Soud zamítl stížnost ekologů k D49, silničáři po devíti letech chystají otevření stavby

Stavba dálnice D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSDStavba dálnice D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSD

Začala se stavět už v září 2008, v červenci 2010 ale stavbu pozastavilo ministerstvo dopravy. Po devíti letech se Ředitelství

59 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Most

Zajímavé, že by kdekdo hnal k odpovědnosti za zdržení stavby spolky (účastníky řízení) a nikdo se moc nepodiví nad tím, že rozhodnutí různých stupňů státní správy o námitkách účastníka trvá v součtu deset let. Předpokládám, že onen spolek ty námitky dával na papír asi tak v řádech dní, zatímco rozhodnutí o nich trvalo roky. Tam je potřeba hledat chybu, samozřejmě jednodušší jedince hned napadne zakázat účast spolků v řízeních a také se to podařilo vpravit do stavebního zákona. Zdržení D49 mi osobně vadí, chybí dálniční spojení se SR mimo směr BA, ale určitě bych s vaničkou nevyléval i dítě.

Ondra

A ekologové zaplatí všechny výlohy a škody na ostatních komunikacích ?

xyz

„A ekologové zaplatí všechny výlohy a škody na ostatních komunikacích ?“ Ne, takovou povinnost nemají. Mimochodem, jakým způsobem byste určoval, které z oněch škod vznikly přirozeně prostým opotřebením vlivem dopravy, která by na těch silnicích tak jako tak byla i při existenci dálnice; a které z oněch škod vznikly přímou souvislostí s neexistencí dálnice? Rovněž tak stále platí, že není jasné (přinejmenším ne z tohoto článku; potřebný údaj zde v této věci chybí), z jakého důvodu MD v onom červenci 2010 (tedy mimo jiné přesně v době nástupu Víta Bárty na ministerstvo, což s tímto zastavením stavby nemusí, ale také… Číst vice »

Jan Sova

třeba to bylo zastaveno proto, že peníze bylo potřeba přesměrovat jinam. V okolí této stavby je x-nerealizovaných silničních projektů s objektivně vyšší prioritou, tenhle se prostě povedlo nějakým způsobem politicky protlačit. Tenkrát se tím upozadilo hlavně mnohem potřebnější „obchvácení“ Přerova, jehož nerealizací trpí jak motoristé z OL kraje, tak zároveň i nemalé množství motoristů jedoucích ze ZL kraje.

pavel

Kdyby jsme ekology poslechli na D8, tak byla o 5 let dříve, o 6 mld Kč levnější a hlavně by jí značnou část proplatila EU. Ono postavit za 23mld Kč za vlastní anebo se subvencí 40-60% je rozdíl dvojnásobné délky dálnice. Prosím toto není názor ekologa (protože celá D8 je blbost, i němec chtěl D7), ale lidí, kteří do tohoto businessu hodně viděli zevnitř jednoho z velkých dodavatelů… Takže bůh ví, jak to s tou D49 je. D55 je kolem Veselí nad Moravou – Hodonín hnána lužními lesy, což bude slušný ekologický průšvih + je to celkově blbost, neboť Přerov… Číst vice »

ukulele

Ajeje. Brouk pytlík.

Ráďa

Jde vidět, že jste, pane, známý lokálních poměrů v okolí silnice I/55 a na centrální Moravě vůbec. Z toho důvodu beru i celý zbytek Vašeho komentáře jako pouhé prázdné tlachání.

zesp

Zas jeden, co neví o čem píše… A když se takových vědátorů sejde více, a nedejbože založí nějaký státem podporovaný spolek, tak je vymalováno… D8 – naprosto jasná potřebnost, D55 – kdyby teď celá stála, tak už je pozdě, to mýtné radši ani nekomentuji….

Zdeněk Hynek

Přestože jsou některá tvrzení dotyčného poněkud vzdálená realitě, tak myšlenka regulace stávající tranzitní dopravy na trase Přerov – Břeclav není od věci. Podle mého názoru tranzitní nákladní doprava z Polska nebo z Olomoucka směrem na Břeclav nebo Kúty na silnici Nedakonice – Moravský Písek – Strážnice, kde se sotva vyhnou dvě nákladní auta, nemá co dělat. Tady by tranzitní nákladní doprava měla být zakázána a směrována po dálnici směr Brno, Břeclav. V Rakousku to jde, ale u nás není politická vůle.

zesp

Za současné situace samozřejmě souhlas. Proto ale píšu o potřebnosti D55 až do Břeclavi, byť tam ale bude nezbytně nutné v nějaké formě pokračovat na Mikulov. Ulehčilo by se právě tomu uzlu v Brně, který začíná být za hranicí své kapacity. A to hlavně kvůli stále odkládanému rozšíření úseku D1 Brna. Jezdím tam často a už to začíná být docela a doslova „husté“…

PetrN

Pokud se D55 postaví až do Hodonína/Břeclavi, tak v kombinaci s plánovaným obchvatem Břeclavi budou asi Rakušáci trošku nuceni postavit minimálně obchvaty obcí Reintal a Grosskrut k Exitu 41 na A5, věřím že to by nemělo být problém

IGCT

Takže, soudni procesy zamitly namitky tzn „ekologu“. Čili měli nezákonné námitky. ŘSD by mělo zažalovat ekology o náhradu škody. A jelikož nebudou moci zaplatit, tak exekuce na veškerý jejich osobní majetek.

Jakub

Žádné nezákonné námitky neexistují.

xyz

„ŘSD by mělo zažalovat ekology o náhradu škody.“
Jak byste takovou „škodu“ vyčíslil?

„Čili měli nezákonné námitky.“
Viz předřečník.

„A jelikož nebudou moci zaplatit, tak exekuce na veškerý jejich osobní majetek.“
Takový akt by byl v rozporu se zákonem.

IGCT

pak je na čase změnit zákony, aby neudělovaly jen práva, ale také odpovědnost.

xyz

„pak je na čase změnit zákony“
I kdyby k tomu teoreticky došlo, tak je to relevantní vůči tématu článku, tedy vůči námitkám učiněným v minulosti (tzn. tématu tohoto článku). Nadále platí, že v článku není zmíněno, že by k zastavení stavby v 7/2010 došlo na základě oněch námitek (zdůvodnění zastavení stavby není uvedeno; jen je uvedeno, že stavbu zastavilo MD).

Zůstává v platnosti moje další otázka, tedy Jak byste takovou „škodu“ vyčíslil?

P. S. Členové spolku NERUČÍ za dluhy spolku svým osobním majetkem.

xyz

** samozřejmě IRELEVANTNÍ vůči tématu článku.

železničář v důchodu

Nedáte-li za první větu otazník, tak nikoli „relevantní“, ale „irelevantní“ …

Jen tak

aaa, pravník amatér.

ze vy koukate na soudkyni barbaru?

Poudy

A ty jsi normální? Co by si to tu chtěl zavádět? Ekologické spolky nejsou ani zdaleka jen teroristé, takové jakési proplácení škod způsobených obstrukcemi jde přímo proti demokracii, si takovej malej diktátorek 😉

LKB

IGCT: Ty namitky byly zakonne, cili v souladu se zakonem. Byly take pripustne, cili bylo povinnosti statu je vyporadat. Ale nebyly duvodne, cili nevedly k realnemu zruseni zadne casti povolovaciho procesu.

Cili o zadne nahrade skody nemuze byt rec.

František

Jen aby pak nezačali chtít náhradu také lidé provozem dálnice postižení. Jaká je vůbec ta „škoda“? Že se nemůže více jezdit auty? 😉

Souprava

Někudy to vést musí. Většině to pomůže, i Vám.

petr.r

nevěřím tomu, znám jednoho co jezdil po D1 kropičkou a na tu D49 mu koupili novou, odešel do důchodu.

Ludvík

Hrdinní bojovníci proti křečkovi dosáhli triumfu a mohou slavit. Nicmémě bych se podíval na věc z jiného pohledu, než je stanovisko křečka a antikřečků. Mnohem potřebnější než D49 je D55. Kdo nevěří ať do Uherského Hradiště běží a stoupne si k Malinovského třídě. Uherské Hradiště, Staré Město, Kunovice, Veselí nad Moravou, Strážnice a další velmi trpí tranzitní dopravou. Někdo možná namítne, že D49 pomůže Zlínu, jenže tamní doprava v drtivé většině není tranzitní, ale směřuje do/ze Zlína, nebo je vedena uvnitř města. Je všeobecně známo, že D49 Zlínu moc neuleví. Další argument by mohl být, že tyto stavby nejsou jenom… Číst vice »

Milan

Penez je dost ale neni co stavet tak se stavi kde to zrovna jde. Stejne se musi dokoncit cela sit tak proc nestavet kde to zrovna lze?

Ludvík

Pak je otázkou proč nelze stavět D55 a prodloužení zlínské železnice. Není vše přiraveno, protože nebyla snaha?.

Dominik

Vypadá to jako byste nebyl místní. Inzenzity na I/49 nebo I/57 sice nejsou úplně „dálnicehodné“ ale pokud D49 pujde Slušovic v půlprofilu (jakože jestli vůbec tak určitě 1/2 profil s moznosti rozsireni) až na Slovensko tak se otevře tah, který odebere intezity I/50 i I/35 – tranzit by fakt neměl důvod držet se přejezdu přes Starý Hrozenkov nebo Bumbálku. Kromě toho vězte, že rozvoj třeba takového jižního Valašska si to opravdu zaslouží. Na železnici Vizovice – VP zapoměňte, to už nikdo nebere vážně, byť bych si ji osobně také přál.

petr.r

jestli Čunek neprosadí nemocnici, tak prachy vrazí do té železnice, někde sem četl článek, že kdyby měl peníze, tak by do toho šel i tuším metrans s kontíky by byl rád.

Dominik

Ano, Jura by chtěl, ale to SŽDC a nejen ji nezajímá.

IGCT

SŽDC má nedostatek lidí. A staveb kotel. Nejsou na to kapacity

František

Možná tak nedostatek schopných lidí. Dalším koupil budovu na Žižkově. 😉

Ludvík

Netvrdím, že pořádná silnice na Slovensko (třeba D49) není potřeba, ale jen to, že D55 považuju za mnohem potřebnější. Problém D49 je, že její efekt se pořádně projeví až teprve po úplném dokončení, včetně slovenské R6. A to bude trvat hodně dlouho. Zato i krátký úsek D55 znamená řešení nějakého problému (Uherské Hradiště, Veselí nad Moravou…). Situace je taková, že na D49 politici tlačí víc. Podle hesla lepší vrabec v hrsti, než holub na střeše je důvod k radosti. Ale pokud se mi to připadá jako stavět dům od střechy, tak mám právo to říct. Pokud jde E50, již dávno… Číst vice »

PetrN

Jo na I/50 působí problém od Brna jen kolony na sjezdu do Slavkova (ale to je chováním řidičů, kteří na hlavní pouštějí auta z vedlejší II/416 od Křenovic), Bučovice a pak semafor v Uherském Brodě…
Jinak souhlasím že efekt D49+R6 se naplno projeví až po úplném dokončení, ale já např. z Brna na Slovensko (směr žilina) začnu jezdit po dálnici jakmile D49 dostaví do Slušovic (2.etapa stavby Fryšták-Lípa, plán dle ŘSD 2022-25), protože už to bude o něco rychlejší než po I/50

železničář v důchodu

No, teď jste ovšem vlastně přiznal, že hlavním efektem D49 bude roztahání silniční (tedy i kamionové) dopravy po Moravě i tam, kde jí zatím příliš mnoho ještě nebylo …

Zdeněk Hynek

Současná situace je příkladem toho, jak nemá vypadat plánování dopravní infrastruktury. Ten kousek, na který teď ŘSD slavnostně vyřídilo papír, nemá až tak velký dopravní význam, ale pokud by se dálnice dotáhla do Lípy a dál už ne, tak by to mohlo znamenat přesunutí tranzitní dopravy do Pozděchova, Prlova, Lužné… Na silnice, kde se sotva vyhnou dvě nákladní auta, na silnice, které se na několika místech začínají sesouvat, ale ŘSD na řešení nespěchá. Silnice přes Brod a Hrozenkov je přeci jen dimenzovaná na dálkovou dopravu, což se o „průtahu“ Prlovem, např., říct nedá. Může se stát, že si politici najdou… Číst vice »

František

Hlavně plánovat s tím, že veškerou dopravu – zejména těžkých nákladů – mají už natrvalo zcela převzít silnice, je špatné.

Souprava

Je vidět, že tomu nerozumíte.

Miro

Dokáže někdo smysluplně shrnout čeho ekologové dosáhli, krom zpoždění 11 let? Přineslo to něco matičce přírodě nebo se jen zdržovalo kvůli ničemu?

Milan

Chteji bankovky vzdy vas navstivi jejich pravnik a vysvetli vam komu kam a kolik kdyz to date tak je razem dohoda a vse bezi. Tady se nechtelo stavebnim firmam platit jelikoz mely dobrou inflacni dolozku a jeste to bylo nacenene za dob rebickovani takze to nikoho netrapilo.
Mluvim z vlastni zkusenosti chtel sem stavet v prum zone frystak a muzi planety zastoupene panem doktorem k….. Me vysvetlily ze ohrozuji spodni vody ale po zaplaceni prispevku 1 200 000kc (5%) hodnoty projektu nas nechaji

petr.r

tu spodní vodu ohrozil i kráčející bagr, jak rovnal potok u pravčic.

Core

Buď lžete, nebo jste byl vydírán a spáchal jste trestný čin tím, že jste ten trestný čin neoznámil.

xyz

„Dokáže někdo smysluplně shrnout čeho ekologové dosáhli, krom zpoždění 11 let?“
Tato otázka je pádná pouze v případě, že ono zastavení stavby v tom červenci 2010 bylo „kvůli ekologům“ (v článku není uveden důvod; přičemž časově by to přesně odpovídalo jinému „důvodu“ zastavení; jediné co v článku je zmíněno, že tehdy v 7/2010 stavbu pozastavilo přímo MD, tzn. nikoliv soud coby předběžné opatření, ke kterémužto „předběžnému“ opatření by tedy došlo téměř 2 roky po začátku stavby).

petr.r

no já jsem zabíjel křečky po kusech-oko za oko.

Jan Sova

Jak to děláte, že s vámi jdou na ferovku ?? Pár hlodavců mi řádí na zahradě a nemůžu se s nima potkat, abych jim vlepil jeden výchovný….

petr.r

Máte vzduchovku a fukar? Do jedné díry pustte fukar a u druhých čekejte až klimbající potvora vyletí z nory. A bez fukara oni lezou po setmění z nor a hledají jídlo samy, křeček vyleze i za slunka a spořádá na posezení třeba cuketu dlouhou 30cm.

Jan Sova

to bude problém. Ty díry jsou nahodilé a klidně i 15m od sebe. To neuhlídám 😀

petr.r

zahrnte je a která díra je funkční, tak ji zprovozní a ten fukar funguje i tak, že se jim to nelíbí a oni tu díru z vnitřku si zahrabou, tak odhrabat a foukat.

železničář v důchodu

Miro: podle textu se zdá, že dosáhli minimálně toho, že investor se konečně začal chovat rozumněji a vstřícněji vůči námitkám, což v minulosti zřejmě nečinil = viz: „Na místě je ekologický dozor, který sleduje výskyt chráněných živočichů a pokud by se i dodatečně na stavbě nějaký objevil, ŘSD zajistí jeho přestěhování“.

Miro

No tak jů, výchova arogantních investorů byť státních je v pořádku……ale 11 let zpoždění je moc……chudáci místní občané a řidiči…

František

A stavbami dalších silnic se to vyřeší. Jo, vlastně řidičům jo…

Souprava

Dálnice v téhle oblasti je potřeba jako sůl, přispěje k rozvoji území, zaměstnanosti, turistice a oživí krajinu.

xyz

„Začala se stavět už v září 2008″… a to bez stavebního povolení? Bez vyřešených záležitostí ohledně životního prostředí (k jejichž definitivnímu dořešení došlo až nyní)? Nebo v rámci jiného stavebního povolení (na jinou část stavby)?

“ v červenci 2010 ale stavbu pozastavilo ministerstvo dopravy“
… čerstvě pod vedením „superkoncepčního“ Víta Bárty a jeho ohlášených (ihned po jeho nástupu) tzv. úspor (vlivem kterých např. ze železničních staveb byly vypuštěny dílčí plnění staveb jako např. staniční kolej v blízkosti nové výpravní budovy žst. Ústí nad Orlicí; namísto té koleje zbylo prázdné místo).

I toto zastavení stavby bylo jednou z oněch „úspor“?

Dal uz nic

Od Zlina k SK naproto zbytecna dalnice

Milan

Zbytecnej budete pravdepodobne vy
Premyslel jste nekdy o prinosu ktery ma dalnice?
A jeste dalnice ktera je primo navazana na dalnicni sit CR?

Tomáš

Docela s vámi souhlasím. Daleko logičtější dálniční napojení ČR a SR by bylo kolem Uh. Hradiště na Trenčín, které by kromě napojení tohoto významného města umožnilo pokračování i na banskou Bystricu. A další cíle jako Půchov, Povážská Bystrica nebo Žilina by byly napojeny úplně stejně. V tomto koridoru již dnes vede silnice I/50 a taky by odpor proti dálnici v této stopě nemusel být tak velký jako v okolí Vizovic, kde dnes skoro nic nejezdí.

PetrN

jo přes Hradiště do Trenčína měla vést původní D1 ještě za Československa a pak dá ldo Košic. Vždyť ještě několik let zpátky byla z Bratislavy do Trenčína D61 a dál na Žilinu jako D1 jenže s kilometráží které odpovídalo trase od Prahy. Pravda že silnice I/50 je nejvytíženější silnicí na Slovensko mimo dálnici D2 a podobně jak I/11 přes Jablunkov.. Nicméně plánovaná D49 přetáhne auta od Olomouce, Přerova, zatímco „D50“ by stáhla jen auta od D1 (Praha-Brno > Slovensko), resp. pokud beru v úvahu cestu směrem na Žilinu. No a pokud by byla „D50“ dokážete si představit jak hustá dálniční… Číst vice »

Roman

To s těma vybudovanejma nadjezdama se mi nějak nezdá. Jezdím po několika silnicích, které se budou s dálnicí křížit, a nadjezd není ani na jednom místě. Přeložkám sítí ale věřím.

petr.r

nepíší o tym hulíně, jak je tam rovno ten nájezd, ten přeci je nadjezd.