Soud potvrdil vítězství Stadleru v největší zakázce švýcarských drah, Alstom neuspěl

Nové elektrické jednotky Flirt pro SBB. Foto: Stadler RailNové elektrické jednotky Flirt pro SBB. Foto: Stadler Rail

Objemem jde o největší nákup nových vozidel v historii švýcarské železnice.

Zpět na článek
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ryk Mat

Začínám mít pocit, že se Alstomu Bombardiera nedaří spolknout a začal se jím dávit. Asi i proto se p. Kurucz tak zoufale snaží vytvořit penězovody, jaké před lety z pozice „zákazníka” udržoval v ČD pro Škodu. Asi by nebylo na škodu, kdyby se na to někteří soudruzi v tesilkách chytli. Korupční aféra, která by tu nábřežní žumpu pořádně vyvezla, by ČD prospěla.

David

No, Švýcarsko holt není tak bohaté aby nakupovalo prototypové minisérie.

MRC

50, respektive 60 panterů mi zas jako prototypová série nepřijde… Jo, dříve to bylo horší…

rozinka

Není nad moderní 163+2xBymee

Jiří Kocurek

Tahat to bude stará dobrá Bobina, popřípadě Plecháč. Staromilci budou láteřit nad vyřazenými 560 a 460, vždyť byly ještě pojízdné.

PvvS

Kdepak, z 460/560 se vezmou hlavy a mezi ně vložáky z Flirtů 🙂

Kubrt

Bohužel ne.

Vojtěch Suchan

Kéž by někdo ty první flirty koupil. To jsou pořád super vozidla oproti tomu, co tu provozujeme.

Kubrt

Flirty, co jdou na vyřazení, jsou jen jednosystémové, proto píšu „bohužel ne“, jinak by to samozřejmě bylo fajn je dovézt do ČR.

XYYY

A to je snad důvod ? Ze zelených peršinků se taky udělaly modré … Vyměnit trafo 15 kV 16,7 Hz za trafo 25 kV 50 Hz není nemožné, viz dualizace 440 …

eLKá

1. Nemusí to jít technicky. Nezapomínejte, že 440 se od prvopočátku vyvíjela jako 440/640/650. První Flirty klidně mohly být vyvíjeny jen jako jednosystémové (byť si to nemyslím).
2. Nemusí to jít právně: nejsem si úplně jist, jestli by se ty vlaky (desítky let staré) pro provoz v ČR nemusely schvalovat podle DNEŠNÍCH TSI. Záleží na rozsahu nutným úprav.
3. Nemusí to jít ekonomicky. Nutné úpravy mohou být tak drahé, že se to prostě nemusí vyplatit.
A bez znalosti podrobné dokumentace k těm vlakům to tady opravdu nejsme schopni rozseknout.

MRC

To že by to nešlo technicky si nemyslím. Minimálně náhrada 15 kV za 25 kV by být možná měla.. Jenže k čemu to, když většinu střídaviny teď pokryjou panteři..

Radek

Hlavně to musí jít schválit, heslo elektromagnatická kompatibilita. Viza jak dopadly belgičanky.

Vojtěch Suchan

Nemusely. Na rekonstrukce interoperabilita neplatí.

eLKá

Záleží na rozsahu té rekonstrukce. A jak jsem psal – tady to nerozhodneme.

Kubrt

eLKá uvedl možné technické/ekonomické komplikace. Já jsem svým předchozím příspěvkem narážel spíš na „organizační aspkety“ takové akce. Většina, ne-li všechny dosud provozované „hnací ojetiny“ v ČR jezdí na základě „rozstřelu“, kdy objednavatel nějakým způsobem vybral dopravce a uzavřel s ním smlouvu na několik let s poměrně rychlým počátkem plnění. A vozidla byla více či méně kosmeticky upravené motoráky, které byly schopny zahájit provoz na SŽ „okamžitě“. V případě švycarských flirtů by se muselo jít takovou cestou, aby a) od uzavření smlouvy do zahájení provozu byl čas provést rekonstrukci a schválení a b) provoz trval dost dlouho na to, aby se… Číst vice »

XYYY

To je ta kauza „podpisu“ ?

Mates

Nie, to bolo u ÖBB. Tam Alstom rovnako neuspel.