Soud zrušil kolaudaci velké části tunelu Blanka
Tunelový komplex Blanka. Foto: Satra
Město nesplnilo podmínky stavebního povolení, například dokončení Pražského okruhu
Město nesplnilo podmínky stavebního povolení, například dokončení Pražského okruhu
Pokud ten soud rozhodne a nařídí, že se musí ten Pražský okruh začít ihned stavět, tak to lze vnímat kladně. Ale naše soudy umí jen zakazovat a trestat.
Zdá se, že magistrát nechápe rozdíl mezi povinností a podmínkou.
IMHO tihle vilkařší NIMBYsti z HOlešoviček nemají šanci uspět,,,,když se jim tam nelíbí, ať prodají ty baráčky a odtáhnou někam do Pr…okopskýho údolí nebo na Dívčí hrady – tam auto skoro nepotkáš
My nejsme žádní NIMBYsti. Je u nás porušován zákon o limitech imisí hluku a zplodin. Stavební povolení pro tunel Blanka to slibovalo vyřešit. Nic se s tím nestalo. Proč ten hate, když jen upozorňujeme na porušení zákona a soud nám dal za pravdu? Vy byste chtěl bydlet někde, kde neplatí zákony? Pro to platíme daně?
Ale tady přece nikdo neříká, že stát nemusí dodržovat zákony. Tady jde o to, že využíváte špatného právního řádu k prosazování Vašich zájmú na úkor tisícovek jiných. Chcete bojovat? Tak bojujte za dostavbu vnějšího okruhu. Takhle se nedivte, že jste za nimbisty, když místo rozvoje bojujemte za kroky zpět a nic na tom nemění, že se schováváte za jakési pochybné vyšší cíle.
Proč bychom využívali špatného právního řádu? Využíváme platní právní řád. Vnější okruh nám nepomůže. Jeho dostavba spolu s dostavbou městského okruhu ponechá V Holešovičkách dle projekcí 80 000 aut denně. Jestli Vám zdraví našich dětí a sousedů přijde jako jakýsi pochybný vyšší cíl, tak nám je to líto.
A to, že bojujeme proti rozvoji města je úplně mimo. Vždyť my chceme postavit další tunel (zahloubení ulice V Holešovičkách), který pomůže nejen místním, ale i řidičům, protože průjezd Blankou ven z města bude plynulejší. A stavbu ničeho v Praze neblokujeme. My nejsme odpovědni za to, že Pražský okruh nestojí, ani za to, že nestojí městský okruh. Zároveň prosazujeme, aby na povrchu Holešoviček vznikl úplně nový kus moderního města pro lidi místo kráterů na Pelc-Tyrolce a Vychovatelně. Také dlouhodobě prosazujeme, aby Blankou jezdily autobusy/elektrobusy z Holešoviček do Dejvic.
Souhlas, místo toho tam měly být plánovány a zřízeny trolejbusy. Autobusy rozhodně ne. Elektrobusy budiž.
Takže uzavřeme průjezd přes Malou Stranu i Malé Město, uzavřeme Blanku. Ještě by to chtělo zklidnění dopravy na magistrále.
Nikdo nechce zavírat Blanku.
Skončí to nejspíš jak v Brně – nekonečný zkušební provoz. Nebo znáte jiné řešení – třeba že zbytek okruhu postaví okamžitě ministerstvo spravedlnosti?
Vjezd do Holešoviček regulovat jako do tunelu 😀
Známe. Místo nekonečného zkušebního provozu začít stavět tunel V Holešovičkách (na kterém shoda napříč politickým spektrem), který jde zfouknout za 3 roky intenzivních prací. Je to mělký hloubený tunel kratší než 2 km. Zbývající podmínka dostavby Pražského okruhu je věc, která se do stavebního povolení dostala tak, že ji tam zaneslo samo město, když obyvatelé Holešoviček před stavbou Blanky upozorňovali na extrémní nárůst dopravy po její otevření přímo V Holešovičkách. Město přišlo s kličkou, že nic takového jako nárůst dopravy se konat nebude, protože už bude stát Pražský okruh a ten tuto zátěž sníží.
Souhlas. jen se neohánějte mělkým hloubaným tunelem, i ten může přinést značné komplikace ( viz dálnice v ČB). Vy máte smůlu v tom, že patříte pod Magistrát hl. města. A to je velmi zmatená, přepolitizovaná instituce (výraz samospráva raději ani nepoužívám), které se doslova topí ve zmatcích. K tomu, že jste vyhráli soud vám upřímně gratuluji, Myslím, že nějak nepřímo tp pomůže a můžete mít klidné svědomí, že jste pro to něco udělali. :):)
Holesovicky by si mely stezovat okolnim castem (Chabry), ze ten okruh davno nestoji… v soucasnosti nelze to jinak vest, dalsi paskvil je cyklopruh na Povltavske…co dela na tak frekventovane silnici, to fakt nevim…
Souhlas…a k tem silenym cyklopruhum: kdyby jen na povltavske…to je i cast magistraly, krizeni cyklopruhu na konci rozvadovske spojky, cyklopruhy na Vltavsky atd atd
Cyklopruhy zneprůjezdňují ulici pro další účastníky silničního provozu? 🙂
Ne, ale evidentne to tam neznate, cyklistu tam nikdy nelze potkat a co se tyce prehlednosti a bezpecnosti, drive to bylo ok, ted hruza!
Jj presne vubec nevim co dela na ulici typu Bucharova a magistrala byla a vzdy bude hlavni tepnou pro auta, to nemuze byt prijemne vubec tam jet na tom kole
Na kole se tam ale jezdí. S cyklopruhy je to pohodlnější než dříve a řidiči auta nebyly nijak omezeny v počtu pruhů. Kdyby městská část postavila podél kvalitní cyklostezku, tak to tam nemusí být. 😉
JJ, minulé vedení magistrátu holt prosadilo, že se opatření pro cyklisty budou povinně dělat při každé rekonstrukci. Bohužel už ne, že by to měla být opatření smysluplná a pro cyklisty bezpečná a barva je levná. Zrovna Bucharovu znám jenom z auta, ne z kola, a ani tím autem jsem tam hodně dlouho nejel, tak nevím, jak smysluplně/nesmyslně je to provedeno konkrétně tady. Je ovšem řada míst, kde mi ten pruh přijde pro člověka na kole vyloženě nebezpečný a rradši to beru jinudy… Nevím, jaká je minimální šířka toho pruhu podle české normy, ale jestli to všechny ty nové cyklopruhy splňují,… Číst vice »
Jenže díky těm cyklopruhům není tlak na to postavit podél kvalitní cyklostezky, takže to spíše rozvoji cyklodopravy škodí.
Pokud chcete cyklodopravu rozvíjet aby jste se toho dožil, jsou cyklopruhy jediné realizovatelné řešení. Síť samostatných použitelných cyklostezek nejde ve městě postavit během jedné generace.
Cyklopruhy ale jsou od toho aby chránili cyklisty od aut. Kde jinde by teda měli být, než na ulicích, kde je silný provoz aut?
To nejde o to, aby to bylo příjemné. V turistických mapách to není jako cyklotrasa, rodinka na výlet tam nemá co dělat.
Jde o to, aby messenger s báglem, zvyklý jezdit přes Prahu, mohl projet i po magistrále.
Není to na konci Rozvadovské spojky, ale na Bucharově ulici. 😉 To je normální městská třída. Na Povltavské je cyklopruh kvůli tomu, že je chodník příliš úzký a zatím nebyl rozšířen tak, aby se na něj vešla pohodlná obousměrná cyklostezka.
Jeste v Patockove, to taky nechapu, napr. V pravem pruhu jede kamion a ten nemuze jinak nez jet castecne v tom cyklopruhu
No ještě by místo do cyklopruhu mohl přesahovat do levého pruhu pro auta, když se do toho pravého nevejde. Proveditelné to je, byť samozřejmě při smysluplnosti zrovna toho pruhu na Patočkově, o kterém pochybuju, že jím projede jediný člověk na kole dřív, než z něj pneumatiky aut smažou veškerou barvu, se celkem nedivím, že to nedělá… To je holt tak, když se infrastruktura pro kola dělá ne tak, aby ochránila lidi na kolech, ale tak, aby se splnil papírovej závazek a co nejmíň přitom omezil prostor pro auta. Výsledek je ten, že část lidí v autech je naštvaná stejně, protože… Číst vice »
V Patočkově pokud vím to sice udělali, ale ani ne po roce to obrousili… Každopádně k tomu značení – existují dva typy – buď vyhrazený cyklopruh – ten bývá buď celý červený, nebo v něm jsou aspoň ty piktogramy s kolem červeně podbarvené. Tam jiná vozidla opravdu vjíždět nesmí. Ale musí na něj být dost místa (a na pruh pro auta musí také zbývat dostatek prostoru). No a kde tolik místa není, tak se dělá tzv. ochranný cyklopruh – tam červená barva není, navíc čára oddělující ho od toho hlavního pruhu pro ostatní vozidla je jen přerušovaná. A do tohoto… Číst vice »
To je teorie. Pěkná, ale reálně bohužel oba ty typy pruhů riziko od aut pro lidi na kole nijak nezmenšují, spíš ho ještě zvyšují. Možná by se dalo o nějakém snížení rizika mluvit, kdyby ty cyklopruhy měly aspoň metr a půl na šířku, ideálně aspoň takovou tu autem přejetelnou, ale zpomalující, dělicí obrubu, ale to snad v Praze není nikde. Tyhle úzký a jenom barvou udělaný jsou fakt spíš kontraproduktivní.
A pak je tu třetí případ a to jsou pouze piktogramy, které mi přijdou lepší než úzký ochranný cyklopruh. Řidiči v autech si tam dávají mnohem větší bacha na cyklisty než když je tam ten úzký ochranný cyklopruh do kterých se může vjet. Podle mě ty ochranné pruhy nemají na silnici co dělat. Normální auto a kolo se tam stejně s doporučeným rozestupem nevejde, takže je to pro obě strany akorát falešný pocit bezpečí.
To je společný pruh pro cyklisty a kamióny. Záleží na tom, jak je kdo odvážný, Nechat se zajet cisternou je poměrně nešikovné ukončení života. Cha !!!!!
Teď nedávno se objevil tunel u Čimic a vůbec bych se nedivil, kdyby se vymyslel i tunel na druhý straně údolí u Zdib.
A proč ne? Klidně ať je to v tunelu nebo hlubokém zářezu jako D8 u Odolky, ale hlavně ať už to je.
To je jedno, hlavně že stojí a že se po něm jezdí.
Schválně kolik členů spolku Holešovičky pro lidi se současně angažuje ve spolku Nad Drahanským údolím a podobných? Jediné co reálně magistrát mohl je postavit skleněné stěny kolem průtahu a jestli se nepletu tak místní spolek byl silně proti. A sen o zahloubení byl hned po probuzení zavržen, z důvodu omezení provozu po dobu výstavby a pro svojí cenu převyšující hodnotu dotčených nemovitostí.
To mě také napadlo. Přezkoumat, zda žalující aktivně nebrání splnění kolaudačních podmínek. Pak by to byla chucpe a především důvod proč jim takovou žalobu nacpat do skartovačky.
To Vám řekneme úplně přesně. Nula. Skleněné stěny V Holešovičkách postavit nejde a nikdy to ani nikdy nenabízel. Sen o zahloubení byl několikrát potvrzen a omezení provozu na něho nemá žádný zásadní význam.
V kratkodobem hledisku bych nejdrive prosazoval zkulturneni cele ulice a dosazeni co nejvetsiho poctu stromu. Hlavni je ulici zmenit charakter z dalnicni tepny na mestskou tridu.
Ano, na tom už dlouhodobě s náměstkem pro dopravu a MČ P8 pracujeme. Ale jediné co se zatím povedlo změnit je zavést 50tku a radary, za co jsme byli téměř ukřižováni. Pak zrevitalizovat autobusové zastávky, namalovat cyklopruhy, vrátit retardéry na začátek křížení s ulicí Na truhlářce, a vydupali jsme si pravidelné čištění asfaltu. A ještě se nám povedlo vypnout nechutný LED billboard po velmi dlouhém boji. Tím to asi tak končí. Ale 100 000 aut je přesto strašný mazec.
Škoda, že jen téměř.
Jako že by se zahloubení udělalo za pár nocí? Nebo jak posunete silnici o pár metrů hlouběji ve stejné stopě? Dům se taky běžně staví od střechy a základy až nakonec. Chápu neúnosnost situace pro místní,ale řešení které problém neposune o kousek vedle k násobkům jiných lidí nevidím a nebo je nějaké tajné geniální řešení jak to udělat, bez omezení současné silnice?
Ne, za pár nocí by to nebylo. Realistický termín je 2-3 roky. Během stavby se počítá dle studie s 2+1 jízdním pruhem za plného provozu a objízdnými trasami. Hloubený tunel lze dělat za provozu a jakmile se vykope jedna strana, je možné ji začít používat. Jinak jen tak pro kontext. Rekonstrukce D1 (po které mimochodem jezdí méně aut než V Holešovičkách) trvá již 8 let a všichni to akceptují a jde to. Jen u Holešoviček se vytahuje nesmyslný argument, že to nejde udělat za provozu. Nemluvě o opravě Barrandovského mostu, kde se uzavírky plánují na 5 let.
Na dálnici se ani při slabším provozu se uspořádání 2+1 nepoužívá
standardně ale pouze krátkodobě. V Holešovičkách kde kolony stojí nebo velmi omezeně jedou po větší čas dne znamená 2+1 kolaps včetně objízdných tras. Jako ukázka stačí co se dělo na Kbelské a okolí při uzavření jednoho pruhu při stavbě/rekonstrukci protihlukové zdi.
Asi nečtete pozorně, 2+1 je základní uspořádání. Pak jsoum tam ještě objízdné ulice, které budou absorbovat zbytkovou dopravu. Navíc mnoho řidičů si cestu do Prahy při takovém omezení rozmyslí. V rámci koronakrize jsme viděli, že doprava V Holešovičkách může ze 100 000 aut/den klesnout na 60 000 aut úplně okamžitě. Jinak my jsme toto uspořádání nenavrhovali. Navrhli to odborníci ze SATRA, kteří projektovali i tunel Blanka. A potvrdili, že to realizovatelné je. A když jde Barranďak opravovat 5 let s významnými omezeními, to by bylo, aby to nešlo V Holešovičkách. Pohádky o tom, že je to nerealizovatelné jsou o ničem.… Číst vice »
A nastane soudní pingpong. Úřad rozhodne stejně, protože „okruh“ je věcí státu a nikoli města, to ovlivnit investice státu nemůže …. nakonec to skončí u NSS případně až u Ústavního soudu. Jeden nebo druhý soud by pravděpodobně odůvodnil zamítnutí žaloby = potvrzení kolaudace konstatováním, že v daném případě je kolaudace formální záležitost, tím spíše že podmínky uvedené ve stavebním povolení nebyly z hlediska investora splnitelné, tudíž z pohledu kolaudačního orgánu irelevantní.
Nehledě na to, že nekolaudace nebrání v užívání tunelového komplexu ….. Rovněž může nastat situace, kdy soud prohlásí, že Spolek není aktivně legitimován …..
Hlavně je to (aspoň podle textu) celé zmatené, protože to tvrzení spolku i soudu zjevně matlá dohromady názvy „Pražský okruh“ (jehož se aktuálně užívá pro „Městský okruh“) a „vnější Pražský okruh“, což je nesmysl, protože tak se ten okruh „okolo“ Prahy, který nám MHMP od dob panování Béma soustavně nesmyslně cpe do Suchdola, nikdy nenazýval (ani jako plánovaný v dobách 1. ČSR, kdy ještě měl skutečně vést okolo Prahy a ne současným městem).
Naučte se prosím opravdu historii. Pavka Bém za to opravdu, ale opravdu nemůže. Ta proluka je tam už od první republiky, pane. A navíc, pokud víme, tak tunel půjde pod Suchdolem, nikoli v něm, takže žádný problém. Nehledě na fakt, že jak v Praze, tak ve Středních Čechách je okruh součástí územních plánů, a už jen těžko půjde zastavit. Zaplať pánbůh. Zdůrazňuji, že to říkám jako občan Prahy 6.
Žádný soudní ping pong nemůže nastat. Je to správní soud a tak je jen jedna možnost odvolání – kasační stížnost. A tím to končí. A ty podmínky nejsou jen o SOKP, ale také o nevyřešení hluku a smogu V Holešovičkách. Kdyby se každé stavební povolení dalo odpinknout tím, že nějaké podmínky jsou nesplnitelné, bylo by to v tomto státě zajímavé. Jinak ty podmínky jsme tam samozřejmě nedali my, ale slíbilo je splnit samo město. Nevíme, co to znamená, že spolek není aktivně legitimován :), ale kdyby cokoliv takového existovalo, tak to soud asi vyřeší hned na začátku.
Pokud byly podmínky nesplnitelné, nemělo se vůbec stavět. Kvůli nedostavěným úsekům vnějšího i městského okruhu a radiál jsou jejich funkce nahrazovány tím, co už stojí. Ulice v Holešovičkách proto funguje jako radiála, ale nemá její parametry, a zároveň spolu s Blankou supluje vnější okruh pro trasy z J a Z na sever a ještě spolu supluje nedostavěnou Vysočanskou radiálu. I proto je tu provoz neúnosný a i proto se do stavebního povolení ta podmínka dávala.
A co to v praxi znamená? Asi nic. Třeba Nové spojení není zkolaudováno do dnes a vlastně to ničemu nevadí a vesele se jezdí. Takže nepředpokládám že by kvůli tomuhle blanku zavřeli.
Také si nemyslíme, že budou Blanku zavírat a to nám ani nejde. My chceme, aby město splnilo to, co mu bylo uloženo ve stavebním povolení – vyřešit nezákonný smog a hluk V Holešovičkách.
Tak si stěžujte v Suchdole a spol. Třeba se tam jeďte pobít.
Tvl to je Kocourkov:-D
I pokud by Blanka nebyla si myslím, že v tý ulici by byl provoz na podobný úrovni jako s ní
To právě bohužel asi ne. Předtím tam byl dle prezentovaných dat o dost nižší. Nová navazující silnice ale usnadňuje cestu autem proti jiným způsobům, takže místo aby případná nová doprava – pokud by vůbec vznikla – šla primárně do hromadných prostředků, jde do aut. Ale to je stará známá věc a s nárůstem se i přes proklamace o zklidnění předem počítá.
To asi opravdu nebyl – byl totiž tehdy ve skutečnosti ještě mnohem větší, protože tam po minutě kmitaly kloubové Ikarusy od holešovického nádraží na sídliště na severu i severovýchodu Prahy, a protože ještě nebylo ani pokračování metra, tak tudy jezdila i všechny auta z venkova právě až do oblasti Holešovic-Buben k použitelné MHD.
A protože ty byla kvůli penězům ta nejslabší varianta, tak ty Ikarusy byly i pěkně uřvaný a učouděný. A je třeba vzpomenou tehdejší nákladní dopravu – Liazky, sem-tam Tatra či Praga V3S. Taky bezva.
Metro do Kobylis bylo otevreno v roce 2004, Blanka byla otevrena v roce 2015, pocitat, predpokladam, zvladnete sam.
Holešovičky jsou opravdu strašná ulice. Navíc tamní zástavba jsou jen velké vily, pracháči si zahloubení vymůžou rychle, ať se to progresivistům líbí sebemíň. Podle mě už mají připravenu žalobu na úplné uzavření Blanky.
no, ani tamní pracháči nelítaj domů vrtulníkem a kousat se tam zacpanou Letnou a Veletržní se nebude chtít ani jim….
Proč by měli? Mají tam autobus od metra. Pracháči nepracháči. A ostatní taky.
jo, to jsou typičtí klienti mastné tyče
A vy si myslíte, že pracháč sedene do socky?
Jaký autobus? Jednu bídnou linku v deseti minutách – to pro tamní klientelu není nic zajímavého.
Spořilovští z paneláků na opačné straně Prahy si úpravu „spojky“ už dávno také vysoudili.
A není to zvláštní, že Spořilovští z paneláků, kde je intenzita dopravy o polovinu nižší než V Holešovičkách jsou s tunelem mnohem dál, než “pracháči” z Holešoviček?
omfg. Kde se v Češích bere tahle naprosto idiostská závistivá nenávist vůči komukoliv, kdo by mohl mít potenciálně větší jmění? Zadělaná socialistická mentální deformace.
Náprava po komunistické moci si vyžádá x generací. Pokud tu teda nebudou vládnout bolševici dále.
Jenže dřívější členové KSČ jsou u moci opět již několik let.
Nezlobte se, ale to je blábol jak od Milouše Jakeše. Jsme takoví pracháči, že už víc než deset let na kolenou prosíme město, ať se tady nemusíme dusit a nemusíme na sebe řvát, abychom se slyšeli. A furt nic. Takové my máme páky!
„Město nesplnilo podmínky stavebního povolení, například dokončení Pražského okruhu.“ Ok, píšu si, že za to může město…
A jak má splnit podmínky ve věci, ve které nemá zákonnou působnost?
Mělo napadnout už samotné podmínky stavebního povolení a dosáhnout změny před prvním kopnutím. A ne něco stavět nelegálně a pak dospět k tomuto divadlu.
Jenže to by ta Blanka mohla být dodnes jenom na papíře.
To z toho nevyplývá. Říká to jen, že podle soudu nemělo město kolaudovat Blanku, dokud není okruh hotovej. To, že má člověk s něčím počkat, až bude splněná podmínka, naprosto nic neříká o tom, jestli má na splnění tý podmínky vliv. Pokud investuje 40 nebo kolik miliard do stavby, která se nedá zkolaudovat, dokud nebude taková, z jeho strany těžko ovlivnitelná podmínka splněna, je to jeho rozhodnutí a riziko. Tady to holt Kolibřík s tímto rizikem spusti a doplácíme na to doteď. Že ta podmínka byla na místě je dost jasný z toho, jaký problémy kombinace dostavěný Blanky a nedostavěnýho… Číst vice »
Jaké problémy pane kolego provoz Blanky způsobil? Můžete je kvantifikovat? Podívejte se prosím na měření provozu a zjistíte, že v Holešovičkách se nezvýšil zásadně provoz oproti minulosti, a vůbec to není způsobeno Blankou. Zácpy tam vznikají, pokud je tunel uzavřen. Blanka naopak zcela prokazatelně přinesla zlepšení od Dlabačova až po Pelc – Tyrolku, na ulicích je daleko menší provoz. Takže, jestli Vy doplácíte na provoz Blanky, kvantifikujte prosím množství lidí (protože mluvíte v množném čísle), to Vás litujeme, je nás tady mnoho ostatních, kterým to přineslo dobro a užitek, a my na nic nedoplácíme. Tahle Hlava 22 je hrozná. Nestavějte… Číst vice »
V Holešovičkách vzrostl provoz s otevřením Blanky o třetinu.
Jj, na Patockove, ve Svatovitske a na Kulataku, V Holesovickach, na Dobrisske, vsude sama vyrazna zlepseni. Jedine, kde ke zlepseni skutecne doslo, je od Prasnaku po konec Veletrzni. A mozna ze zacatku na Magistrale, ale tam uz se stacila natahnout nova auta za ta, ktera to ted radsi jedou tunely a to zlepseni vymazat (do nastupu pandemie) Ovsem za cenu vyrazneho zhorseni jinde.
Rádi je pro Vás kvantifikujeme. V ulici V Holešovičkách narostl provoz z 65 000 aut/den na téměř 100 000 aut/den. Tím se zvýšily jak imise hluku tak imise zplodin, které byly již před otevřením Blanky mimo zákonné limity. Zvýšil se počet dopravních nechod. Množství lidí není podstatné, protože zákon má chránit každého jednotlivce. Demokracie není tyranie většiny. V Patočkově je ten příběh podobný, i když je tam počet aut nižší. Je zvláštní, že město třeba investuje do zakrytí Spořilovské, kde je provoz aut o polovinu menší.
Vážený pane spoludiskutující, podle veřejně sdělovaných čísel od otevření Blanky narostla kapacita denního průjezdu ze 66 000 na cca 80 000. Tedy ne na 100 000, i když i tolik může dosáhnout. Obecně se předpokládá, že cca 40% se na tom podílí Blanka, zbytek připadá na průběžně se zvyšující automobilový provoz. Tolik čísla. Nic potěšujícího to není a ani nic dobrého. Ale na druhou stranu podobná situace je na mnoha místech v Praze, bez žádné naděje na zlepšení. V Holešovičkách magistrát pracuje na tom, aby zde dostal auta do tunelu. Chraň pánbůh, nejsem obhájcem dnešního magistrátu, ale dělají co mohou.… Číst vice »
Vážený pane kolemjdoucí, podle veřejně sdělovaných čísel je průměrný počet aut za den V Holešovičkách je vysoce nad 80 000 (https://www.tunelblanka.info/dopady-projektu/intenzity-dopravy/v-holesovickach/). Náměstek pro dopravu ve svém nedávném článku na stránkách magistrátu číslo 90-100 000 potvrdil (https://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/magistrat/tiskovy_servis/tiskove_zpravy/v_hlavnim_meste_klesl_v_ramci.html). Obdobná situace na mnoha místech v Praze rozhodně není. Jediná obydlená ulice, která se nám trochu blíží s tímto počtem je 5. května (cca 70 000 aut). To, zda magistrát pracuje na zahloubení už sami nevíme, protože na to tlačíme permanentně, ale bohužel poslední rok se nic zásadního nestalo. Děkujeme za radu, kam si máme jít stěžovat, ale my neřešíme jen pražský okruh, my… Číst vice »
Musím se Vám omluvit, protože jsem se díval na jiné statistiky (ŘSD) , i když i ve Vámi prezentovaných číslech se těch vyšších čísel dosahuje až ve druhé půli roku 2019. Ale i já jsem napsal shora, že to není nic potěšujícího. A také pravdou je, že město nespí (viz web o městském okruhu ani ve Vašem případě). Problémem je, jak se tam můžeme dočíst, že Vaši situaci nelze řešit, dokud nebude dokončen velký okruh a to hlavně v severozápadní tangentě. Neboť zavřít dnes Holešovičky by znamenalo kolaps dopravy na celém severu a na Praze 8 a 9. Jedinou možností… Číst vice »
Omlouvat se nemusíte. Web o městském okruhu není web města, je to soukromy web společnosti SATRA, která si tam bohužel píše, co se jí hodí. A přestože SATRA je autorem studie o zahloubení Holešoviček od jistého momentu tento projekt nechce a prosazuje tzv. Čimickou radiálu. Tu ale odmítá téměř celá politická reprezentace, protože hrozí, že z Čimic a Chaber udělá stejnou dopravní stoku jako z Holešoviček. To, že naši situaci nelze řešit dokud se dostaví vnější okruh není pravda, a to právě potvrzuje studie o zahloubení Holešoviček z pera SATRy. Je to jen o tom, že SATRA to nechce a… Číst vice »
Většina aut jsou jednovalce…
Ale jistě. Mělo to koordinovat a nespustit dříve, věcně vzato. Když už to tedy vůbec muselo spustit…
Úplně nejlepší by bylo zavří E. Beneše i Veletřžní pro kohokoliv, koho František nemá rád.
To nebylo jen o Pražském okruhu (SOKP), ale také o tom, že město mělo ve stavebním povolení podmínky, že před kolaudací Blanky vyřeší nadlimitní hluk a smog V Holešovičkách. A na to, musíte uznat páky má. I zákonnou působnost. Ulice V Holešovičkách je majetkem Hl. m. Prahy a město bylo místními velmi hlasitě upozorňováno, že Blanka z této ulice učiní ještě větší peklo, než předtím. Město slíbilo, že to vyřeší ve stavebním povolení.
Můžete prosím uvést příklad, jak to mělo město vyřešit? Já bych si ho rád přečetl…Pokud uvedete, že nejdříve měl být hotový okruh, byla by to překrásná představa, i když díky postoji mnoha politiků z obcí, kudy má jít se toho já a Vy také nedožijeme, takže tohle řešení není. Nějaké jiné, mimo zákazu vjezdu automobilů?
Na co přesně se ptáte? Na SOKP, nebo na nadlimitní hluk a smog? Ten jde vyřešit právě prioritním zahloubením Holešoviček. Sliboval to již kdysi jistý starosta P8 Nosek (ODS), který se později stal náměstkem pro dopravu primátora Prahy (https://www.denik.cz/praha/praha-chce-zahloubit-frekventovanou-ulici-v-holesovickach-pod-zem-20121127.html). Podívejte, ty podmínky do stavebního povolení jsme nedávali my. A shodit je ze stolu tím, že jsou nesplnitelné, je na úrovni třeťotřídní banánové republiky.
Ano, máte pravdu, ale vždyť na tom město pracuje. Stačí se prosím podívat na veřejně přístupný web týkající se městského okruhu, kde je celá část týkající se, milý kolego, pouze Holešoviček. Mrkněte tam, je tam varianta, ke které město dospělo…. Jo a že už to není hotové? Jo richtig, stejně tak není hotovo na Spořilově, druhá část městského okruhu, velký okruh, nové spojení II a dohromady bychom toho našli hodně. Zrušení kolaudace Blanky to nepřiblíží ani o chlup více. A kdy to bude? To se ptejte těch, kteří proti tomu protestují. Do doby dokončení výše zmíněných projektů Vás můžeme jenom… Číst vice »
Bohužel město již léta dělá jen kosmetické úpravy, které téměř nefungují. Odvolávate se na web soukromé společnosti SATRA, to není web magistrátu. My ten web známe moc dobře a už několikrát jsme ho kvůli dezinformacím o Holešovičkách připomínkovali a už několikrát museli některé informace z něho stáhnout, protože nebyly pravdivé. Mimochodem, když už zmiňujete Spořilov, ten je v projektové přípravě mnohem dál než zahloubení Holešoviček, přestože tam jezdí „jen“ 50 000 aut/den. A je to jen proto, že se tam našla politická vůle a městská část tlačila na magistrát, který na tom nakonec začal dělat. Zrušení kolaudace Blanky je side-effect… Číst vice »
Pro část občanů je ničím neomezený motorismus vyšší priorotou než právní stát.