Soud potvrdil vítězství Stadleru v největší zakázce švýcarských drah, Alstom neuspěl
Nové elektrické jednotky Flirt pro SBB. Foto: Stadler Rail
Objemem jde o největší nákup nových vozidel v historii švýcarské železnice.
Objemem jde o největší nákup nových vozidel v historii švýcarské železnice.
Začínám mít pocit, že se Alstomu Bombardiera nedaří spolknout a začal se jím dávit. Asi i proto se p. Kurucz tak zoufale snaží vytvořit penězovody, jaké před lety z pozice „zákazníka” udržoval v ČD pro Škodu. Asi by nebylo na škodu, kdyby se na to někteří soudruzi v tesilkách chytli. Korupční aféra, která by tu nábřežní žumpu pořádně vyvezla, by ČD prospěla.
No, Švýcarsko holt není tak bohaté aby nakupovalo prototypové minisérie.
50, respektive 60 panterů mi zas jako prototypová série nepřijde… Jo, dříve to bylo horší…
Není nad moderní 163+2xBymee
Tahat to bude stará dobrá Bobina, popřípadě Plecháč. Staromilci budou láteřit nad vyřazenými 560 a 460, vždyť byly ještě pojízdné.
Kdepak, z 460/560 se vezmou hlavy a mezi ně vložáky z Flirtů 🙂
Bohužel ne.
Kéž by někdo ty první flirty koupil. To jsou pořád super vozidla oproti tomu, co tu provozujeme.
Flirty, co jdou na vyřazení, jsou jen jednosystémové, proto píšu „bohužel ne“, jinak by to samozřejmě bylo fajn je dovézt do ČR.
A to je snad důvod ? Ze zelených peršinků se taky udělaly modré … Vyměnit trafo 15 kV 16,7 Hz za trafo 25 kV 50 Hz není nemožné, viz dualizace 440 …
1. Nemusí to jít technicky. Nezapomínejte, že 440 se od prvopočátku vyvíjela jako 440/640/650. První Flirty klidně mohly být vyvíjeny jen jako jednosystémové (byť si to nemyslím).
2. Nemusí to jít právně: nejsem si úplně jist, jestli by se ty vlaky (desítky let staré) pro provoz v ČR nemusely schvalovat podle DNEŠNÍCH TSI. Záleží na rozsahu nutným úprav.
3. Nemusí to jít ekonomicky. Nutné úpravy mohou být tak drahé, že se to prostě nemusí vyplatit.
A bez znalosti podrobné dokumentace k těm vlakům to tady opravdu nejsme schopni rozseknout.
To že by to nešlo technicky si nemyslím. Minimálně náhrada 15 kV za 25 kV by být možná měla.. Jenže k čemu to, když většinu střídaviny teď pokryjou panteři..
Hlavně to musí jít schválit, heslo elektromagnatická kompatibilita. Viza jak dopadly belgičanky.
Nemusely. Na rekonstrukce interoperabilita neplatí.
Záleží na rozsahu té rekonstrukce. A jak jsem psal – tady to nerozhodneme.
eLKá uvedl možné technické/ekonomické komplikace. Já jsem svým předchozím příspěvkem narážel spíš na „organizační aspkety“ takové akce. Většina, ne-li všechny dosud provozované „hnací ojetiny“ v ČR jezdí na základě „rozstřelu“, kdy objednavatel nějakým způsobem vybral dopravce a uzavřel s ním smlouvu na několik let s poměrně rychlým počátkem plnění. A vozidla byla více či méně kosmeticky upravené motoráky, které byly schopny zahájit provoz na SŽ „okamžitě“. V případě švycarských flirtů by se muselo jít takovou cestou, aby a) od uzavření smlouvy do zahájení provozu byl čas provést rekonstrukci a schválení a b) provoz trval dost dlouho na to, aby se… Číst vice »
To je ta kauza „podpisu“ ?
Nie, to bolo u ÖBB. Tam Alstom rovnako neuspel.