Soud zrušil pokutu Libereckému kraji za výběr dopravce pro Českolipsko

Autobusové nádraží v Novém Boru. Foto: IDOLAutobusové nádraží v Novém Boru. Foto: IDOL

Kraj již pokutu musel zaplatit. Spor se týká působení ČSAD Liberec na Českolipsku.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zyx

A nevite nekdo z jakych predpisu vyplyva, ze zeleznicnimu dopravci to lze zadat primo, nebo po tzv. rozstrelu. Ale u silnicniho dopravce to nejde?

Nebo tam byl problem ze toto uzavreni nebylo vcas notifikovano v rejstriku atd. Ale tomu zase odporuje to citovane vyjadreni UOHS.

SYN

Co to prosím je „vnitřní dopravce“? To má nějakou právní definici nebo je to jen takový marketingový pojem?

Dopravák

„Vnitřní dopravce“ je v tomto případě ČSAD Liberec a.s., který je de facto vlastněn Libereckým krajem. Jinými slovy to v podstatě znamená, že si kraj zakoupil problémovou firmu a rozhodl se za peníze daňových poplatníků podnikat v oblasti dopravní obslužnosti ( postačí se podívat do VR kdo sedí v dozorčí radě této firmy – příkladně radní pro dopravu pan Sviták . ČSAD Česká Lípa měla bohužel smůlu v tom, že byla této firmě vlastněné Libereckým krajem v přímém dosahu, a tudíž se nabízelo žádné další výběrové řízení nevypisovat a zadat zakázku za mnoho milionů korun přímo sám sobě. Osobně si… Číst vice »

Pepa z depa

Tak si srovnejte co za vraky jezdilo v Lípě jen díky tomu, že to byl nouzový stav a dovoloval to na dva roky. A co tam jezdí dnes. To se opravdu nedá srovnat. Není to lepší služba obyvatelům Kraje?

Dopravák

Bohužel není co srovnávat, pokud budete smluvním partnerem na určitou dobu, a ze soutěže máte dány technické parametry včetně a to primárně cenu za službu, nebudete před jejím koncem investovat do další nové techniky. V článku je uvedeno, že dopravce ČSAD ČL byl dva roky obeznámen s faktem, že příští zakázku již dostane „vnitřní dopravce“ bez soutěže. ČSAD Liberec má nyní možná novější autobusy, ale za pět či osm let tomu tak již nebude. Fakt, že se tato zakázka již nesoutěžila znamená, že bude podstatně dražší, což je možné velmi snadno zjistit ze smluv, jenž jsou v dnešní době ze… Číst vice »

Pepa z depa

Většinou souhlas, ale slevy od 1.4.2022 určuje stát, ne Kraj. S tím má asi Liberec prd společného. Soutěž je nej, ale jen do doby, pokud se všichni nedomluví a stát „oholí“. A to už tu taky mockrát bylo…

Dopravák

Jasné, jen finance dostávají kraje od státu z rozpočtového učení daní a pokud není co rozdávat… Je mi jasné, že asi nelze být idealistou v tom, že vše funguje správně a podle právního rámce atd. jen říkám, že na jedné straně se stát snaží šetřit a na druhé straně kraje, a v tomto případě se ten Liberecký zrovna tak nechová. Myslím si , že dohlédnout na korektnost a právní rámec soutěžení má právě v této situaci onen kraj a zbavit se odpovědnosti v této oblasti tím, že si koupí dopravní firmu a začnu podnikat z veřejných peněz mi nepřijde příliš… Číst vice »

Pepa z depa

Ono je to na konec stejně o lidech a jejich povahách. Asi tak 🙂