Součástí aplikace PID Lítačka je nově mapa s aktuální polohou vozidel
V aplikaci PID Lítačka lze nově sledovat polohu vozidel. Pramen: ROPID
Nová funkce má přinést užitek především cestujícím, kteří musejí přestupovat nebo kombinovat různé druhy dopravy.
lidi už jsou tak blbý, že musí vidět tramvaj za rohem?
asi nepoznají, když přijíždí na zastávku.
Hodí se to třeba při přestupu z jednoho spoje na další, kdy jde o sekundy.
Tedy nejsou „blbý“, ale mají možnost účelně využít této informace.
Já bych uvítal, kdyby ta appka fungovala i v offline.
Ona funguje i offline. Některé funkce nefungují online – zrovna u online polohy vozidel je to celkem pochopitelné.
Nevím jak vy ale já mám v založce mapa na PID lítačce jen parkování srening …… Ale spoje tam nemám.
Protože ta nová verze s polohou spojů ještě nebyla vydaná (alespoň na Androidu).
Byla vydaná, ale neaktualizuje se všem okamžitě, je to rozptýlené do delšího času (tak je to vždycky u nových verzí aplikací). Dá se ale aktualizovat hned ručně přímo v Google Play.
Kecáte, ani v tomto okamžiku stále ještě na Google Play není.
Když se podíváte v anonymním okně prohlížeče, pořád tam uvidíte verzi 4.3.1.
Jinak ano, nové verze se aktualizují postupně, ale podle mne na Google Play nová verze ještě není.
Možná je to tím, že jsem se zapojil do betatestování a tedy tam mám tu novou verzi o něco dřív – přestože jinak je o betách už ticho po pěšině.
Pokud jste zapojen do betatestování, je logické, že máte novou verzi dřív. V tom to betatestování spočívá 🙂
Už někdo zkoušel měřit nebo odhadovat, kolik procent spojů v určitý okamžik v mapě chybí z důvodu nejrůznějších závad, nespolehlivosti, chybných algoritmů atd.? Já bych to tipoval tak na 10 až 15 %.
Moc vám mínusáčům nerozumím, že vám vůbec nevadí, že ta data jsou velmi nekompletní a nespolehlivá a nikdo to neřeší.
Z mého pohledu jsou ta data velmi kompletní a spolehlivá a proto jsem vám dal mínus. Že bych na mapě svůj spoj neviděl se mi stane jednou za uherák a to mapu používám téměř při každé cestě.
No vidíte, a já to sleduji možná ještě častěji než vy, s výpadkem zobrazení určitého vozu se setkávám poměrně často a řadu takových případů jsem zdokumentoval a nahlásil, ovšem málokdy dostanu odpověď. Je ovšem fakt, že hlásím spíš jen takové ty zajímavější případy, kde je například k vozu chybně přiřazen spoj, nikoliv prosté výpadky přenosu signálu. Především si myslím, že ty chyby a výpadky by měl sledovat někdo systematicky a ne jen hlásit nahodilý cestující.
Poměrně často se mi stává, že přijíždí zpožděný autobus na konečnou a mapa ho najednou ukazuje jako následující spoj toho vozidla, který odjíždí z konečné. Takže s nesmyslným zpožděním.
Ano, to je jedna z asi 10 typických chyb. Nedávno jsem na lince 125 zaznamenal případ, kdy vůz se zobrazoval na správném místě trasy, ale zašedlým kolečkem bez šipky, a detail spoje měl sice správně přiřazen tento vůz, ale zobrazoval se šedě, jako že dosud nevyjel z konečné, a časy skutečných odjezdů ze zastávek byly nevyplněné. Asi po 20 minutách jízdy to samo od sebe naskočilo. Ve fungujícím systému by se po takto ztraceném autobusu nejpozději do pěti minut začal shánět dispečink. Jenže pokud takovýchto chyb jsou v každém okamžiku desítky či stovky, dispečink to by to nemohl zvládat a… Číst vice »
Pokud ten den je kalamita (sněží, linky přes rozkopanej Barranďák normálně nestíhají obraty) proč by dispečer plašil? 😀
125 nevyjela ze Smíchova – no asi protože ještě nedoskákala na Smíchov.
Boha jeho, popsal jsem to málo polopatě? Kolečko spoje se zobrazovalo správně tam, kde vůz skutečně byl, po celou cestu až na Boleveckou, ale bylo zašedlé a bez šipečky, a detail spoje byl taky zašedlý a s údajem, že vůz ještě nevyjel z konečné na Hájích. Prostě se ta jízda vozu nepřiřadila k tomu spoji. To fakt není způsobené ani letním sněžením ani rozkopaným mostem, ale chybou funkce sledování polohy. A když takové chyby nikdo neřeší, tak zůstanou nevyřešené. Pro potěmkinovský PR je taková barevná mapička dobrá, ale k reálné použitelnosti je nutná řádově vyšší míra spolehlivosti.
A kdy má být ta nová verze Lítačky nasazena?
Mně se nainstalovala jako aktualizace do Androidu zhruba v čase vydání tohoto článku.
Na Google Play je aktuálně dostupná verze 4.3.1 z 19.6.2024 a tam mapa aktuální polohy není.
Doufám, že ty funkce pro přestupující bude brzy umět i samotný vyhledávač spojení. Aby ty alternativní přestupy nemusel cestující odhadovat z mapy, ale nebídl je rovnou vyhledávač spojení.
Dneska rozšířená verze počítá s odhadovaným zpožděním.
Blbý je, že pořádně nereaguje na změnu zpoždění.
O to právě jde, aby to zvolenou cestu sledovalo i v průběhu cesty a bylo to schopné v průběhu cesty ze Spořilova oznámit, že nalezený přestup za 14 na 16 na Moráni nejspíš nestihnu, ale můžu přestoupit už na Nám. bří Synků na zpožděnou 11 a na I. P. Pavlova budu nakonec dřív, než bylo původně plánováno.
V tom je vtipná aplikace Můj vlak, která mi v rámci průvodce vlakovým spojením starostlivě posílá notifikace, abych nezapomněl přestoupit, ale že ten návazný spoj už je půl hodiny pryč, to jí je jedno.
Dotaz: To má být vidět v mapě (tam polohu nevidím), nebo jen dole v seznamu zastávek (tam to vidím)?
V mapě. Ale je potřeba počkat na novou verzi, ta verze se spoji v mapě podle mne ještě nebyla uvolněna.
Dík, ale mám nejnovější verzi, a tady už někteří píšou, že jim to funguje…
Poslední uvolněná verze je z 19. června a novinkou v ní má být pouze jakási aktualizace komponentů pro ověřování plateb.
Mělo by to být až ve verzi 4.4.0 a ta jen zatím jen pro iOS.
Mám verzi 4.4.0 na Androidu a funguje to. Ale uživatelsky to úplně přívětivé není, obtížně se odšoupává seznam zastávek a zobrazení pozice vozidla je podle mě příliš malé.
Tak to by mě zajímalo, jak jste se k ní dostal, protože na Google Play v tuto chvíli není. Buď tu vydanou verzi obratem zase smazali, nebo máte nějaký privilegovaný přístup.
Mobilní aplikaci „Mapa PID“ s aktuální polohou spojů používám už řadu měsíčů – jak je tedy myšleno, že dosud taková aplikace nebyla?
Doteď to fungovalo jako webová verze, teď je to navíc integrováno přímo do PID Lítačky.
Mobilní aplikaci? A jakou přesně? Jak se ta aplikace jmenuje? Dáte odkaz na Google Play nebo na App Stire? Nebo si pletete mobilní a webovou aplikaci?
Aplikace PID Lítačka někdy byla aplikací pro kontrolu jízdenek? To jsem netušil. Zrovna k tomuto účelu jsem jí tedy zatím ještě nikdy nepoužil…
Nákup jízdenek, nosič jízdenek, vyhledávání spojení, to jo. Ale že bych měl potřebu někomu kontrolovat jízdenky… Jsem si myslel, že revizoři mají nějaký speciální hardware…
A dá se tedy tenhle „revizorský“ mód v té aplikaci nějak zapnout? 🙂
Ona ta aplikace ty jízdenky nejen nosí, ale také umožňuje zkontrolovat. Jinak by je nosila dost zbytečně.
Narozdíl třeba od bankovní karty, kde tomu musíte věřit.
Že by to vždycky dobře odpovídalo skutečnosti (poslední zastávce) říct úplně nemůžu. Ale mnohem víc bych ocenil, kdyby, když přijdu na metro a na tabuli vidím odjezd za 1:22 (neblikající), tak abych při sejití dolů za 30 sekund jsem neviděl jen odjíždějící soupravu (která pak stejně musí čekat déle v další stanici).
To vidím poprvé, spíš se setkávám s opačným… zhasne to a stihnu dojít.
To také, případně s nárůstem kvůli zpoždění. Ale v tomto týdnu už mi takhle ujela 3 metra asi, i když jsem je měl v pohodě stihnout
Někde ani nemusím moc rychle. Zhasne to, jdu volně, na eskalátoru stojím a stejně to stihnu.
Není to ta předchozí?
Nene, sedí to i podle hlášení polohy v aplikaci
Jako že v aplikaci jste viděl informaci, že metro jede o minutu napřed? Tak to jsem tedy ještě opravdu neviděl.
Tak to vítám! Podle mých pozorování, údaje o samotném zpoždění v appce Lítačka byly někdy kupodivu nesprávné, jako by „halucinovala“. Někdy to bylo i vtipné, když jsem například už seděl ve zpožděném busu, a appka vesele tvrdila, že je s menším zpožděním už o pár zastávek dál, a to dokonce i s údajem „naposledy ve stanici“. V kritičtějších případech jsem tak musel jít do prohlížeče na stránku mapa.pid.cz, která se s realitou shoduje mnohem lépe. To samé se týká nízkopodlažnosti, kdy appka zobrazovala jen to, jestli je na daném spoji plánována, ale mapa prozradila reálný typ nasazeného vozidla (i s… Číst vice »
Souhlas, zpoždění na mapě fungovalo, v appce to často nebylo k ničemu (halucinovalo 🙂).
Pokud sleduji nějaký spoj současně v Lítačce a v Mapě PID, tak tam většinou bývají stejné údaje a stejné chyby. S tím, že pokud v Lítačce je nesmyslný nebo žádný údaj, tak se z mapy někdy dá vyčíst, co se špatně přiřadilo. Typicky to vytváří chyby při projíždění vleků, neumí to pracovat s dorovnáním zpoždění v čekacích bodech, občas se vozidlo přiřadí k jinému spoji, než který právě vykonává atd. Kdyby se těmi chybami někdo zabýval, už jich většina mohla být dávno vyřešená. Plus relativně často se stává, že nějaký vůz se půl kola nebo kolo nebo několik kol vůbec… Číst vice »
vleků=zavleků
vleků=závleků, nějak mi to psaní z mobilu nejde
Poloha vozidla pro vyhledané spojení tam byla i dřív.
Něco co v JMK funguje už dlouhá léta…
Tak v PIDu už je to také nějaký čas k dispozici na webu, jen to nebylo v oficiální aplikaci.
To je velká odvaha srovnávat zaostalý Poseidon s PID Lítačkou.
Je sice trošku starší, ale funkcionalita tam je a to je hlavní. Časem na upgrade jistě dojde.
To jsem rád. Nic tak nepotěší daňového poplatníka, jako vědomí, že si každý kraj platí svoji partu ajťáků, aby mu lepila více, či – častěji – méně povedenou appku. Potom si je všechny zaráz můžem nainstalovat do mobilu, k tomu ještě IDOS, protože o dvě vesnice dál už je to jinej kraj, a můžem jezdit…
Typická ukázka diletance svěřit dopravu do rukou krajů, to se nikdy nemělo stát. Jsou to příliš malé celky.
Tak to by dodnes nebylo nic s výjimkou dopravních podníků. A pokud by lidi řídící DPP působili celorepublikově (Opencard), tak …
Stát se doteď zmohl jen na One Ticket, který umožňuje si trochu usnadnit práci při nákupu jízdenek a zaplatit za to víc peněz.
Veskrze souhlas. Ale zrovna tedy ta aplikace PID Lítačka je dílem firmy CHAPS, která je zase pro změnu z Brna. A CHAPS je také myslím autorem aplikace IDOLKA (dokonce snad jde použít stejný login jako pro Lítačku, tak to má asi sdílenou databázi uživatelů). Také dělali aplikaci Můj vlak. By mě zajímalo, kdo dělal ten Poseidon, že na také nezaangažovali tuhle místní firmu. 🙂 Tím neříkám, že by zrovna CHAPS měl mít na tyhle aplikace monopol… Ale pokud už nějaké osvědčené řešení má, tak pokud by se takové rozšíření rozšiřovalo a bylo použitelné za nějakých dobrých podmínek a nevyvíjel si… Číst vice »
No jasně, ale každej kraj si to zaplatil jako novou appku. To se to šetří státní peníze a kraje kňučí, jak mají málo 😉
No vidíte, oni si i mobilní oprerátoči pořidili každý valstní appku. Není nad jednotný SPT Telecom a telefony v ceně 10 měsíčních mezd, v zahraničí zamčené.
Mobilní operátoři jsou soukromé společnosti, které si navzájem konkurují. Kraje nejsou konkurenti… To stejné všechny ty městské portály. Jako, já jsem rád, že máme BrnoID, akorát tak nějak nechápu, co dělá Brno tak strašně jinak, že musí mít svůj vlastní SW. Jinde lidi neplatěj za MHD, odpady, čokly a hrobový místa?
To pozor, Chaps dodává technologii vyhledávání, ale aplikaci samotnou vyvíjí OICT. Stejně tak IDOLku.
Poseidon je úplně v pohodě. Jako uživatel jsem s ním už roky naprosto spokojen.
Když jsem to použil poprvé, měl jsem chuť fláknout s mobilem o zem…
Řekl bych že nejvíc práce není s aplikací jako takovou, tady se ostatně dá pro více krajů použít plus mínus stejný program a rozhraní, ale s kvalitou dat poskytovaných dopravci. A to je na krajském rozdělení prakticky nezávislé.
Kvalita dat poskytovaných dopravci je přímo závislá na kvalitě vyžadované objednateli. Zvlášť pokud objednatel zajišťuje tu technologii.
Nejlepší by bylo, kdyby se postupně ostatní kraje po vzoru Zlínského zapojily do švýcarského projektu FAIRTIQ. Potom by bylo možné s jednou aplikací cestovat nejen po celém Česku ale i jinde po Evropě. Nemluvě o tom, že používání té aplikace už nemůže být jednodušší.
No a taky se mi líbí, že některé kraje (Plzeňský a Zlínský) integrují své jednotlivé jízdenky do aplikace Můj vlak.
Nevím, jestli by to bylo nejlepší, ale bylo by to dobré. Dobré mi úplně stačí 🙂 Současná situace, kdy mám 6 aplikací, a až se Vysočina probudí ze spánku, bude jich 7, dobrá není…
Integrují tam opravdu plnohodnotné jízdenky, nebo jen nákup SMS jízdenky? Protože SMS jízdenky jsou přežitek.
Mně by tedy jako užitečnější připadalo, kdyby se do Můj vlak daly integrovat kupony – aby to při nákupu jízdenky zohlednilo, že mám v Praze pásma P+0+B koupená, takže mi stačí jízdenka z kraje Prahy.
Plzeňský kraj tam má jednodenní síťovou a jednodenní a tříhodinové MHD Plzeň plus teda nějaký doplatek do 1. třídy a zavazadlo/kolo/pes.
Zlínský kraj má zatím jenom jednodenní síťovku, ale je v plánu buď ještě letos nebo asi od příštího roku tam integrovat veškerý sortiment nového jízdného v zónově-relačním tarifu. Sám jsem na to celkem zvědavý.
Naopak. Aplikace Poseidon funguje už roky velmi dobře včetně mapy zobrazující aktuální polohu vozidel.
Mapa není v Poseidonu, otvírá se na to normální prohlížeč…