Soud: Rakouský spolek VIRUS měl právo mluvit do povolení obchvatu Mikulova
Vizualizace dálnice D52 u obce Bavory. Foto: ŘSD
Přeshraniční proces posouzení vlivů na životní prostředí nelze nahradit jiným, neoficiálním způsobem, jak se mylně domnívaly úřady, konstatoval NSS.
Toto je totalni debakl a fiasko ze strany RSD, krajskych uradu a statu.
Sance, ze se do roku 2030 zacne stavit aspon 1 jediny kilometr je uz dnes, v roce 2021 prakticky nulova.
Na chvostu byvalych post-komunistickych zemi se opravdu zaciname propadat na samy chvost a predbihaji nas vsechny tyto byvale staty zleva a zprava. To je naprosto tristni stav.
Není divu, že odpůrci dostavby nechtějí dopustit pokračování D52 z Pohořelic do Mikulova. Dojde k nevratnému znehodnocení mimořádně cenné přírodní a rekreační oblasti Pálavy (hluk a exhalace) a Novomlýnských nádrží (monstrózní betonová estakáda v délce několika kilometrů!), přitom takto cenných lokalit není v ČR mnoho. Řešení dopravního spojení brněnské aglomerace s Vídní je přitom na dosah, jen to jihomoravští politici nechtějí vidět – postavit v dohledné době dálniční obchvat Břeclavi, pak přes Reintal a napojit dálnici v Rakousku u Grosskrutu na rakouskou A5 směr Vídeň. Pamatuji si, že v nedávné době, kdy se v Rakousku rozhodovali o trasování jejich A5… Číst vice »
Novomlynske Nádrže jsou unikátní čím? To není žádná unikátní přírodní památka, ale umělá nádrž postavená téměř na rovině. Navíc tato nádrž se velmi rychle zanáší usazeninami a z pohledu ekologie má řadu kritiků. Dnes by se tato nádrž na loukách a lužních lesech nepostavila. Dálnice zde tudíž nic unikátního nepoškozuje. Pokud je zde něco cenného, je to okolní příroda, ale rozhodně ne tato umělá nádrž.
Nesmíte se dívat jen z okna auta , to pak máte názory zkreslené pohodlím plechovky bezohledně si razící cestu ke SVÉMU cíli. . Nádrže , ač postavením zničili meandry řeky nyní jsou významným hnízdištěm a zimovištěm ptáků . Některé druhy speciálně kvůli těmto vodním plochám létají sem a dříve v ČR nehnízdili. Jak může být kravál z čehokoli škodlivý si můžete přečíst např ve zprávách asi pět dnů zpátky na seznamu. Kompletní kolonie hnízdících ptáků vyplašená srpnem opustila hnízda s vejci . Převedeno do Mikulova , okolo stavby se eliminuje život a to nejen tvorů citlivých na klid . Místní… Číst vice »
Z pohodlí své plechovky a z pohodlí svého domu kousek od D1 říkám, že o kraválu něco vím. A taky vím že zastavením stavby dálnice se ten hluk neodstraní. Doprava má směřovat nejkratší cestou k cíli, tady tuplem, když teoretická alternativní trasa vede okolo mnoha obcí, což by problém jen zhoršilo. Hluk se dá tlumit a pokud tam ptactvo hnízdí teď, pak bude taky, Poláků tam jezdí furt stejná kvanta. Řešením není zastavení D52, ale vybudování kapacitní železnice, aby se náklady daly vozit po kolejích. Každá větší silnice má 4 pruhy, ukažte mi u nás čtyřkolejnou koridorovou trať (nebo souběh… Číst vice »
Cajzlohrad Hostivař – Cajzlohrad váguson. Ještě teda není hotová, ale brzo bude. Částečně i Nové spojení.
Jde o ptačí rezervaci evropského významu. Umělá nádrž neumělá nádrž. Když tomu nerozumíte, tak se raději nevyjadřujte.
V devadasátém křičeli lidé jako vy, že se musí okamžitě zastavit napouštění Nových Mlýnů, že je to naprostá ekologická katastrofa. Dnes zase tvrdíte, že je to vzácná příroda.
Viz výše…ach jo . Komu není zhůry dáno , věřte tomu že vlastnictví řidičského průkazu není patent na znalost všeho.
Používáš-li podobně hloupé presumpce, nediv se, že tě nikdo nebere vážně.
Můžete prosím uvést jakýpak průkaz vám dává patent na to, abyste se nad názory oponentů tak primitivně povyšoval?
Pan Adam se zjevně snaží říct, že Nové Mlýny sice průšvih jsou, ale za to dobu se tam vytvořilo něco zajímavého. Přijde mi to jako když v lese najdete mraveniště, a rozkopete ho. Když se tam za tři roky objeví tři, raději je polijete benzínem a zapalite.
Naprostá ekologická katastrofa to byla. Tak to vy smradlaví plechovkáři chcete dorazit.
Jen krátce, to co píšete, je blábol!
Prosím, abyste při polemice s mým názorem používal racionální a fakty podloženou argumentaci. V případě vašeho zájmu, jak to vlastně je s tou „cennou lokalitou“, odkazuji na můj příspěvek níže, který je reakcí na podobně kvalitní názor pana Karl vB …
No Nové Mlýny jsou vážně unikát. Ano, pomník socialistické zpupnosti, to leda. Navíc, vy estakádo, na hrázi je dost místa pro položení dálnice, takže jestli něco nastane tak jen to, že ubude nehod, které jsou tam dost časté, s ohledem na to, jaké spektrum řidičů tudy projíždí. A bylo by vážně faux pas kdyby rakouský spolek zastavil projekt dálnice, se kterým rakouská strana počítá. Verze z Břeclavi by znamenala mnohem větší zásah do přírody i osídlení na obou stranách, nehledě na nutnost mít v momentě jejího spuštění kompletně funkční D55 pro provoz Rakousko – Polsko. Proto taky A5 dnes vede… Číst vice »
Na hrázi dost místa není. Podle současného plánu se oba proudy dálnice mají vést po samostatné estakade. Po celé délce budoucí dálnice má být vedle ní obslužna silnice, někde z obou stran. Fakticky tam tedy bude 6 až 8 pruhů. Současný projekt je megalomansky. Podívejte se na video od rsd.
Jim je to jedno. Auto je bůh a zbytek nezájem.
Rakousku bylo ještě v nedávné minulosti opravdu jedno, kudy má vést jejich A5 – zda na Drasenhofen/Mikulov nebo na Reintal/Břeclav. Také jejich A5 vede tak, aby se dala propojit severovýchodním směrem s D55 (41 kilometr A5 u obce Grosskrut). Rakouští plánovači neplánují dálnice jako ti naši z ŘSD/MD, kteří zřejmě v těchto záležitostech rozhodují pod vlivem laických názorů nátlakových skupin. V Rakousku si také postavili dálnice, které jsou dnes trnem v oku lidí žijících v jejich blízkosti – viz technicky unikátní dálnice z Innsbrucku do Brenneru, kterou po dokončení nazývali dokonce „Traumstrasse durch Tirol“. Jak jsem psal již na tomto… Číst vice »
Vést dálnici přes Lednicko-valtický areál, památku zapsanou na Seznamu světového kulturního dědictví UNESCO je opravdu nápad! Možná tak na vyšrtnutí z toho seznamu UNESCO. Nebo to snad neopovažujete za mimořádně cennou přírodní lokalitu.
Zkuste si stáhnout mapy.cz než začnete demagogicky plkat
Zkuste si ji stáhnout vy a nakreslete si trojúhelník Břeclav – Brno – Lipník nad Bečvou a pak mi řekněte, kudy pojednou polské kamiony mezi Břeclaví a Lipníkem, pokud je dovedete z Vídně do Břeclavi a nemáte hotovou D55.
V souběhu jsou ale opět koleje…
Do té doby, než by se v ideálním případě postavilo spojení z Rakouska na Břeclav, tj. cca 2027/2028, bude D55 (možná s výjimkou úseku Břeclav – Hodonín) hotová.
Tak jistě nám tu trasu na mapy.cz ukážeš…
Nemusím si stahovat mapy.cz, abych věděl, že i současná I/55 prochází Lednicko-valtickým areálem a tento sahá téměř až k Lanžhotu…
Jen tak mimochodem, tohle je právě problém současné podoby dálnice. Z Břeclavi je v plánu spojka do Mikulova, která má přivézt dopravu k Mikulovu a na dálnici do Rakouska. A tahle spojka právě povede LVA. Takže bohužel obchvat Břeclavi má smysl i kvůli ochraně LVA. Pokud by byl obchvat Břeclavi, spojka se může udělat v Rakousku, a je vyhráno.
Byl jste někdy v lokalitě možné trasy JV obchvatu Břeclavi? Víte jak to tam ve skutečnosti vypadá a jak daleko je to do Valtic a Lednice, kde jsou jistě velmi cenné přírodní a historické památky? Jak to, že organizaci UNESCO nevadí, že v oblasti Lednicko-valtického areálu JV od Břeclavi vede frekventovaný mezinárodní železniční koridor, železniční trať do Valtic a vede zde silnice první třídy 55 a I/40? Nevadí ani, že v těsné blízkosti hranice LVA stojí na území Břeclavi různé průmyslové podniky? Významnou přírodní a historickou památkou je v této oblasti Pohansko, které je pravděpodobně příčinou, že se tato lokalita… Číst vice »
Ovšem nezapomínejme na Bzeneckou doubravu, taky celkem unikátní a D55 tady hned tak nepovede. A tahat transit centre Strážnice fakt ne.
Podle závěru článku Vás tipuju na nějakýho cajzlovskýho hňupa. Jižní část D3 se možná postaví a Budweisu to vceku přeju. O severní části si cajzli můžou nechat zdát, tam je to téměř totéž co u D52 akorát s rozdílem, že D52 vede až k Perné ve stopě stávající I/52, takže tam žádný provoz reálně narůst nemůže.
Hňup to bude, ale ani ne tak kvůli cajzlovství, nýbrž kvůli nějakým zájmům dotčeným uvažovanou trasou D52…
Nebudu reagovat na váš prudce inteligentní příspěvek, protože zjevně nejste schopen racionálně a bez směšných urážek, argumentovat.
Aha, takže estakáda vadí, ale zničit obchvatem lužní lesy pod Břeclaví nevadí…?
Takové řešení mi přijde ani ne tak „na dosah“, jako spíš nějaké NIMBY.
Estakáda ani není nezbystná. Nejen zničení lužních lesů, ale i astronomické náklady na překonání dvou koridorových tratí a řeky. A kromě jiného vypovězení platné mezistátní smlouvy s Rakouskem, což by nepochybně mělo za následek uplatnění nároku na náhradu škody.
Pane Ivo Havlíčku, zajděte si do nějaké větší knihovny a požádejte o stará vydání časopisu Mladý Svět z doby výstavby tohoto veledíla. Budete mít možnost se seznámit s reportážemi, které tenkrát (i v rámci režimního cenzorského dohledu) velmi kriticky poukazovaly na ničení životního prostředí výstavbou těchto tří rybníků. No a vy nám to teď vydáváte za mimořádně cennou přírodní a rekreační lokalitu…
Nj., zase další co si myslí, že když se něco zmrví, že to nejde ještě násobně dorazit.
Evidentně o přírodě víte kulový, tak se raději nevyjadřujte.
Ach, ach pane Karle vB., můžete si laskavě pořádně přečíst můj příspěvek, na který zkratkovitě reagujete? Pak byste nemohl napsat, že „vydávám Novomlýnské nádrže za mimořádně cennou přírodní a rekreační lokalitu“. Zde si přečtěte co jsem přesně napsal: „Dojde k nevratnému znehodnocení mimořádně cenné přírodní a rekreační oblasti Pálavy (hluk a exhalace) a Novomlýnských nádrží (monstrózní betonová estakáda v délce několika kilometrů!), přitom takto cenných lokalit není v ČR mnoho.“ Mimořádně cenná oblast, a to jak přírodní, tak rekreační, je bez diskuze CHKO Pálava, jejíž západní hranici má v délce cca 10 (!) kilometrů kopírovat plánovaná trasa D52. Ale i… Číst vice »
A hele, šídlo v pytli neutajíš. Jestlipak ta „osobní znalost lokality“ není dána vlastnictvím nemovitosti tamtéž…? 😉
… bohužel, hajnej, tentokráte se ale vůbec netrefil. Protože – nevlastní a nebude vlastnit žádné vinohrady neb pochází z velká dálka a nemá ani žádný jiný interes.
Ale znalosti a přehled, jaká je situace na domácím dvorku a jak je tomu jinde za pohraničními horami a lesy, by byly!
Nic nového se trasovat nebude. To byste narušil pevnou strukturu postupů ŘSD, kteří nepohrdnou ani plány ještě po Hitlerovi. Nějaké moderní trasování a zvažování, to je jako chtít po Ministerstvu zdravotnictví odůvodnění plošných opatření, aby to obstálo u soudů.
Tak on VIRUS je sice rakouský spolek, ale pořád je to Miroslav Patrik.
A?
Nezodpovědná Země! Měla jít včas na potrat!
Nedalo by se proti němu taky nějak očkovat…?
To spíš proti vám jájínkům.
To říká ten pravej Jáááájínek…
A můžou Češi mluvit do rakouských dalnic? Když muzou oni di rech našich? Proc nejdou deti zeme proti atavbe salnic v rakousku? Aby rakousko, polsko atd nedotahli dálnice až k nam? To jako oni můžou všechno a my nic?
Když si to přečtete, tak zjistíte, že pokud jde o něco s přeshraničním dopadem, tak také máte právo na názor i účast v přípravném řízení. V rámci EU je to celkem logické a ČR dokonce jako stát podobného práva využívá i vůči Polsku v otázce povrchového dolu.
Můžou! (Pokud to má dopad na české životní prostředí. )
Samozřejmě, že mohou. Ale vy asi budete jeden z těch pitomiů, co věřej na to, že EU jsou „oni“ a pak jsme tu „my“, který ten zlej Brusel bere u huby a terorizuje. Takže, aby bylo jasno – unijní právo je jedno a platí pro všechny naprosto stejně. Jo a EU, to jsme i my…
Jasne. Treba jako muzou cesi mluvit do polskyho hnedouhelnyho dolu.
Zvážil bych, zda by nebylo vhodnější projednat dálnici jako celek a ne to kouskovat po několika kilometrech a vést tak několik mnoholetých sporů.
A to by ses milý Petře v článku dočetl, že to budou dávat do stavebního řízení jako jeden celý úsek, aby se vyhli sérii soudních sporů a vedli vždy v každé fázi jen jeden o celek.
Kéž by to byl nadále standard a skončilo šílenství přezdívané salámovka…
Víc jak, dvacetiletá neschopnost ŘSD připravit a předdomluvit kvalitní a nekonfliktní trasu. Jedou si dokola svoje, nekoukají napravo, nalevo a tupě prosazují nekvalitní věci. Kdy tohle konečně skončí…
Nekonfliktní trasa. To existuje? Má se vybrat nejlepší trasa
A existuje nějaká nekonfliktní trasa? 😉
Otázka je jestli fakt bylo nutný mít pár kilometrů od sebe D2 a D52 a jestli se to nedalo řešit jednou trasou.
Když nic jiného, dojde k rozdělení dopravních toků a v době neprůjezdnosti jedné z tras bude k dispozici kapacitní alternativa.
V logice této úvahy by bylo nejlepší srovnat reliéf krajiny a vyasfaltovat ji plošně.
Nikoliv, zatopit vodou. Lodě se po hladině mohou pohybovat volně, domy mohou stát na kůlech.
Pár? Dejte si pár piv, ale vemte to raději napětkrát. https://mapy.cz/s/bucaruzuba
To je asi něco jako „pozitivní konstruktivní satira“…
(viz Nejistá sezóna)
ANO – žádná trasa …
Jaká nekonfliktní trasa? V tomto případě odpůrci neprosazují jinou trasu, oni nechtějí, aby vůbec nějaká dálnice D52 vznikla.
Zkuste si vzít mapu. To by mne zajímalo, kudy by mezi Pohořelicemi a Mikulovem měla vést nekonfliktní trasa? S tím, že D52 u Pohořelic a A5 u Drasenhofenu jsou výchozí body, na kterých nikdo nic nezmění. A mezi tím Dyje, Nové Mlýny, rybníky, kopce, vinice, CHKO, přírodní památky a podzemní zásobník plynu…
Ne, Pohořelice a Drasenhofen skutečně nemusí být výchozími body, to si prostě jenom vymýšlíte.
a čo si, kefalin, predstavujete pod pojmom “nekonfliktni trasa”? nic takoveho neexistuje.
mozna na sibiri a na pousti v africe
kdy už konečně tady ten bordel skončí a začne se stavět?
Onehdá jeden koblihář říkal, že musí popohnat ty neschopné rakušáky co maj dálnici až k hranici.Možná vy se měl zaměřit na vlastní ministerstva a začít je řídit jinak než jako firmu….
Třeba jako ziskovou firmu a ne jako příjemce dotací? 🙂
ve firmě by musel někdo makat, na dotace ti stačí dobrý papír a slovo koblížka
Koblihář je výrobce koblih …, Nějak máte popletené pojmy …
kdy už bude tady tomu bordelu konečně konec a začne se stavět?
po volbách
kterých?
Jedna přezdívka ti v diskusi zjevně nestačí, co?