Doprava ve městě Metro

Soud odmítl reklamy firmy Rencar v metru

Pražské metro. Autor: DPP
Pražské metro. Autor: DPP

Obvodní soud pro Prahu 9 zamítl tento týden návrh společnosti Rencar ze skupiny JCDecaux, kterým se domáhala možnosti i nadále instalovat svá reklamní sdělení v metru. Oznámil to Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), který už uzavřel novou smlouvu o reklamě v metru s firmou RailReklam ze skupiny BigBoard.

Rozhodnutí soudu je dalším dílem seriálu sporů mezi DPP a Rencarem o platnost dlouhodobé smlouvy (na 34 let) z 90. let, která se týká pronájmu reklamních ploch na majetku DPP. Zatímco dopravce ji považuje za nevýhodnou a neplatnou, Rencar na jejím dodržení trvá.

Ve sporech zatím vítězí dopravní podnik, v jehož prospěch Obvodní soud pro Prahu 9 rozhodl v první instanci začátkem září, když smlouvu označil za neplatnou. Rencar se odvolal. Dopravní podnik nicméně mezitím předal téměř 22 tisíc reklamních ploch v metru firmě Railreklam. Rencar se následně domáhal toho, aby mu soud předběžným opatřením umožnil nadále reklamní plochy v metru využívat.

„Soud však návrh v plném rozsahu zamítl z důvodu neexistence platné smlouvy mezi DPP a Rencarem, a to v souladu se závěry dříve vydaného rozsudku, v němž vyslovil neplatnost smlouvy mezi těmito dvěma společnostmi. Soud tak dal DPP opětovně za pravdu. Společnost Rencar a její pracovníci nejsou oprávněni instalovat žádná reklamní sdělení v metru,“ oznámil dopravce v tiskové zprávě.

Railreklam zvítězila v poptávkovém řízení, DPP od ní získá na nájemném 91,5 milionu korun ročně. Podle DPP jde o téměř dvakrát vyšší částku, než dopravce získával od firmy Rencar za všechny reklamní plochy před zahájením soutěžení smluv na reklamu.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
thegrid
Host
thegrid

Se příjemně divím, že soud tyto vyděračské smlouvy z 90. let zneplatňuje.

Majkl
Host
Majkl

Dobře mu tak Ritigovi