Soud vrátil přípravu stavby obchvatu Žebětína tam, kde byla na jaře 2021. Děti Země uspěly se žalobou

Začátek budoucího obchvatu Žebětína. Foto: Google Street ViewZačátek budoucího obchvatu Žebětína. Foto: Google Street View

Spis neobsahuje dostatečné podklady, které by nadřazenost veřejného zájmu prokazovaly.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ficus

Stát není schopen sám sobě vydat úplné stavební povolení podle regulí, které si sám nastavil. To mi hlava nebere

Jiří

Kdo si toto odskáče?Že by uředníci…pochybuji , ale máme právní stát…soud měl rovnou vyměřit pokutu…za šlendrián.

Mysel

Jednim ze znaku pravniho statu je mimo jine i to, ze ani soud nesmi cinit to, k cemu neni zakonem zmocnen.

LKB

Považuji tento přístup Brněnských komunikaci za zcela nedostatečný a v rozporu s péčí řádného hospodáře. Silnice II/602 v úseku Bítešská – MÚK Kývalka nemá žádnou rozumnou náhradu mimo intravilán Brna a v případě nehody na D1 na km 189 – 194 v kterémkoli ze směrů se stará silnice zcela ucpe. Obchvaty Bosonoh, Žebětína, Popůvek by bylo možno odůvodnit mnoha různými přesnými vědeckými podkladu a ony je do toho spisu prostě nedali, aby to měli jednodušší. Práce kvapná málo platná. A světe div se, KÚ a MŽP jim to akceptovaly. Soud už ne… A přitom propojka Vintrovna – Dlážděná – Kohoutovická… Číst vice »

LKB

Pardon, D1 km 182 – 194.

Tomáš Marný

Když obchvat jako záložní trasa k D1, tak by ho museli protáhnout až na Ostrovačickou. Nechápu, proč tuto větev rovnou nepřipravili.

Hoermalmeister

Přijde mi, že se každý rok odloží o rok, Vít Beran odvádí dobrou práci, ale tady by to chtělo trochu víc tlaku na kraj.

Jan

Vidím, že soudruh MP nezná bratra ani v Brně. Ne že by mě to těšilo…

Vladimír Bílý

To je ale strašně hloupá hra, co se tu hraje. Trasa vede 100% po poli v blízkosti zástavby a ti zvláště chránění živočichové tam jsou samozřejmě jen na papíře. Dotyční to tam ke každé stavbě napíší prostě z principu a pak se rozjíždí tento poziční úředně soudní boj, který otravuje a zaměstnává nevinné.

Ondra K.

Ovšem jádro problému jsou neúplné podklady pro rozhodnutí a neúplné rozhodnutí. Kdyby obojí bylo kompletní, soud rozhodne ve prospěch obchvatu a není co řešit.

liposh

Kamechy jsou zlo. Jsou blíž Praze, než Brnu 😀 , ale furt jsou s nima jen potíže. Proč bych jako brňák měl třeba financovat protažení šaliny až někam k té Praze ? 😀 …No a teď ještě todle. Kamecháři, styďte se 😀

Nose Peak

Dvě a půl miliardy…lepší by bylo za ty love Kamechy zbořit a postavit bydlení jinde…

mgr.pavel

Jako Kamechy jsou sídliště na palici, ale za dvě a půl miliardy Kamechy fakt nezbouráte a nepostavíte jinde.. To tak za násobně vyšší částku.

SYN

Anebo ve stylu socialistických paneláků… akorát by jim museli dát vyjímku z tuny moderních norem 🙂

Nose Peak

Ve městě je bambilion brownfieldů, přičemž nedaleko centra. Stavět sídliště 10 kiláků daleko, kdy cesta šalinou do centra trvá dýl než cesta ze 70 kiláků vzdálené Břeclavi, je hloupost. Razit tam tunel pro šalinu je zločin na daňových poplatnících. Brno je roztahaný až běda, rozkládá se na ploše jen o třetinu menší, než pětkrát lidnatější Vídeň….

SYN

Spojení Ečerova-Hlavní nadr. = 29min
spojení Hlavní nádr.-Břeclav = 30min

Kromě toho, kdo bydlí na nádraží Břeclav??
U ostatních vašich tvrzení to nejde takhle jednoduše doložit, ale lze říct že máte sice s fakty kontakt, ale dosti volný…

Pokud jste vlastník některého z brownfieldů, klidně tam sídliště postavte (ostatně do jisté míry se děje, viz Nová Zbrojovka). Jinak chcete navrhnout co – vyvlastnění a stavbu „v režii“ státu??

xyz

Z jiného úhlu pohledu: Vídeň má značně stísněnou zástavbu (mj. proto, že naprostá většina domů stojí přímo „u vozovky/chodníku“, na rozdíl od sídlišť – nejen – v Brně).

Vídeň taky je rovinatější než Brno.

Milan

Jak dlouho (kolik let) trvá takový monitoring výskytu obzvlášť chráněných živočichů?

Korytnacka

Tady jde hlavne o to,ze vsichni mysli jsk jsou tyto organizace deti zeme voda z tetcic apod zla organizace.Ale oni ukazuji,jak stat jedna se zakonem a jak si ho vyklada podle toho jak potrebuje.Kdyz bude obcan stavet,jsou schopni ho vratit i s spatne napsanym jmenem(poradi jmeno-prijmeni-vlastni zkusenost),ale kdyz stavi stat,je stavebni zakon apod jen car papiru.

SYN

No, to je hodně drahé „ukazování“… dělají to občas i tam kde není absolutně žádný důvod, čistě jenom „protože můžou“ ostatně vzpomeňte jak patrik otevřeně na dotaz v médiích připustil že se rozhodli pro „strategii obstrukcí“ tak to se pak nezlobte ale považuji za logické že lidé jako já kteří sice připouštějí že tyto organizace konají leccos dobrého, ale také leccos zlého potom mají vztah takovýto – možná nejsem úplně pro jejich zakázání, ale nedám jim ani halíř ze svého a zároveň jsem pro maximální redukci jejich podpory ze státního rozpočtu.

digi

Stát nedodržuje zákony… to je důvod…
Pokud ty zákony nevyhovují, tak je zákonodárci mohou zrušit.. nebo zmenit… Nic z toho se neděje… zákonodárců problém…

SYN

No jasně, to jsme najednou kafábři na hlídání dodržování zákonů… jinak je v Česku hlavní heslo „to mi nedokážete“!
Patrik zlovolný úmysl – o tom 90% populace nepochybuje, ale „to není pravda, to mi nedokážete!“

SYN

Jinak mim ochodem, mám v Žebětíně chatu, soused postavil větší než měl povolenou, a kdo byl na místním řízení musel na vlastní oči vidět dveře postavené v prostředku štítové zdi – tam kde se to bude přistavovat hnedka jak bude hotová kolaudace… je tam na to ostatně připravená „opěrná zeď“ vhodného tvaru která byla „nutná“ aby nesjel svah…
Jako evidentnější už to nemůže být, ale to se prostě neprojednává vůbec, protože „to mi nedokážete“. Moc mi sám fakt nevadí, ale vadí mi že drzí a „šikovní“ můžou víc než ostatní… stavebník je příslušník MP…

digi

Tak když podporujete porušování zákonů tam kde se vám to hodí, tak se hold nedivte ze se budou zákony porušovat tam, kde se vam to nehodi…

SYN

Tak i já doufám že Patrik se zabývá všemi oblastmi společenského života, a nikoliv že vyhledává jen rozepře s povolovacími orgány dopravních staveb?? Možná nám připomenete akci kdy se vyslovoval PRO nějakou stavbu? Nebo snad mám věřit že všechny jsou špatné?

mgr.pavel

Pošle někdo obstrukční blanketní rozklad? Za dva dny shodit ze stolu a jede se dál. Pošle někdo rozklad bez hlavy a paty? Stačí mít rozumné zákony a za týden práce to s odůvodněním vrátíte zpět jako neodůvodněné. Pošle někdo přesné odvolání, že stát něco zanedbal? Pak stát něco zanedbal a na vině je stát a má to napravit. Stát zde určuje pravidla hry. Nikdo jiný. A stát je ten, co 1) má ta pravidla strašně složitá, lehce rozporovatelná, plná byrokracie, 2) připravuje stavby šlendriánsky a tlačí stavby na sílu i v rozporu se zákony (vlastními), tak jako zde. Jako dědek… Číst vice »

Granja

A je dále též nutno dodat, že kdo jiný, nežli právě ten stát, by měl jít v dodržování zákonů všem ostatním příkladem.

mgr.pavel

Pro stovky aut denně (cca jedno za minutu) stavět obchvat a zasahovat kvůli tomu do území s extra chráněnými živočichy? To mi přijde jako zbytečnost..

Po té trase jezdívám a nepřijde mi nějak frekventovaná. Jde jen o směr z Kamech do Kohoutovic a dál, zbytek Bystrce jede po Hitlerově dálnici.

Jara16

Souhlasím s Vámi.
Aktuálně když slyším Děti Země atp, je mi šoufl. Ale zbytečně dělat zábory země, potažmo přírody, mi spíš případná, že si chce někdo namastit kapsu!!

Low cost

Vás to třeba neruší, když bydlíte v jednom z těch domů u stávající silnice, ale sousedy třeba ano.

Digi

Tak tady má stát zhruba 2 miliony lidí kde jsou normy překročeny, ať začne tam… https://geoportal.mzcr.cz/SHM/?locale=cs

mgr.pavel

Pěkné. Zrovna dle té mapy je průjezd Žebětínem celkem „tichý“.. (tak moc až mi to přijde zase podezřelé)

mgr.pavel

Takových domů tam je doslova pár desítek. Většina aut nejezdí v této trase, ale pokračuje do středu obce. Tedy většina hluku ze silnice by stále zůstala, včetně všech autobusů (nejvíc hlučné, a na ně jsou v Žebětíně extra citliví, žejo). Úleva by byla jen dost dílčí – stojí to za tu cenu? Těžko vyhodnocovat, těžko srovnávat hrušky s jablky. Tím spíš by argumenty PRO silnici měl uvést investor, což zjevně neuvedl a MŽP také ne. Pokud by někdo doložil, že místní fakt trpí hlukem, po obchvatu se hluk sníží o tolik dB a exhalace klesnou o tolik, a příroda bude… Číst vice »

Low cost

Hmm pár desítek, tak by se k tomu jestli obchvat chtějí nebo ne, měli vyjadřovat především jejich obyvavetelé a ne nějaký Patrik.

Jan

Jde spíše o parametry stávající cesty pro dostavníky z dob Marie Terezie. Určitě by tam, zejména v zimě, neměly jezdit autobusy MHD. A to platí pro obě přijezdové cesty od Brna.

SYN

No silnice od Kamechů se už docela zlepšuje, a očekávám že po tom co tam přestanou jezdit stavební stroje se ještě spraví/vylepší. Silnice od Kohoutovic je dost naprd (úzká že se s autobusem potřeba míjet opatrně, s velkým „břichem“ a notně záplatovaná) ale to by neměl být problém opravit/trochu vylepšit, stačí jen do toho strčit peníze. Ale ten průjezd dědinou bude problém snad „navždy“… Obchvat donedávna asi až tak moc neřešil, tranzitu tam nějak moc není, převážně zdrojová/cílová doprava. Ale to se může citelně zhoršit s tím jak se plní sídliště Kamechy které je hned „za rohem“… Paradoxně by ten… Číst vice »

SYN

Jo ještě jedna věc – asi by se citelně častěji dala použít silnice „zadem okolo okruhu“ jenže na ni se dostat znamená prokličkovat komplet celým Žebětínem „nadél“ včetně náměstí a serpentýn za ním. Jestli třeba ten obchvat nemá někdy pokračovat tím směrem (podél Chrpové směrem na Ostrovačickou)? To by jistě některým ulicím dost pomohlo… Ale taky by Žebětínu dost pomohlo už jen „pouhé“ postavení/otevření sjezdu z D1 u Bosonoh na hitlerovku, i kdyby to zatím nepokračovalo dál na sever… ten sjezd tam už léta chybí. Umožnil by se mj. do Žebětína dostat líp „zezadu“ okolo hřbitova (Dlážděná)… hlavně to udělat… Číst vice »

SYN

Je potřeba dodat že průjezd Žebětínem je hodně mizerný – uzký, křivolaký a místy se špatným rozhledem. A pokud nechceme ve větším bourat (mj. kapličku) tak to tak i zůstane. Navždy?? Hm… možná… ale pokud odpověď zní že „ne navždy“ tak POTOM teda lepší udělat s tím něco dřív, protože každý rok později se zástavba o kousíček rozšíří (někdy i větším skokem) a tím pádem se délka nějakého obchvatu s časem jen zhoršuje…