Soud zrušil „válku proti chodcům“. Modrá zóna u miniaturního chodníku v Kobylisích musí zmizet

Nové řešení parkování v Přádově ulici na Praze 8. Foto: Twitter - Petr Novák (@petjanovak)- se souhlasem zveřejnění. Autor snímku: Jitka NovotnáNové řešení parkování v Přádově ulici na Praze 8. Foto: Twitter - Petr Novák (@petjanovak)- se souhlasem zveřejnění. Autor snímku: Jitka Novotná

Podle soudu takto malý chodník mimo jiné odporuje normám i právu na bezpečnost.

Odebírat
Upozornit na
guest
135 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

By me zajimalo, v ci hlavě se takovy „chodník“ zrodil a kdo dotycnou osobu kontroluje… :/

Petr Zdobinský

Praha 6 se chová obdobně. Chamtivost politiků nezná mezí. Jedná se o chodník, který spojuje vlakové nádraží Veleslavín a metro. Aby chodcům znepříjemnili život do chodníků instalovali tyč značky označující modrou zónu. V zimě, kdy jsem to řešil s úřadem tam ještě umístili bednu s posypem.

Krusty55

Tak se tam holt bude parkovat bez zon, no.

Dálnice

Tisic lidi, tisic nazoru na parkovani v Praze. Pridam ten svuj. Jiste je, ze mesto neni nafukovaci a aut pribyva nebo aspon neubyva. Nejaka ucinna regulace je nutna. Ja jsem za zpoplatneni parkovani. Pro vsechny. Rezident nerezident. Aspon v sirsim centru je cena tak nejak historicky nastavena – je to 30 az 40 Kc za hodinu. Tzn. 260-350 t. za rok. Kdo bydli v centru a nutne potrebuje auto, bud to da nebo se zbavi auta nebo se odstehuje. Prubezne vyhodnocovat a cenu casem prip. upravit. Nahoru nebo dolu. Smerem k periferii cenu snizovat, na sidlistich treba 50-90 t. za… Číst vice »

Air Traveller

Jinymi slovy chcete vylidnit centrum Prahy a donutit lidi, aby se odstehovali?

Dálnice

To je takova najemnicka mantra, ze se centrum vylidni, kdyz budou muset lidi platit (za cokoliv)…

Air Traveller

to neni zadna mantra, to je realita.

zakaz lidem v praze (jakemkoli jinem meste) parkovat auto, vysledek bude jednoduchy – nastane pomaly odliv tech s auty.

a nahradi je ti bez auta ? spis ne, ono jich zas tolik neni.

Dálnice

Placate nesmysly. Zadny zakaz auta. Jen proste regulace cenou. Nekteri se odstehuji, jini se zbavi auta a nekteri se pristehuji, protoze na to budou mit…

Air Traveller

Ale ano, zakaz auta radikalni mensinou schovany za “trzni cenu”

pokazdy, kdyz ctu podobne nazory, musim se zeptat – proc stejne radikalne nebojujete i za to, aby MHD byla za trzni cenu?

proc by “trzni cenou” melo byt regulovane jen parkovani?

Dálnice

Co je radikalniho na tom, ze statek, jehoz nabidka je mensi nez poptavka je regulovan cenou? A ano, necht je MHD take za trzni cenu, nemam s tim problem… Co tam mate dal?

Air Traveller

opravdu s tim nemate problem? opravdu nemate problem s tim ze skonci vsechny salinkarty, a listek pro jednu jizdu bude za nekolik stovek ?

bud si neuvedomujete, co by to znamenalo, a nebo jste clovek, co 24/7 sedi doma a tady jen sikanuje lidi, co maj auta.

Dálnice

Tak zrovna u MHD by nejaka forma zvyhodneneho predplatneho mela byt zachovana. Ale davat 1,5 € za 90 minut jizdy v prazske MHD je celkem lace, nemyslite? Jinak jsem petrolhead, ktery si v Praze parkuje vsechny svoje auta na svem pozemku ve sve garazi. A zkuste tu debatu neprenaset do osobni roviny a soustredte se na tema: regulace parkovani v Praze. Ju?

Air Traveller

ahaa, tak u mhd ano… najednou.

proc by jedna skupina mela byt zvyhodnovana pred jinou? vzdyt to jenjeden z hlavnich argumentu tech, co volaji po trznim parkovani i pro rezidenty … konec zvyhodnovani.

pokud se podivam na vysi investic prahy do dopravnich staveb, tak vidim ze i v soucasnosti je mhd zvyhodnovana radove vice, nez individualni doprava.

nejak v tech predstavach odpurcu vidim celkem zasadni rozpory.

ps: ano, take parkuju na vlastnich, koupenych, parkovacích stanich

Dálnice

Tak asi je nejaka zakladni celospolecenska shoda, ze MHD je preci jenom efektivnejsi a ekologictejsi pri preprave velkeho poctu lidi ve mestech nez IAD. Navic musite myslet na lidi, kteri IAD pouzit nemohou – napriklad deti a mladistvi. Ale me celkem tahle debata o IAD nezajima, vratme se k tematu parkovani. Co tam mate dal?

Dálnice

Pardon, me celkem tahle debata o MHD nezajima, vratme se k tematu parkovani.

Air Traveller

A to me naopak zajímá velmi.

Nejčastějším argumentem „odpůrců“ parkování (alespoň na tomto serveru) je to, že je dotované – tudíž téma MHD je v tomto kontextu velmi relevantní, neb je také dotované. A to výrazně více, než ono proklínané parkování.

Ale ano, chápu, že se vám o tom moc nechce mluvit, protože to malinko rozbíjí to růžové vidění světa bez aut.

Takže se nejspíš nikam nehneme – MHD je s tímto tématem úzce propojené a je jeho nedílnou součástí.

Volba je na vás.

Air Traveller

mimojine by to krom brutalniho zdrazeni znamenalo vyraznou redukci linek, velmi vyraznouň redukci poctu spoju … a opet tlak na vylidnovani mesta.

zkuste se zamyslet

Dálnice

Brutalni, sikana, radikalni, zakaz – ta vase slovni zasoba, clovece nestastna, vy jste tedy dramatik. Ja v zasade MHD az zas tak neresim, vratme se k regulaci parkovani…

Air Traveller

jen vam popisuji realne dopady vasich predstav, ktere si nejspis neuvedomujete.

Orange pilled

MHD v Praze zajisti efektivni dopravu po meste a umozni aby ekonomika Prahy fungovala. Bez MHD by doprava zkolabovala, protoze IAD svou prostorovou neefektivnosti nedokaze MHD dobre nahradit. Ekonomice by to uskodilo a snizila by se jeji vykonnost, bylo by to mnohem drazsi. Proto neni zapotrebi aby se platilo „trzni“ cenu za MHD. Ta si totiz na sebe neprimo vydela i kdyby byla zadarmo.

Michal Bartoníček

To fakt není realita. 😀 Jestliže je centrum mrtvé, tak bylo mrtvé ještě předtím, než tam byl zákaz aut.
Ale určitě mi to vyvrátíte několika konkrétními případy, kdy se centrum po zákazu aut vylidnilo. 🙂

Edita

V Paříži se zrušilo 70 000 parkovacích míst. Přijde Vám Paříž jako mrtvé město? Lidé se prostě zařídili nějak a to město je skvělé jak pro motoristy, tak pro pěší i cyklisty.

Leinad

A jsou všechny obce se zpoplatněním parkování na obecním vylidněná?
Je vylidněné Tokio, kde si holt auto pořídí jen člověk s garáží?

frank

to ani nájemnická mantra, to je mantra lidí kteří musí mít auto na dosah ruky i kdyby tam mělo stát několik týdnů než se s ním svezou

frank

hm, no já jsem už kolem roku 1995 přestal parkovat ve Vršovicích na ulici a platil si garáž několik stanic tramvají od bytu, že by mě zrovna tohle donutilo se odstěhovat z centra Prahy no nevím prostě jsem rodinu vysypal u baráku a odjel zaparkovat . Samozřejmě myslím ten kus Vršovic ze kterých to je na Mírák co by kamenem dohodil…

Michal Bartoníček

Vylidnit? To jako když v centru nebudou auta, tak tam nebudou ani lidi? To je dost zvláštní myšlenkový pochod.

Air Traveller

samozrejme … lidi se budou pomalu presouvat tam, kde jim nikdo nebude zakazovat auta.

frank

to je jiná logika, lidé jdou “ za klidem“, ovšem většinou tam, kde bez auta nedáte ani ránu, takže to není o tom, že tam auto nemají zakázané, ale o tom, že si musí koupit do rodiny druhé a posléze třetí…

Radek

Znovu – mohl byste tuhle domenku něčím podložit? Protože pokud by tenhle jev existoval, tak asi bude v nějakých studiích dohledatelny/sledovatelny.

Radek

Uměl byste tohle tvrzení něčím podložit? Jestli to chapu správně, tak tvrdíte, že existuje kauzalita mezi dostupností parkování a ochotou lidi bydlet v dane lokalitě. Pokud by tomu tak bylo, pk by asi nejdrazsi cena nemovitosti byla tam, kde je parkování nejdostupnejsi – tzn spis má periferii než v centru ne? Nicméně v reálu je to přesně naopak. Nejdražší cena za metr čtvereční je v centru. Na čem tedy zakládáte to tvrzení? Děkuji

Leinad

Jsou všechny obce se zpoplatněným parkováním vylidněny?
Jsou vylidněná Japonská místa, kde je podmínkou k pořízení auta vlastnění garáže?

Michal Bartoníček

Byty v centrech měst jsou obecně drahé. Nějak si neumím představit člověka, který má byt v centru v pronájmu nebo ve vlastnictví a zároveň nemá na poplatky za parkování nebo dovoz kurýrní službou.
Zároveň jsem si všiml toho, že mnoho lidí, kteří v centru nebo v lokalitě s nadprůměrnou dopravní obslužností bydlí, ale tu veřejnou dopravu nepoužívají a jezdí všude autem. Tohle prostě nechápu.

frank

Celkem dost mladých z měst si dnes ani nedělá řidičák, MHD a VHD jim stačí ke štěstí. Syn dlouho žije ve Skotku, tedy v zemi kde si papíry můžete udělat již v 16 a kde MHD a VHD zdaleka nemá takovou hustotu jako u nás. Přesto tam za posledních 12 let klesl počet řidičů v kategorii 16-25 u cca půl milionu lidí 3,42 vs 2,95 milionu nyní . Ten pokles je ještě razantnější protože v této skupině je mnohem víc lidí než před 12 roky . Má to dva důvody , první je růst nákladů na získání řidičáků, nákup auta,… Číst vice »

Dálnice

Je to tak. Ja to vidim na sve neteri a synovci. Oba dva ve vekove kategorii 20-30. On bydli na Vinohradech, ridicak ma a auto mel. Auto prodal a pohybuje se vetsinou MHD. Ona bydli na panelovem sidlisti. Ridicak si ani neudelala. Samozrejme kdyz sem tam potrebuji neco prevezt, zaskakuje clenove rodiny, kterí auto maji…

Stepan

My nejsme zplne mladi, je nam skoro 50 a bydlime v Karline kousek od Florence. Auto sice parkujeme pred barakem, protoze to prakticky nic nestoji, ale v podstate vsude chodime pesky, MHD, nekdy na kole. Auto pouzivame tak 1x mesicne pri ceste mimo Prahu. Pokud by se zvedla cena za parkovani na cenu jako za parkovani kontejneru, jednoduse bychom auto prodali a pujcili si ho sem tam v pujcovne. Ale urcite bychom se kvuli tomu neodstehovali. (Za kontejner zaplatite na Praze 8 za m2 10 Kc / den. To by vchazelo na 100 Kc za auto/ den. Cili 36500 Kc… Číst vice »

Osamělý Vlk

Já bych dal tržní cenu. I když těch 260 000/rok je docela dobrá cena.

lol

Vzdy se tam tak parkovalo zadny problem nez dotoho zacal strkatn nos urednik a malovat cary na zem https://www.google.cz/maps/@50.1201515,14.4462918,3a,75y,274.12h,71t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfkYdzjPjLqCvOys6OpjUSA!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

frank

no čili když tam byla auta zaparkovaná na chodníků bez kreseb, tak chodci tou mezerou zázračně proklouzli…

M82

Ano úředník chtěl prachy, tak to zkusil nějak legalizovat. To se díky aktivistům, kteří v Přádové nikdy nebyli a ani pořádně neví, kde Přádova je povedlo. Takže se nebude vybírat, ale parkovat se bude furt stejně. Pár lidí si zajásá jak zvítězili a vlastně se nic nestane.

Spokojenec

A není parkování na chodniku pokutovatelne? Logicky s placením stání ne. Takže myslím, tě chodci si pomohli, nyní mohou tu situaci řešit. Není to to samé.

HK~

konečně důkaz a precedens, že auto není nad člověkem

pokud se někam auto nevejde, tak tam prostě být nemá, pokud někdo chce mermomocí někde parkovat, má platit tržní částku ve vyšších desítkách tisíc

konec parkovacího socialismus!

Dachs

Houby precedens, toto je spíš o blbosti MČ nacpat modrou čáru kamkoliv.
Jinak kdo určí tu tržní částku? Sama se neurčí. Tržní částku si určí komerční poskytovatel parkovacích stání. Na opačné straně města (oblast sídliště) jeden takový tam měl či stále má 1850 Kč / měsíc (je to hezky pod střechou). To nejsou vyšší desítky tisíc. Leda by chtěl někdo politickou zvůlí to napálit a lidem osolit. Hned by byl pro příště nevolitelný.

Zbynek

Trzni castku urcuje trh. U cehokoli.

Radek

Kdo určí tržní částku? Člověk by si myslel, že to pojmenování je dostatečně vypovídající. Tržní venu určuje trh.

Frantík

Co je tím trhem myšleno? Třeba se to městu takto „tržně“ vyplatí, že má z toho optimální přijmy a benefity.

mgr.pavel

A jaké jsou prosím ty „optimální příjmy a benefity“ z toho, že město pronajímá hodně levně svůj pozemek pro odložení soukromého majetku lidí? Finančně na tom hodně tratí, prostoru to zabírá fakt hodně (zde v brutální neprospěch chodců) – co tím dle vás získává? Parkování pro pár lidí? Stojí to za takovou cenu (finanční plus zábor plochy v neprospěch chodců)?

Air Traveller

ziskava tom treba to, ze tam ti lidi bydlí. coz je docela nezanedbatelny prijem mesta.

Radek

Rovnováha mezi nabídkou a poptávkou. Městu se to nevyplatí minimálně v tom, že při takto nízké ceně podněcuje poptávku a není ji pak schopné uspokojit. (Viz Maďarsko a jejich hrátky s cenami pohonných hmot). Navíc městský prostor je zkratka konečný a je otázka, jestli je v zájmu většiny aby třeba 90% ulicnich prostranství bylo dedikovano jednomu typu dopravy.

František

Místní poplatek za užívání veřejného prostranství se platí za každý i započatý m2 a každý i započatý den na Praze 8 od 10 Kč/m2/den (za prodejní zařízení) do 100 Kč/m2/den (za lunaparky). Osobní auto má kolem 10m2, což vychází na 100 Kč / den – 1000 Kč /den. Vyberte si podle toho, zda to je spíš něco jako stánek s párky, anebo spíš něco jako lunapark. Čili tržní cena za parkování osobního automobilu je minimálně 3650 Kč / rok.

https://m.praha8.cz/Mistni-poplatek-za-uzivani-verejneho-prostranstvi.html

František

Pardon, tržní cena je 10 m2 x 10 Kč x 365 = 36 500 Kč / rok – pokud je auto na Praze 8 něco jako prodejní zařízení.

Pokud by auto bylo spíš něco jako lunapark, tak je tržní cena na Praze 8 cca 365 000 Kč / rok.

Jaaa

Ono je to spíš něco jako kontejner.

ToMa

To co jste napsal ale není tržní cena, to je cena určená státem/samosprávou. Tedy přesný opak tržní ceny

mgr.pavel

Problém je, že reálnou tržní cenu ani moc znát nemůžeme.

Protože v oboru parkování ve městě skoro trh neexistuje.

Proč asi? Poptávka zde evidentně je. Tedy nabídka není.

Proč asi? Proč skoro žádná firma nechce nabídnout parkování v širším centru města?

Napadá vás jiný důvod, než ten, že městská „konkurence“ v podobě rezidenčního parkování na ulici je za tak nízkou cenu, že by plnou tržní cenu u soukromníka nikdo nezaplatil? Napadá vás lepší důvod? Mně ne..

ToMa

Ano, reálnou tržní cenu neznáme a proto reaguji na to, že to co uvedl František rozhodně tržní cena není a být nemůže, když ji stanovuje stát/samospráva

218

Aby mohla fungovat ciste tržní cena,tak by ten,co přijede pozdějc a je ochotný zaplatit víc,mohl toho, co přijel dřív, vyhodit..to se řeší blbě.
Všude parkovací automaty s dynamickou cenou ale Leo express a žádná místa pro rezidenty – jedině tak by to bylo tržní..

Radek

Přesně tak. Pak jedině zarucite, že každý kdo bude chtít zaparkovat tak najde misto

Leinad

Nicméně dá se porovnat s pronájmem soukromého pozemku v centru města.

ToMa

Nejbližší k tomu je pronájem soukromého parkovacího místa. Co vím, tak okolo sídlišť stojí parkovací místo kolem 2000 kč za měsíc, ale to bývá hlídané a garantované. Neznám takové místo v centru, takže nemohu přímo porovnat.

Air Traveller

Klidne. Ale spolu s tim udelejme i konec MHD socialismu – proc by mela byt MHD dotovana (a to tadove vice, nez blbe parkovani) – necht je cena listku take trzni a pokryva cele naklady…

to se vam asi libit nebude, ze?

Radek

Za me klidne. Aspoň si uvědomíme reálnou cenu mobility, což je zkratka vždycky dobre. Navíc by v důsledku toho asi významně stoupla cyklodoprava, chůze, byl by větší tlak na město krátkých vzdálenosti apod. Za mě dobry.

Koro

Stále to východní uvažování…

frank

To není východní 🙂 spíš prostě uvažování o půl století pozadu, takto uvažujících lidí najdete i „západním“ směrem mrak…

Koro

Asi máte pravdu.

Martin

Prave, porad se snazime dohnat „zapad“, ale ten pred 50 lety…

mgr.pavel

Jj.

Zde v Česku jsme po revoluci v 89 mentálně ustrnuli v tom, že se snažíme dohnat Západ – jak vypadal tehdy. Cokoliv novějšího víceměné ignorujeme. Urbanismus, parkování, ekologii, změnu klimatu, modal split na dálnice / železnice, drogy, LGBT,..

frank

přitom úplně stačilo netrvat na chodníku a udělat z ulice pěší/obytnou zónu v jedné rovině s tím, že řidiči musí v takové zóně dávat pozor na chodce a chodci umožnit průjezd řidičům a parkování je povoleno jen po jedné straně . Na to všechno by stačila jedna cedule na začátku a konci ulice…

Frantisek X

Problém je, že chodci by neměli moc kam spolehlivě uhnout, a to jen proto, aby pár lidí mohlo parkovat u baráku.

lol

Jaký chodci? v té skoro slepé jednosměrce která je jen přístup k JEJICH BYTŮM… NIČEMU TAM NEBRÁNILI normálně se každej dostal ke vchodu po silnici kde není žádný provoz měli ztoho udělat obytnou zonu a byl klid, jenze tam by nemohli vybirat vypalnoparkovne

digi

Tak pokud by to byla pěší zóna, tak by tam platily jiná pravidla než popisujete (aneb chodci nemusí uhnout autu na pěší zóně) … Proto se to Jmenuje pěší zóna…

Vojtěch Hrabal

No jestli si myslíte, že chodci nemají povinnost vozidlům v pěší/obytné zóně umožnit průjezd, a současně máte řidičské oprávnění, tak by vám prospělo, kdybyste ŘP vrátil úřadům a pro jistotu si zopakoval autoškolu.

digi

Tím že za mnou pojede auto krokem tak nedochází k žádnému omezení… naopak auta mají rychlost omezenu na 20 km/h a to jenom ty s povolením…

frank

použil jsem zmatený význam, to pardon , obytná zóna je lepší, ale to nic nemění na situaci, že se to vyřešit dá ku prospěchu všech a ne omalovánkami, které z chodců buď udělají odborníky na průchod úzkým kaňonem nebo je to donutí jít po silnici zatímco auto si v klidu parkuje na chodníku. Jinak samozřejmě platí, že chodci musí vozidlům s povolením pro pěší zónu umožnit , úplně stejně jako v obytné zóně, jízdu. To je ve vyhlášce v paragrafu 39 a kdo to neví nechť mlčí…

digi

samožrejmě, ale první část toho poragrafu je o tom že auta v pěší zoně nesmí pěší omezovat… samožřejmě že sanitka a hasiči mě nijak neomezují, ale kdejakej trouba kterej musí pěší zonou protože “ mu tam bydlí invalidní babička a musí jí nakoupit“ to už mě omezuje…

Frank

Nu bať, proto jsem tam za lomitkem měl obytnou…

yxc

Jedna cedule by nestačila, protože ve vámi zmíněných zónách můžete parkovat pouze na místech, která jsou označena jako parkoviště.

Zbynek

Misto urcene k parkovani v obytne zone muze byt oznaceno i jinym povrchem nebo vodorovnym znacenim. A bezne tomu tak je. I v Cechach.

frank

přesně …

Josef M.

Do takového místa by se hodily ocelové sloupky.

Chleba Nakup

Ještě lepší by bylo modré zábradlí.

Zrzek

To by zase děkovali hasiči s záchranka.

Martas

Tohle je klasické řešení v Praze. Než investovat a postavit na místě parkoviště, které je vedle a sousedí s nějakým skladem/trafostanicí/posilovnou, třeba patrový parkoviště, tak namalujeme čáry na chodník. A ještě je u ulice značka, chodci na vozovce.

Petr

Protože za parkování nikdo nechce platit, protože parkování je základní lidský právo.

David

Parkovací domy jsou obvykle poměrně volné, protože za parkování nikdo nechce platit. Cena parkovacího místa se pohybuje od 500k do 1M Kč.

Jan Tichavský

No a budou volné tak dlouho, dokud bude na ulici vládnout parkovací socialismus za 3 koruny denně, v místech s mini zónou za polovic a pro starší 65 let ještě za menší částku. Dotované službě pro uskladnění soukromého majetku se dá těžko konkurovat.

Dachs

Vypadá to, že aktivistům se již ustálilo názvosloví a je z toho mantra. Připustit, že mince má dvě strany a problém je složitější, je nad síly aktivismu. Občas tedy jen někdo závidí, že nemá co „uskladňovat“ a hledá po socialisticku cesty, aby ani ten druhý neměl. Tím neříkám, že parkování v Praze je v řadě lokalit nastaveno dle přetlaku poptávky, nebo optimálně. Pak bych rozlišoval, co „zamořují“ dojíždějící Středočeši (resp. v širším centru kteříkoli dennodojíždějící, z pohodlnosti a tak podobně) a co opravdu domácí rezidenti nebo jejich občasné návštěvy. Tím, že to zvednete té druhé skupině – a ano, velké… Číst vice »

Filip Jirsák

Je hezké, že píšete něco o závisti, přitom v předchozích komentářích nikdo nic nezáviděl. Za to vy chcete lidi kádrovat, kdo někde smí a nesmí parkovat. Problém není tak složitý, to jen vy ho komplikujete tím, že chcete nějaké výhody pro sebe. Jinak je to jednoduché – místa na ulici a jiných veřejných prostranstvích nemají vůbec sloužit pro dlouhodobé parkování. Ulice na povrchu mají sloužit (mimo jiné!) pro dopravu, ne nadarmo se tomu říká komunikace. Takže parkovací místa tam mají sloužit hlavně pro rychlé zastavení, naložení či vyložení lidí či věcí a odjezd. Aby tam mohl zastavit kurýr, pošťák, popeláři,… Číst vice »

Air Traveller

Toto je bohuzel jednostranny pohled nekoho, kdo radikalne odmita auta a odmita zcela respektovat, ze je tady minimalne stejne velka (tesp. vetsi) skupina lidi, ktera to auta ma, bude ho mit a pokud nechcete vylidnit mesta, jenpotreba jim ta mista zajistit.

jedina cesta, jak tyto utopisticke predstavy realizovat je zbavit volebniho prava vetsinu obyvatelstva.

mgr.pavel

Nojono, ale zkuste toto vysvětlit nějakému pravicovému(!) politikovi nebo voliči.

Fakt nepochopím, proč ekonomická pravice právě v tomto bodě tak dogmaticky trvá na brutálně levicové politice (a naopak řada údajně levicových stran chce pravicové řešení).

digi

No můj názor je že v Čechách je pravice korporativistická a ne liberální… proto omezuje občany a ne firmy…

Frantík

Tak logicky tu další vzdálenost pěšky mají kompenzovat menší cenou, je docela jedno jestli se ty peníze na parkovací dům zaplatí přímo z parkování v něm, nebo z dražšího parkování na ulici. Pokud teda obě věci spravuje město.

Surio Mario

Tohle je klasické řešení nejen v Praze.

mgr.pavel

Protože to je (zdánlivě) nejlevnější řešení.

Vezmeš kus prostoru (od chodců či zeleně či čehokoliv jiného, je jedno že je omezíš), vyhradíš na levné odkladiště aut. Tím jen zatraktivníš tento prostorově nejméně efektivní druh dopravy, takže za čas víc lidí pojede autem a ne pěšky.

A ti lidé budou chtít víc parkovacích míst (protože jsou v autech kam je tvá politika vyštvala kvůli autům a parkovištím zdarma).

lol

presne Praha již přes 30 let vybírá peníze NAVÍC z parkovacích zón a postavila zato 0 parkovist!!!

devnull

A např. P+R na Černém mostě za půl miliardy korun nepočítáte?

Ondra

Ten kdo tohle navrhoval musel mít dobrý carbrain syndrom.

MP22

Radní pro dopravu na Praze 8 nemá v mozku kromě benzínu už vůbec nic.

Clovek

Máte v článku možná chybku, jedna ze zmíněných ulic bude spíše Trojská, nikoliv Trojická (ta je v centru)

M82

Ještěže mají soudy a úřady, tak málo práce, že řeší tyhle nesmysly. Takže se v Přádové zruší ZPS a bude se tam dál parkovat na chodníku jako se tam parkovalo roky předtím. To vše s jediným rozdílem, že se za to nebude platit.

Ondra

Pokud budou stát lidi co tam bydlí o chodníky bez aut, tak budou holt muset neustále volat 156, dokavaď se ta situace nezmění.

M82

Otázka je jestli o to lidé stojí a jestli třeba pan Šmída je vůbec obyvatel předmětné ulice. Jde o naprosto zapadlou ulici, kam nikdo jiný krom bydlících a jejich návštěv nemá důvod vjíždět, takže bych řekl, že místním je to právě úplně u zadní části těla…

L.

Lidé co tam bydlí stojí o to, aby tam mohli zaparkovat.

Michal Bartoníček

Bude se za to platit. Pokutami.

M82

Je zvláštní, že do této chvíle se tam pokutami za to neplatilo… To všichni ti co v životě neslyšeli o Přádové, tam začnou jezdit a budou mít brigošku spočívající ve volání na městapo?

Michal Bartoníček

Neplatilo, protože na to kašlali. Pokud bych měl volat policii vždy, když před naším domem stojí na šikmých čarách auto, nedělal bych nic jiného. A smí na šikmých čarách stát auto?

Pako

Jednoduché řešení – přestavět na obytnou zónu bez rozlišení vozovka/chodník. Kolem vyznačených stání se pak bez problému projede i projde. Omezení na 20 km/h a zákaz průjezdu jedině přispěje k zvýšení bezpečnosti.

Michal Bartoníček

Je teda k nevíře, že normy pro prostor auta se musí dodržet vždy a bez výjimky, protože se do menšího prostoru logicky fyzicky nevejde, ale chodci mají někdy 4 m místa, někdy 30 cm. A těch 30 cm si prostě někdo dovolil i přes porušení normy namalovat.
Chodec přece není méně než auto. Nebo řidič s autem.

frank

zajisté se za chvíli dozvíte, že chodec není volič, možná ve formě že každý motorista je volič 🙂

Michal Bartoníček

Už jsem se na sebe dozvěděl věcí 😄 I navzájem protichůdných. 😄

Kofolytik

Jsem si vždycky říkal, proč třeba ta zásobovací nebo kurýrní auta parkují na chodníku, když klidně mohou legálně zastavit (pokud jim to nezakazuje značka nebo šířka komunikace) na silnici, v klidu vyložit náklad a pak zase pokračovat.

Frantík

Protože by je museli ostatní objíždět.. . Ale že chodci musí obcházet to asi nevadí.

mgr.pavel

A že tím ta těžká auta ničí chodník a sítě pod ním, to těm řidičům taky nevadí.

Privatizace jejich zisků (zastaví si autem kde chtějí i mimo parkoviště), socializace ztrát (město ten chodník opraví, žejo).

Frantík

A tak u těch kurýrů je to špatně nastavené, dělají na švarc (dobře, dohodáři si asi vyírat nemůžou) když by si OSVČ mohli stanovit cenu za doručení sami, zejména podle možnosti zastavení. Což teda logicky vede jaksi k nejlevnější možnosti pro ně.

Air Traveller

a z ceho to mesto ty chodniky opravi? kde se vzaly ty penize?

napovim – ti lidi, co tam stoji, taky plati dane. a vetsinou o dost vetsi, nez ti bez aut.

Michal Bartoníček

Proč lžete? Jak může člověk s autem platit větší daně než člověk bez auta? Člověk bez auta ty peníze utratí za něco jiného, ale daně platíme podle toho, kolik kdo vydělá. Ne kolik člověk utratí za provoz auta. Trochu přemýšlejte.

Air Traveller

samozrejme …co treba spotrebni dan za paliva?

Lukáš Kníže

Děkujeme!

Čupačups

Tak to já mám po Praze spoustu dalších míst, kde je kvůli parkování chodník menší než metr a půl. Asi je čas vypravit se na soud

Leinad

Jo, záleží kdy byly zkolaudovány a jaké tam jsou možnosti. Ale s precedencem se to možná obejde i bez soudu.

Kebab

To já mám v obci chodníky, které nemají na šířku ani metr, i když se u nich neparkuje. Že bych se šel taky soudit?

Granja

A co potom obce a města, kde v některých ulicích chodník vůbec není a je místo něj tráva nebo všelijaký bordel?

Frantisek

Krasny, jako chapu, ze plechovka s barvou je levnejsi, nez z toho treba udelat obytnou zonu s misty na parkovani, at se muze normalne chodit i po ty vozovce, ale takhle …

Zbynek

Obytna zona byla pozadovana v dalsi pripomince. Neprosla pres „stanovisko“ PCR.

Frantisek

Jestli by tam dali obytnou zonu jen znackou bez stavebnich uprav, tak bych jim to jako PCR asi taky nepovolil. Navic by to stavebne nemuselo byt slozit – rozhodne bez nejakyho vlivu na migracni cesty vlku ci medvedu.

David

Ty úvozovky bych dal i okolo toho „neprošla“. Je to stanovisko závazné? Porušení norem evidentně závazné nebylo.

Honza V.

Úvozovka je cesta, co vede úvozem.

frank

Experti PČR sou známou žábou na prameni Přes PČR klidně projde, že zjednosměrnění ulice zruší v jednom směru 10-15 let značenou cyklotrasu ,ale náprava již není možná neboť ulice se jim už nevejde do normy a cyklisté by se jim tam nevešli. Po několika letech stížností, že jim tam v protisměru jezdí cyklisté se pak PČR rozhodne konat s tím, že navrhne místním , že to povolí ale tím příjdou o parkovací místa, která by se tam již nevešly. To vše v 21. století v ulici, kde 50 let parkovala auta po obou stranách, byl tam obousměrný provoz a všichni… Číst vice »

M19

Policie se jen vyjadřuje, rozhodnutí vydává civilní správní orgán.

Zbynek

To sice ano, ale asi vite jak to chodi. Stanovisko PCR se casto bere jako slovo bozi. Na stavebni rizeni jsou totiz PCR zavazni a urad si to s nimi nechce rozhazet.

Otazka: jakou pozitivni sluzbu poskytuji dopravni inzenyri PCR nam, obcanum?

Granja

No pozor, úředník má trestní odpovědnost a pokud přes něj projde „policejní hovadina“, která je v rozporu s předpisy a zákony, pak se v případě nehody, zejména s ublížením na zdraví, dotyčný úředník odpovědnosti nemůže zprostit (pokud se za tím, zejména ze strany poškozených, důsledně půjde).

Zbynek

A muzete mi, prosim, uvest aspon jeden takovy pripad? Vcetne odkazu nebo cisla rozsudku.

frank

možná na to jít opačně, úředníci se evidentně snaží zajistit aby nemohli být popotahování za “ neodpovědnost“, to jea dle mě hlavní důvod toho, že je český veřejný prostor momentálně extrémně proznačkován, pomalován, ocedulkován , oprahován , obalisetován a obarven jako amazonský papoušek…

Zbyněk

To je jiná věc. Já bych poprosil o aspoň jeden konkrétní případ, jak píše Granja. O trestní odpovědnosti úředníka.

mgr.pavel

Což je taky nesmyslný institut.

PČR nemá co kecat do bezpečnosti na ulici. Oni na to experty fakt nejsou..

basteilubbe

Asi tak. Ale hlavně, tahle stanoviska jsou nezávazná, takže úřadu nic nebrání je ignorovat. Jen vlastní alibismus.