Soukromý investor zajistí celou kolejovou smyčku přes letiště, odhad činí 28 miliard
Vizualizace železniční stanice na Letišti Václava Havla. Foto: idhea architekti / Správa železnic
Mezi Masarykovým nádražím a letištěm má jezdit šest párů vlaků za hodinu, cesta potrvá 25 minut.
A já se těším až tím metrem přes Veleslavín pojedou cisterny tažený Vectronem… 😉
…a co potom retro Barča s ETCS 😃👍
No na letiště – Zastávka je zakreslena v místech ulice J. Kašpara, tedy min. 300m vzdušnou čarou k budovám terminálů, pak další desítky až stovky metrů k odbavení…
Vlak na letiště…snad se to dětem před spaním bude líbit. Ačkoliv oni na fantazii moc nejsou.
No to chci vidět, jak tam tolik vlaků nacpou. To je 10 spojů za hodinu směr Dejvice, a k tomu ale lze očekávat minimálně 4 spoje směr Kralupy, což už je 14 spojů za hodinu jedním směrem, a to je už docela dost.
To je v pohodě, teoreticky by se jich tam dalo „nacpat“ i víc
Jestli železnice nezvládne ani 14 spojů za hodinu, což je 4 minuty+ interval, tak jak chcete dostávat zboží ze silnic na koleje?
Mnš by zajímalo, jestli bude, aspoň provizorně, jezdit nějaké Esko na Výstaviště z Masaryčky, Libně ap., aby se využily nové zastávky, protože Výstaviště – Veleslavín bude v nedohlednu.
A co z Výstaviště do Libně nebo Vysočan (mimo Masaryčku) – trochu jako náhrada Libeňského mostu.
Stanice Letiště vypadá spíš jako stanice METRA o dvou kolejích, kde vlaky budou muset ihned odjet někam dále.
Kam se tam vejdou ty dálkové vlaky na Moravu, o kterých se celé roky mluvilo?
Nebo se už od toho upustilo ?
Tak na moravu určitě ne, max do prahy a do kladna.
No pravdou je, že ve schématu plánovaných linek, které SŽ ukazovala na streamu předevčírem, byla žlutě vyznačená linka Bohumín – Letiště VH.
Já bych ještě stál o natažení téhle linky až na Kladno.
Třeba se použije stejný model, jako u Jížního expresu v Českém Krumlově, který tam vyklopí cestující a z „provozních důvodů“ (chybějící koleje) odjede čekat do Kájova.
Nevím ale, jaká je kapacita kolejí v Kladně, zda tam také nedochází k redukci, když se to tam modernizuje.
Podle plánu linkového vedení budou dálkové vlaky na letiště výchozí z Kladna a letiště bude pouze nácestnou stanicí, proto by dvě koleje měly být dostačující. Kladenské nádraží by mělo mít, pokud se nemýlím, pět hran, takže tam by problém s kapacitou vzniknout neměl.
Z Moravy nebudou lidé jezdit na letiště do Prahy. Co by tam hledali? Pro ně je o dvě hodiny blíž Vídeň nebo Katowice.
Jaká rizika nese soukromník v tomto PPP projektu?
Akorát že stát zbankrotuje a nebude moct splácet.
Ta smyčka na letišti se navrhovala mimo jiné i proto, aby tam mohly zajíždět dálkové vlaky od Smíchova přes Zličín. S těmi už se nepočítá? Bude ve stanici na letišti dost kolejí na to, aby se tam vešly? Zatím vidím v návrhu jen dvě koleje, to mi přijde dost málo.
Za ty peníze bych čekal rovný 8km dlouhý tunel buď do Stromovky nebo na Smíchov tak, aby se v centru dalo být za 15 minut max. a ne klikatici přes Veleslavíny a Dejvice.
Ano, za tu částku mohl být tunel z Podbaby, přes letiště a téměř rovná trať až do Kladna.
Tunel z Podbaby je taky varianta.
Je vtipný že po tolika letech ožije triangl na Jenečku. 🙂
Ještě se nabízí rovnou přímé napojení letiště a trati přes Rudnou na Smíchov
Mít v PPP projektu jen část trati je podle mě nesmysl. Narozdíl od dálnic, železniční tratě jsou mnohem chytřejší a musí tak být kompatibilní. To bude mít trať od Veleslavín – Letiště – Jeneč jiné zabezpečení, než zbytek trati Praha – Veleslavín a Ruzyně – Kladno, bude řízení provozu oddělené, bude pro to speciální napájecí stanice? Pokud je na tyto otázky odpověď ne, pak to stejně není otevřená soutěž neb se vítěz musí dohodnout s AŽD, jinými slovy, vyhraje ten kdo se dohodne s AŽD.
Zabezpečení se jmenuje ETCS a může ho postavit i Siemens.
Co to má společného s kompatibilitou? Kromě toho tam bude ETCS, postavit ho může kdokoliv. Proč by se měl dohadovat právě s AŽD? Staniční a traťové zabzař lze vynutit kompatibilní dle Eulynx (správcem infrastruktury).
Tak doufám, že 25 min je čas pro zastávkové vlaky při započtení zastavení na všech zastávkách „po cestě“ a nikoli pro expresní spoje Masaryčka-Letiště (i s přihlédnutím k zastavení v Bubnech a na Dlouhé Míli).
Vzhledem o tomu, že o vlakovém spojení se mluví min. 30 let, tak se rád nechám překvapit, zda to tentokrát dopadne…ale takových vizualizací a plánů bylo 🤔. Na druhou stranu, když už se do toho mají nainvestovat velké peníze, proč se pořád řeší jen spojení na Kladno a neřeší se propojení letiště se železniční sítí, aby bylo lépe dostupné nejen z Česka, ale případně i ze zahraničí? Rozhodně propojení na Drážďany na straně jedné a přes Prahu na východ. Chápu, že to by byl projekt přesahující volební období jedné vlády a to se prostě nenosí, ale tohle mi opravdu nedává… Číst vice »
Mně zase nedává velký smysl v době klimatického průseru tady řešit železnici na letiště…
než se to postaví budem lítat na baterky!
Svatá prostoto!
Proč? máte nějakou utkvělou představu, že letadla zmizí, nebo?
Přes Prahu na východ by to mělo jít přes Hostivice a Semmering (toto napojení v mapce taky je, nejen směr Kladno), což je samozřejmě trochu krkolomné a vyžaduje takové „detaily“ jako rekonstrukci Smíchova, Výtoňský most a dráty na Semmeringu, ale na ty dojde tak jako tak. Zajímalo by mě, jestli se s tímto počítá a stanice na letišti bude na příjezd nějakého toho Ostravana uzpůsobená.
Vytoňský most v té době ještě nebude, památkáři a zachraňovatelé se ještě stále nedohodnou se SŽ a MD. Na smíchovské straně se udělá provizorní zastávka a lidi si odtáhnou kufry na náplavku a přívoz Pražských Benátek je odveze na Výtoň a tam se přestoupí do dálkového vlaku směr Kolín
Dnes je jízdní doba motoráku Masarykovo nádraží – Hostivice 26 minut. Po mnohamiliardových stavbách při použití výkonných elektrických jednotek to na podobně vzdálené letiště bude trvat jen o minutu míň? To snad ne, probůh.
A za 28 miliard…
Tak ale na té trati není ani tak problém rychlost (aspoň na části do Hostivic), ale kapacita. Prakticky kdykoliv tím směrem jedu, vlak je nejrychlejší spojení, ale tak zřídka a nespolehlivě, že jízdní doba je jedno.
Tak je to o nějaké 3-4 km dál (tedy asi 20 %) a hlavně to po cestě nezastaví 4x, ale 7x – navíc Výstaviště, Liboc, Dlouhá Míle. Jak dlouho by to mělo jet?
Ty 3-4 km máte odkud? Při pohledu na mapu a zakreslenou trasu viz tento článek to vypadá na max.1 km rozdíl (Ruzyně – letiště vs.Ruzyně – Hostivice).
Jednak to není o 3-4 km dál, ale max o kilometr, a jednak není potřeba, aby vlak spojující centrum s letištěm stavěl v Liboci.
Všechny vlaky nemusí stavět všude. Stejně jako od vídeňského letiště do centra se dostanete railjetem nebo obyčejnou linkou S.
Kdy to bude? Prosím o sdělení harmonogramu. Děkuji.
Vypadá to hezky . Snad se to podaří realizovat ve smluvený čas a nebude to vypadat jak Kladno (hodně se z toho dodělává ještě za provozu)
Kdyby se na Kladně (nebo na jakékoliv jiné dopravní stavbě) začínalo s provozem až po tom, co je všechno hotové, bylo by brblání, proč už se nejezdí, dyk by to šlo a se to mohlo dodělat pozdějc.
Jestli to nepojede na Hlavní nádraží tak se dál tř zbláznili a 25 minut taky dost zoufalost
A teď ještě pohádku o Červené Karkulce prosím.
29 minut na Masarykovo nádraží? To není špatné
Dneska je to 30-35 minut na Můstek. To je velké zlepšení. Jsem myslel, že se má ta cesta i zrychlit a pro půlku Prahy se to spíš zpomalí, protože na Masaryčku je to tramvají dál.
A která je ta půlka Prahy? Co třeba všechny cíle na metru C s přestupem na Vltavské?
Takže trať za 28 miliard a VRT jako fakt ne? Jo, je vidět, že šetří ne správném místě.
Kdy už tato taxikářská ostuda skončí?
Proc to pojede tak slouho?To bude konem tazeny vagony mit?
Protože to asi bude mít nějaké zastávky, ne? Jinak na to, že to bude až z centra, tak to nijak dlouho není. Jízdní doba naprosto v pohodě.
Ano, je to 8 zastávek na 20 kilometrech. Nástup a výstup nějakou dobu trvá, zbydou tak 2 minuty na každý úsek, moc nevím jak víc by se to dalo urychlit.
Třeba nemít těch zastávek 8. Současné rychlíkové + Bubny by bohatě stačily.
Proč na Masarykovo nádraží a ne na Hlavní nádraží? Protože Penta?
By mne zajímalo, kudy byste to chtěl vést na hlavní…
Tunelem na podzemní nástupiště.
https://zdopravy.cz/sit-novych-tunelu-pod-prahou-se-opet-priblizila-studie-je-hotova-ma-tri-varianty-209086/
Toto řeší nadále ŽUP
Trať z letiště musí vést na hlavní nádraží. Projekt je třeba předělat, žádá ministr
28. dubna 2023 13:44, aktualizováno 18:23
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/koleje-drahy-letiste-projekt-trat.A230428_132803_ekonomika_vebe
Semeringem. Nejjednodušší, nejrychlejší, nejlevnější řešení.
Pokud se doplní osobáky na půlhodninu, tak tam projede s bídou jedna další čára v přesně dané pomalé trase. a kdoví zda se vejde na Výtoň, kde by mohla být zase díra jen v jiné poloze…
A to by ty „osobáky po půl hodině“ nemohly být ty samé, co pojednou na letiště? Mě je jasný, že s jednokolejkou, byť vytuněnou o výhybny, se neudělají žádné zázraky a neprotáhnou se tudy dálkové vlaky, ale jako low-cost použitelnou alternativu spojení Letiště – hlavák si to umím představit v dohlednější době, než NS2.
No, mohla se udelat spojka z viaduktu od vystaviste na most pres Vltavu v Holesovicich, trat by se vesla…
Dokonce vesla i kolem toho noveho sklenaku, ale prostor tam byl …
Ještě jednou a pomaleji, prosím, spojka odkud kam?
To nevím, ale pře Stromovku by to šlo. 😀
…a skončíte na hlavovém nádraží Smíchov, protože výtoňská památka světového významu bude, ač bez provozu, stále krášlit panorama Prahy.
Já jsem sice osobním založením skeptik, ale tomu, že „Výtoň“ se vyřeší, věřím.
Ještě by chtěli cestující na letiště jet vlakem, toto je jeden z důvodů, jak to omezit.
Na hHavak se to určiťě nedostane, jednou snad na budouci podzemní zastávku Opera.
Ale dostat se z viaduktu dolu, podjet trat z Masny na Liben a pokracovat v rozumny hloubce je trosku oříšek. Nebot tam neni moc mista – AN Florence, památkove depo na Masně. Metro C..
Takže to asi bude výzva přištím generacim.
Nebude, ta trasa je proveditelná a je zanesena i v územní studii Florenc 21. Kolize s metrem tam vůbec není, tunely metra jsou 250 metrů daleko od viaduktu a potencionálního zahloubení dál na jih.
A víš kudy natáhnout koleje?
Z hlediska vazby na dálkovou dopravu opravdu Masaryčna není štastné řešení, jak už bylo zmíněno tak to ale moc řešitelné není. Uvažovalo se tedy i o vlacích přes Zličín a Smíchov, ale nevím jestli je to ještě aktuální.
Protože Nové spojení II.
Přestupní stanice pro Hlavní nádraží už se staví v Holešovicích. Dvě stanice metrem a pak vlakem a bude to rychlejší, než pěšky na Masaryčku.
Velmi uživatelsky přívětivé, obzvlášť se zavadly. Myslím, že taxikáři se o rito bát nemusí… 😉
musím říct, že mě vždycky pobaví myslitelé, kteří za vším, čemu nerozumí, hned vidí vliv nějakých iluminátů 😀