Soud vyhověl Dětem Země a zrušil povolení k téměř hotovému obchvatu Frýdku-Místku

Stavba D48 kolem Frýdku-Místku. Foto: ŘSDStavba D48 kolem Frýdku-Místku. Foto: ŘSD

Situace nabývá absurdních rozměrů, neboť obchvat je před dokončením, první etapa se má otevírat provozu v červnu.

275 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vapa

Nejsem právník, ale nemohl NSS rozhodnout, že KHS musí se zahájením zkušebního provozu obchvatu začít měřit po určitou dobu hlukovou zátěž?

Leinad

Samotný soud těžko může vydávat stavební povolení. Ale stížnost DZ byla úřadům známá dřív než se žaloba začala projednávat, takže úřady mohly reagovat.

Miroslav Zikmund

A co se stane, když se ve stavbě bude pokračovat, protože technologicky nebude možné stavbu, z důvodu vysokého stupně rozestavěnosti, zakonzervovat …

LKB

Pokud to Ministerstvo zdravotnictvi a KHS rychle napravi a doplni chybejici cast zavazneho stanoviska, snad se to stihne rychle doprojednat stavebni povoleni a vydat nove zakonne rozhodnuti. NSS obvykle dava v rozsudcich navod, jak postupovat spravne, tak ho musi statni sprava nasledovat!

Michael

Jak by řekl Honza Haubert: „No to snad neni možný!“

avijan

Typický český Absurdistán. Zdravý rozum a už tak řádně zdecimovaná ekonomika státu dostávají zabrat…

Pedro

Že by taky alespoň jednou soud zrušil tu ekoteroristickou (ne)ziskovou organizaci plnou zbytečných daromjedů? Jenom dělají problémy třeba na úkor jednoho brouka. Tihle darmojuedi by měli povinně navštívit alespoň na měsíc severokorejský pracovní tábor, aby přestali vymýšlet nesmysly……..

Radomír

Co? Musí to schválit ministr?

Pepa

Tak jak mohla být povolena stavba, když nejsou doplněny všechny informace a vyřízeny všechny problémy?? Fakt…🙄🙄

Leinad

Normálně, aby se nemuselo stavět, ale dalo se to hodit na ekoteroristy.

Radomír

Taková otázečka. Takové zdržení tu stavbu, jistě prodraží, že? A kdo na tom potom vydělá? Já, kdybych byl velkou stavební firmou, tak si takovou šikovnou partičku, která má zájem o dobro země založím.

Radomír

Tohle není první případ, kdy to Ministerstvo dopravy nedokázalo ukočírovat. Dále bych pokračoval jen vulgarismy.

Jiří Pyszko

Kdo odškodní pozůstalé v případných nehodách na méně bezpečných silnicích než je budovány obchvat? Budou to Děti země? Ten případný hluk asi nikoho nezabije.

pavlina

A kdo to vlastně je tyhle děti země? Ví vůbec jak to ve Frýdku-Místku vypadá? Proč dostavbu bojkotují? Na tento obchvat čekali lidé bezmála třicet let jen se projeďte městem jen si to zkuste.

-mi-

A proč stavbu bojkotuje Nejvyšší správní soud? Že by v tom byl nějaký birokratický, právní šlendrián na ve správních orgánech, soudech nižších instancí?

Peha

Banda šašků se opět ukázala. Takové spolky bych nechal zakázat

M19

Takhle nějak začínal Putin…

Cestovatel

Stačilo by upravit zákon, tak aby za případné škody zaplatila organizace co způsobila odklad stavebního povolení nebo zdržení tohoto procesu. Taky je bych zrušil ustanovení aby se mohlo do vydaného stavebního povolení už zasahovat tak aby se zastavila stavba.

LKB

Podle textu nasledujici zdrzeni zpusobila Krajská hygienická stanice Moravskoslezského kraje.

Josemu

Je úžasné kolik parazitů, místo prospěšné práce, republice škodí !

Josef

Je s podivem pochopit, jak to všechno funguje:

1. Proč byl dán souhlas s řešením aniž byly vyřízeny všechny
připomínky.
2. Proč se problém neřešil průběžně a bylo nutné soudní
rozhodnutí.
2. Proč soud pouze nerozhodl o nutnosti doplnění chybějících
podkladů, ale zrušil hned celé povolení.
3. Taky se mi zdá, že tam někde na stavbě obchvatu ujíždí svah
a jsou jiné problémy, tudíž termíny jsou ohroženy,
takže se našlo toto řešení.

A tak si myslím, že Chytrá Horákyně by zcela určitě navrhla jiné řešení, něco jako nakopat všem někam nad kolena.

Leinad

1) Protože namyšlený úředník má vždycky pravdu. A možná protože 3, tak byla potřeba záminka.
2) Protože soud nemůže vydávat stavební povolení. (A kdyby mohl, tak by na stavebním úřadě mohl být generátor náhodných čísel. Když se netrefí, soud odborně posoudí všechny podklady)

Petr

Když jsem se tu informaci dozvěděl, myslel jsem, že je to další klasický klacek od tohoto spolku.
Ale důvod je jasný! Špatná práce nějakého státního úředníka!
Asi je jich stále málo!!
Obecně zastávám názor, že tito zástupci státu, obcí a podobně jsou se svou kompetencí a rozhledem často v době Císaře Pána!!
Jinak je to hloupé slovíčkaření. Komu prospěje, že doprava se bude stále a stále prodírat středy měst a otravovat život místním obyvatelům??
Na tomto záleží Dětem Země??

Karel

A nejhorší jsou ti Green cosi kteří sedí v Bruselu,to je ta nejhorší verbež co svět světem stojí

FrenkyUL

Nadávat na úředníky dokáže každý. Kdo to za MZ podepsal? Úředník to určitě nebyl…

Mirek

Chceš říci, že ten, kdo to špatně zpracoval nemá nést žádnou zodpovědnost? Když ve svém zaměstnání uděláš zmetek, odskáče to ředitel? Ti, co to zpracovali, podepsali… nejsou jen tak nějací zaměstnanci za pá tisíc měsíčně. A ten, kdo to schválil, věděl již delší čas moc dobře , že je to zmetek vzhledem k tomu, že již nějaký soud… proběhl a je vidět, že soudci se na tom podíleli také.

Vysoky

Zajímalo by mne, kdo celá ta léta drží tyto “ Děti Země “ nad vodou. Doufám, že také dostávají nějaké dotace ze státní pokladny.

Olgoj Chorchoj

Přečtěte si odstavec:

„Děti Země úspěšně namítaly, že rozhodnutí Krajské hygienické stanice Moravskoslezského kraje z roku 2006 je nezákonné, protože závazně nestanoví konkrétní délku zkušebního provozu pro měření hluku a že musí nastat nejpozději do tří let od zahájení provozu obchvatu.

Děti Země nepožadovaly více, než aby byla tato podmínka do závazného stanoviska doplněna.

Ministerstvo zdravotnictví však bez doplnění stanovisko hygieniků schválilo.

Nezákonné je stanovisko proto, že ministerstvo svůj zamítavý postoj k doplnění řádně neodůvodnilo.“

Děti země nemůžou za to, že se postupuje nezákonně.

q89

Nechutný alibismus. Ty kreténi se točí na čemkoli. Jakékoli pochybení nebo nejasnost je záminka pro soudní tahanici, zastavení či zablokování stavby. Ekoteroristický spolek je škodná.

Leinad

Jak pro soudní tahanici. Komentáře DZ byly úřadům známé dříve, než to soud začal projednávat. Takze úřady směly reagovat.

Alibaba

A co to znamená „řádně“?
Je to věta ve smyslu „Požadavek není nutný ze zákona.“?
Hygiena to nepožadovala.

Mirek

Proč si proboha nepřečtete všichni ten rozsudek. Hygiena to požaduje, ale kámen úrazu je v tom, že nikdo nestanovil termín, do kdy to měření musí proběhnout. To by to takto klidně mohli měřit i za 30 let. je to tam i odůvodněno. Dám ho tady znovu odstavec 22, 23
http://www.nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON/2019/0304_3As__1900079S_20220223081405.pdf

Alibaba

Děkuji.
Takže se vracíme opětně co to znamená „řádně“, protože požadavek hygieny na stabilizaci dopravy a tím nestanovení pevného data v daném místě beru za řádné zdůvodnění. To že někde bylo pevně datum stanoveno, neznamená, že je to nutné stanovovat i zde, nemáme precedentní právo jako v Americe.

Mirek

Asi by sis měl přešlápnout, stojíš si na vedení. Kde tam čteš něco o precedenčním právu? Že poukázali na něco, opřeli se o rozsudek.., je dle tebe precedenční právo? Tímhle jen ukázali, jak to také dopadá, když se termín nestanoví. Čteš tam snad někde, že na základě toho rozsudku je toto stavební povolení zrušeno? Jak bys chtěl podpořit stanovisko o nutnosti stanovení termínu, než například takto? Kdyby nebyli arogantní šašci, tak to dávno udělali sami a nebyl by problém.

Alibaba

Čtu to tam, že argumentovali jiným rozsudkem.
Pokud by to tak dopadalo pravidelně, tak se to má dát přímo do legislativy, kdy se má měřit hluková zátěž.
Já bych žádné stanovisko nepodporoval, protože považuji zdůvodnění hygieny za řádné. Kde je dané, že je třeba požadavku DZ vyhovět?

Mirek

A když něčím argumentuji, tak to je precedenční právo? Je to argument. Konečně si zjistí, jaký je mezi tím rozdíl. Soud vyhověl, neboť ho DZ přesvědčily, že státní aparát pracoval špatně a ten termín tam musí být a jako podpůrný argument je ten rozsudek, který nechápeš, že není precedent.

Alibaba

Ano, pokud se snaží jiným rozsudkem argumentovat, tak je to snaha o precedenci. Takhle to bylo rozhodnuto tady, je vhodné to rozhodnout v tomto případě stejně.

Jestli ten termín tam být musí, tak to musí být v zákoně daný, jinak je to jen nástroj pro opruz, který zneužívá právě DZ. Pak se může říci, že úředník pracuje špatně, když tam nedá konkrétní datum.

Miroslav Zikmund

Odkaz na rozsudek MS Praha ze dne 14. 12. 2011, č. j. 10 A 149/2010 – 74

Leinad

Co to je „stabilizace dopravy?“
Přepravní proudy se mění každý den, docela často nějaký občan změní zaměstnání, docela často se někdo přestěhuje.
Hygiena mohla říct „za 365 dnů, to bude dálnice i ve většině offline navigací.“

Alibaba

Tak samozřejmě, ale pak se dělá denní, týdenní, měsíční průměr, a pokud se nezvedají, tak se teprve dá předpokládat doprava ustálila.
Hygiena mohla říci cokoliv, nemá povinnost stanovit pevné datum a ani přijat návrh DZ.

Leinad

Formálně samozřejmě, hygiena nemá zakázáno dělat částečná rozhodnutí a Stavební Úřad nemá zakázáno vydávat stavební povolení tak, aby je soud zrušil.

Miroslav Zikmund

A proč žalobce nepodal tu žalobu, v níž se opírá o stanoviskou soudu z roku 2011 dříve … než se začalo stavět ….

nehledě na text „§ 115 odst. 2 zákona č. 183/206 Sb.,“

Zákon 183/206 Sb. neexistuje …

Miroslav Zikmund

Děti Země úspěšně namítaly, že rozhodnutí Krajské hygienické stanice Moravskoslezského kraje z roku 2006 je nezákonné, protože závazně nestanoví konkrétní délku zkušebního provozu pro měření hluku a že musí nastat nejpozději do tří let od zahájení provozu obchvatu. Ta formulace je taková, že si jí lze vykládat různě …. Nejdříve se zahájí provoz na obchvatu – následně – do tří let se musí zahájit zkušební provoz pro měření hluku …. Takže tři roky se bude jezdit, až pak se zahájí zkušební provoz pro měření hluku … Dává vám to smysl ? Mně ne – možná proto, že je zvolen špatný… Číst vice »

Petr

Miroslave, Miroslave, ty si budeš tak dlouho koledovat, až jednou někomu rupnou nervy a vyřeší všechny tvoje problémy jednou provždy.

basteilubbe

Dávejte si pozor, abyste se nedopustil nebezpečného vyhrožování. Trestní sazba je až jeden rok odnětí svobody.

Milan

Podle Vás se jeho příspěvkem naplnila skutková podstata?

basteilubbe

Zatím bych to viděl jen na přestupek, ale od něj pak často bývá jen krůček k tč. Proto píšu, aby si dal pozor.

Zbyněk

Já tu bydlim ve Frýdku u té dálnice at´to otevřou a potom se můžou soudit do aleluja.

Karel

Tak to vás pane velmi lituji, mně stačí když tam musím projíždět.Ten obchvat tam měl být už před třiceti lety a nějací zelení blbci ať jdou do kopru

Andrej

Takto štát sám seba doslova paralyzuje úplnými nezmyslami.

Kde sa stratila aspoň nejaká racionalita a proporcionalita v rozhodovaní sudcov? Dôsledky takýchto rozhodnutí sú už na prvý pohľad úplne disproporčné k pomyslenej chybe, tentokrát krajskej hygieny, ktorá sa stala 16 rokov spátky.

Leinad

To není chyba Hygieny, ale hlavně fakt, že ministerstvo ignorovalo upozornění na „chybu.“
Pokud by ministerstvo hned napsalo zdůvodnění (měřit hluk dálnice není potřeba protože…) nebo chtělo od hygieny ať to doplní podmínky, tak se to k soudu vůbec nedostalo.

bkv

ministerstvo to neignorovalo, jen to dle soudu málo odůvodnilo.

Mirek

O odůvodnění nikdo nestál, není co odůvodňovat. Zase jeden, co nečte a píše.
http://www.nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON/2019/0304_3As__1900079S_20220223081405.pdf

bkv

Takže přímo pro tebe citace z rozsudku:
Kasační soud tedy považuje rozhodnutí žalovaného za nezákonné, neboť bylo vydáno na základě nedostatečně odůvodněného závazného stanoviska krajské hygienické stanice a potvrzujícího stanoviska Ministerstva zdravotnictví.“
A teď můžeš přemítat co znamenají slova „nedostatečně odůvodněného“.

Mirek

A proč se nezeptáš soudu, když to víš lépe. Že by třeba neodůvodnil proč tam není termín, když je to pro ně závazné?
Zvláštní, že hledáš cokoliv, ale podstatná věc, která to rozhodne, tu přehlížíš, jako lán obilí. Když to zamítl kvůli termínu, tak asi tam chyběl závazný termín, tedy to závazné stanovisko k měření. o ničem jiném ten soud vlastně nebyl a nic jiného stavební povolení nezrušilo.
Nebudeš ty náhodou státní úředník, podle toho, co tady předvádíš, ani bych se nedivil.

Stan

V některých amerických filmech se popisuje vypořádání velkých korporací či projektů vůči jejich drobným oponentům.
Už jsem změnil stranu, které v těch filmech od teď budu fandit.

Vaclav Václavek

Je nejvyšší čas podívat se na děti Země a kdo že jim velí,rád bych věděl kolik zájmu o zdraví země opravdu mají.

Roman Čadek

Soud takto rozhodl, nikoli Děti Země.

Leinad

Ministerstvo rozhodlo, že kauza půjde až k soudu.
Mohlo na připomínku DZ reagovat samo a zdůvodnění proč podle něj není nutné měření hluku doplnit.

O. M.

Ministerstvo hlavně očekávalo, že problém vyhnije. Obecně takhle postupuje mnoho stavebníků a příslušně zainteresovaných stavebních úřadů, samospráv a orgánů vydávajících pro stavební úřad závazná stanoviska, a to nejen ve věci liniových staveb. Většinou jim to projde, protože místní sdružení občanů obvykle nemají dost času, energie, a hlavně peněz, spory v rámci územních a stavebních řízení roky táhnout až třeba k tomu NSS. Navíc, soudy si v rozhodování dávají načas (ať už je za tím jejich zahlcenost kauzami nebo cokoli jiného), takže pokud „běžné“ odvolací orgány přisvědčí stavebníkovi, ten získá stavební povolení, stavba vesele běží a škoda je dokonána. Pokud následně… Číst vice »

Tramvajak

Už staré přísloví praví „Kde není žalobce, není soudce.“ Soud sice rozhodl podivně, ale kdo se hoo to „prosil“?!

Miroslav Zikmund

Žalobce ….

Zdeněk

Děti Země. Jejich starosti o blaho země a lidi jsou opravdu trapné. Hlavně koukat na sebe a po nás potopa. Fuj a hanba !!!

Josef

Víte co jděte už někam pak se dívíte ,že je to tady všechno drahý a to díky takovým exotům jako jsou Děti země nechal bych je ty náklady všechny zaplatit ještě nán tady chybí česká Gréta a mužem se jít vycpat ,pak ať si stěžují lidé jinde až jím to bude jezdit přes vesnice a dělat bordel

slava

Alexandru Novákovi běží několik let solární elektrárna bez stavebního povolení a nic se neděje. A slouží to jednomu člověku!!!Tak v čem je problém? Dostavte to, spusťte to jako dočasné užívání a pak to řešte! Zelený terorismus už zašel dost daleko!

Karel

Přesně tak. Souhlas.

Georg

a co „smysluplne gestapacke praktiky“, ty ti nechybi?

Petr

Zcela vymizel stav výkladu zákona. Právníci si dnes honí triko jen na dodržení jeho litery. Soud vyššího stupně nic nerozhodne, ale usnesení zpětně i několikrát zruší a vrátí k soudu nižšího stupně. Smlouvy vzniklé na základě aktuálního právního stavu nelze dodržet. Správně tu někdo podotkl, že soud měl začlenit podmínku DZ do rozhodnutí o vydání stavebního povolení, pokud ostatní procedurální otázky byly v pořádku.

Jiří Schenk

No jsme v zemi Franze Kafky a Švejka, no comment. Jiří Schenk, Frýdek-Místek.

Leinad

Soud není na to, aby vydával stavební povolení. Ministerstvo mělo připomínku DZ k dispozici ještě než byla podána žaloba, ale vysralo se na ni.

Miroslav Zikmund

MD mělo k dispozici … kdyby se na MD pracovalo odborně a nikoli politikařilo – výměny ministrů, náměstků – tak by tyhle problémy nebyly; tohle je případ z oblasti silniční dopravy, na železničním odboru to funguje podobně …. „státní úřednická“ zkouška není zárukou kvality práce … anglicky / německy se adept v „čekací“ době naučí, zkoušku slouží, z VŠ si přinese červený diplom – co chtít více, ještě si dělá postrgraduál nebo „podobnou“ zbytečnost (samozřejmě na úkor práce – v sobotu / neděli přece nebude studovat) a výsledkem jsou podobné paskvily …. Díky dalšímu „vzdělání“ nebo politické aktivity dávno na… Číst vice »

Jose

Stačí doplnit do rozhodnutí hygieny kouzelnou větu a všechny více náklady spojené s dokončením soudně požadovat na tom podivném dětském spolku. Asi mají nepotřebné miliardy.

Miroslav Zikmund

Proč na spolku – na tom, kdo tam tu kouzelnou větu „opomenul“ napsat … postih podle ZP – 4,5 x jít domů bez měsíční výplaty (maximální postih), to pěkně zabolí … zejména ten „pomrd“ od manželky …

jva

z „jistě, pane ministře“ – protesty proti zástavbě lokality s jakousi havětí (co nám to připomíná, že…):
Formulace „Nevznikne žádná újma přírodě“ se dá napadnout čímkoli.
Formulací „Nevznikne žádná významná ujma přírodě“ se dá odůvodnit cokoli.
Takže pane, měl byste ocenit význam slova významný…

bkv

Evidentně jde každé rozhodnutí zrušit s odůvodněním, že rozhodnutí je málo zdůvodněné. Jen aby to nedospělo do stavu, kdy úřady budou zdůvodňovat, že černá je opravdu černá a ne fialová se žlutýma puntíkama…

Jiří v

Rád bych věděl kdo tu organizací Děti země platí.

Tonda

To Ti Patrik nikdy nenapíše, určitě nestrádá již 20 let. Naše soudy vždy „bojují“ za zájmy lidu ČR; je to výsměch nám všem.

Georg

pracujiciho, vid!

Leinad

Soud rozhoduje podle zákona. Někdy preferuje slabšího, ale toho není případ kdy by někoho preferoval, tohle bylo docela jasné.
Ministerstvo nedodrželo zákon, nereagovalo na připomínky DZ, tak soud rozhodl.

Josef

kdo myslíte vy z daní to tady platíme veškeré spolky pak se nemůžete divit ,že tu nejsou žádné prachy

Granja

Opatrně se kolem toho přešlapuje, takže dohledat na internetu a budete mít jasno.

Zdeněk

Tenhle spolek by měli dát ne seznam zakázaných organizacích a spolků.

basteilubbe

Tady nejste v Rusku. Opravdu chcete zakazovat spolek za to, že upozorňuje na porušení zákona?

Mirek

Tady si to můžete přečíst, předpokládám, že mnozí to nepochopí, podle toho, píši v diskuzi. Podstatný je odstavec 22, 23.
http://www.nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON/2019/0304_3As__1900079S_20220223081405.pdf

Jan Sova

Tak z toho vyplývá těžká procesní mina. Úředník, který vydává stavební povolení a je vázán stanovisky jiných orgánů (úředníků), sice nemůže ovlivnit obsah těchto stanovisek, ale ve výsledku ručí svým dílem za celek u soudu, který to shodí na tom, že v nějakém podkladu pro vydání rozhodnutí není něco odůvodněno řádně… No, vypadá to, že kooperace vícero ministerstev na jedné věci (se zaměřením na kladný výsledek) dost drhne a nevím kdo a kdy to někam posune. Jeden úředník to ale nezmůže.

Leinad

Nemůže ovlivnit obsah stanovisek, ale může si je přečíst. A pokud stanoviska neobsahují odůvodnění, tak nemusí vydat stavební povolení..

Granja

Možná právě proto měl vzniknout pro takovéto liniové stavby ten „superúřad“, kde by ti lidé s vysokou kvalifikací toto lépe pohlídali.

Leinad

Lépe, než lidé se stejnou kvalifikací, ale na místě, tudíž znalí okolí?

Velký putan

Nemůžete mít na každém ORP, dokonce ani na každém krajském úřadě ! opravdu vysoce kvalifikovaného člověka ( lidi) co zvládnou vydat stavební povolení na takovouto stavbu. Je lepší mít pohromadě na jednom místě skupinu opravdu věci a postupů znalých lidí než…. Jak je to dnes. Zeptejte se na svém ORP kolik úředníků je u nich schopných vydat stavební povolení na několik kilometrů čtyřproudé komunikace. A to ve lhůtě!!!!

Igor

Proč patrik ještě nepracuje pro stát? Konečně by všechna povolení byla ťip ťop a bez zdržení by se hned stavělo.

Jan Sova

Nepracuje pro stát, ale dostává od něj rentičku…

Gwann

pokud vám neco ruského chybí, do moskvy to furt leta, tak tahnete

Miloslav

Může mi někdo sdělit, čím je nezisková otganizace Děti země užitečná, když si lidé napr. obchvat obce žádají? Oni vědí líp líp, v čem je štěstí občanů? To už tu bylo…

Jan

k tomu, aby třeba už 20 let nebyla dokončena D1 u přerova. K tomu, aby přes centrum frýdku-místku jezdily denně tisíce kamionů … a podobné chuťovky

basteilubbe

Zastává se lidí proti tesilovým soudruhům na ministerstvech a ŘSD, kteří si myslí, že se píše rok 1988 a můžou si tady s námi všemi vytírat podlahu.

tom the second

v tomto případě jde ale proti zájmu vetšiny lidí…

Granja

Že by byli ti stréci nesmrtelní a nestárli? Těm co v 89 bylo cca 25 dnes by měli mít přes 55 let. A někteří dokonce vstoupili do ODS. Kolik tam těch soudruhů zbylo a že by měli takovou rozhodovací moc? Jó, on ten čas vážně letí….

Miloslav

Je to další důkaz o úrovni našich soudů. V zákonech a vyhláškách neni nikde stanoveno nic o požadavcích o dobe a délce měření hluku z dopravy.
Doporučuji nepřiznavat těmto a podobnym „neziskovým organizacím “ žádné dotace z rozpočtu ČR. Jaky je jejich přínos pro rozvoj republiky? V tom, že prodražují dobudování schválených staveb (každý rok se zvyšují ceny materiálu a praci)?

Vlasta

Já bych řekl, že jediný problém je ve výkladu slova „řádně“. Vzhledem k tomu, že v tomto případě se jedná o technický problém, právník bez technického vzdělání to není schopen posoudit.

Bobo

Děti země, stále nechápu k čemu jsou potřeba, jejich žaloby….Není to náhodou jen a jen o penězích a příroda jen jako zástěrka???

Granja

Peníze jsou vždy AŽ na 1. místě, pak funkce, nejlépe obojí.

Daniel Bečvář

Rozsudek se týká pouze části obchvatu II. etapy (km 4,4 – 6,7), takže I. etapa se v červnu normálně zprovozní.

Právní moc stavebního povolení byla zrušena po 4 letech a 7 měsících od vydání. To je děsivá fraška. Jak může stát umožňovat rušit stavební povolení ještě 5 let od jeho vydání?

Zdendik

Vím ještě o lepším fóru z tohoto Absurdistanu: Plzeňská spalovna, zařízení ZEVO, přišla o stavební povolení v době, když už probíhal zkušební provoz. Řekl bych, že každá kravina by měla mít své meze.

Martin Petrášek

Děti země chrání kdejekou zabicku broučka kytičku a myšicku ale to že blokují cíleně stavby dálnic a obchvatu obcí kde dopravou trpí lidé to nikoho nezajímá za mě jsou to ekoteroristi a už téměř dokončený obchvat budou blokovat a lidi budou trpět dál já být obyvatelem toho města tak si zjistím kdo jmenovitě to zarazil a naliskam mu takych po hubě že by ho takový nesmysly příště přešli

Tonda

Patrik si slušně vydělá a na peníze ze „státní“ či jiné kapsy vždycky přijde už po desítky let. Že DZ dávno nezrušili je slabost státu či „jiný“ zájem.

basteilubbe

Četl jste to vůbec?! Jestli tu někdo něco blokuje, tak je to stát, v tomto případě krajská hygiena a ministerstvo zdravotnictví. A tak je to prakticky se všemi úspěšnými žalobami DZ. Obraťte svůj hněv proti těm, kdo za tento bordel můžou, ne proti těm, kdo na něj upozorňují.

tom the second

ty jsi ale pako…

Tomas

Situace je tristni. Je ale potreba si uvedomit, ze za ni mohou urednici, kteri jsou placeni z nasich dani. Obcane Frydku-Mistku by meli mit zlost primarne na ne. Podobny slendrian odvadi RSD v pripade obchvatu Prerova. Tam uz se taky mohlo davno jezdit…

Smith

To je sice pravda, ale pak je otázka co tím Děti země sledují, jaký je benefit? Co je na tom „ekologického“ že poukáží na procesní chybu a shodí ze stolu něco, co se se všemi porodními bolestmi konečně narodí?

pepa

benefit je ten, že žijeme v právním státě, kde se dodržujou zákony

mimochodem

Ano? A kde jste zil posledni dva roky?

Jiří

Tak nevím vážení. Mohla by organizace Děti země něco platně namítat u soudu, kdyby všechny podklady nebyly udělány amatérsky, ale v souladu se zákonerm? Asi těžko. Stát disponuje spoustou dobře placených profesionálů. A jak to nakonec dopadne? Soud dá za pravdu občanskému sdružení, které zná zákony lépe, jak profesionálové. Vždyť si vzpomeňte, kolik nařízení vlády o různých opatřeních proti covidu soud zrušil. Kdyby takovou kvalitu práce odváděli v soukromých firmách, tak by je majitelé firem velmi rychle vyprovodili. Ovšem pod hlavičkou státu mohou dělat jednu chybu za druhou.Kdy už konečně začnou úředníci skutečně platit (minimálně ztrátou části platu) za svoje… Číst vice »

Gwann

měl bych tendenci souhlasit.

jenze realita je dost jinde.
obvykle se shazuje vše u nás na tom, že je spatne oduvodneno.

shazuje to soud. čili velice dobře placeny profesionál, právník, který má na rozhodnutí

Gwann

tolik času kolik si vzpomene a kolik si vyhradí. navíc mnohdy zcela bez znalosti podkladove materie, zná jen právo.

a kdo rozhodnutí vydává? na hygieně mizerně zaplacený ustvany zaměstnanec, neustále pod časovým tlakem. který nestíhá, mnohdy není ani pravnik, navíc těch rozhodnutí jsou obrovské hromady.

musí to končit takto. buď budeme platit víc úředníků a lepších nebo změníme postup nebo principy spravniho soudnictví.

jinak se tu z toho všichni zblaznime

Granja

Tento názor je velmi rozumný, ne všichni ho ale kvůli programové štvanici proti úředníkům zkousnou.

Petr Martiňák

A není na vině hlavně nesmyslná legislativa, která umožňuje aby si tady mohl dělat každý co chce? Jde o veřejný zájem a ne o soukromou akci !!!!!!!!!!! Hlavní vinu nesou neschopné soudy které se chovají naprosto nepříčetně.

Ruslan

Všichni úředníci a celá vláda by měla nést hmotnou zodpovědnost a za každý takový průser zaplatit ze své kapsy !

ivos

kolik je nozne usetrit kdy to budou stavet Děti země asi maji penez dost i na suody ,nebo zase z dani

lada

Žiji v F-M a děti země zdrželo stavbu obchvatu o 15 letJednou jim šlo o čolka ,podruhé o žáby mezitím děti dýchají zplodiny 50000aut denně.To nejsou děti země? Toho Patrika dostat do rukou.

Ic540

Dal jsem vám lajk samozřejmě. Žiji ve městě Havířově a tím prochází 1/11. To stejné provází náš obchvat. Lži nesmysly atd. Samozřejmě to brání jak rozvoji Havířova tak okolí. Ale my zase máme sdružení či spolek Životice Sobě a je o zábavu postaráno…

Granja

U nás se měl stavět obchod a tak „ekoteroristi“ vysypali kýbl žab a zavolali ochranáře. Když se obchod otvíral, stáli ti, co nejvíc proti tomu řvali, mezi prvními před dveřmi až to otevřou.

ivos

Děti země tak at plati vse a udelaj podle sebe

Kubrt 1

Mile děti Zeme .Nepoužívejte mobily zrušte je nepoužívejte internet zrušte jej dorozumivejte se kourovymi signály nebo silou myšlenky využívejte vesmírnou energii k dorozumívání meditujte zvednete si ego a hlavně jistě vám projde u nás v kocourkova návrh. ..rozebereme skoro hotovy obchvat a uveďme vse do původního stavu .u tvořte manifestaci za tento návrh budte jednotni země to ocení nevadí že lidé trpí množstvím aut myslete na louky pole trávu bažiny stromy zvířata pošlete informační kouř do celého vesmíru jste přece děti Zemek. ..moc vám fandíme ukažte co vse je ještě u nás možné jste skvěle úžasný ať Vaše myšlenky řidi… Číst vice »

David

Hlavně by bylo potřeba všem těmto spolkům zrušit financování ze státních, obecních a podobných peněz ……..

Granja

S výjimkou neziskovek o prokazatelně pomáhají potřebným lidem

Granja

opr.: ….neziskovek CO prokazatelně…

ivos

Děti země-at si to rozbouraji a postavi podle sveho ale na vlastni naklady

Marian Kechlibar

Upřímně, u takových věcí jako je stavební povolení, bych čekal nějakou maximální lhůtu, po kterou je lze shodit (např. 3 roky) a pak už platnost „navěky“.

Pokud lze taková rozhodnutí převracet pět let po vydání papíru a pár měsíců před dokončením stavby, je to víceméně k ničemu. Tu stavbu už nikdo ze země nevytrhá a neobnoví tam smavý zelený pažit. Ta bude maximálně chátrat bez užitku.

autobusik2

Tak možnosť zrušiť platnosť stavebného povolenia 3 a pol roka po začiatku stavby je možné asi len v Česku. Napríklad v Nemecku sa platné stavebné povolenie súdom nedá zrušiť, maximálne by niekto zaplatil pokutu…

Mirek

Tak to jistě není pravda. Když by bylo získáno nezákonně a druhého tím poškozovalo, tak to určitě jde zrušit soudně.
Například https://1url.cz/lKYpc

Radan

Už by měl těm vyděračským dobytků z DZ někdo šlápnout do úsměvu. Tito paraziti jsou katastrofa pro celou ČR.

Feedhunter

Šlápnout by se mělo na toho úředníka, který neudělal svoji práci.

Zdeněk

Je videt ze jste lopata a o zakonech vite kulový.Urednik jaky,na soude na stavebnim urade? Ne nahodou Politik co vytvoril zakon? Nebo judikatura ktera je nasledne v rozporu se stavebnim zakonem a casto i mezi jednotlivymi judikaty?

Mirek

Jsem si jistý, že podmínky, za jakých se stavební povolení vydávají, zpracoval i ten sám úřad, který, v tomto případě, se jimi sám neřídí. Takže ne nevím kdo, ale nejpravděpodobněji úředníci Ministerstva dopravy.

Václav

Nechal bych to Děti země zaplatit a to nejen z peněz, které dostávají na činnost ,ale i z jejich vlastní kapsy!

Feedhunter

Co zaplatit? Tu chybu toho úředníka, který neudělal správně svoji práci? Neměl by to spíše zaplatit ten úředník?

Zdeněk

A proc to nezaplatite Vy? Nebo proc nenahradite toho urednika když jste tak chytrej? Nesnáším tyto hospodsky kecy.Nevite proc to bylo zruseno.Jinak nase pravo umoznuje protichůdné zneni judikatury a to i mezi sebou a zákonů narozdil od anglisazkeho prava. Co plati znění např.ve stavebnim zakone,nebo judikat z roku xxxx ci opacky judikát z jineho soudu treba z jineho roku? Sam jsem byl u soudu a je to boj jaka judikatura je zrovna vice v kurzu a je na soudci ke které se přikloní. Zakon je vedlejsi,kouknete nekdy na rozsudky a hlavne odůvodnění.To jste evidentne nikdy necetl.

Kubrt 1

Pořádek musí byť a hlavně kazen

Blažena

Opravdu „děti zemê“?

Josef Klement

U Dětí země nic nového. Děti obecně i doma dělají jen to co jim prochází. Zaráží mě ale ten čistě byrokratický postup NSS. Zdá se, že by se ten soud měl spíš jmenovat Nejvyšší rušicí soud (NRS). To nejde stvořit u takové stavby, která má usnadnit život tisícovkám lidí a stála už miliardy trochu jiný rozsudek? Co třeba příkaz doplnit do dokumentace do určitého data chybějící položku? Je to přece otázka jediné věty. Ale ono je to přece jen jednodušší to od stolu zaříznout.

Pavel

Děti Země kde jste byly když se začalo u nás stavět v chráněném pásmu.

jj23

Nejspíš někde na Moravě v okolí Přerova, nebo Frýdku-Místku..

Mirek

U každé stavby Děti Země požadují peníze na svůj provoz a dohled. Pokud je dostanou stavba je povolena. Pokud jsou jim odmítnuty vymýšlí a hledají sebemenší hlouposti ,které nemají žádný vliv a stavby prodlužují. Je to jejich msta. Sami to přiznávají a to veřejně. Sami by nic nedokázali,nepostavili a nezbudovali. Tato pakáž jednou bude tvrdě potrestána .

David

Už aby to bylo, před 20-ti lety bylo pozdě.

Vladimír Bílý

Tak bizarní je hlavně to, že na měření hluku sestřelil Patrik zprovoznění stavby, která má zásadně ulevit FM (mimo jiné) od hluku! Je to prostě jen nemocný člověk, který so léčí ego a snaha konat dobro tam prostě žádná není, protože člověk při smyslech by tohle prostě neudělal, pokud by mu šlo o veřejné blaho.

Kodl

Toto je jednoznačný diletantismus ŘSD a MD. Mínusujte jak se vám zlíbí.

bkv

Máš mínus. A to jen proto, že nejsi schopen pochopit to co je napsané v článku.

Milan

To nejsou Děti země, ale spadlí z Měsíce.

jan

Nic jiného než dlouhé prsty Moskvy. Záškodnická organizace děti Země a postbolševičtí soudci na soudech. Pořád to samé – čím hůře, tím lépe. Nevěříte ? Podívejte se na Ukrajinu, tam Moskva šafaří skrzeva svoje utajené dobráky jenom mnohem intenzívněji a má tam skvělé výsledky. Řešení je v debolševizaci soudců a podívat se, kdo financuje prapodivné dobrácké neziskové organizace. Co na to naše skvělá rozvědka? Nebo to jsou opravdu ČUČKAŘI?

Mirek

Většina zde nadává na Děti Země, ale nějak přehlíží, že hlavní problém způsobilo Ministerstvo dopravy, které ač upozorněné na to, že v rozhodnutí chybí délka zkušebního provozu pro měření hluku a že toto měření musí nastat nejpozději do tří let od zahájení provozu obchvatu, schválilo rozhodnutí Krajské hygienické stanice Moravskoslezského a nedoplnilo to tam.
Kdyby to udělali, nebyl by problém.

Mazďák

spíše by se rychle našel jiný problém…

M19

Jasně, za chyby nemůže ten kdo je způsobil, ale ten kdo na ně upozornil. Opravdu?

PeHru

Vy asi nežijete ve F-M, co? Ten šmejd z Děti země by si našel jiný nesmysl aby to zablokoval.

Mirek

Co to má společného s tím, kde žiji? Také rád jednoduchá řešení po hornicku? Proč uvažovat, když je tak jednoduché najít prvního při cestě a na toho to hodit. Úředníci na ministerstvu dopravy jsou královský placeni, aby vše fungovalo a nebyly problémy. Jak je možné, že pár nedouků z Děti Země najde chyby u tak špičkově placených lidí, kteří si navíc ročně rozdají statisíce na odměnách za svou „kvalitní“ práci? A co nějaká odpovědnost za vykonanou práci, to se nenese? Kdyby to byla jen výjimka, ale mám takový pocit, že snad u všech staveb jim našli nedostatky. A pro tvou… Číst vice »

Gwann

chyba je v rozhodnutí hygieny z roku 2006.
před 16 lety. ta tetina, co to psala, je přinejlepším už v důchodu. v horším na hřbitově.

pokud naše právo je tak debilni, že neumí tu lhůtu do rozhodnutí soudem doplnit a místo toho vše zruší a od začátku, je třeba změnit procesní předpisy. pak bude lhůta doplněna a mimochodem, v takovém případě by se ten exot Patrik asi ani nezkoušel soudit.

že naše soudnictví a obecně procesní předpisy jsou na tečku, víme. formalismus nade vše, NSS nejvyšším epidemiologem

bkv

Evidentně nečteš moc pozorně, když chybu hledáš u Ministerstva dopravy…

Alibaba

A kde je napsané, že měření musí nastat do tří let? V nějakém zákoně (vyhlášce, normě)? Protože jestli je to takto požadované, tak pak podle mě není třeba to dávat do podmínek stavby, to vyplývá ze zákona a pro kolaudaci je to nutné akorát vykonat.

Mirek

Asi to někde takto stanovené bude, jinak by to těžko u soudu prošlo.

Air Traveller

precti si jeste jednou, proc k tomu doslo.

ne proto, ze by tam ty tri roky nedali (to nikde narizene neni). ale proto, ze neoduvodnili, proc tam ty 3 roky (navrhovane DZ) nedali.

cili opet ciste formalita a sikana ze strany DZ.

Alibaba

Pokud to není zákonný požadavek, tak stačí prostá věta „Hygiena tuto lhůtu a měření nepožadovala.“, protože předpokládám, že hygiena je toto oprávněná požadovat, ne DZ. DZ to možná může navrhnout.

Mirek

Naučit číst se musíš ty. Tady nejde o odůvodnění proč to tam nedali, ale že tam žádný termín není. Výše si můžeš přečíst i rozsudek.

Alibaba

Termín tam je, ale takový plovoucí. Je nutné tam mít pevné datum, kde je to stanoveno?

Marta

A mně se bude někdo divit, když říkám, že žijeme v blázinci.

Katka

A hluk přes centrum města se něměří?!

Tomáš Marný

Kolik staveb se už postavilo i bez povolení, vždyť je to naprosto bezostyšné plýtvání zdroji, jestli to nedokončí podle plánu, myslím že to někdo šeredně odskáče!

Joker

Upřímně lituju ty lidi tam…. Fakticky…. Je to hrůza. Co se s tím teď dá udělat?

Joker

Je-li jedním z cílů aktivistů právní stát, tak spíše teď dosáhli jeho parodie. Není divu, že lidé pak hledají jednoduchá řešení a tzv. populismus. Jako tohle už je fakt moc. To už není ani teror, to je nejhorší forma škodolibosti a nenávisti k lidem. Prostě antihumánní ideologie + soud formální až za hrob(lidí, co zemřou kvůli zplodinám a nehodám). Ptáte – li se, co diskreditujete demokracii, tak teď to vidíte.

Swariner

A četl jste to vůbec? Tak jste si flusl na soudy a aktivisty a přičemž na MD, které, ač upozorněno, se na to vy.ralo jste nevzpomněl. Ale hlavně, že se urodilo spoustu plusů. Fakt slet plebejců…

bkv

Evidentně si to nečetl moc pozorně, když tvrdíš že se na to MD vy.ralo

Kebab

MD má jistě máslo na hlavě a nemá ho tam zrovna málo. Ovšem kvůli takové drobnosti protahovat zprovoznění obchvatu města, to je zkrátka zcela iracionální. Tím spíš, když jde o hluk z nové trasy, který jen těžko bude horší, než z té stávající, proto se obchvaty přece staví.

Vojtěch

tohle je docela těžké. v právním státě je totiž důležité, aby daná pravidla dodržoval i ten, kdo je napíše. (https://www.ius-wiki.eu/teorie-prava/pfuk/teorka/zkouska/otazka-57). „Parodii si tedy z toho spíše dělá MZ, které to bez patřičného doplnění schválilo. Navíc je to něco (pokud se nepletu), co musí mít každá taková stavba. Ano, ten spolek toho využívá, ale není to první nebo druhý obchvat v ČR, aby se tam měly objevovat takové chyby.

Michal Rákos

Toho pána z té teroristické orgánizace bych rád poznal , ale pak asi šel sedět neboť tenhle člověk už udělal tolik škod že i roční rozpočet státu by nestačil .

Daniel Bečvář

Snažím se v tom zorientovat, protože tohle vážně není normální. Úplně z té rovnice vypouštím Patrika, protože to je zkrátka psychicky nemocný člověk a nemá smysl se jím zabývat.

Takže stanovisko vydala Krajská hygienická stanice (1), následně ho potvrdilo Ministerstvo zdravotnictví (2), na základě toho i Ministerstvo dopravy (3) a nakonec i Krajský soud v Ostravě (4), aby to po čtyřech letech Nejvyšší správní soud shodil. Která z těch čtyř institucí tedy nese tu hlavní odpovědnost?

Mirek

Myslím, že je to v článku docela jasně napsáno, kdo co zanedbal. Kdyby si zodpovědní lidé pořádně vše „ošéfovali“, tak si Děti země ani neškrtnou a byl by klid. A to, že jim šly státní orgány na ruku, a přehlíželi nedostatky, jen potvrzuje, že těch nekompetentních tam není zrovna málo.

Pavel

Taky jsem si myslel že za ty peníze které berou to budou mít ošéfované. Jo myslet asi znamená h—– vědět.

Jookee

Víte co znamená slovo ‚obstrukce‘?

Mirek

A víš, že u soudu to musí mít reálný základ, jinak ti to tam shodí do koše?

Mirislav Gardavský

Všichni si zapamatujte co tito škodiči už způsobili. Myslím, že tyto tzv. ekologické iniciativy se už u nás natolik zdiskreditovali, že minimálně příštích 50 let nemají šanci se dostat do parlamentu.
A to je jenom dobře.

Mirek

Já jen čekám, kdy dotyční ponesou finanční zodpovědnost za svou práci, ale asi marně. https://1url.cz/kKYBi

bkv

A jaká chyba je u Ministerstva dopravy?

Mirek

Nejspíš je potřeba si přečíst, kdo to zavinil a neptat se tak hloupě. Výše jsem dal odkaz i na rozsudek soudu, pokud ti článek nestačí.

Mirek

Já jen čekám, kdy začnou nést finanční zodpovědnost lidé, kteří to řídí, ale asi marně. https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ministerstva-reditele-namestci-odmeny-penize.A220205_103153_domaci_ised

bkv

A jaká chyba je u Ministerstva dopravy?

Daniel Bečvář

Takže stát získá stavební povolení, začne realizovat stavbu za několik miliard a po 4 letech přijde soud a řekne „Hele státe víš jak jsi měl to stavební povolení? Tak už ho nemáš!“ Slušnej výsměch.

Hlavně ať je to ani nenapadne zastavovat, stálo by nás to všechny úplně zbytečně desítky milionů a na takový vyhazování peněz teď rozhodně nemáme. Koneckonců domy si taky spousta lidí legalizuje až dodatečně.

Jan

Možná, že je to stavarum jedno, půdou jinam, možná!

Granja

Legalizace dostatečně… Jenže když nemáte povolení to pustit do užívání tak co? Svévolně se to otevřít nesmí. Navíc úřad může, měl by, vydat rozhodnutí o zákazu užívání stavby…. Sakra a já se taky na ten obchvat těšil, i když tam tak často nejezdím, už jen kvůli tomu popojíždění na té slavné světelné křižovatce.

Daniel Bečvář

Nemluvíme tady o spuštění, jde o to, aby pokračovaly práce a mezitím se dodělávaly papíry. II. etapa se má dávat do provozu stejně až na konci roku.

Granja

No to určitě. Nezastavovat stavbu ani náhodou dokud to někdo nezakáže (třeba soud). V tom není sporu. Otázka je, zda se věci narovnají co nejdříve. Obávám se jedné věci, ale to si zatím nechám pro sebe, protože se možná mýlím.

Granja

V tomto konkrétním případě jde bezesporu o školáckou chybu. Měření hluku je běžná věc uvedená v příslušném vyjádření KHS. Bohužel ministerstvo v tomto případě, jako orgán státní správy, namísto nápravy věci, „ponechání vady“ ani neodůvodnilo. Je otázka, zda odůvodnění by prošlo (bylo uznáno jako dostatečné). Měření hluku se provádí po uvedení stavby do předčasného užívání v rámci stanovené doby. V ČR je řada staveb, které jsou dodnes v režimu předčasného užívání, protože hluk nevyšel. Některé stavby i 20 let z tohoto důvodu nemají dosud vydané kolaudační rozhodnutí/souhlas.

Josef

Je mi líto všech lidí co tam jezdí , je mi z toho na 🤮

Rentor77

Fajn,
teď mne zajímá, proč státní organizace není schopna papírově ošetřit stavbu za xy miliard.
DZ jsou…
Ovšem, kdyby v dokumentaci neměli stavbaři bordel, tak si různí vyděrači neškrknou.

Jookee

Protože nepočítá s tím, že se najde někdo, kdo svůj život zasvětí škozeni a bude hledat způsoby jak formálně napadat rozhodnutí.

Radim z FM

Je mi z toho špatně. Někdo si neváží lidského zdraví. Zdravím Děti země a děkuji. Styďte se.

Hwk

Už by je měl někdo sejmout.

Marcel

Výlet na Donbas?

Jan

Další skvělá práce našich hippie-spoluobčanů, ještě že je tu máme, mohou na sebe být opravdu pyšní…

Martin Herman

Čekali jsme první dítě,byla debata,zdali sever, či jih. Za měsíc bude dceři 30 let….

Denji

To já ještě přidám. Stěhoval jsem se zde v roce 1988 a už se mluvilo o obchvatu. Lidé trpí a ekoteroristé jsou vysmati. Spousta z nich, co to bojkotují, nedosahují mého věku a pochybuji, že vůbec tuší, o co jde. A právě těm rádoby mladým hajzlíkům, co se eko zviditelňují, by měli občané Frýdku-Místku pořádně naložit rákoskou.

Petr

Rádobymladý? Co to sakra je? 😀

Apollo

Ať jdou celý děti Země do pr.ele ať si ve špičce zkusí ject přes město …. Příborská až po Rubikovku stojí , Frýdlantská. Stojí , ostravská stojí , Kruhač na Novým bytě ten je za trest a o beskydské radši ani nemluvím , ten obchvat je pro město jediná spása asi ty parchanti země mají dlouhý vedení nebo já už nevím ,

Feedhunter

Ale je to nezajímá. Není to podle pravidel, které si stát sám nastavil. Tady nejde vůbec o ekologii. Jen by mě zajímalo, kdo je platí. Tím ty organizace nijak nehájím.

Petr Horák

Ze začátku mě to vážně nadzvedlo a nadával jsem jak špaček, ale po přečtení článku s Vámi na 100% souhlasím – bordel je na straně státních úředníků a oni to jen vyšťourali..
A i mě dlouhodobé zajímá, kdo ty šťouraly platí..! a co z toho má..

David

Pořad je muže jako záškodníky platit Rusko. Když domácí terorismus, tak poradně.

Gwann

nejlépe slouží ten který nevi že slouzi

Granja

Proboha, co jste pil?

Démon

tvl. APRÍL ne?

Tomáš

Nové dno, jak dlouho bude ta svoloč cvičit s námi všemi?

Vojtěch

Ten spolek je možná dno, ale pokud stát nedodržuje to, co nařídil a chce to přitom po ostatních, tak na tom ten stát není o moc lépe

Denji

Mladý muži, kolik vám je? Co o tom vůbec víte? Doporučuji se přestat dívat na Ulici a jim podobné seriály.

Swariner

A kolik je vám, starý muži? Mě je 47 a s p. Vojtěchem souhlasím. Tenhle případ je toho důkazem nad jiné pádným.

Denji

Pokud jste znalý situace a nejlip, pokud tady bydlíte, tak uz máte věk na to, abyste pochopil, o co tady všem rozumným lidem jde.

Ondra

😂

Původní Pražák

Asi půjdu proti proudu, ale tohle není Patrik, ale další prasečina NSS. Co tam celou tu dobu dělali?

původní Jakub P

Hlavně je to prasárna ministerstva. Nedat ani po upozornění do stavebního povolení dopravní stavby tak základní věc, jako určení, dokdy a jak se má ověřit dodržení slibů o hlučnosti je neskutečná hloupost nebo neskutečná arogance.

Bohdan

Bohuzel tohle je velky kus pravdy. Jak to, ze ekologicke organizace vzdycky maji na co poukazat? Kde je kvalita prace uradu a organizaci, ktere si z dani platime? Ano, muze se nam nelibit, ze ty chyby nekdo zneuziva a vse prodluzuje – ale neni primarni problem v tom, ze prislustni urednici nedokazou odvest praci tak, aby byla v souladu s legislativou a tedy nesla napadnout?

Swariner

Přesně tak. Patrik prostě MD s přehledem vykostil. Jinou otázkou je, co na tom trvalo tolik let.

bkv

A co si alespoň přečíst článek…

bkv

Tak pokud to není v příslušném Závazném rozhodnutí příslušného orgánu, tak s tím MD nic nenadělá…

Bohouš

NSS v poslední době potřebuje zdůvodnit i zcela zřejmé a praxí ověřené věci. Tohle možná není ukázkový případ, ale okolo kovidu potřeboval mnohostránkové vysvětlení věcí, které se učí v biologii na ZŠ. Hold, papír je pro právníka základ života.

Otansiho

Kocourkov!!! Frýdku jsem to přál, ikdyž jsem z Brna. Poláci u nás platí za dálnici, narozdíl my u nich a pořád nemáme souvislý úsek od severu na jih. S takovou za chvíli zavřou i zprovozněné úseky 😀

Istropolitan

Patriku, jsi stejný z**d jako Putin. Škodíš kde můžeš a bereš si nevinné lidi jako rukojmí své psychopatie. Občané Frýdku-Místku se zařazují k občanům z Přerova a děkují ti za prodlužování nesnesitelné situace, kdy centrem města projíždějí tísíce aut denně. To je místo, kde je skutečný problém s hlukem (a smogem a mnoha dalšími zdraví škodlivými jevy). Pokud chceš být ty a tvůj obskurní spolek prospěšný, řeš skutečné problémy, které lidi trápí. Místo toho jim je pravidelně přiděláváš. Za to skončíš v pekle.

Wenzel

Jejda, ty jsi se rozjel…víš vůbec o čem mluvíš?

PetrN

Proč sem nepíšete pod svým jménem, to se za sebe stydite, hrdý clene Děti země?

Jiří Šrámek

Vy píšete pod svým jménem? Třeba se opravdu jmenuje příjmením Wenzel?

Démon

Jakože potřeby menšiny jsou nadřazeny potřebám většiny?

původní Jakub P

Jakože stát má dodržovat svý vlastní předpisy?

Swariner

Marný boj. Patrik je prostě na indexu. Proč se zdržovat nějakými fakty…

Istropolitan

Ano, vím. Jeden hejhula s psychickým postižením napadl v roce 2022 veřejněprospěšnou a X let očekávanou stavbu těsně před jejím dokončením, čímž dosáhne jediného, a to opoždění jejího zprovoznění. A to kvůli posudku z roku 2006. Předpokládám, že Voda z Tetčic již zaslala gratulační telegram.

Mts

Tak třeba za čas proběhne nové losování rozsudku a dopadne to lip…

Joe

Ekoteroristy nepodporuju, ale kdyby se ohlídaly tyhle školácké chyby ve schvalování a udělalo se to měření, tak není co napadat. Případné námitky na výsledky měření už by soud mávnutím zamítnul. Tihle zelenomozci vysloveně čekají, až se někde objeví školácká chyba a pak hned útočí.

Wenzel

Tvé myšlení je vzdálené 2500 km na východ.

Feedhunter

Nehájím ty organizace, ale stát si má ohlídat svoje předpisy a podle nich se chovat.

Joe

Však v pořádku, v tom je právě pointa mého příspěvku.

Wenzel

Není to v pořádku, pokud veřejně prohlašuješ názory na ekoteroristy a zelené mozky.

Hajnej

Je to měření jedním z povinných podkladů ke kolaudaci nebo není?

Granja

Ano je, a musí to vyjít pozitivně. Jinak se musí dělat následná další opatření – tichý asfalt, zvýšení PHS nebo další protihlukové stěny, odstínění vegetací, snížení rychlosti, která byla projektována, až po případný výkup nemovitosti, resp. bytů v horních patrech. Případně další opatření.

Hajnej

Pak je ovšem zbytečné to měření explicitně požadovat, když je tak jako tak povinné. Celá námitka DZ je pak jasný kapric.

Mirek

Nepochopil? A kdy ho udělají, když to nebude stanoveno? Za deset, dvacet… let? O to tam jde. [22] Krajská hygienická stanice Moravskoslezského kraje svůj souhlas s dopravní stavbou podmínila požadavkem, aby měření hluku bylo z hlediska jeho relevance provedeno až po stabilizaci intenzity průjezdnosti a tzv. usazení provozu ve zkušebním provozu. Stěžovatel ve svém rozkladu navrhl změnu formulace této podmínky tak, aby měření hluku bylo z hlediska jeho relevance provedeno nejdříve jeden rok a nejpozději do tří let po zprovoznění stavby ve zkušebním období. Tento svůj požadavek odůvodnil obavou, že podmínka formulovaná krajskou hygienickou stanicí je natolik neurčitá, že není… Číst vice »

jj23

Děti země by se měli přejmenovat… Něco jako „Spolek pro napadání veřejně prospěšných staveb“ by jim slušel víc. Byl by to spolek zabývající se nekonečným blokováním a napadáním projektů v pokročilém stádiu přípravy a výstavby. Tohle už nemá nic společný s ochranou přírody a životního prostředí.

2084

Co spolek Hoďme do toho vidle

Radim

Já bych všechny ze združení Děti Země poslal někam do hor kde nic nejezdí není tam elektřina a voda jen v potoce. Ať si tu zemi užijou.

Jozef

To by jste jim udělal pěknou dovolenou.Ja bych je spíš přivázal na ty ulice, kvůli kterým se staví ty obchvaty, nejméně na tři měsíce. Ať si užijí stejně, jako občané okolo. Na druhou stranu by ten, který způsobil tento kiks, měl nést čitelné následky.

Zdenda Valach

1)-chci vědět jméno aktivisty, který podává tyto obstrukce
2)-kdo tyto aktivisty financuje
3)-proč se staví proti zdravému životnímu prostředí bez nadměrného provozu aut

Jiří Šrámek

Já bych zase rád znal jméno toho úředníka, který nedoplnil do dokumentace tu jednu jedinou pitomou větu. Kdyby to nezvoral (doufám, že ne úmyslně), nebylo by co napadat

Tomas

Děti Země by mohly proplatit všem pracovníkům mzdu odvody materiál a vše s tím spojené chtěl bych vidět jak by se cukali kdyby měli zaplatit 4 miliardy

Feedhunter

Ne, to by měl proplatit ten úředník, který neudělal svoji práci pořádně. I když věděl, co tam má být.

xyz

Neměl by to (dle vaší teze) proplatit ten úředník, který do příslušného úředního rozhodnutí nezapracoval zmiňovaný údaj o zkušební lhůtě a s ní spojenými hlukovými limity?

PetrN

Uděláme si anketu: Napadá někoho z čtenářů webu, jak slušnými slovy pojmenovat tyhle ekoteroristicke parazity?

Pája

Zrovna si nad tím lámu hlavu. Slušnými slovy….tak nic 😃

Wenzel

Tady je každá rada drahá. Buď neumíš číst nebo se neumíš soustředit na text. Bylo to slušně?

PetrN

Číst umím, a stejně tě jako člena tohoto spolku označím za parazita a zbytečnou lidskou trosku, která kdyby skočila z mostu, udělá pro sebe i společnost to nejlepší, co kdy v životě udělala 🙂

Tomáš

Já nebudu k tobě slušný mimoňu.

kubisek

Výstupní kontrola fungování státní správy? Co jiného to je, než nekvalitní zákony, nekvalitní státní správa.

Alibaba

Jestli se doma točíte na takových kravinách tak to s váma je docela špatný. A zdůvodňovat blbost, že je blbost. Prostě jen obstrukce.

kubisek

V zásadě souhlasím, ano, je to obstrukce, kterou ale legislativa umožňuje a se kterou se státní správa bohužel nedokáže vypořádat – zapomněl jste dodat…..

Alibaba

Vidím to tak, že DZ a jiní podobní ekoteroristi prostě nebudou mít ke správnímu řízení přístup. Koledovali si o to.

Jiří 3

Facehugger z vetřelce.

_Tom_

Hej! To je chyták! To nejde!

Felix Lichnovský

Vždycky jsem se snažil najít alespoň nějaký rozumný důvod činnosti Dětí Země, ale u tohohle mi to opravdu nejde. Dnes jsem tam zrovna projížděl a těšil se, jak s obchvatem situace bude o mnoho lepší…

Kubrt

A přitom by stačilo, aby stát dodržoval svá vlastní pravidla.

Radek

Pravidla státu jsou natolik složitá a zamotaná, že je dodržovat všechny nelze. Z čehož ekoteroristi bohatě těží.

Feedhunter

Tak to má stát zjednodušit. Ale jen o tom mluví. Už 30 let.

Lektor

Hlavně ať už nic nezjednodušuje, každým zjednodušením je to horší a horší.

xyz

Z čehož tím pádem těží i ten samý stát v podobě pokut vůči občanům (ba i např. podnikatelským subjektům atd.)?

Vojtěch

Jenže to už je právní chyba státu, ne nějakého spolku, který toho využil.

Petr

Zneužil, to je rozdil.

Tomáš

Přesně.

Alibaba

Ale vždy´t on je dodržuje, příslušné stanovisko bylo vyřízené, problém je ve výkladu „řádně“. Tohle slovo by v zákoně nemělo být, to si každý vyloží jak chce.

Olgoj Chorchoj

Asi tak.

David

A porad jsou ty soudy kvuli tomu, aby se otevřel dialog, nebo to má i nejaky jiný smysl?

Rosťa

to nevymyslíš…..

vojta

Nemám slov.

kubisek

Já mám slova – neschopná státní správa.

Jindra

Přesně. Proto se musí snížit počet státních úředníků a ještě jim snížit platy. To pomůže. Co na to, že nástupní plat právníka ve státní službě je menší než u prodavače v Lidlu, prostě se někde šetřit musí. A pak se tu všichni rozčilují, že stát nemá dostatek kvalitních úředníků… Tím neobhajuju chybu toho, kdo jí udělal, jen mi vadí věčné nadávání na státní úředníky, že jich je hodně, že se musí povyhazovat, ale pak se nikdo nemůžete divit, že stát nezvládá plnit svoji roli kvalitně a v termínu.

kubisek

Když ubude byrokracie, mohou ubýt i byrokraté.