Doprava ve městě Metro

Soud odmítl reklamy firmy Rencar v metru

Pražské metro. Autor: DPP
Pražské metro. Autor: DPP

Obvodní soud pro Prahu 9 zamítl tento týden návrh společnosti Rencar ze skupiny JCDecaux, kterým se domáhala možnosti i nadále instalovat svá reklamní sdělení v metru. Oznámil to Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), který už uzavřel novou smlouvu o reklamě v metru s firmou RailReklam ze skupiny BigBoard.

Rozhodnutí soudu je dalším dílem seriálu sporů mezi DPP a Rencarem o platnost dlouhodobé smlouvy (na 34 let) z 90. let, která se týká pronájmu reklamních ploch na majetku DPP. Zatímco dopravce ji považuje za nevýhodnou a neplatnou, Rencar na jejím dodržení trvá.

Ve sporech zatím vítězí dopravní podnik, v jehož prospěch Obvodní soud pro Prahu 9 rozhodl v první instanci začátkem září, když smlouvu označil za neplatnou. Rencar se odvolal. Dopravní podnik nicméně mezitím předal téměř 22 tisíc reklamních ploch v metru firmě Railreklam. Rencar se následně domáhal toho, aby mu soud předběžným opatřením umožnil nadále reklamní plochy v metru využívat.

„Soud však návrh v plném rozsahu zamítl z důvodu neexistence platné smlouvy mezi DPP a Rencarem, a to v souladu se závěry dříve vydaného rozsudku, v němž vyslovil neplatnost smlouvy mezi těmito dvěma společnostmi. Soud tak dal DPP opětovně za pravdu. Společnost Rencar a její pracovníci nejsou oprávněni instalovat žádná reklamní sdělení v metru,“ oznámil dopravce v tiskové zprávě.

Railreklam zvítězila v poptávkovém řízení, DPP od ní získá na nájemném 91,5 milionu korun ročně. Podle DPP jde o téměř dvakrát vyšší částku, než dopravce získával od firmy Rencar za všechny reklamní plochy před zahájením soutěžení smluv na reklamu.

2 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
thegrid

Se příjemně divím, že soud tyto vyděračské smlouvy z 90. let zneplatňuje.

Majkl

Dobře mu tak Ritigovi