaměstnávání Turků? Znám tamní poměry, nakonec budou všichni litovat, že zakázku nedali „předražené a po všech stránkách špatné“ Škodovce či SORce.
Udržovat uměle české firmy a zaměstnanost jen proto, že jsou české, je charita.
A kam jsme to touto „charitou“ dovedli? Apropó je zde cca 300 000 volných pracovních míst….
Nezaplacených, z kterých se nedá žít. To jsou populistické výkřiky hodné současné garnitury (nééé, že by ty předchozí byly nějak lepší)…
Ale kecy… Kdo se nebojí práce, nebo se něco naučit, tak nemá jedinej problém. Minimálně strojařů je nedostatek, a to i obsluhy k CNC… A i kvalitní elektronik je vzácný zboží.
Ano, i u nás šikovné elektrotechniky bereme hned a pořád máme málo.
Pokud jse mladý a potřebujete bydlení ve větším městě, tak i jako nedostatková obsluha CNC či vzácný elektronik nedostanete v ČR dostatečný plat, aby jste mohl důstojně žít a založil větší rodinu jako vaši předci.
Ano ??? Nevím kde bydlíte vy, ale jestli vám pro elektrotechnika nástup přijde málo 50k.. tak nevím. K CNC to pod 35-40 taky nejde. A programátoři CNC i podstatně výš.
Problém je spíše v tom, že oni mladí (jak píšete) ty peníze chtějí bez snahy, bez znalostí. Není problém, aby se na podobnou pozici hlásili přímo po ukončení střední. A při výběrku ani pořádně neznají součástky, obvodařina jim nic neříká.
U CNC je problém přečíst i výkres.
bratranec je řidič náklaďáku. postavil si barák, má dvě auta a vychoval dvě děti. sorry, ale tohle nevypadá na bídu s nouzí. jen je pracovitý a spořivý. A nečeká, že mu někdo něco dá, musí si to odmakat. Kdyby takto pilní byli všichni frflalové, jsme Švýcarskem.
A nejezdí náhodou s tím náklaďákem i do zahraničí?
Kdyby všichni frflalové šli pracovat a získávali větší prachy z Německa či Rakouska s 3x většímy platy, tak Česko založené na daňovém odírání místních zaměstnanců a dotování všech ostatních okamžitě zkrachuje.
Nedá žít jo? Anebo se z toho „jen“ nedá zaplatit leasing na nové auto za mega??
Žijeme již přes 30 let v tržním hospodářství, není možné stále dokola subvencovat nekonkurenceschopné obchodní společnosti.
Ceske firmy a ceskou zamestnanost jsme tu udrzovali 40 let.
Jak to dopadlo vime.
Jo víme, oni a jejich zaměstnanci tu odvádí zdaleka největší daně, a pokud by je nahradily zahraniční daňoví optimátoři sosající dotace ještě mohutněji, tak Česko do dekády zkrachuje.
Udržovat domácí firmy je moc pěkné, ale nevystavit je konkurenci je hodně špatně. To už tady bylo. Kvůli tomu jsme pěkně zaostali, ČKD zbankrotovalo, Škodovce to trvalo dekády, než si udělala nové výrobky.
A ten DPP co to pořizuje není charita. Jako řádný hospodář má vzít nejlepší nabídku pro něj, ne tu pro výrobce.
jo, jo, ekonomický nacionalismus. neprodáme ČKD a Škodu Plzeň cizákům hlásal tuneldědek Klaus. tak se neprodaly – ČKD jak v podobě smíchovské tatry tak lokomotivky skončilo. A poměrně rychle. Plzeňská Škoda z části padla, trosky zachránila se státní asistencí partička výtečníků, která to vše krom Transportation stejně prodala do zahraničí. Jednotlivé osudy firem jsou skoro na román, ale ani Transportation pořád není standardní firma, spíš potransformační chlív. Takže tohle cesta nebyla. Oproti tomu AZNP – nebo dnešní Škoda Auto, které pan Pithart s dalšími vzvládli prodat VW…jsou ukázkovou prosperující firmou, díky která zbohatla půlka středních čech. A s jejich výrobky… Číst vice »
Jak vypadala státní asistence při záchraně podle vás trosek plzeňské Škodovky?
Transportation není jediný bývalý závod Škody, který je v českých rukách. Například Energetika, Jaderné Strojírenství, Electric…
Proti Škodě Auto nic nemám. Držím jim palce. Píšete ale, že s jejími výrobky opravdu problémy nejsou. To tedy o jejich autech moc nevíte…
Tak povidejte, jak Octavie stoji za prd a proto je to nejprodavanejsi ceske auto. Nebudte slusnej, priklady.
K troska skodovky – najdete si tu akci s appianem a nasledny rozprodej. Turbiny se prodaly doosanu, jak mely predtim kseft s CEZem a kolik vydelaly a takny bendficial owner by ceo cezu, jak dopadla pilsen steel, jak se JS prodalo russakum a pak kupovalo zpet, electric patri k transportation. Co tam mate dal? Treba srovnani jak velka byla „stara“ skoda a co z ni zustalo? Pricemz vysledky transportation jsou casto ostudne
Škodovka… to je značka, které se v Německu prodává nejvíc ze všech zahraničních značek a víc než Opel, který má v DE fabriku?
https://www.marklines.com/en/statistics/flash_sales/automotive-sales-in-germany-by-month-2023
Podpora českého průmyslu a domácí zaměstnanosti není žádná charita. Ty vozy budou pořízeny s velkým finančním příspěvkem z veřejných rozpočtů a utratit je venku, když srovnatelný produkt vyrábíme, to v pořádku podle mého názoru není.
Charita to neni v okamžiku, kdy proběhne soutěž a ten výrobce ji vyhraje. Ne ho dotovat z veřejných rozpočtů. co si řekne…
Doufám, že stejně vehementně protestujete i proti exportu českých výrobků kamkoliv do světa.
Ten příměr se Švédskem máte ze sputniku? Totální kravina.
Mícháte jabka a hrušky, o exportu jste začal vy.
Aha; takže import zahraničních výrobků do ČR je špatně, zatímco export českých výrobků do světa, je v pořádku. Export import – to je něco úúúplně jiného.
To je totiž taková „národohospodářská“ vychytávka, kterou jsem nechápal už na vysoké škole…
Kupodivu největší prosperita pak nastala v EU, která aspoň v rámci Evropy tyhle restrikce zrušila.
Jojo, vám na píseček nesmí, ale vy můžete kamkoliv ?
Přesně tak, zákony dvojího metru a pak se divit, že protistrana je nepřijímá…
Nespletl sis Švétsko s Albánií, ty nedouku?
https://tradingeconomics.com/sweden/balance-of-trade
To by bylo fajn, kdybychom měli životní úroveň jako ve Švédsku.
Zaměstatnci a firma musí nabídnout takovou přidanou hodnotu, aby to byly schopny prodat. Pracuju ve firmě, která dodává půl do ČR, půl do EU a dalších zemí světa. Firma sídlí v Praze, má tam vlastní výrobu i vývoj. A přesto je úspěšná.
Švédsko umí vyvinout/ vyrobit třeba stíhací letadlo, nákladní auto nebo loď. Naši výrobci trolejbusů kompilují více, či méně vlastní elektrovýzbroj s karosériemi cizích výrobců. Je to tak milý Venturo?
Vzhledem k tomu, že Švédsko má zhruba 40 let pozitivní trade balance, tedy, že víc vyváží než dováží vám oznamuji , že sice pláčete dobře, ale na špatném hrobě…
V průmyslu ČR je zaměstnanců takový nedostatek, že se o ně podniky už perou bez rukaviček.
Ok, podobný komentář bych čekal spíše na Novinkách, ale budiž.
Máme jen jednoho.
A ten konkurenci potřebuje jak sůl… Jsem vždy pyšný na úspěch Škody, ale musí být férový. Jinak si Škoda udělá ze zákazníka dojnou krávu – viz třeba ČD a řada 380.
Kdyby ČD neuzavíraly pochybné smlouvy, tak by k tomuhle vůbec nedošlo. Nikdy není chyba jen na jedné straně.
Když má výrobce monopol, tak si tu smlouvu může ovlivnit ku prospěchu svému.
Škoda má monopol na lokomotivy?
Elektrické. Tehdy defacto měla.
tak výrobce, co není vekslákem, podobnou smlouvu raději asi ani nezkouší. a že nejspíš tenhle paskvil byl ČD naoktrojován, to je další věc. jakkoliv debilní chování managementu drah poté škodu akorát zvětšilo.
A za trest hejla vyždímáme, to je spravedlivý… a určitě nám to zlepší pověst, jo to určitě. Chlív!
Ano, v Ostravě máte opravdu jen jednoho. V Libchavách maj dalšího, v Plzni třetího…
V ostravě ještě někdo je ?
Technologii dodá tuzemský Cegelec. Snad už to pro tom fiasku s 58 odladili.
A nebyly tam problémy spíše s polskejma sběračema, než s výzbrojí ?
Aspoň něco. Ale karoserie pořád budou z Turecka…tamní Temsa se moc nepředvedla.
Co má společného Temsa a Bozankaya? Jako Audi a Trabant, oboje je z Německa (svým způsobem dokonce z jedné původní společnosti)? Karoserie z Turecka dnes používají snad všichni velcí evropští autobusoví výrobci.
Čest (česko)německým evobusům a Solarisu 🙂
Vypada to jak Sorka
To jen „žánrový“ obrázek, v popisu je, že jde 12 m trolejbusy a toto je kloub.
…sice ano, ale ksicht to takovy mit muze… Uprime, radsi bych karoserii jinou…
Mně se líbí, vizuálně bude tento „metro styl“odlišovat elektrickou trakci od busů.
Malý doplněk: DPP paralelně chystá další výběrko na až 100 standardních trolejbusů.
Na jaké linky? ví se?
Standardnich ve smyslu neparcialnich trolejbusu nebo standardnich z pohledu delky vozidla, ale jinak opet parcialni trolejbusy?
Myšleno 12m bateriové trolejbusy.
To bude průser. Nějak nechápu, proč si v rámci EU nemůžeme nastavit, že chceme výrobce z EU 🙂
Toto taky absolutne nechapu. Kor, kdyz to jde z eu dani nas vsech. Melo by to zustat v eu.
EU není schopné uvalit cla na čínské elektromobily, než to proleze aparátem, tak bude rok 2050.. tady je to stejné. Snad přijde po volbách svěží vítr, více odborníků a méně různých populistů a ideologů.
Číňani už stavěj fabriky v Evropě. Clo nic nevyřeší. Jestli se evropské automobilky nejsou schopné probudit ze zimního spánku…tak je skoro zbytečné je budit…
Po volbach 😀
Clo se při dovozech z Číny platí. U všeho s hodnotou nad 150 Euro. Rozhodně není řešení evropským automobilkám ještě ulehčit spánek na vavřínech.
Dvě věci:
– Uvalení cla je administrativně relativně snadné, ale musí být shoda mezi členskými státy, a to zpravidla není.
– Každé clo prakticky okamžitě vyvolá reciproční opatření, a to nakonec i tak poškodí evropské firmy.
Cla a kvóty prostě nikdy nic nezachránily, to je naopak ten populismus a ideologie.
Já neříkám že nemít cla je populismus a ideologie. Já jen že populisté a ideologové tohle nevyřeší.. chce to parlament odborníků a lidí kteří na odborníky dávají. To ale bohužel dnes takto není, stačí se podívat na mnohé české a slovenské europoslance.
A cla asi nejsou to nejlepší řešení, ale skvěle o tom mluví zástupci frakce zelených a těch nástrojů je tam opravdu hodně, myslím že o tom mluvila i Nejedlá z českých Zelených v nějakém podcastu a celkem podrobně tam ty návrhy uváděla, jen si nevzpomenu kde to bylo, těch předvolebních rozhovorů už sem viděl tolik že mi to vzájemně splývá
Souhlas clo je na nic.
Prostě po vzoru USA přímo nařídit, že vozidla hromadné dopravy, na jejichž nákup jdou unijní dotace, musí být z většiny (nejlépe cenové i hmotnostní) vyrobena v EU.
Taky tomuto přístupu odpovídá úroveň techniky vozidel MHD v USA (konkurence je směšná vzhledem k velikosti toho trhu a motor k inovacím vzhledem k obtížnému proniknutí tam – viz nakonec omezené zakázky Škody a Inekonu – veškerý žádný).
Je otázka, jestli chcte práci pro dělníky a nebo technologické know how. V USA se vyrábí evropské (a někdy japonské značky), vlastního nemají nic. Tedy že by to bylo ideální se říct nedá.
https://cdn.aukro.cz/images/sk1651038551656/730×548/kalkulacka-tesla-mr-610-123129941.jpeg
A tak se kalkulačky do ČR pašovaly. Ochranná cla byla vysoká, kopie Intelu z JZD Slušovice pak byla dražší než originál.
I mnozí evropští výrobci si nechávají vyrábět vozidla v Turecku nebo v Číně. Kvůli nákladům a pokročilým technologiím v Číně. Nevím jestli víc něž zákazy by nepomohla podpora evropského výzkumu a dobrá ochrana patentů.
Ty pokrocile technologie jsou evropske, americke, japonske…
A taky čínské, oni pokud jsou v něčem napřed, tak k tomu musí mít i potřebné technologie…
V bateriích do vozidel jsou čínští výrobci technologicky před mnoha evropskýma firmama.
nepopiram… a nejen v tom… otazka byla jina…
Nesouhlasim, Cina si osvojila technologie zapadu a samozrejme to co vnimate jako cinske jsou od techto technologii odvozene…
Ano, muzeme rici, ze cinane uz dosahli toho, ze uz to neni jen kopirovani, ale dokazou na nich stavet…
Nezapominejte, ze cina kopiruje i skolstvi a dokazala i do zeme privest elitu…
A proc platit predrazenou nemeckou bidu ? Proc bych mel platit formu v rajchu za milion (kteoru stejne delaji rozezrani Cesi), kdyz si ve stejne kvalite (stejna norma ocele ze Svedska) kupuji jiz 15 let formu z Ciny za 10tinu ceny ! Kdyz mi ji nabidnou v CR tak proc ne.
To by bylo fajn. Turci jsu ještě dobří, někde to „platíme“ Číňanům.
Nechápete, proč se nepodporuje primitivní protekcionismus?
No třeba proto, že se pak zabouchnou dveře pro evropské dodavatele.
Jak taková „ochrana domácího stříbra“ funguje, mohou vyprávět třeba ČKD a LIAZ. Nebo Karosa, která stejnému osudu unikla jen díky Renaultu/Ivecu.
Oni si to nastavit nechtěli. Kdyby chtěli, udělají to tak, aby to vyhrál ten kdo chtějí.
Tak to by třebas Mercedes a Iveco měli dost problém…
Zrovna v oblasti výrobců trolejbusů byl trh v Česku dlouho zabetonovaný na jednom domácím výrobci a nevypadalo to, že by to byl nějaký ráj na zemi, tedy pokud člověk není z Plzně. Ty peníze, co se za to vydávaly monopolizací navíc, mohou potom zcela regulérně posloužit jako argument, proč patří trolejbusy do historie, a to je potřeba vidět bez ohledu na osobní preference dopravních prostředků – jinými slovy, pokud se největší nevýhoda trolejbusů – vyšší pořizovací náklady (vzhledem k souběžnému provozu infra) obtížně vyvažitelné nižšími provozními – neeliminuje, nastoupí trolejbusy cestu tramvají na pneumatikách a podobných vendor lock-in systémů, avšak… Číst vice »
V Britínii byla řada výrobců motocyklů, kteří dojeli na totéž: Nesnažili se a žili z minulé slávy. Ta došla, kvalitu totiž nenahradila.
Achjo…
-První várka 14 elektrobusů co vysoutěžila škoda dopadla katastrofou a ty autobusy už půl roku nejsou provozuschopné.
-Trojebusy SOR naprosté křápy navíc dodané o rok a půl později.
-Iveco Streetwaye křápy které víc jezdí než nejezdí a navíc mají dodávky už také skoro rok skluz.
-Zakázku na mild-hibridy vyhrálo Iveco menším podvodem s „hybridy“, které mají 1kw baterku takže na elektřinu se tak maximálně rozjedou ze zastávky.
No a teď vyhraje trolejbusy tahle firma…
No přeji si ať jsou to špičkové produkty dodané včas, nějak tomu ale nevěřím… Praha má na ty VŘ fakt smůlu…
*samozřejmě Iveca víc nejezdí, než jezdí 😁
Ještě dodám že jsem zvědavý na elektrobusy SOR které už brzy budou venku a určitě na tramvaje od Škody, snad to dopadne lépe než posledně.
Kloubová Iveca už docela jezdí. Z těch co vyjely aspoň jednou tak za posledních 24 hodin bylo v provozu 27 vozů a déle stojí 6 vozů. 4 autobusy ještě na linku nevyjely. Krátké vozy zatím jezdí 3 ze 4 dodaných.
Ano posledních 14 dní to jezdí více, do té doby bylo vždy víc vozů v opravě než v provozu. Uvidíme jak dlouho to vydrží. Jinak z těch 4 krátkých není to jedno myslím ani uvedeno do provozu, proto nejezdí.
Problémy jsou se všemi „novými“ typy vozidel. Někdy více a někdy méně. Je to úplně normální, že se věci takhle ladí za chodu (tím spíš, že je to novinka i pro Iveco). Problémy byly na začátku i s Citybusy. Podstatné je, aby to nebyly extrémy jako Temsa.
Nesmysl, Otokarů Kent (což je skutečný název Streetwaye) se vyrobilo už obrovské množství a vyrábí se několik let. To není autobus co by měl trpět porodními bolestmi, to je prostě lowcoast výroba a pak se hasí to, co se projevilo
Prostě je to VŘ. Pomoci může jen superdůsledné vymáhání všech sankcí a medializace všech problémů, aby měl dodavatel velké reputační škody.
No VŘ se dá nastavit různě. Proč jezdí v německé veřejné dopravě Man, Volvo, Solaris, Setra a podobně a žádná Bozankaya, Otokar a podobně?
Ještě dodám Mercedes, jak je možné že tam jezdí tolik Mercedesů a tady se ani nehlásí protože by to nikdy nemělo význam? Nemáme prostě jen blbě nastavené podmínky VŘ?
Co ta zpackaná VŘ na hybridy, která dopadla tak že budeme mít víceméně čisté nafťáky co ale díky zásuvce na dojezd dva kilometry splňují normu EU pro dotaci a tak to cálne evropský rozpočet a my máme v pí..! To nevypadá na úplně kvalitní vypisování veřejných zakázek.
Němci neopakují stejné chyby dokola. Takže poté, co spočítají utrpěné Škody, si objednají Siemens, Stadler nebo tak něco, co víc jezdí než stojí v depu…
Nemají v Německu za sebou nějaký příběh s Pesou? (O Škodovce nemluvě, ale to byla miniaturní zakázka…)
Jojo slavná kauza motoráků od PESY…
Protože spolehlivost a komfort?
a jak to ošetřují ve VŘ?
Solaris taky.
A kde se asi vyrábí? : V Hoşdere poblíž Istanbulu otevřel DaimlerChrysler AG dne 18.června 2005 jeden z nejmodernějších výrobních autobusových závodů na světě. Na více než 360 000 m² plochy, z které je okolo 115 000 m² zastavěno, bude nyní turecká dceřiná společnost firmy DaimlerChrysler AG dále koncentrovat své celkové aktivity v oblasti autobusů. Celých 60 – 70 % autobusů vyráběných v Hoşdere jde v současné době na export a je dodáváno do 70 zemí světa.
I Otokary v Německu mají.
Není to jen v Německu, máme to i u nás. Jsou DP, který kupujou Solaris, ty co kupují Iveco. Napíšou to tak, že nikdo jinej nevyhraje. U nás ve Varech už eliminovali i Setru, která by proti Ivecu díky ceně neměla mít šanci a 14,52 metru už nepřipustí – maximum je 14,50.
Velmi by pomohla moznost uchadzaca z VR vykopnut alebo aspon udelit malusove body, pokial si niekedy predtym neplnil zavazky inde. Samotnu reputacnu skodu mozu mat cinske alebo turecke montovne na haku, ked vedia ze v dalsom vyberku dokazu znovu podliezt cenu. Koniec-koncov, pozrite sa napriklad na linkovu dopravu -Arriva alebo Icom mali uz hromadu pruserov, a podpisalo sa to nejako na ich schopnosti vyhravat vyberka?
A teda ako bolo spomenute vyssie, nejaka EU obdoba Buy American Actu by tiez nebola uplne na skodu.
To není žádná smůla, jen odborníci z DPP neumí vypsat VŘ tak, aby výsledkem nebyla ochcávka nebo superlevný lowcost výrobce. Kdo chce kam… Třeba v Ostravě vyhrává téměř výhradně Solaris.
Taky si myslím že tady někde bude jádro pudla..
Myslíte si, že je to tím, že Ostrava nejlépe vypisuje VŘ?
Takže ve městech, kde kupují furt dokola SOR, vypisují VŘ špatně?
A myslíte si, že Daimler – Benz nebo MAN se nikde v ČR do VŘ pro tuzemské DP nehlásí, protože v ČR neumíme vypsat VŘ?
Přemýšlejte…
Přečtěte si příspěvek ještě jednou, abyste mohl polemizovat s tím, co obsahuje, a ne s tím, co si domýšlíte. DPP posledních minimálně 15 let funguje na principu – předražíme si tramvaje specifickými požadavky + zapravíme to lowcost autobusy. Když se podívám třeba na jejich zadávací dokumentaci, tak je prostě méně propracovaná než jinde, hodnotí se spotřeba a podobné věci místo LCC apod. Při velikosti pražských zakázek nehraje nějaká další oligopolizace trhu ve zbytku země roli, ale i tak se tam prostě dost dobře vyplatí nabídnout lowcost (SOR, karoserie Temsa) nebo ochcávku pravděpodobného původního účelu dokumentace směrem k nižším nákladům (IVECO).… Číst vice »
Budějovice mají taky dost Solarek a myslim cajk
Jojo, zíral jsem, sjednocený vozový park a svezení jako víno.
To je v pořádku. Je už NOVÁ doba. Věci nefungují a je to správně. Začalo se tvrdit, že jedině chybami se dá posunout dál. A tak všichni dělají chyby a plácají se po zádech jak je to super. Výrobky pak nefungují a je to šance pro vás posunout se dál = je to výzva jak dojet z bodu A do bodu B když auto nefunguje, trolejbus nevyjel (porucha), vlak má zpoždění, letadlo je omylem přebookované (nemá sedadlo) a google má výpadek… To je kreativní výzva. Co třeba pěšky? Aplikace vás ještě pochválí za splnění denního cíle počtu kroků. A že… Číst vice »
Vzděláni jsme inkluzivně,
vidíme to pozitivně.
Nikdy už neřeknu „ne“
koloběžce sdílené.
Po skajvolku pojedu
posunout se kupředu.
Co je na trolejbusech od SOR a Iveco Streetway špatně?
Iveco Streetway se nedá srovnávat ani se Solarisem, natož s Mercedesem, z pohledu cestujícího který se tím velice zabývá. Chápu že obyčejný cestující to neřeší, takže asi nic moc. Špatně je to z pohledu kvality toho vozu a reálných nákladů v životním cyklu, kdy máte o něco horší autobusy za o dost vyšší peníze. Už jen to kolik týdnu stálo každé Iveco Streetway co má DPP a kolik týdnů to jezdilo.. No zatím nic moc. A takové servisní odstávky při tak velkém vozovém parku v horizontu 15 let udělají astronomické nepřímé škody, které se bohužel nepočítají a hlavně nevidí tak… Číst vice »
Pokud soutěžíme hodně na cenu, tak si moc nevyberem. Při zmínce o servisních odstávkách mi přijde na mysl řada 60 tramvají Škoda 14T, které plus mínus 3 roky stály v depu a dílnách než bylo možné provést opravu konstrukční vady, kterou Škoda opravit odmítla.
Zrovna disponibilita by měla být smluvně ošetřitelná, DPP takhle uplatňoval sankce u elektrobusů Temsa i u trolejbusů SOR TNS 18. Změnilo se něco, že najednou to u Streetwayů nejde?
Na trolejbusech SOR celkem nic, karoserie SOR NS jsou v pohodě. Na Iveco Streetway je špatně všechno. Málo míst k sezení, interiér vrzající u nového vozu jak v 15letém SORu, jedovaté bílé osvětlení…
No… ale když jsou všechno křápy a podvody… tak kdo by měl vyhrát, aby se Vám na světě více líbilo…?
Mě se na světě líbí, ale co vy? Jste v pohodě, že vás napadají takové věci místo pochopení zcela jasně popsané pointy?
Hroch správně naráží na fakt, že existují lidé, kteří nebudou nikdy spokojení, ikdyž bude po jejich.
Aby se mi na světě víc líbilo, měl by vyhrát ten, kdo dodá vozy spolehlivé, trvanlivé, a pro cestující pohodlné.
S těma ivecama už to celkem de, dost často je vidívám ve Vysočanech z vlaku jak podjíždí trať..
A dokonce sem viděl i 12m streetway jak na republice veze 207ku….
Aha vy jste ten autobus viděl z vlaku takže je to všechno ok