Soukromý investor zajistí celou kolejovou smyčku přes letiště, odhad činí 28 miliard
Vizualizace železniční stanice na Letišti Václava Havla. Foto: idhea architekti / Správa železnic
Mezi Masarykovým nádražím a letištěm má jezdit šest párů vlaků za hodinu, cesta potrvá 25 minut.
Nezlobte se je to nesmysl, pokud na letiště nebudou jezdit rychlíky od Pardubic, Plzně, Děčína a Budějc tak je to jen a jen sen.
Zajímalo by mne, v jakých intervalech budou jezdit vlaky na Negrelliho viaduktu, maji-li po něm jezdit 6 páru vlaků za hodinu z letiště, 4 páry vlaků z Kladna a minimálně 2 páry vlaku z Kralup.
Máte štěstí, že jdu kolem: 60/12 = 5. Není zač!
Špatně.
Správně píšete MINIMÁLNĚ dva páry vlaků z Kralup. Požadavek Středočeského kraje z 2022 pro výhled 2025+ je ale už větší – 2 páry couráků a 2 páry spěšňáků. Přitom v návrhu JŘ 2025 jsou už 3 páry couráků a 1 pár spěšňáků ve špičkovou hodinu, tak uvidíme, jestli i ty 4 páry celkem budou kolem 2030 stačit.
Z dopravního plánu StČ kraje:
„Pro Středočeský kraj je nepřijatelné ukončení jakýchkoliv vlaků, které spoluobjednává, již ve stanici Praha-Veleslavín. Provozní koncept vlaků Praha – Letiště VH (– Kladno) musí umožnit přesné intervaly vlaků pokračujících do Středočeského kraje 15 minut pro kategorii Sp a 30 minut pro kategorii Os v celé oblasti železničního uzlu Praha.“
No hurá, asi lepší a rychlejší než ty trolejbusy!
A co budou vsichni delat na Masarycce? Vezmou kufry a prejdou na Hlavak?
Vystoupí na Veleslavíně a pojedou áčkem do cíle, vystoupí v Bubnech a pojedou céčkem do cíle (nebo na ten hlavák), vystoupí na Masaryčce a pojedou béčkem do cíle. Já jsem nikdy nepochopil, kde se vzalo tvrzení, že všichni co přiletí na pražské letiště potřebují na hlavní nádraží….
Všichni turisti, co přiletí do Prahy okamžitě pojedou do Kolína ne asi.
Ne! Do Veselí nad Moravou. Tam bydlím já, takže to je jasné. 😀
Zdravím do Veselí
Vlakové spojení hlavního nádraží v hlavním městě (kam přijíždí dálkové vlaky), a největšího letiště ve státě, to je fakt těžké k pochopení.
Jsi cizák, nebo vesničan?
Tak šupky dupky s kufry do metra!
…a nezapomeň si koupit ten správnej lupen i na ty tvoje zavazadla!
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/revizor-metro-listek-cerny-pasazer-pokuta-dopravni-podnik.A240805_810389_praha-zpravy_svm
Tohle je server především šotoušů a šotouš (v drtivé většině nebydlící v Praze) první co po příletu do Prahy hledá, je vlak domů. A taky si myslí, že hlavní nádraží je v centru města, i když je ve skutečnosti na Vinohradech.
Hezký vtip 😀
Mám pro vás tři špatné zprávy.
1) Na Vinohradech je jen kolejiště, Fantova budova a stará Nová odbavovací hala je ale na Novém městě.
2) Za centrum Prahy se dala pouhá Praha 1 považovat v minulém století, když měla jen kolem milionu obyvatel.
3) Šotouš jezdí vlakem, letadla ho nezajímají 😀
Takze vsichni co se z letiste potrebujou dostat na hlavak si to strihnou metrem, to je teda pokrok to vam reknu
Kolik jich bude a jak často budou jezdit? Třeba čtyři za hodinu?
Pro ně bych vytisknul letáky, že ve Veselí nad Moravou se bude stavět tramvajová trať a oni musí přestupovat v Bubnech. Hrůza toto.
Já osobně v tom nevidím problém, protože teď bych přestupoval na Veleslavíně a na Můstku, takže pochodové cvičení podobné.
Očekávám, že bude i linka přes Semmering na Prahlavák, právě díku zaokruhování. A že bude jezdit méně často a delší jízdní doba než na Masaryčku mi zas tak vadit nebude, když se budu chtít vyhnout tomu pochodovému cvičení.
Nejlepší řešení by bylo propojit hlavní nádraží s Masaryčkou nějakým pěším tunelem s dopravníkovými pásy a výraznou grafikou informující o vlacích na letiště. Vzdušnou čarou jsou od sebe nádražní budovy 500 m, což fakt není moc, pokud budou přímo propojené. Z pohledu průměrného cestujícího by tak šlo spíš o jedno hodně velké nádraží než dvě samostatné vedle sebe a nikdo by neměl pocit, že na vlak na letiště musí někam hodně daleko.
Jedné věci nerozumím a nikdo mě jí nevysvětlil. Proč z Veleslavína neuděláme metro až na letiště? Je to kousek a část by mohla být i po povrchu.
Ve skutečnosti se to vysvětlovalo už milionkrát, proč je metro na letiště nesmysl.
Neřeší to spojení s Kladnem, které se musí řešit tak jako tak. Metro je pomalé a zároveň pro potřeby letiště příliš kapacitní.
Plus pražské soupravy nejsou určeny pro venkovní provoz.
Ano, a proto jezdí do stanice Depo Hostivař pod širým nebem, to je jasný.
100 metrů vs. několik kilometrů bude asi trochu rozdíl, ne?
Jenomže už tam mohlo 5 let jezdit. Železnice bude tímhle tempem hotová v roce 2040 a Kladno je turistům s prominutím ukradené.
Protože ta trať se bude dělat tak jako tak. Takže udělat z ní odbočku je mnohem praktičtější, než tam táhnout metro
Je to pomalý… moc stanic. Vlak to zvládne za 1/3 doby. Pro ilustraci stačí ject třeba od Zličína, kde končí autobusy na Masaryk.nádraží metrem, je to uděsná doba a neskutečné množství stanic.
Dobry den. Nevíte někdo jak se plánuje stanice Ruzyne? Je umístěna nové až za prejezdem, tam, kde jsou pole. Co bude s vlečkou a původní stanicí? Používá se ještě ta vlečka? Děkuji za odpověď.
Až za přejezdem (místo něj bude podjezd). Vlečka ve vizualizacich je, ale kdoví jak to dopadne. V současnosti se tam vozí jeden vagón týdně s ocelovými díly do skladu hned za nádražím. Vzhledem k developerskym plánům v okolí (nová Ruzyně) je otázka, jak dlouho ještě.
Dekuju za odpověď.
Takže mezi Veleslavínem (potažmo Masaryčkou) a letištěm to bude stát u každého stébla trávy, maximálka 120 a doba jízdy 25min? Vítejte v roce 2035 v Praze.. To je zas jantarovina, až z toho bolí oči.. někdo se tu níže mrská počtem 17mio cestujících na PRG ročně.. vážený pane, než tu trať zprovozní, projektuje PRG na rok 2035 počet cestujících ku 23mio.. To se bavíme o výhledu za 10 let.. Tohle je fakt jeden nekonečný smutný příběh.
Anebo taky ne
A kudy by měla trať vést, aby byla rychlost větší?
Nabízí se srovnání,, např. s CAT Wien: – vzdálenost: ca. 20 km – počet zastávek: 2 (Wien-Mitte a Wien-Flughafen) – jízdní doba: 16 min. – jízdné: 15 EUR – zprovoznění: 2003 Nebo možná ještě lépe s linkou S7 ÖBB, kde je jízdní doba 25 min se 7 nácestnými zastávkami, a stojí to asi 5 EUR. Pokud se v Praze jedná o 15 km, jízdní dobu 25 min. (včetně zastávek), tak se mi zdá jízdní doba (s přimhouřením očí) srovnatelná a traťová rychlost pro nasazení zastávkových vlaků přiměřená. K diskusi ovšem je, že jinde se na letiště vlakem už dlouho jezdí… Číst vice »
Hlavní vlakové spojení z letiště na Masnu je samo o sobě blbost. Je třeba podívat se na potřeby cestujících, kteří chtějí jet vlakem. Pražáci nepotřebují do centra, ale na nejbližší metro, což je Veleslavín a mohl by být i Zličín, kdyby se tam ke stanici protáhla linka A nebo obnovila vlečka ke konečné B. Turisté chtějí někam do centra a je jim většinou jedno, kam konkrétně. A mimopražští (ČB, UL, LB, HK, PA, JI) potřebují na další spoje na hlavní nádraží (Plzeňáci třeba i na Smíchov) a až tak moc jim nezáleží, zda je interval 10 nebo 15 minut a… Číst vice »
Pražáci chtějí na nějaké metro, a zrovna tato linka nabídne přestup na A, B i C. A přes Zličín prosím fakt ne.
Pokud zatočí D přes Hlavní nádraží na Masarykovo, tak bude napojená na všechny trasy metra.
Nedělejte si iluze. Mimopražští poletí raději z Vídně nebo Katowic.
Jasně, třeba ti z Plzně. 😀
Pán je evidentně z Moravy. To už je diagnóza.
Normální člověk se podívá, kde je letiště a kde je Kladno a nevymyslí spojení Kladno – letiště tímhle závlekem. Autobus z Kladna tam bude rychleji. To vymyslí asi jen Nejezchleb s PPP expertem Čočkem. A PPP bude ten model, kde stát platí nájem, tedy koncesionář nenese žádné riziko, kolik lidí/vlaků tam bude jezdit. Takže ty úroky z drahého úvěru zaplatí jen naše děti. Oni jiný model ani na MD neznají.
A pro info, kdo je pan Janeček: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-odmena-ci-trest-urednik-se-dvema-skraloupy-byl-od-kupky-vyslan-do-londyna-242069
Autobusy z Kladna jsou přeplněné už teď, jen tak mimochodem. A vjezd do Prahy ve špičkách není úplně pohodový.
Ona tam samozřejmě i nadále bude R24 a R45 bez závleku. U těch osobáků se to tak nějak vykompenzuje lepší tratí místo dnešní koní stezky kolem Unhoště.
takže přeplněné autobusy vy léčíte pomalejší (z hlediska cestovních) dob železnicí?
přeplněné busy nejde posílit?
část přínosu z žehlení koní zase zhorší nové zastávky…
SJD 30 minut na 30 km je 2x pomalejší než koridor do Kolína, který tu už nějakou dobu máme… ať žijí výdobytky čekého železničního stavebnictví
Z Kladna do Prahy budou stále jezdit i rychlé (a pomalé) vlaky mimo letiště.
I nějaká linka z letiště na Prahlavák po Semmeringu je plánovaná.
A pomůže v budoucnu i NS2.
to že vlak ze Sítné a z Kročehlav bude pomalejší než bus je dávno známo. ano i ten, co nepojede po metroprojektoidě přes letiště…
Pomalejší kam ?. Uvažujete pouze k Veleslavinu ? Ok ta cestovní doba by byla velmi podobná + případná (velmi častá) kongesce. Přitom vlak je schopný být pod 30 min v centru Prahy, což je srovnatelná doba s autobusem ze Sitne na Veleslavín.
Já vám nevím, ale vlak mi přijde rychlejší nez bus . Ale co nepopírám je celková obsluha Kladna . ale Aby tyto mělo všechno smysl, je třeba řešit návaznou dopravu na Kladně (MHD, kola,koloběžky atd.)
NS2 je odloženo na …. podívejte se do SP ŽUP, mě už přestala bavit. Jak by řekl sir H.A.: ve strategických pojmech: NIKDY…. takže odvolávat se na NS2, že vyléčí problém PRAKu je asi jako že SJKD v Brně vyléčí ODSun nádraží….(ano v Brně jde o zhoršení, v Praze je PRAK „jen“ nezlepšení)
Vy asi budete stratég na odboru na MD nebo SŽ? Hlavně na MD jsou ty největší brzdy rozvoje železniční dopravy, lidi bez představy, bez koncepce a vez ambicí prosadit železnici a hledět na budoucnost, protože se třeba na NS2 nedělají žádné prostorové a kolejové přípravy (viz třeba vizualizace Smíchova, a nová trať Zahradní Město – Vršovice). Dvojkolejka a Kladno ve velmi vhodná, že se napojí na letiště přinese další využití, a M.asaryčka to limituje. A Brno je samostatná kapitola, kdy nevědí co tam chtějí. Já jsem pro variantu „Pod Petrovem“. A SJKD vyřeší kapacitu příjezdu vlaků do nádraží od severu,… Číst vice »
aby ne by musel být hloupý, cestující mu budou padat z nebe.
…a platit zlotem.
Kdyby nezmrskli trasu A tím, že ji stočili na Motol, mohlo vést metro klidně až na letiště. Další možnost by bývala byla protažení tramvajové linky z Šárky, přitom tramvaje nemají tak náročnou infrastrukturu jako metro.
Jenže ani jedno z toho, tak teď pracně vymejšlej nějaký úplně novinky. A vzpomínám, že se mluvilo taky o nějakých rychlovlacích na letiště. Tak to už vůbec….
Bože, už zase „metro na letiště“! Není na to už nějaká medikace?
Budeme spolu chvíli počítat, ano?
Ruzyňské letiště reportuje za loňský rok necelých 14 mil. cestujících. To sice vypadá velkolepě, ale na jeden den v roce tak připadá průměrně téměř 38 tis. cestujících, což je průměr ani ne 1600 za hodinu, ergo 800 v jednom směru. K tomu kolejovou dopravu na/z letiště využije ca 40% cestujících.
Kvůli tomu se, předpokládám, že sám uznáte, nevyplatí provozovat a udržovat několik kilometrů tunelů a veškeré související infrastruktury metra, nehledě už na šílenou jízdní dobu vinou závleku trati směr Motol a Petřiny.
Zřejmě jste nečetl CELÝ můj příspěvek, zmínil jsem též PROTAŽENÍ TRAMVAJOVÉ LINKY Z ŠÁRKY, což by vyšlo podstatně levněji než metro. A při třívozových soupravách od Škodovky by to nemuselo mít ekonomicky špatné výsledky.
„PROTAŽENÍ TRAMVAJOVÉ LINKY Z ŠÁRKY…“
A jízdní doba do centra? Smysluplné ukončení linky v centru? Byly by na ní standardní tramvaje, nebo nějaké speciály? Je na další linku na kritických místech sítě vůbec kapacita…? Atd. atd. Ono je to na mou duši o dost složitější, než rodinný výlet na Konopiště.
Tak si jeďte na Konopiště, pane Chcípáku
Drahý pane jmenovče, doporučuji Vám mluvit jen o věcech, kterým rozumíte. Děkuji.
To je ale ještě řádově pomalejší!!!
S trmvajemi kolem přistávacích drah je problém…
A přitom ze Zličína by to bylo jen s krátkým tunelem a pak po estakádě.
My máme vozy metra pro provoz po povrchu? A… jízdní doba do centra? Hodina?
Tak Veleslavín-Můstek je dnes 10 minut.
S návazným úsekem řekněme 20? 25?
Vzhledem k tomu, že vlak na Masaryčku pojede 25 min, tak pořád pohoda.
Na Veleslavíně není stavebně založené větvení, takže tam už NIKDY nebude.
Vozy běžně po povrchu jezdí, nebo je snad balí do igelitu při vjezdech do dep? A z letiště všichni chtějí do centra?
Tak asi je rozdíl mezi pár desítkami metrů mezi tunelem a depem a pár kilometry.
Pár desítak metrú to asi není (zahradní město, vyšehrad ,,,,,
Vyšehrad? Myslíte metro sice na povrchu, ale chráněné samotnou stanicí a co myslíte Zahradním městem?
medikace by měla být na to rajtovat mrtvého koně s názvem zdvojkolejnění koňky na Kladno s odbočkou závlekem na letiště, kde vlak pojede dýl než metro + trolejbus
Pominu teď realitu toho, že linku A na letiště, dostat nelze. I tak jsou to celkem zcestné argumenty. 1. Predikce využití kolejové dopravy se nemůže odvíjet od dnešního využívání autobusů, protože atraktivita obou módů se nedá srovnávat. 2. Jakkoli je aktuální trend cestujících pomalý, 14 mil. určitě není strop. Ostatně v roce 2019 jsme byli mnohem výš. 3. Letiště počítá s výstavbou velkého byznys parku. 4. Po trase by bylo celkem nezanedbatelné sídliště. 5. I 1600 lidí za hodinu je víc, než dneska odbavují stanice jako Kolbenova, Invalidovna nebo Prosek. Když jsme u toho, tak taková Barcelona metro na letiště… Číst vice »
Netrapte se negativními komentáři. Všem jde jen a pouze o peníze. Přece se nebude stavět nějaká levná tramvaj, jako v Edinburghu. Či dokonce metro, jako někde v Heatrow. Zakazuje se! To chce speciální trať za 30 mld, ( ve finále samozřejmě dvojnásobek, jako vždy) a co nejdéle ji splácet i s inflační doložkou. No a také co nejvíce poradenských firem. A pro snílky, že trať bude v tarifu PID – zapomeňte. Takto bohužel funguje dnešní svět.
Přesně přeci to neuděláme jako v Bukurešti, když jsme te evropský tygr a pupek Evropy. 😀
Tak ještěže tu máme vás, abyste nám to vše osvětlil.
Takže jinými slovy, na letiště nedojedu na beznou jízdenku MHD, na kterou nasednu na metro, bus , ci tramvaj 3 stanice před Masarykovo nádražím…. To je tedy další OJEB. A rejzovat z toho bude soukromník…Proč nemá mít ze vždy plných vozu na letiště a z letiště příjem Dopravní podnik, nebo České dráhy???? Jednu z nejlukrativnějších trati dáme nějakému podnikateli? Proč? V Portugalsku v Lisabonu jede metro za normální sazbu z centra až na letiště…
Přečtěte si to ještě jednou a lépe!
Ano, jinými slovy. Přesně slovy, která jste si naprosto vymyslel a nejsou ničím podložena.
Voní sou hlava pane vachmajstr, stejně jako na D4 nebude platit běžné mýto a bude se muset platit zvlášť. To dá přeci selský rozum a každému absolventu VŠŽ je to jasné po přečtení nadpisu a mnohdy i dříve.
Dokážete rozlišit rozdíl mezi provozovatelem dráhy a dopravcem?
To dle mého názoru nedokáže dodnes většina cestujících 😢
Přesně tak, bude to jako současná autobusová expresní linka ze Zličína. V barvách PID, ale mImo tarif PID. Zdůvodnění se určitě vymyslí.
Můžete uvést, o jakou expresní linku že Zličína se jedná? Pokud se nemýlím, ze Zličína jezdí jen linka 100 a ta je v tarifu PID.
https://zdopravy.cz/prazsky-airport-express-bude-z-hlavniho-nadrazi-jezdit-na-letiste-i-v-noci-zkracuji-se-intervaly-205644/
Omlouvám se, expres už nejezdí že Zličína, ale z Hlavního nádraží. Tím spíš bude jízdné nové dráhy nastaveno podobně mimo tarif PID, jako je u tohoto busu.
Tak je to autobus, co si provozují na vlastní riziko ČD, jako doplněk pro cestující, kteří pak chtějí pokračovat prostředkem hromadné dopravy na letiště, ale bez zastavování každých pár set metrů.
Souvislost s projektem železnice na letiště úplně nevidím…
Nikoliv, ČD už s ním nemají téměř nic společného.
Když žádnej problém neni, pojďme si ho projistotu dopředu vymyslet, aby bylo nad čim se nasrat. Byť jen preventivně. Je to potřeba.
Dojedete, je to v pražském pásmu. Jak vás tyhle nesmysly napadají… Není to Airport Bus, kde se platí zvlášť.
Stanice na letišti umožní ukončení dálkových vlaku od Jenecku (chybějící dráty nad 122 nyní nechme stranou), nebo to má cele sloužit jenom k tomu, aby se zpomalil Os do Kladna? Nebo bude nějaká další etapa za dalších 30 let, ze se tam doplní dva delší sturcy?
V okamžiku, kdy se do podzemí připojí trať od Jenečku/Kladna, bude skromná kolejová výbava stanice předurčovat, ba omezovat dostupné provozní koncepty, a to docela zásadně. Dvě koleje mohou dejme tomu stačit v Mošnově, tady je to jiné. Navíc koncepce provozu mají ve zvyku se měnit, např. vlivem výměny politiků. Na dvou kolejích se dá čarovat jen do určité míry. A ta není velká.
Železniční stanice Mošnov je jen nová na jednokolejné trati, stanice Letiště VH bude průjezdní – buď vlaky budou pokračovat na Kladno nebo přes Hostivici zpět do Prahy – nebude třeba jejich odstavování a obrácení směru jízdy!
Klidne soukromnik, pak ale at to plati navstevnici Prahy cenou listku. Ty ale nebudou uplne za 25 Kc.
Nebojte se, v tarifu PID tyto vlaky jistě jezdit nebudou. Tučně si to zaplatí všichni návštěvníci letiště, jako například vlaky v Gatwicku.
Osobně čekám kompromisní model lanovka, tedy relativně drahé jednorázové jízdné někde na úrovni AE, ale současně i platné dlouhodobé jízdenky, takže sice trochu podojí turisty, ale každodenní dojíždění (např. zaměstnanci letiště) bude cenově dostupné.
Dočasné řešení je provizorní napojení nové trati na Veleslavině prostorem budoucí podzemní zastávky na starou trať a u zastávky Výstaviště opět na novou. Elektrické vlaky na Veleslavín a v současné frekvenci dieslové spěšné vlaky Kladno – Masna. Pak je prostor pro pokrokové řešení bateriovými jednotkami Kladno – letiště – Masna.
Bude splněno, Kladno bude mít frekvenci na metro, na letisiti bude vlak, Veleslavín si uleví od busů z Kladna a troleji z letiště a budeme mít dekády na přípravu zbývajícího úseku.
A budeme mít raritu, dočasný ostrovní provoz střídaviny Veleslavín Kladno v jinak stejnosměrné oblasti.
Doufám, že to všechno předělaj na střídavý…
cca 18km a 25min jízdy, to je votřesá novostavba.
Tak ono to souvisí s tím, že S5 bude zastávková a s rychlejší vrstvou se nepočítá (nevejde se). Když to má cestou na Masaryčku 7 zastávek, tak může být trať sebelepší.
vítejte v realitě projektů pana Sosny
Takže první vlak na letiště přijede od Jenečku.
Kdysi se jednu dobu mluvilo i o možnosti budoucího napojení směr Podlešín, z toho – počítám – asi sešlo.
A já se těším až tím metrem přes Veleslavín pojedou cisterny tažený Vectronem… 😉
…a co potom retro Barča s ETCS 😃👍
To si nikdo netroufne. Klesla by cena nemovitostí v Praze 6 a poškodila by se diagnostická technika ve Střešovické nemocnici.
Samozřejmě nepojedou. Co by dělali s cisternama na nástupišti u terminálů?
No na letiště – Zastávka je zakreslena v místech ulice J. Kašpara, tedy min. 300m vzdušnou čarou k budovám terminálů, pak další desítky až stovky metrů k odbavení…
Tak to se díváte velmi špatně – trať a zastávka na ní je totiž v plánku v článku viditelně zakreslena pod uicí Aviatická, což znamená, že západní konec stanice je cca 85m od jihovýchodního rohu Terminálu 3 a celá stanice je podélně souběžně s Terminálem 1 cca 230m jihovýchodně od něj, a pokračování tratě k Jenečku tak západně mine Parkoviště PA Smart – https://mapy.cz/s/muzocukanu , jehož východní část by podcházelo, kdyby byla stanice podél Vámi tvrzené ulice Jana Kašpara – https://mapy.cz/s/murotahoca , ale tento prostor je v plánku v článku je jasně volný jihovýchodně od zakreslené polohy stanice!
Vlak na letiště…snad se to dětem před spaním bude líbit. Ačkoliv oni na fantazii moc nejsou.
Pořád to někomu připadá vtipné?
Vždycky se pod článkem o trati na letiště minimálně jeden pokus o vtip najde no… S tím holt nic neuděláme.
No to chci vidět, jak tam tolik vlaků nacpou. To je 10 spojů za hodinu směr Dejvice, a k tomu ale lze očekávat minimálně 4 spoje směr Kralupy, což už je 14 spojů za hodinu jedním směrem, a to je už docela dost.
To je v pohodě, teoreticky by se jich tam dalo „nacpat“ i víc
Jestli železnice nezvládne ani 14 spojů za hodinu, což je 4 minuty+ interval, tak jak chcete dostávat zboží ze silnic na koleje?
A to vám fakt nedochází že ty spoje směr Kralupy budou pokračováním některých z těch 4 spojů za hodinu do Kladna, tím pádem že se to nesčítá??
jestli von nemyslel úsek Masna bubny, ale tam zatím jezdí 2 do hodiny a asi tomu nebude jinak, možná v té době už bude jezdit R44, ale to bude 1 do hodiny ve špičce.
V nejhorším část letištních ukončí na Bubnech, to není tak velký problém
Tam nelze ukončovat, když je to projektované jen jako zastávka. Pokud se bude muset ukončovat, tak už ve Veleslavíně.
Nebojte, ještě tam ve výčtu chybí hodinovka rychlíkové linky do Rakovníka, takže 11. Také cílově i expres Kladno – Havířov, ale ten má jet přes Semmering.
To ten Rakovník taky.
Jo?
Jo.
Není v plánu že každý druhý bude končit na Vele?
V Mnichove jede i vic jak 30 vlaku za hodinu (90sec int). 10 vlaku je pohoda ale uzke hrdlo je Masaricka a take to ze nebzla budovana mimourovna presmycka v Holesovic (podle me pod 3 min int se neda coz je 20 vlaku za hod). Ale 10+4 vlaku za hodniu to neni vubec problem. To je pres 4 min int.
Mnš by zajímalo, jestli bude, aspoň provizorně, jezdit nějaké Esko na Výstaviště z Masaryčky, Libně ap., aby se využily nové zastávky, protože Výstaviště – Veleslavín bude v nedohlednu.
A co z Výstaviště do Libně nebo Vysočan (mimo Masaryčku) – trochu jako náhrada Libeňského mostu.
Stanice Letiště vypadá spíš jako stanice METRA o dvou kolejích, kde vlaky budou muset ihned odjet někam dále.
Kam se tam vejdou ty dálkové vlaky na Moravu, o kterých se celé roky mluvilo?
Nebo se už od toho upustilo ?
Tak na moravu určitě ne, max do prahy a do kladna.
No pravdou je, že ve schématu plánovaných linek, které SŽ ukazovala na streamu předevčírem, byla žlutě vyznačená linka Bohumín – Letiště VH.
Já bych ještě stál o natažení téhle linky až na Kladno.
To by už moc haprovala kapacita a ekonomika. Rychlík do Rakovníka je ještě něco jiného.
Myslíte linku Pyrzowice – Ostrava – Brno – Schwechat? 😁
Ne, myslí linku Kladno/letiště – Smícháč – Hlavák – Pardubice – Olomouc – Svinov – ještě kousek k depu, třeba Havířov. Ex11 podle budoucího číslování.
Třeba se použije stejný model, jako u Jížního expresu v Českém Krumlově, který tam vyklopí cestující a z „provozních důvodů“ (chybějící koleje) odjede čekat do Kájova.
Nevím ale, jaká je kapacita kolejí v Kladně, zda tam také nedochází k redukci, když se to tam modernizuje.
pokrok nezastavíš 😀
Podle plánu linkového vedení budou dálkové vlaky na letiště výchozí z Kladna a letiště bude pouze nácestnou stanicí, proto by dvě koleje měly být dostačující. Kladenské nádraží by mělo mít, pokud se nemýlím, pět hran, takže tam by problém s kapacitou vzniknout neměl.
to by bylo docela super, ale co se s těmito vlaky bude dít dál v Praze? Z Bubnů na Libeň nebo přes Smíchov? Každopádně se toho nejspíš nedožiju, tak je to buřt.
Tady
https://vrtky.cz/technologie/vlaky-i-provoz/jak-budeme-jezdit
Z Moravy nebudou lidé jezdit na letiště do Prahy. Co by tam hledali? Pro ně je o dvě hodiny blíž Vídeň nebo Katowice.
Ne každý na Moravě je vlastizrádce, aby podporoval bývalou okupační mocnost. Naše rodina jezdila a bude jezdit do Prahy.
Co je to za nesmysl? Jako že Slezsko okupovalo Slezsko?
Často letam do Helsinky tak nepoužívám ani PRG ani VIE,ale BUD vždy se ohreji v termálních lázních a hurá do -35.
Každý má právo odkud lítá.
Morava začíná už od Hoštejna víme…
Odtud do Katovic nikdo rozhodně jezdit nebude…
Také se divím, že tam není namalovaná třetí kolej.
Jaká rizika nese soukromník v tomto PPP projektu?
Akorát že stát zbankrotuje a nebude moct splácet.
Pravděpodobnost čehož je také docela nenulová, uvážíme-li daný časový horizont, současné hospodaření státu (stejně tak jako za dob hospodaření současné opozice), hrozbu deindustrializace Evropy a válečných konfliktů všude okolo.
to Kupku nezajímá…
Žádná, jenom výhody… Že se to nějak bude muset i úrokem to nikdo neřeší…
Třeba rizika toho, že se Metrostavu nebude líbit výběr dodavatele, nebo že dodavatel něco odflákne a bude potřeba to předčasně opravit.
Budování, opravy, provoz = návratnost
Ta smyčka na letišti se navrhovala mimo jiné i proto, aby tam mohly zajíždět dálkové vlaky od Smíchova přes Zličín. S těmi už se nepočítá? Bude ve stanici na letišti dost kolejí na to, aby se tam vešly? Zatím vidím v návrhu jen dvě koleje, to mi přijde dost málo.
Za ty peníze bych čekal rovný 8km dlouhý tunel buď do Stromovky nebo na Smíchov tak, aby se v centru dalo být za 15 minut max. a ne klikatici přes Veleslavíny a Dejvice.
Ano, za tu částku mohl být tunel z Podbaby, přes letiště a téměř rovná trať až do Kladna.
Tunel z Podbaby je taky varianta.
jenže takový tunel včetně přímého spojení z letiště do Kladna naposled zkreslili zástupci ďábla na zemi a železnici obzvláště (CEDOP) pod vedením místodržícícho Lucifera Záruby, takže něco takového nemůže u Sosny padnout na úrodnou půdu.
http://www.cedop.info/blog/prednaska-o-kladenskem-zeleznicnim-diametru/
Je vtipný že po tolika letech ožije triangl na Jenečku. 🙂
Ještě se nabízí rovnou přímé napojení letiště a trati přes Rudnou na Smíchov
V konceptu linkového vedení PID se uvažuje o lince Smíchov – Semmering – Řepy – Hostivice – letiště – Veleslavín.
Od Rudné na Letiště se přímo dát jet nepůjde. Vlivem přesmyků a rozpletu tratě z letiště na Kladno a Prahu tam už přímou kolej Rudné – Letiště nenalámete (hlavně výškově).
Takže tohle spojení jedině úvratí přes Hostivici nebo Jeneč.
Co tam bylo původně za triangl?
spíš tragédie myšlenkové vyprázděnosti v kanceláří ch SŽ a MD
Mít v PPP projektu jen část trati je podle mě nesmysl. Narozdíl od dálnic, železniční tratě jsou mnohem chytřejší a musí tak být kompatibilní. To bude mít trať od Veleslavín – Letiště – Jeneč jiné zabezpečení, než zbytek trati Praha – Veleslavín a Ruzyně – Kladno, bude řízení provozu oddělené, bude pro to speciální napájecí stanice? Pokud je na tyto otázky odpověď ne, pak to stejně není otevřená soutěž neb se vítěz musí dohodnout s AŽD, jinými slovy, vyhraje ten kdo se dohodne s AŽD.
Zabezpečení se jmenuje ETCS a může ho postavit i Siemens.
pardon, ale nejprve si zjistěte jaké je místo ETCS v hierarchii zabezpečovačů.
Co to má společného s kompatibilitou? Kromě toho tam bude ETCS, postavit ho může kdokoliv. Proč by se měl dohadovat právě s AŽD? Staniční a traťové zabzař lze vynutit kompatibilní dle Eulynx (správcem infrastruktury).
To by musel správce infrastruktury ten Eulynx nejdřív vyspecifikovat (jestli se už ledy hnuly, tak mě opravte).
To že se musí vítěz stavební zakázky dohodout s AŽD je princip tzv. moderované soutěžě, který tady panuje pod vedením našeho vládce Nejezchleba. Uchazeč musí doložit smlouvu s AŽD (oficálně s dodavatelem zabzař). Monopoly, pardon jak sám Mojmír říká, tradiční dodavatele, si rozvracet necháme.
Tak doufám, že 25 min je čas pro zastávkové vlaky při započtení zastavení na všech zastávkách „po cestě“ a nikoli pro expresní spoje Masaryčka-Letiště (i s přihlédnutím k zastavení v Bubnech a na Dlouhé Míli).
Vzhledem o tomu, že o vlakovém spojení se mluví min. 30 let, tak se rád nechám překvapit, zda to tentokrát dopadne…ale takových vizualizací a plánů bylo 🤔. Na druhou stranu, když už se do toho mají nainvestovat velké peníze, proč se pořád řeší jen spojení na Kladno a neřeší se propojení letiště se železniční sítí, aby bylo lépe dostupné nejen z Česka, ale případně i ze zahraničí? Rozhodně propojení na Drážďany na straně jedné a přes Prahu na východ. Chápu, že to by byl projekt přesahující volební období jedné vlády a to se prostě nenosí, ale tohle mi opravdu nedává… Číst vice »
Mně zase nedává velký smysl v době klimatického průseru tady řešit železnici na letiště…
než se to postaví budem lítat na baterky!
Svatá prostoto!
Zas tak bych se mu neposmíval, klimatickým alarmistům vadí i chovy krav. Sice to není fosilní metan, ale chovatelé mají povinnost se registrovat jako znečišťovatelé ovzduší. Ti militantnější by krávy vybili do posledního kusu, aby z nich nikdo neměl užitek.
Proč? máte nějakou utkvělou představu, že letadla zmizí, nebo?
Letadla jistě ne. Letenky za pár stovek ovšem nejspíš ano.
na letiště třeba jo, ale ne tohle nesmyslné zaokruhování. Ale strategií SŽ je stavět všechno dřív než VRT…
Přes Prahu na východ by to mělo jít přes Hostivice a Semmering (toto napojení v mapce taky je, nejen směr Kladno), což je samozřejmě trochu krkolomné a vyžaduje takové „detaily“ jako rekonstrukci Smíchova, Výtoňský most a dráty na Semmeringu, ale na ty dojde tak jako tak. Zajímalo by mě, jestli se s tímto počítá a stanice na letišti bude na příjezd nějakého toho Ostravana uzpůsobená.
Vytoňský most v té době ještě nebude, památkáři a zachraňovatelé se ještě stále nedohodnou se SŽ a MD. Na smíchovské straně se udělá provizorní zastávka a lidi si odtáhnou kufry na náplavku a přívoz Pražských Benátek je odveze na Výtoň a tam se přestoupí do dálkového vlaku směr Kolín
Pššššt!!! Ještě se toho někdo chytne…
Dnes je jízdní doba motoráku Masarykovo nádraží – Hostivice 26 minut. Po mnohamiliardových stavbách při použití výkonných elektrických jednotek to na podobně vzdálené letiště bude trvat jen o minutu míň? To snad ne, probůh.
A za 28 miliard…
A na Masarycku. Holt ceska cesta, jako vždy
Tak ale na té trati není ani tak problém rychlost (aspoň na části do Hostivic), ale kapacita. Prakticky kdykoliv tím směrem jedu, vlak je nejrychlejší spojení, ale tak zřídka a nespolehlivě, že jízdní doba je jedno.
30 km do Kladna za systémových 30 minut je fakt mimo. A když je problém kapacita, tak se to zapojuje do úrovňových Buben a Masaryčky a do 1kolejného Semmeringu?
Zrovna Masna-Bubny je v tuhle chvíli (resp. před modernizací) kapacitně ten nejlepší úsek trati Praha-Kladno. O tom mluvím, o stavu současném.
Zrychlení od Ruzyně do centra nikdy nebyl účel. Naopak, přijde zlepšení pokrytí, včetně zlepšení přestupních vazeb.
Hlavní je zrychlení v úseku Ruzyně-Hostivice-Kladno, kde právě bude.
A opět, hlavní bude zvýšení kapacity tratě, kdy ze současného nejkapacitnějšího úseku se stane ten „nejproblémovější“ a všichni tu dělají, jaká je to zkáza.
Tak je to o nějaké 3-4 km dál (tedy asi 20 %) a hlavně to po cestě nezastaví 4x, ale 7x – navíc Výstaviště, Liboc, Dlouhá Míle. Jak dlouho by to mělo jet?
Ty 3-4 km máte odkud? Při pohledu na mapu a zakreslenou trasu viz tento článek to vypadá na max.1 km rozdíl (Ruzyně – letiště vs.Ruzyně – Hostivice).
Jednak to není o 3-4 km dál, ale max o kilometr, a jednak není potřeba, aby vlak spojující centrum s letištěm stavěl v Liboci.
Všechny vlaky nemusí stavět všude. Stejně jako od vídeňského letiště do centra se dostanete railjetem nebo obyčejnou linkou S.
To je pravda jen pokud nejezdi moc vlaku. Neni kde predjizdet. 10 vlaku za hodinu teoreticky je tam 3-4 min max co muze expres usetrit kdyz pojede 2 min za OS.
Zkuste vzít v úvahu půměrnou čekací dobu. On je opravdu rozdíl, jestli to jede á 15 minut nebo 1x za hodinu.
A vy chodíte na zastávku v náhodný čas a čekáte, co náhodou pojede? Nebo se dopředu podíváte, kdy spoj jede, a pak čekáte nanejvýš pár minut, které máte jako rezervu?
No po příletu jdu na to, co jede 😉
tipuju, že už tam má SUDOP skoupené pozemky…
No ale +3 zastávky (Výstaviště, Liboc, Dlouhá Míle).
To udělá svoje.
Kdy to bude? Prosím o sdělení harmonogramu. Děkuji.
Až přijede čert na bruslích do práce.
Kolečkových, nebo klasických na led? 🙂
To první mi s ohledem na klimatickou změnu přijde o něco víc pravděpodobné…
Vypadá to hezky . Snad se to podaří realizovat ve smluvený čas a nebude to vypadat jak Kladno (hodně se z toho dodělává ještě za provozu)
Kdyby se na Kladně (nebo na jakékoliv jiné dopravní stavbě) začínalo s provozem až po tom, co je všechno hotové, bylo by brblání, proč už se nejezdí, dyk by to šlo a se to mohlo dodělat pozdějc.
Jestli to nepojede na Hlavní nádraží tak se dál tř zbláznili a 25 minut taky dost zoufalost
A teď ještě pohádku o Červené Karkulce prosím.
29 minut na Masarykovo nádraží? To není špatné
Dneska je to 30-35 minut na Můstek. To je velké zlepšení. Jsem myslel, že se má ta cesta i zrychlit a pro půlku Prahy se to spíš zpomalí, protože na Masaryčku je to tramvají dál.
A která je ta půlka Prahy? Co třeba všechny cíle na metru C s přestupem na Vltavské?
A na Vltavskou to pojede kolik? Tak 20 minut?
Jinak třeba celé Nusle, kromě pár baráků přímo u metra. Podolí/Modřany. Prostě vše, co je spojeno tramvají na jihu. A pak spousta lokalit bude stejně, třeba Žižkov, kde je momentálně ztráta tím jedním přestupem navíc, ale zase trolejbus jede ve špičce 3x častěji.
Když někam letím z Modřan, tak to vezmu po okruhu taxíkem a nekodrcám se MHD s kufry přes centrum.
V tomhle existence vlaku z Masaryčky moc nemění.
Takže trať za 28 miliard a VRT jako fakt ne? Jo, je vidět, že šetří ne správném místě.
Jakože co teď? Nemít tam zastávkové osobáky vůbec, budou jenom přímé na letiště a Kladno nic? Nebo snad postavit VRT a chtít na ní zastávky á 3 kilometry?
Kdy už tato taxikářská ostuda skončí?
Proc to pojede tak slouho?To bude konem tazeny vagony mit?
Protože to asi bude mít nějaké zastávky, ne? Jinak na to, že to bude až z centra, tak to nijak dlouho není. Jízdní doba naprosto v pohodě.
Ano, je to 8 zastávek na 20 kilometrech. Nástup a výstup nějakou dobu trvá, zbydou tak 2 minuty na každý úsek, moc nevím jak víc by se to dalo urychlit.
Třeba nemít těch zastávek 8. Současné rychlíkové + Bubny by bohatě stačily.
nezapomínete, že celé je o zdvojkolejňování a mírném žehlení dřívější koňky již dříve trochu vyžehlené na parní provoz. Dál se naši strategové a dvorní projektanti zatím nedostali…
Proč na Masarykovo nádraží a ne na Hlavní nádraží? Protože Penta?
By mne zajímalo, kudy byste to chtěl vést na hlavní…
Tunelem na podzemní nástupiště.
https://zdopravy.cz/sit-novych-tunelu-pod-prahou-se-opet-priblizila-studie-je-hotova-ma-tri-varianty-209086/
Toto řeší nadále ŽUP
a řeší to blbě. SP ŽUP s žádným rychlým spojením do Kladna nepočítá. A s celou řadou dalších spojení včetně VRT do Plzně a Lbc. A pak dochází k závěru, že podzemní skupina na Hlaváku pro dálkovku není třeba… protože Penta chce rychle a levně zastřešovat?
Trať z letiště musí vést na hlavní nádraží. Projekt je třeba předělat, žádá ministr
28. dubna 2023 13:44, aktualizováno 18:23
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/koleje-drahy-letiste-projekt-trat.A230428_132803_ekonomika_vebe
Semeringem. Nejjednodušší, nejrychlejší, nejlevnější řešení.
Pokud se doplní osobáky na půlhodninu, tak tam projede s bídou jedna další čára v přesně dané pomalé trase. a kdoví zda se vejde na Výtoň, kde by mohla být zase díra jen v jiné poloze…
A to by ty „osobáky po půl hodině“ nemohly být ty samé, co pojednou na letiště? Mě je jasný, že s jednokolejkou, byť vytuněnou o výhybny, se neudělají žádné zázraky a neprotáhnou se tudy dálkové vlaky, ale jako low-cost použitelnou alternativu spojení Letiště – hlavák si to umím představit v dohlednější době, než NS2.
No, mohla se udelat spojka z viaduktu od vystaviste na most pres Vltavu v Holesovicich, trat by se vesla…
Dokonce vesla i kolem toho noveho sklenaku, ale prostor tam byl …
Ještě jednou a pomaleji, prosím, spojka odkud kam?
To nevím, ale pře Stromovku by to šlo. 😀
…a skončíte na hlavovém nádraží Smíchov, protože výtoňská památka světového významu bude, ač bez provozu, stále krášlit panorama Prahy.
Já jsem sice osobním založením skeptik, ale tomu, že „Výtoň“ se vyřeší, věřím.
…podle pravidla:
Věci, které nejsou řešeny se nakonec vyřeší samy?
Zrovna tohle se samo nevyřeší, ale maximálně až ten stávající most bude nesjízdný, tak se SŽ a MD budou muset rozhoupat a bouchnout do stolu. Nevěřím, že tohle spojení bude přerušeno.
Tedy trvale, bez vize náhrady. V době výstavby se samozřejmě jezdit nebude.
Ještě by chtěli cestující na letiště jet vlakem, toto je jeden z důvodů, jak to omezit.
Na hHavak se to určiťě nedostane, jednou snad na budouci podzemní zastávku Opera.
Ale dostat se z viaduktu dolu, podjet trat z Masny na Liben a pokracovat v rozumny hloubce je trosku oříšek. Nebot tam neni moc mista – AN Florence, památkove depo na Masně. Metro C..
Takže to asi bude výzva přištím generacim.
Nebude, ta trasa je proveditelná a je zanesena i v územní studii Florenc 21. Kolize s metrem tam vůbec není, tunely metra jsou 250 metrů daleko od viaduktu a potencionálního zahloubení dál na jih.
Jde to i relativne levne protoze je misto na ukonceni tunelu mezi vjezdu do Vinohradskeho tunelu. Stanice bz bzla pod nastupistem 5/6 a jinak vjezd od viaduktu uz je dlouho dobe planovan.
A víš kudy natáhnout koleje?
Z hlediska vazby na dálkovou dopravu opravdu Masaryčna není štastné řešení, jak už bylo zmíněno tak to ale moc řešitelné není. Uvažovalo se tedy i o vlacích přes Zličín a Smíchov, ale nevím jestli je to ještě aktuální.
A nebo vrátit na Masnu část dálkových vlaků (na jižní Moravu).
Protože Nové spojení II.
Přestupní stanice pro Hlavní nádraží už se staví v Holešovicích. Dvě stanice metrem a pak vlakem a bude to rychlejší, než pěšky na Masaryčku.
Velmi uživatelsky přívětivé, obzvlášť se zavadly. Myslím, že taxikáři se o rito bát nemusí… 😉
musím říct, že mě vždycky pobaví myslitelé, kteří za vším, čemu nerozumí, hned vidí vliv nějakých iluminátů 😀
Je Penta teď s vámi v místnosti? Mimochodem Penta víceméně spojí Masaryčku, Florenc a Hlavák, takže jim to může být víceméně jedno.