Soud prodloužil Smartwings lhůtu na reorganizační plán ČSA, čeká se na jednání s Airbusem
Airbus A320 Českých aerolinií registrace OK-HEU. Foto: ČSA
Soud vysvětluje odklad lhůty i složitostí celého insolvenčního řízení.
Soud vysvětluje odklad lhůty i složitostí celého insolvenčního řízení.
Kdyz Tvrdik prevzal CSA ta flotilla mela skoro 50 letadel. KLM meli v planu spolupracovat s CSA ale ten zlodej Tvrdik jen CSA tak uskodil. As se divim ze ho nekdo nedal k soudu v celem svete vlady pomohli svym spolecnostem aby je zachranily. Lufthansa dostala 2.1 billionu euro. Tak to je smutne ze vlada jen krade. Vzdyt ti politici tam nic nedelaji. Zerou jak prasata. Kradou.parchanti
Je zajimavé, co je tu odborníků a že, se nasypalo moře miliard do ČD, to je asi v pořádku. Značka ČSA byla a je ve světě pojem, takže správně by se měla značka zachránit a né to tu pořád zatracovat. Všude ve světě se státy snaží aerolinky nějakým způsobem podržet.
Ne, nemáte pravdu, značka ČSA není ve světě již delší dobu žádným pojmem. Bohužel.
V kruhu insolvenčních správců to ještě může být rito 🙂
A nikdy nebyla. Vždy to byly maximálně lokální aerolinky. A ničí hrdost na značku na tom nic nemění…
Nemáte pravdu, ta letecká společnost v minulosti létala do takových destinací, o kterých se v té době mohlo takovým leteckým společnostem jako AF, KLM, atd. jeno a jenom zdát. Takže ĆSA nebyly lokální aerolinkami.
To je přeci jedno. Vždy to bylo státní a za státní se přece utrácí dobře. Fuj hnus. Jsem rád, že to stát prodal a je vidět, že obchodní model ČSA nemá šanci přežít covid. Prostě nikoho ČSA nezajímá
Pro zajímavost, o kterých destinacích se KLM a AF nezdálo?
Vy jste z těch „chytřejších“. Tak např. Dakar, Bamako, Conakry, Jakarta, Phnompenh. A když si z vás budu chtít udělat srandu, tak v novodobé historii Sliač a Žilina a pár venkovských letišť v Polsku například. Doufám, že stačí. A možná starší ČSA-ci přidají další destinace, kde AF, LH, KLM, atd. nelétali a ČSA ano.
Opravdu myslíte ze AF a KLM neletali do svých kolonií? Bamako, Dakar a ty ostatní co tu píšete normálně letali. Jedine tedy snad ta Sliač a Žilina
Kdy začalo KLM létat Jakartu ?
Ano, máte pravdu.
Tak Sliač a Žilina, za to vám dávám pět bodů. 😀 Přemýšlím, co by tam KLM a AF hledali. 🙂 Jinak asi nemám slov – viz Roman. Právě proto jsem se „ptal“.
Tak podívejte se vy odborníku, tak asi takto. Pořád jsem přesvědčený, že ČSA nebyla nějaká provinční airline. Byla to airline, která létala do destinací, za které by se ani v současnosti nestyděla jakékoliv jiná airline.
Napriklad?
Neznáte slovo jakákoliv ? Pokud ne tak je to váš problém a asi vládnete omezenou slovní zásobou. Chce to více číst.
Světovou aerolinku dělá to, že ji všichni znají a dost možná s ní letěli. A je jedno jestli jste Čech, Portugalec, Mexikánec, Japonec nebo Američan. Ti všichni vědí co je KLM, AF, JAL, Delta, a dokonce i dávno mrtvý PanAm. Na ČSA typicky obdržíte „what?“. Nevnímám to jako ostudu nebo já nevím co, ale spousta lidí je prolezlá tehdejší propagandou (která vynikala v zamlčování úspěchů západní „konkurence“). Rozhodně ČSA narostly do docela velké aerolinky na hraně 70. let, rozhodně měli docela velký rozsah destinací, i když větší část „v rudém a spřáteleném táboře“, ale že by to bylo něco co… Číst vice »
CD jsou relevantní a nezbytnou, ba v krátkém období nenahraditelnou společností.
CSA už dávno ne.
krom toho, se do CSA narvalo jen během posledního pokusu o státní záchranu cca 5mld. to myslím už stačilo.
kdyby nebylo vlády/tvrdika tak by se čsa dostaly do minusu až v 2021 a nemuselo by se do nich nic vlejvat
Mně by stejně zajímalo, jak to bude vše dál, až to Šimáně pověsí na hrebik. Vždyť mu je přes sedmdesát. Ale nástupce není žádný.
Ve Smartwings je významnějším akcionářem pan Vik, pak tam možná má podíl pan Šmejkal a určitě mají nějaké potomky nebo to někomu prodají.
Co se týče ČSA , je to sice třetí nejstarší aerolinka, ale z hlediska konkurence nenabízí ani nadstandardní komfort, ani není efektivní jako Ryanair, takže buď sama nějak přežije nebo skončí. Cpát do toho peníze daňových poplatníků nemá cenu, jak se ukazuje na příkladu Alitalie.
Vik má tři dcery, určitě ani jedna nepovede Smartwings.
Jenže Alitalia se nedostala 20 let do zisku…ČSA bylo před coronou výdělečná aerolinka to je trochu rozdíl navíc určitě pochybuji že by vláda prostě dala ČSA peníze, pokud by je nějak podpořila tak pujčkou která by se vratila
A z čeho by se ta půjčka vrátila ? A Alitalia nebyla v zisku za proudových letadel snad nikdy , leda když stát umořoval
Přesně tak, ČSA nemá šanci splatit tolik dluhů. Vždyť každý měsíc teď generují ztrátu.
ČSA buď zachrání stát, nebo krachnou. Doufám, že stát do toho nedá už ani korunu. Většinou to byl ztrátový podnik jako ČD a stát jen platil z rozpočtu, neboli z peněz veřejnosti. A já odmítám ze své kapsy dotovat ČSA.
no dle zákulisí se okolo ČSA motá Babiš a Smartwings – tam se mluví o několika cestovkách. ale jestli to tak dopadne, je težké říci.
Těžko říci, co je na tom pravdy, ale název Agrolet by nezněl tak nejhůře.
Dává mi logiku, že Babiš je kámoš Simaneho a nějak mu pomůže, ale co by z toho měl Babiš? ČSA nebude vydělávat nikdy v současné podobě. Obávám se, že tam bude kulisarna a celavtshkevakce smrdí nevím nekalym.
Kde je Andrej, tak tam bývá skoro vždy nějaká kulišárna
ČSA nepeče chleba ani nepěstuje řepku. Bude kupovat firmu, která má miliardu dluh. To budou dřív hokejisté znovu mistři světa než by něco takového zrovna udělal.
Jihoamerická telenovela hadr! 😁
Kdyby se na ČSA daly čerpat dotace, měli bychom výstavní aerolinku s trupy polepenými reklamou na Agrofert. Ale protože to nelze, vláda čerpačů nechává dojít ČSA bez pomoci až na hranu zániku. A teď už bude jen zajímavé sledovat, kdo je ten tajemný investor v pozadí.
Jj, souhlas. Šimáně s Vikem rozhodně ze své kapsy nic dávat nebudou.
Je to smutné, ale, co by si vlastně investor svým vstupem do ČSA koupil ? Téměř nic.
To je právě ten vtip a chtělo by to někoho, kdo ví víc o investorovi, aby se tu rozepsal. 🙂