Soudu se nezdá „výprodejová“ cena JHMD, uspokojila by jediného věřitele
JHMD, dieselová lokomotiva T47 v Nové Bystřici. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Podle soudce by prodej za 78 milionů nebylo možné označit za úspěch.
Provozovat to ziskově prostě moc nejde.
Takže cena budov?
Plus vagónky nadšencům na zahradu?
Že bych chtěl mít Balm-ú na dvorku to nemohu říct.
Před lety jsem navštívil s kamarády lesní železnici v rumunském Viseu de Sus – je to městečko na konci světa v Maramureši, které vozí turisty po úzkokolejce vedoucí v údolíčku podél řeky Vaserul do lesů směrem k hranici s Ukrajinou. Denně vypravovali tři velmi dlouhé a turisty silně zaplněné vlaky, asi půl hodiny po sobě. Cílová destinace bylo údolíčko na konci světa, kde krom krátkého a vlastně dost nezajmavého procházkového okruhu, občerstvení a veřejných toalet vůbec nic nebylo. Schválně jsem si vyhledal jejich stránky, a jedna cesta tím vlakem dnes stojí přes 600 korun a zdá se, že jim nedělá… Číst vice »
Tak ať soudce najde někoho, kdo nabídne půl miliardy…
Tak on je placenej od hodiny, takze bude klidne hledat do aleluja.
Ne, to není. Má paušál.
Netrap se tím,
mohou-li počkat
všichni mí věřitelé
po týdny a týdny celé
i nebe počká.
Přijde mi to jako velká škoda, syn má aktuálně náramně rád vlaky a tohle by pro něj byl zážitek. Bohužel vloni jsme do konce září termín nestihli, načež skončila sezóna a JHMD šly do insolvence. Pořád doufám, že se to podaří rozjet a bude zájem.
Takový zájem, aby to uživilo JHMD (a ještě umořilo dluhy) nebude. Zkuste to synovi nějak šetrně vysvětlit.
„Zatím jediným oficiálním zájemcem je společnost Good thing…“
To není dobrá zpráva, doufal jsem v p. Fikáčka
Mě zas přijde zdržení 2 roky málo. Strnad by to měl ještě tak další 3 roky zdržovat, zkoumat a protahovat. Aspoň 5 let čachrů minimálně.
Mě teda připadá, že to zdržovali zejména Kysela a spol snahou o tu jejich reorganizaci, která byla od začátku jenom nereálnou pohádkou.
Člověk co vybuduje, zase dokonale zničí. Je mi to dost líto vůči takovému hezkému zážitku, kterej umí přitáhnout hromadu lidí. Možná lepší ,když do toho nevidím, ale nas..e to!
Ona to právě zas taková hromada lidí není.
Představte si, kdyby se cena másla určovala podle znaleckého posudku. Asi je důvod, proč soudy v Americe berou v takovém řízení v potaz pouze závazné nabídky..
Čekal bych že prodej po kouskách by dal vic, zejména nemovitosti.
do kovošrotu?
Třeba, smyslem konkursu je uspokojit věřitele, nikoliv šotouše.
Formou aukce a od koruny.
To ne, to už bylo. Dal bych korun 5,- je jiná doba 😁
Tohle dohadování o nějaký teoretický ceně když to vlastně nikdo nechce…
Přesně. Cena je taková, za kterou to bude ochoten někdo koupit.
dobře soude, nedej se!
Soudce Strnad je exot, ktery kasle na zakladni pravidla insolvencniho zakona, coz mu opakovane vytknul vrchni soud.
Trvani si na vyssi cene muze skoncit nulou zajemcu. Lepsi prodat za 78mio ted nez po svou kolech neuspesnCh pokusu za 50mio za rok. Hlavne kdo bude hradit ty zapodstatovky… v mezicase. Soudce asi ne.
Vzhledem k tomu, že ve hře je jeden či dva zájemci s předpokládanou cenou 78 milionů Kč. Přitom jsou ve hře pozemky a budovy, které lze postupně rozprodat ba parcely, část může být stavební. A pokud zmizí trať, tedy i ochranné pásmo železnice, mohou se některé obce snadno rozšířit.
Nezasíťovaný pozemek o šířce 8-10 metrů bez přístupu rozprodat na parcely? Který kouzelník to dokáže? Který šílenec to koupí?
Jak bez přístupu?
Ta parcela leží hned u trati!
To je krásné.
Na nádraží je to zkratkou přes les hodinku a půl.
Ty pozemky se dají různé slučovat a dělit. A pokud v okolí máte za ochranné pásmo, kde se nesmí stavět, dojde k jeho zrušení, tak se tyto pozemky hodí minimálně pro obslužné komunikace, v lepším případě i jako rozšíření pozemku různých zahrad na stavební parcely. K tomu máte několik objektů, které se dají pronajímat, přestavět na byty či provozovny.
Byl jste tam někdy? Kolik zahrad (stačí přibližně) sousedí s dráhou? Jinak v ochranném pásmu dráhy samozřejmě po splnění podmínek můžete stavět i dnes…
Koukněte se na mapu kudy ta železnice vede, tam je dostupných spoustu jiných a lepších pozemků. Většina těch pozemků má zápornou hodnotu(pokud počítám s odstraněním kolejí a náspu)
Co by mělo trochu význam řešit jako pozemek je nádraží v Kamenici nad Lipou a v Jindřichově Hradci by to město mohlo přeměnit na parkoviště.
Myšlenka že si někdo koupí kus trati na vesnici radši než zelenou louku na výstavbu domu je fakt zcestná (sítě nejsou na obou, po železnici je to navíc úzká nudle).
Ale 78 je fakt málo!
Takže do toho jdete?
zvažuju to, mám partu Šotoušů, co se prý o to budou starat ve dne v noci…