Soud potvrdil vyvlastnění pozemků u D3. Dálnice u Tábora by mohla být dokončena příští rok

Zúžená dálnice D3 u Tábora. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZúžená dálnice D3 u Tábora. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Nejvyšší správní soud dospěl k závěru, že vyvlastnění je nezbytné, alternativní řešení neexistuje.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mates

A fakt nejde postavit sjezd k areálu a nájezd přes exit 79? V tomhle mi to připadá, jako když se nějak nechce za každou cenu.

ficus

A takto funguje celej stát. Jedna velká žumpa. Nedivím se, že do tohoto bordelu nechce žádnej rozumnej přispívat na daních….

Georg

no a co se podivat do pelhrimova?

zdydy

to je dost, terorista to tam blokoval,měl by ještě cvakat.

Martin Hodek

Někdo si něco řádně vybudoval a provozoval, má to zkolaudováno. A podle vás je terorista jen proto, že chce mít ke svému majetku cestu? Fakt? To, že stát nebyl schopen najít skoro dvacet let řešení, vám nevadí?
Kdybyste byl ve stejné situaci, tak byste byl také terorista?

Milan Máchal

Vážený pane, že stát udělal zcela jednoznačně chybu vám zřejmě nevadí, protože se to vás finančně i jinak netýká. V tomto případě je teroristou stát! Tento případ nesmí končit u českých postbolševických soudů. Toto je aprosto nehorázné rozhodnutí, je to státní loupež soukromého majetku!
Za svůj názor byste se měl stydět, chtěl bych jen věřit tomu, že jej máte pouze z důvodu naprosté neznalosti skutečnosti.

Martin Hodek

Hm, jo, stačí se podívat i na ostatní diskuze. Tady je to samý nevzdělaný socialista. Tržní hospodářství a svobodné podnikání je u přispěvatelů na tomto webu sprosté slovo. Podpora regulací, molochů zakládaných kraji, nadávání na soukromé firmy atd. Ale ono se dávno říká, že volant, pedály a kola udělají chytráka i z vola.

JirkaM

Konečně

Marek Kubík

Tohle je strašná komedie, ve školním roce 2017/2018 jsem studoval v Českých Velenicích a už tehdy se o brzkém zprovoznění dálnice v plném profilu mluvilo jako o hotové věci…

Vít

Měl jsem s jedním Bratránkem „tu čest“. Pěkný arogantní hajzl. Neutahl matku na kyvné vidlici u motorky, když jsem to tam měl na opravu a po cestě domů vypadla i se šroubem a málem jsem se zabil.

ksz

Neni mi jasná jedna věc: Proč tam na těch sporných dvoustech (nebo kolika) metrech nemohla být zachována silnice pro motorová vozidla do doby, než se vyřeší papírová bitva. Mohly tam být dvě značky „silnice pro motorová vozidla“ a kus za nima dvě značky „dálnice“, případně i mírně omezená rychlost, kdyby to někomu udělalo dobře. Nechápu, proč je tam celou dobu sveden provoz do protisměru, proč jsou obtěžováni i řidiči, co jedou v opačném směru.

moot

A myslíte, že by kdokoliv, kdo by se po té „silnici pro motorová vozidla“ pohyboval by takové značky respektoval? Nehoda na tom místě by byla jen otázkou času…

Rambousek

A kolik máme v ČR takových úseku ?

zdydy

protože to zdržoval terororista, ty pozemky mu měli vyvlastnit dávno.

Rambousek

Přesně můj názor. Na těch 500m , dát značku ( silnice pro motorová vozidla) , tedy že zákona rychlost 110km/h a tím pádem by stávající nájezd vyhověl . Nebylo by třeba nic měnit a všechno by fungovalo dávno dál.
Prostě to je schválnosti státu a ředitelství dálnic.

dalnice D3

Tohle slo resit aspoň provizorne, nez se podari vyvlastneni dotáhnout do konce. Dalnice mohla byt ve smeru na ČB mezi sjezdy 76 a 79 formalne prerusena a coby silnice 1. tridy klidne i stazena do jednoho pruhu projit kolem problematicke lokality. Ve smeru na Prahu mohl byt provoz zachovan plne ve dvou pruzích jako dalnice. Ne, ze by se tam nekdy tvorily kolony ale ke komfortu a bezpecnosti by to aspoň castecne prispelo.

Milan

Vedro že?

libor

aneb…co se vleče neuteče

Joker

Čas nutný k nápravě věci je nepřímo úměrný času k poškození věci.

Pavel

To to trvalo; hlavně problém vznikl špatnou prací úředníka stavebního úřadu, který to zkolaudoval jako stavbu trvalou.

Honza

Přesně jak píšete 🙂

Jiří Kocurek

Těžko hádat. Kolik je dneska staveb, které mají platné územní rozhodnutí a kdejaký plácal v diskuzi se ohání tím, jak to nikdy, ale nikdy nebude, protože dělníci na stavbě neumí vzít lopatu do ruky, jenom okolo jezdí autem
Někdo takový by to udělal z vlastního přesvědčení.

Marťas

Vidím to na úmysl, nicméně ŘSD má taky máslo na hlavě, protože ten úsek mohl být normální I/3 s 90km/h a nemuselo tam být zúžení, kde se o prázdninách tvoří kolony.

Karl vB.

Takže po čtvrt století by mohla anabáze konečně být uzavřena.
Bylo by zajímavé vyčíslit, kolik peněz chyba zaměstnance stavebního úřadu Tábor, kterou v roce 1998 provedl, do dneška stála a jaká byla na tomto úřadě přijata nápravná opatření.

Kodl

Hádám, že žádná? 🙂

Honza

Pokud vím, ten pracovník už tam nepracuje. Akorát mám pocit, že nápravu v tomto směru provedl on sám a nikoli úřad.

Luďka

Úředník byl strýc a bylo to schválně, aby synovci přišli k penězům .

hobluj

Jo. Úředník strýc. Místní dopravní policii, která se k tomu musela vyjadřovat, zas vedl prastrýc. Takové rodinné poměry na malých krajích známe 😉

Jiří Kocurek

Na tom vyvlastnění teda vydělají ranec, jen co je pravda. Kdyby se dohodli na náhradním pozemku, mohli být přestěhovaní a vydělávat tam.

Jan

Vydělají, s tím se nedá nic dělat. Mám spíš strach, kolik bude muset Česká republika zaplatit, až se budou ohánět náhradou škody za chybu, kterou způsobil v roce 1998 stavební úřad (kdy stavbu povolil jako trvalou, byť komunikace, která byla s nemovitostí spojena byla povolena pouze dočasně).
Pokud by někoho zajímalo, tady je rozsudek Krajského soudu v Českých Budějovicích: https://old.nssoud.cz/files/EVIDENCNI_LIST/2021/61A_7_2021_228_20220531095829_prevedeno.pdf