Šotohejtman na nákupech. Za krajské peníze chce koupit Bardotku a Štokra

Muzejní vlak NTM, v čele lokomotiva T478.1010 Bardotka. Pramen: NTMMuzejní vlak NTM, v čele lokomotiva T478.1010 Bardotka. Pramen: NTM

Kraj si stěžuje, ze z daní dostává málo peněz na opravy silnic či zdravotnictví.

Odebírat
Upozornit na
guest
36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
nowas

Nejnižší forma života. 🙂

Karel Mio

Nebudu hodnotit transparentnost nákupu, výběr vozidel nebo finanční rozvahu následné údržby atd., protože do toho nevidím. Ale dle mého má podpora podobných záměrů smysl má hned z několika důvodů. Pardubický kraj je jeden z nejméně navštěvovaných krajů, ne-li vůbec nejméně. Cokoli trochu unikátního, co přitáhne zájem turistů je podle mě fajn, zvlášť v tomhle ekonomicky slabém regionu, kde kromě lunaparku Dolní Morava nejsou žádné úplně taháky. Taky zde má železnice tradici (Třebová, Bezpráví). Proč na tom nestavět? Je zde dobrá (bude lepší) dostupnost i z Polska. A hlavně, když v tom bude přímo zainteresovaná samospráva, tak je větší šance, že… Číst vice »

Poutník99

Proč mi to zní jako “přilákání turistů na rozhledny” 🤔

Happy

Které že to jsou ty podfinancované kraje?

Hoermalmeister

Pardubický kraj hospodaří jako každá druhá česká domácnost, tak tak utáhnu měsíc, ale na dárky pod stromeček si půjčím, protože to je „pro dobrou věc“

Avoda

„Kudy chodil, tudy škodil. Ve dne škodil a v noci krad, sociální demokrat.“

Petr David

Tak toto je opravdu věcný argument.

Jan Kverulant

To by musel být z ODS.

MarSei

Pana Netolického je potřeba si považovat! Kéž b y takovýto zájem o historii železnice byl i v ostatních krajích. A ne ještě blbě rýpat, že si kraj stěžuje na nedostatek peněz apod. Vždyť tady jde i o propagaci kraje a cestovního ruchu!“ Držím palce pane Netolický! Vaše vlaky a s nimi spojené akce jsou naprosto úžasné!

Franta Holeček

Tak tak. Kdyby se tahle angažovaly všechny kraje, už máme VRT od západu na východ i od severu na jih. Pardubice mají zrekonstruovaný uzel, zřejmě i díky panu hejtmanovi. Ústecký kraj si vydupal Kozinu, JHM nové elektrické vlaky. Očividně kraj je jediná instituce, která má páky na zlepšení železniční dopravy v ČR. Dopravní zpravodajství by mělo lobovat za zájmy a dobro občanů, ne ukazovat prstem.

MarSei

K tomu není co dodat… Nic, než pravda!

Jozo_cz

MSK nacpal do Osoblažky taky pěkných pár desítek miliónů a VRT dosud nikde. Zlepšení zdejší žel. dopravy tak spočívá ve trojspřeží Regionov v barvách Pardubického kraje jezdícího mezi Ostravou a Beskydami. Plus včerejší příjezd 4 „baterek“.

knedlo

Pán Netolický má moje sympatie.

Ares

Hrát si s vláčky může, ale za vlastní.

Petr David

A kde je ta hranice, která určí co se z kulturního dědictví zaplatí z veřejného a co ne?

Kubrt

Je běžné, že kraje zřizují a finančné podporují muzea – např. zde Východočeské muzeum v Pardubicích. Ale musí to mít nějakou koncepci a kulturní a edukační význam. Což teda nákup dvou lokomotiv úplně nevím, jestli splňuje. Navíc ten štokr je provozně dost nákladný.

Jan Kverulant

Ale u nás už žádný Štokr není provozní. To i východní bratři jsou na tom se zprovozuuschopňováním parních lokomotiv o hodně dál. U nich přibývají, u nás ubývají. A semtam se tu dokonce i něco historického parního sešrotuje. Asi jsme si zvykli, je to zlý…

Jan T

Nemyslím si, že je správné, aby kraj financoval zájmové projekty, byť pod hlavičkou železničního muzea. Prioritou by měly být potřeby občanů, nikoli nostalgické jízdy historickými lokomotivami. Pokud budou lokomotivy skutečně zakoupeny, je na místě se ptát, zda bude probíhat transparentní výběrové řízení na jejich provoz a údržbu. Kdo bude mít z těchto aktivit prospěch? Je těžké ignorovat, že to vše začíná vypadat jako projekt šitý na míru konkrétním zájmovým skupinám kolem pana Bednáře. Takové nakládání s veřejnými prostředky není vůči daňovým poplatníkům fér a kraj tím balancuje na velmi tenkém ledě. Měla by se zajistit jasná pravidla a plná transparentnost,… Číst vice »

noerf

Ono už to začíná nákupem, kdy by mohli poptat několik firem, které mají bardotky a není jich málo.

Franta Holeček

Myslím, že je tisíckrát lepší, když pan Netolický svou podporou historických strojů přivede do průmyslu další talenty i kdyby to mělo stát pár peněz z kraje. Do silnic se taky cpou krajské miliarde horem dolem a výsledek mnohde není vidět, díry jsou pořád stejné. A milionkrát lepší než různí Hrabáči a Krkoškové z ÁNO, nebo Hlubučkové ze Stoky.

Jiří Kocurek

Jestli zrova ceckatá přitáhne do průmyslu talenty … Kdo chce vidět spalovací motor, ať si koupí Jawu Pionýr. Pozná ho i zevnitř, než odmaturuje, tak mnohokrát.

Petr

Jak si ta jasná pravidla představujete prosím? Třeba jasným minimálním počtem na bardotku pročuměných osobohodin na jednoho obyvatele kraje?

Petr David

„Prioritou by měly být potřeby občanů,…“

Jsem občan a jednou z mých potřeb je podpora historického dědictví.

Jan

Kdybych byl ve 40 svobodný, taky si hraju s vláčky, ale platím si je ze svého kapesného…

Petr David

To vám ale nikdo nebrání, jinak v ČR financuje stát značnou část kulturního dědictví. Smysl to má možná větší, než budovat a udržovat komunikace pro tranzit.

George

A Sůra zavidí., protože je znám zaujetím proti Pardubicích a celému kraji

Jan

Liberečáci by nesouhlasili, ale já jsem teda proti pardubickému politikaření zaujatý taky…

knedlo

Radšej si kusnem do jazyka. 🙂

Gwann

Ostatne proc ne. V krajskem rozpoctu to nebude moc stat a na trati UnO- Lipka-Hanusovice muze byt super provoz. Uz se tesim.

Pražák

Když nemám na základní věci, tak si nekupuji hračky.

Jiří Kocurek

Povozit se vlakem je základ, školy musí počkat. Ježdění vlakem přece vychová dobrého elektromechanika, ikdyby pořád jen přikládal uhlí!

Kubrt

A kolik to bude stát?

George

No mocné 5mega …

Lukáš F.

Včetně veškerého servisu a provozu? To asi ne.

Most

To je taková hloupá, plytká otázka.