Soud vyslovil naději, že tříletý klid na úzkokolejkách bude jen žalostnou epizodou. A schválil prodej Fikáčkovi
JHMD, vůz M27 a lokomotiva T47.0. Víkend 1. a 2. října 2022. Autor: Dalibor Palko

Snahy o reorganizaci označil soud za bezvýsledně promarněný čas.
Na této kauze mě nejvíc baví, jak nikdo (včetně věřitelů) nechce pohnat k zodpovědnosti toho, kdo to zavinil. Co je to za věřitele, když nechtějí peníze od toho, kdo je okradl nebo ho alespoň poslat za mříže? Nebo že by to bylo všechno jinak? Co se týče provozu, Bystřička je jasná, tam turistický provoz trať zaplatí, ale Osoblažka v současném stavu turistického potenciálu má šanci jen na ZDO a to podle mého názoru jen z JH do Kamenice. Co chce někdo dělat se zbytkem? Přimět obce do investic do turistiky, aby se region zatraktivnil? V lesích okolo chválkovské stanice by… Číst vice »
„Hašišbedny jsou sice hrůza, ale pro ZDO nejrozumnější ekonomické řešení…“ Joo, byla extrémní horka, jinak si tu větičku nelze zdůvodnit. 1. Nechápu, proč si myslíte, že obyvatelé okolo trati jsou masochisti toužící 2x denně cestovat tím skákadlem do práce, do školy. 2. Pochybuju, že by se kdokoliv soudný na krajském úřadě chtěl znemožnit tím, že by navrhl zajišťovat tam ZDO Hašíšbednou. 3. Poslední větou vašeho příspěvku jste si vlastně už sám odpověděl. Argumenty jsou jednoznačné: – autobus stojí objednatele pouhou 1/3 nákladů, než platil JHMD – autobus je rychlejší – autobus je pohodlnější 4. Oba kraje v minulosti deklarovaly, že… Číst vice »
Tak trošku čekám, kdy na Doniu vyleze výzva na 83 mega na nákup JHMD…
teď tě uklovou (neb šotoušstvo neumí číst finanční výkazy)
Co se stane,pokud do těch šedesáti dnů nezaplatí kupní cenu? Já jen, že se všichni radujte,ale on ty prachy zjevně nemá,jinak by zaplatil hned.
Přijde řada na toho druhého,kdo ty prachy má?
To ale takto nefunguje 🙂 Aj keby tie prachy má, môže kľudne čakať celých 60 dní a zaplatiť to ten posledný. Do vtedy ich môže ešte dva krát otočiť.
Doufám, že jednou z prvních věcí co pan Fikáček po převzetí JHMD udělá bude šrotace Hašišbeden.
Myslím, že zrovna toto je nepodstatné. Obludy můžou počkat.
Nejdříve bude nutné zajistit opětovnou sjízdnost tratí, nebo alespoň těch úseků, na kterých chce GE v první fázi zahájit provoz.
https://zdopravy.cz/tristni-vysvedceni-pro-uzkokolejky-tisice-vad-a-potreba-investic-v-desitkach-milionu-233071/
Podle mě vede cesta k ziskovosti přes rozšířené dílny v Jindřichově Hradci napojené na normální rozchod. Dosáhnout slušné smlouvy od krajů bude těžké a turistický provoz stačit nebude.
To první ráno po převzetí s čistým štítem a dluhem 0 Kč bude jistě hezké, od večera dále začne boj.
A jaký by podle vás měly fungovat ty „rozšířených dílen v Jindřichově Hradci napojených na normální rozchod“? Kam byste je rozšířil, jak napojil na normální rozchod a jaký by vlastně mohl vůbec být jejich „výrobní program“, aby to mohlo vést ke ziskovosti JHMD? Já si nic takového nedovedu představit, tak bych se rád doznal nějakých podrobností z toho nápadu. Navíc si myslím, dílna bude mít i tak ještě hodně dlouho víc než dost starostí se samotným opětovným rozjetím provozu JHMD v aspoň trochu přijatelném rozsahu
Někdy čtu texty v němčině, někdy také právní dokumenty. Ale takhle šroubovaná souvětí, jako jsou v citovaném vyjádření soudu, jsem ještě (o dvě závorky a 57 slov později) neviděl.
Zřejmě na tamním soudu sedí nějaký zakuklený ctitel díla Alose Jiráska.
Musel jsem to číst několikrát. abych pochopil.
Mě to odradilo hned při prvním čtení – působilo ta na mě dojmem, že sudí chce uraženě vyjádřit, že to tvrdil od počátku, ale byl nucen konat tak, jak konal, a to stálo zbytečnou prodlevu ve vývoji kauzy.
Tak schválně, vrátí se teď v nějaké roli p. Šatava…? 😉
Nemyslím: když ho už jednou naštvali, tak nemá důvod kazit si stáří nějakými cizími problémy. Možná pomůže svým názorem a vyjádří se k tomu, o co bude případně požádán, ale sám se asi aktivně angažovat nebude.
By mě zajímalo, zda mu na to někdo vůbec půjčí. Udělat na tomto byznysu dluh 350mio. není hezký obrázek.
To není hezký obrázek, ale jak to souvisí s panem Fikáčkem?
Způsob financování celé akce (nejen koupě) mě taky zajímá, komerční úvěr to jistě nebude, uvidíme.
Nesouvisí, ale je to odstrašující případ.
Pokud by bylo bývalé vedení JHMD zodpovědné, mohlo to zavčasu řešit:
a) z důvodu prodělku pozastavit aktivity nasmlouvané s Krajem Vysočina a jezdit jen pro JČ kraj bez prodělku
b) pozastavit veškeré aktivity v okamžiku, když firma byla v dluhu například 36 mil. Kč, což je pouhá 1/10 současného dluhu
Taková částka by se mnohem lépe sanovala a asi by nebyla nutná ani tak dlouhá odstávka, včetně nutnosti absolvování neúspěšného divadýlka s Kyselovým reorganizačním letadlem.
On každý feťák nebo alkoholik může přestat dřív a měl by to logicky lepší on i jeho okolí, ale z povahy věci se většina tzv. odrazí až od toho pověstného dna. No tady se po tom dně kyselovi dík plazili zbytečně 3 roky. Co už.
Jak souvisejí ty ohromné dluhy s Kyselou? Ale vlastně možná souvisejí – pokud to nějak sám dotoval, mel přestat dřív a nečekat na průšvih zbytečně dlouho. Možná je to věc jeho důvěry v Čajánka.
…do Bystřice ještě letos?
Busem nebo kolo 😉
Přeji panu Albertu Fikáčkovi, aby se mu díky jeho osobitému tahu na branku podařilo Jindřichohradeckou úzkokolejku přivést k životu. Někteří šotouši v minulých diskusích preferovali pana miliardáře, ale zřejmě jim nedošlo, že ty miliardy má právě proto, že přísně zvažuje efektivitu svých investic. Pan Fikáček miliardy nemá, ale svým dosavadním životním záběrem prokazuje, že je železniční „srdcař“. Věřím, že díky jeho neobyčejné kreativitě se mu podaří dát impuls k celkové obnově dráhy, i když to pro něj samotného bude vysilující běh na dlouhé trati v náročném terénu. Stačí si jen představit, kolik stojí jeden úzkorozchodný motorový vůz splňující standardy první… Číst vice »
Nechci být pesimista, ale nebude to levné. Nákupem to jenom začíná a jsou to zatím drobné .
V tom jsme zajedno. I pouze částečné provoznění bude stát desítky milionů. Předpokládám ale, že pan Fikáček dobře ví, do čeho jde. Zájem projevoval už před dvěma lety, ale z důvodu špatné komunikace s tehdejšími JHMD ze spolupráce vycouval.
Buď za Fikáčkem stojí někdo finančně dostatečně silný, nebo se to zase brzy dostane tam, kde to je teď. Další možnosti už nejsou, tedy pokud oba kraje nebudou chtít obnovit objednávku ZDO v původním rozsahu. Pak by se opravy trati Jindřichův Hradec – Obrataň daly ze sta procent financovat z SFDI a opravy trati Jindřichův Hradec – Nová Bystřice by se daly financovat z SFDI z padesáti procent. Pak by se to snad dalo při velice úsporném hospodaření utáhnout, aby to nekončilo každý rok ve ztrátě.
Proč by kraje měly objednávat ZDO? Tu už dávno nahradily levnější autobusy. Takže možná přispějí na zábavu v podobě turistických vlaků, ale to nemůže stačit. Takže si to celé za pár let zopakujeme, snad už definitivně.
Rád bys, aby hradecké úzké konečně zanikly, viď?!?
Velmi dobře napsáno, byť nejsme již v divokých devadesátkách kdy šlo vše a hned. Pan Fikáček to bude mít hodně těžké, moc mu držím palce a přijdu se svézt.
Co vy na to , pane Šatavo, kam jsme došli ?
Pan Fikáček má za sebou první krok a tím je koupě společnosti. Turistický provoz zadotují objednatelé (Jihočeský kraj a Vysočina). Ten rozhodující krok pro dlouhodobý provoz bude, zda dostane příspěvek od SFDI na provoz a údržbu tratě, popřípadě dotace na opravu tratí, které jsou v neudržovaném stavu a na časti tratí nebyl ani turistický provoz.
Za posledních 20 let šlo do JHMD cca 800 milionů dotaci tak se ta trať za 3 roky přece nemůžu „rozpadnout“ …
Za tři roky tráva proroste čímkoliv. A záleží v jakém stavu jsou mosty, propustky. Většina pražců je dřevěných, které mají jen omezenou životnost.
Ale ano, může se rozpadnout….málo známou zákonitostí je, že nepoužívaná trať degraduje rychleji, než používaná…. (kdo někdy byl na traťovce, ví své….)
protože na pražce nekape olej? (který by samozřejmě z ničeho kapat neměl, že)
Protože pojížděné kolejnice nereznou. Protože se dynamicky zatížený svršek udržuje stabilní. Protože pravidelný provoz usnadňuje odhalení míst k údržbě.
částka peněz „proteklá“ k dodavatelům nevypovídá o tom, co (a především jak) se za ni skutečně udělalo
Rozhodující krok bude sehnat peníze na zaplacení a následně na úroky z nich.
Té Fikáčkovy „neobyčejné kreativity“ bych se možná spíš bál než na ni spoléhal – právě pro tu její „neobyčejnost“. Ale třeba se pletu a i ten impuls bude v mezích skutečně užitečných norem.
Abyste byl schopen sestavit životaschopný podnikatelský záměr s odhodláním dál na úzkokolejce provozovat vláčky, bez reálné vyhlídky na státní sponzoring skrz ZDO/ SFDI, tak na to fakt musíte být neobyčejně kreativní. Vzhledem ke stavu, v jakém se tratě, vozidla a různá povolení nacházejí, rozhodně nejde o nějaký prostý „nástup do rozjetého vlaku“.
Kvituji to s povděkem, protože horší situace, než dnes, už tam být nemůže 🙂
Tak nezbývá nic jiného než popřát mnoho zdaru!