Soud vyslovil naději, že tříletý klid na úzkokolejkách bude jen žalostnou epizodou. A schválil prodej Fikáčkovi
JHMD, vůz M27 a lokomotiva T47.0. Víkend 1. a 2. října 2022. Autor: Dalibor Palko

Snahy o reorganizaci označil soud za bezvýsledně promarněný čas.
Podle mě vede cesta k ziskovosti přes rozšířené dílny v Jindřichově Hradci napojené na normální rozchod. Dosáhnout slušné smlouvy od krajů bude těžké a turistický provoz stačit nebude.
To první ráno po převzetí s čistým štítem a dluhem 0 Kč bude jistě hezké, od večera dále začne boj.
Někdy čtu texty v němčině, někdy také právní dokumenty. Ale takhle šroubovaná souvětí, jako jsou v citovaném vyjádření soudu, jsem ještě (o dvě závorky a 57 slov později) neviděl.
Zřejmě na tamním soudu sedí nějaký zakuklený ctitel díla Alose Jiráska.
Musel jsem to číst několikrát. abych pochopil.
Tak schválně, vrátí se teď v nějaké roli p. Šatava…? 😉
By mě zajímalo, zda mu na to někdo vůbec půjčí. Udělat na tomto byznysu dluh 350mio. není hezký obrázek.
To není hezký obrázek, ale jak to souvisí s panem Fikáčkem?
Způsob financování celé akce (nejen koupě) mě taky zajímá, komerční úvěr to jistě nebude, uvidíme.
Nesouvisí, ale je to odstrašující případ.
Pokud by bylo bývalé vedení JHMD zodpovědné, mohlo to zavčasu řešit:
a) z důvodu prodělku pozastavit aktivity nasmlouvané s Krajem Vysočina a jezdit jen pro JČ kraj bez prodělku
b) pozastavit veškeré aktivity v okamžiku, když firma byla v dluhu například 36 mil. Kč, což je pouhá 1/10 současného dluhu
Taková částka by se mnohem lépe sanovala a asi by nebyla nutná ani tak dlouhá odstávka, včetně nutnosti absolvování neúspěšného divadýlka s Kyselovým reorganizačním letadlem.
On každý feťák nebo alkoholik může přestat dřív a měl by to logicky lepší on i jeho okolí, ale z povahy věci se většina tzv. odrazí až od toho pověstného dna. No tady se po tom dně kyselovi dík plazili zbytečně 3 roky. Co už.
…do Bystřice ještě letos?
Busem nebo kolo 😉
Přeji panu Albertu Fikáčkovi, aby se mu díky jeho osobitému tahu na branku podařilo Jindřichohradeckou úzkokolejku přivést k životu. Někteří šotouši v minulých diskusích preferovali pana miliardáře, ale zřejmě jim nedošlo, že ty miliardy má právě proto, že přísně zvažuje efektivitu svých investic. Pan Fikáček miliardy nemá, ale svým dosavadním životním záběrem prokazuje, že je železniční „srdcař“. Věřím, že díky jeho neobyčejné kreativitě se mu podaří dát impuls k celkové obnově dráhy, i když to pro něj samotného bude vysilující běh na dlouhé trati v náročném terénu. Stačí si jen představit, kolik stojí jeden úzkorozchodný motorový vůz splňující standardy první… Číst vice »
Nechci být pesimista, ale nebude to levné. Nákupem to jenom začíná a jsou to zatím drobné .
V tom jsme zajedno. I pouze částečné provoznění bude stát desítky milionů. Předpokládám ale, že pan Fikáček dobře ví, do čeho jde. Zájem projevoval už před dvěma lety, ale z důvodu špatné komunikace s tehdejšími JHMD ze spolupráce vycouval.
Buď za Fikáčkem stojí někdo finančně dostatečně silný, nebo se to zase brzy dostane tam, kde to je teď. Další možnosti už nejsou, tedy pokud oba kraje nebudou chtít obnovit objednávku ZDO v původním rozsahu. Pak by se opravy trati Jindřichův Hradec – Obrataň daly ze sta procent financovat z SFDI a opravy trati Jindřichův Hradec – Nová Bystřice by se daly financovat z SFDI z padesáti procent. Pak by se to snad dalo při velice úsporném hospodaření utáhnout, aby to nekončilo každý rok ve ztrátě.
Proč by kraje měly objednávat ZDO? Tu už dávno nahradily levnější autobusy. Takže možná přispějí na zábavu v podobě turistických vlaků, ale to nemůže stačit. Takže si to celé za pár let zopakujeme, snad už definitivně.
Velmi dobře napsáno, byť nejsme již v divokých devadesátkách kdy šlo vše a hned. Pan Fikáček to bude mít hodně těžké, moc mu držím palce a přijdu se svézt.
Co vy na to , pane Šatavo, kam jsme došli ?
Pan Fikáček má za sebou první krok a tím je koupě společnosti. Turistický provoz zadotují objednatelé (Jihočeský kraj a Vysočina). Ten rozhodující krok pro dlouhodobý provoz bude, zda dostane příspěvek od SFDI na provoz a údržbu tratě, popřípadě dotace na opravu tratí, které jsou v neudržovaném stavu a na časti tratí nebyl ani turistický provoz.
Za posledních 20 let šlo do JHMD cca 800 milionů dotaci tak se ta trať za 3 roky přece nemůžu „rozpadnout“ …
Za tři roky tráva proroste čímkoliv. A záleží v jakém stavu jsou mosty, propustky. Většina pražců je dřevěných, které mají jen omezenou životnost.
Ale ano, může se rozpadnout….málo známou zákonitostí je, že nepoužívaná trať degraduje rychleji, než používaná…. (kdo někdy byl na traťovce, ví své….)
Kvituji to s povděkem, protože horší situace, než dnes, už tam být nemůže 🙂
Tak nezbývá nic jiného než popřát mnoho zdaru!