Soud kvůli tragické nehodě tramvaje v Olomouci nařídil vyšetřovací pokus

Tramvajová linka č. 4 v Olomouci na zastávce Autobusové nádraží podchod. Zdroj: FB DPMOTramvajová linka č. 4 v Olomouci na zastávce Autobusové nádraží podchod. Zdroj: FB DPMO

Pokus má ukázat, zda řidič tramvaje mohl seniorku vidět, či nikoliv.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Filip Jirsák

Mne by teda víc zajímalo to použití nouzového tlačítka a zastavení až v další zastávce. Nevyloučil bych ani to, že cestující ve skutečnosti jenom volali „zastavte“, ale tlačítko nikdo nepoužil. Ale jestli tlačítko opravdu někdo použil, zazvonil opakovaně, a řidič nezastavil (ať už proto, že signalizace nefungovala, nebo ji ignoroval), to je na pováženou.

Zvláštní je i nepoužití nouzové brzdy ze strany cestujících – pražské tramvaje jí mají, předpokládám, že je to povinná výbava tramvají v celé ČR.

vladki

Taky si říkám jestli jen zuřivě nemackali tlačítko otevření dveří, kde po prvním stisku už řidič nic dalšího nepozná. A nouzová signalizace je nekde na stropě nebo nad dveřmi?

Vesper

Nechápu proč by řidič měl být vinen. Pravidla primárně porušila cestující – nevstupujte do dveří, pokud je dáváno znamení. Vina by vždy měla jít za tím kdo pravidla porušil jako první.

knedlo

Nedávno som sa vrátil z dovolenky v Sofii a Belehrade. Ani v jednom meste si s nejakým blokovaním rozjazdu hlavu nelámu (pri starých vozňoch ktoré ho nemajú). Dvere sa otvárajú spravidla za jazdy pri dobrzďovaní a zatvárať začínajú až keď je voz v pohybe pri rozjazde zo zastávky. Pamätám si časy, kedy to bolo bežné aj v bývalom Československu. Síce to nie je príčinou nehody v tomto článku, ale ľudia kedysi mali istý pud sebazáchovy a zodpovednosti za seba a v niektorých častiach sveta ho asi ešte majú. Nechcem zľahčovať tragédiu ktorá sa stala, ale pani lezúca po schodoch do… Číst vice »

Vendelín

Chudáci pozústalí a chudák tramvaják – čekání na rozsudek je kolikrát horší, jak rozsudek samotný.
Ale většinou to odskáče tramvajak se slovy:“ měl ji vidět.“

Tiburon

“Toto platí z obecných povinností řidiče podle zákona” aha, další znalec, který se cítí povolán k právnímu hodnocení věci. Mor a nebezpečná suverenita současného znalcování v dopravě.

Herold

Nejen v dopravě…

Tomáš P

Moje zkusenost je takova, ze vetsina tramvajaku zvlast v Brne jezdi jak prasata a mysli si, ze jsou pani sveta!

Jiří Kocurek

A tramvajáci v Brně mají jakou vinu na smrťáku v Olomouci?

Odpovednost

Za prvé je to na vyhazov státního zástupce, toto se mělo řešit už v přípravném řízení.
A za druhé to ukazuje na fakt, že DPMO provozuje nebezpečné typy tramvají, které nemají v provozu co pohledávat, takže by to měl být on, kdo bude stíhán podle zákona o trestní odpovědnosti právnických osob.

Jiří Kocurek

„DPMO provozuje nebezpečné typy tramvají“

S takovým tvrzením bych počkal na výsledek vyšetřovacího pokusu. Obzvlášť, když za předjímání výsledku požadujete vyhazov.

smasska

Stejný typ tramvaje provozují i ostatní DP a jeho odvozeniny jezdí všude. To by byl slušný zásek.

Jiří Kocurek

Vario? Tak to by na odstavení asi nebylo, když jich je bezmála dvě stovky, jsou víc jak 10 let v provozu a 1 nehoda.

Ovšem pokud by se soudce uvedl slovy „nenávidím řidiče/tarmvaje“ a po tomto sdělení zahájil jednání, tak nelze používat rozum.

Vít

T3 se vyrobilo cca 14 000 kusů a provozuje je kde kdo. Ano, DPMO je nemá osazen kamerami, ale nic tím neporušuje. Na staré auto se taky vztahují předpisy z doby výroby a když třeba nemělo pásy, tak je mít nemusí ani dnes.

Jiří Kocurek

Se kterým vozem vlastně nastala ta nehoda? Na fotce v článku je EVO 1, těch je velice málo. Jinak jsou v Olomouci nejčastější VarioLF, což není stejný typ, Vario je o metr delší než T3.

smasska

T3R.P, Varia mají kamery.