Šotohejtman na nákupech. Za krajské peníze chce koupit Bardotku a Štokra

Muzejní vlak NTM, v čele lokomotiva T478.1010 Bardotka. Pramen: NTMMuzejní vlak NTM, v čele lokomotiva T478.1010 Bardotka. Pramen: NTM

Kraj si stěžuje, že z daní dostává málo peněz na opravy silnic či zdravotnictví.

Odebírat
Upozornit na
guest
141 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
v

Měly by se dát obratem všechny parní lokomotivy do provozuschopného stavu. Stačí jedna grafitová bomba a veškerá elektronika bude ko. Proč mají Poláci asi 200 ks ukrytých funkčních strojů? Ti se z roku 1939 poučili. A u nás by se to mohlo započítat do výdajů za armádu , takže by jsme plnili podmínky NATO

MMXA

Hejtman může chtít co chce, rozhodnout může jen většina v zastupitelstvu. Co jsme si zvolili, to máme.

Vrabec na střeše

No a? Jihomoravský kraj si koupil celou flotilu nových Panterů, Ústecký platí provoz na několika turistických tratí. Když se to zaplatí, nevidím důvod, proč by se to nemohlo zakoupit.

Blátošlap

Od toho ti politici jsou, prosazují věci, které jiný vidí jako nehospodárné. Šotohejtmani jsou třeba ti co dotují úzkokolejky, nebo nostalgickou železnici. Prostě to k tomu patří. Když můžou nejbohatším dotovat elektroauta, tak slovy klasika jednoho bývalého hejtmana „té chudině“je šotožleznice za pakatel.

Mariscal Mariano Santamaria

I kdyby byl Netolický svatý, Jenda Pilot ho hejtovat bude. Proč? Protože je z ANO a tuto stranu Jenda nenávidí, bo Babiš. Tak jednoduché ti je …

Šejdr

Ukázkového osla jste ze sebe udělal. Netolický je a byl socan a mezi babišovci opravdu oblíben není, protože ti v PA kraji dvakrát (2016 a 2020) vyhráli volby a Netolický je v obou případech zákulisními dohodami vyhnal do opozice. Letos babišovci vyhráli potřetí, tentokrát s mnohem větším náskokem než v minulých volbách, a jak to skončilo? Poklekli, políbili prsten a hlasovali pro zvolení hejtmana Netolického, protože jinak by i potřetí seděli s nulovým vlivem v opozičních lavicích. Spojovat Netolického s ANO je jasným důkazem, že vůbec nevíte, o čem píšete.

218

Netolický je jeden z těch případů,kdy si člověk říká,že lepsi by bylo i to ANO..
Dobře se zabarikádoval na kraji, obsancival si všechny hasiče, starosty z prdelákovů a podobné (osvědčený model Hašek), ale pro rozvoj kraje dělá hovno.. silnice strašné, VHD příšerná (zachraňují to rychlíky placené státem), jen na Dolní Moravě si možná chrochtají..

regionovan

Jen škoda nenávaznosti spojů kdekoliv.

Petr Herbrik

Já si myslím, že když je Netolický takový šotouš, mohl by vymyslet něco s tratí z Chrudimi do H. Městce. Taková šlapadla by byla možná celkem dobrý turistický tahák, u nás je to celkem vzácnost. Anebo kdoví, třeba s ní počítá pro toho Štokra, Bardotku a 310tku.

Ilmary

To si myslím že by byla ideální trať pro historický provoz, bohužel je v usek Chrudim – Bylany v takovém šrot stavu že oprava by vyšla pěkně draho

Petr Herbrik

Šlapadlům shnilé pražce nevadí. Nevím tedy jak je to s předpisy, jestli vůbec nějaké na šlapadla jsou.

Motýl Emanuel

Co dodat. Srdečně blahopřejeme všem denně cestujícím v rozviklaných vlacích a umouněných autobusech do práce. Nezoufejte, ulité peníze jsou ještě lépe investovány do ještě starších šrotů, kterých je plná republika. Aneb Bardotka či Brejlovec do každého okresu i kraje! Volejte sláva a 3 dny se radujte.

Petr David

Zjevně jste si nevšiml, že právě v tuto dobu dochází k masivní výměně vozidel na železnici. Volám sláva, pokud zrovna neumřu, budu se radovat déle, než tři dny, veřejnou dopravu používàm téměř výhtadně.

Franta Holeček

Jste asi trošku přebral. Největší šrotiště je na železnici v okolí prahy. Okolí Pardubic je na tom relativně slušně.

JirkaJJ

Na Olomoucku jsme vždycky dědili to co v Praze už nechtěli, od žabotlamů po Tornáda… jsem rád, že konečně máme regiopantery… Ono taky teď každý kraj má to co si objedná. Dřív ale vše bylo vše centrálně plánováno z Prahy a na vše mimo Prahu se kašlalo…

Frantisek X

Soudě i podle zdejší diskuse, nijak nevybočuje z typologie dnešního „příznivce železnice“. Hlavně ta nostalgie. Pro běžnou dopravu použijte auto(bus). Postavíme vám nové silnice, zlepšení kolejí neprosadíme; namísto toho se můžete povozit historickým vláčkem. Celkem klasika. 🙂 Ovšem, jestli tenhle styl myšlení vštěpovat i dalším generacím…

Franta Holeček

Začali s tím komunisti. Ti začali likvidovat úzkokolejky, s tím, že maličké roztomilé mašinky nadále mohou sloužit pouze v muzeu či vozit děti. Pak se začaly šířit teze, že i velká železnice je pouze úchylka několika šotoušů, dopravní systém minulosti a kdo má rád staré poctivé stroje z ČKD, tak je největší nepřítel moderní doby. Správný moderní člověk má přece prosazovat auta, více aut, větší auta, dokud na silnici nebude vše ucpané. A ropní baroni stále bohatší. 😉

JirkaJJ

Komunisté naopak železnici a vůbec veškerou veřejnou dopravu podporovali a štědře dotovali. Ano, rychlost nebyla nic moc a hlavní věc byla nákladní doprava, ale pamatuji, že k nám do vesnice jezdily vlaky mnohem víc. Kvalita vlaků a kolejí trpěla spíše kvůli stavu ekonomiky jako takové, ale železnice byla velkou prioritou. Rušení železnice a podpora automobilismu naopak přišly až za vlády ODS, která prohlašovala, že železnice je prežitek komunismu. Jestli komunisté zrušili nějakou úzkokolejku, tak to bylo, že byla absolutně nerentabilní a za kapitalismu by byla zavřená mnohem dříve… Mimochodem i dnes je železnice dotovaná a je to mnohými viděno jako… Číst vice »

v

V USA platili cestující v letech 1946 asi 2 USD z jízdenky na podporu výstavby silnic. Jak to dopadlo vidíme všichni. Tehdejší 2 USD jsou tak náš TÝdeNní plat dnes

fabec

O kterého Štokra má jít? Jestli chtějí nějakého provozovat, tak asi jediná reálná varianta je 0506.

Lukkyn

Můj typ je 298, na které (ne)probíhá oprava. Kraj by sehnal dotaci a dodělal by ji.

506 je nejvíce zachovalá a tu ČD rozhodně nevyřadí. A 271 je už pouze výstavní.

Jindrosan

A co ČD chtějí s tou 506 dělat? Stejně už nikdy jezdit nebude…

Lukkyn

Ze všech tří je nejzachovalejší. U 271 se musí udělat oprava pojezdu, tendru a kotle a 298 Je již po opravě kotle, avšak se musí udělat tendr a budka pro strojvedoucího. U té 506 stačí vyměnit trubky v kotli. Kdyby měli ČD do nějaké investovat, tak to bude zrovna 506. Pro Pardubický kraj by se hodila 298, seženou nějakou dotaci a dodělají ji. Navíc všechny její součásti jsou uchovány.

Jirka

0271 má prasklý rám….

fabec

ČD sami avizovali, že zájem o provozování 0506 nemají. A pro případného kupce (nájemce) by to pořád byla nejlevnější varianta směrem ke zprovoznění, podobně jako u 498.022.

Lukkyn

Lepší by bylo, kdyby ji pardubickému kraji pronajali na 20 nebo na 30 let, stejně jako u 498.022. Oni by ji opravili a provozovali. Myslím, že by to bylo pro ČD a Pardubický kraj nejlepší varianta.

fabec

Řekl bych, že to tak i dopadne

Milovník historie

Obávám se, že lokomotiva 498.022 se vlastní silou nikdy znovu na trať nevrátí. Očekával jsem, že subjekt, který podepsal smlouvu s Českými drahami, má již zajištěné veškeré finanční prostředky na její opravu. Postup ve stylu „nejprve podepíšeme smlouvu a peníze snad někdy seženeme, možná, pokud vůbec“ není příliš funkční. Snaha bývalých opatrovníků Albatrose je sice chvályhodná, ale na současnou situaci nahlížím s velkou skepsí.

Karl vB.

Dalo by se říct, že aktivita Pardubického kraje, založená na téměř všudypřítomné železnici, mi připadá smysluplná. Kromě pěkné přírody, která není až tak turisticky profláknutá (jako např. Krkonoše, nebo Lipno) moc zajímavostí, které by člověku přišly spontánně ihned na mysl, kraj asi nemá. Kraj má na svém území mnoho prvků, co mají něco společného se železnicí: V Pardubicích: — opravený železniční uzel, — velkorysé památkově chráněné nádraží (teprve se opravuje), — střední železniční školu — Dopravní fakultu J. Pernera, — dislokovaný útvar Správy železnic V České Třebové: — velký železniční uzel (bude se opravovat), — střední školu technickou a dopravní,… Číst vice »

Padre

No alespoň to má nějaké směřování.Rozhodně lepší než co provádí ta bláznivá učitelka ,která si hraje na hejtmanku v Karlovarském kraji.

Pajuna

Jeden za 18 druhý bez dvou za dvacet, ty by to mohli dát dohromady

Gwann

Tak na Mrackovou ma malokdo

Karl vB.

Znám jí jen z vyprávění (což teprve, až ji spatřím). 🙂
To, že jejím prvním náměstkem je pan Martin Hurajčík, je ale pro představu dostatečně representativní.

Miloslav

Přesně, zrovna si kupuje do kraje dieselové motory, které budou jezdit po elektrifikované trati 🤮

mgr.pavel

Máte sice pravdu, ale člověk se má srovnávat s nejlepšími, ne s nejhoršími.

Srovnání s nejlepšími vás inspiruje ke zlepšení. Srovnání s nejhoršími vede k falešné představě, že jste dokonalý a nemusíte nic zlepšovat ani měnit.

Motýl Emanuel

Myslíte Zakaría Nemrah Mračkovou? 🙂

nowas

Nejnižší forma života. 🙂

Jaaa

Většina lidí bohužel Červeného trpaslíka nezná.

Jejich škoda. 😉

Karel Mio

Nebudu hodnotit transparentnost nákupu, výběr vozidel nebo finanční rozvahu následné údržby atd., protože do toho nevidím. Ale dle mého má podpora podobných záměrů smysl má hned z několika důvodů. Pardubický kraj je jeden z nejméně navštěvovaných krajů, ne-li vůbec nejméně. Cokoli trochu unikátního, co přitáhne zájem turistů je podle mě fajn, zvlášť v tomhle ekonomicky slabém regionu, kde kromě lunaparku Dolní Morava nejsou žádné úplně taháky. Taky zde má železnice tradici (Třebová, Bezpráví). Proč na tom nestavět? Je zde dobrá (bude lepší) dostupnost i z Polska. A hlavně, když v tom bude přímo zainteresovaná samospráva, tak je větší šance, že… Číst vice »

Poutník99

Proč mi to zní jako “přilákání turistů na rozhledny” 🤔

Happy

Které že to jsou ty podfinancované kraje?

Karl vB.
tarten

Všechny. Zeptejte se jich.

Hoermalmeister

Pardubický kraj hospodaří jako každá druhá česká domácnost, tak tak utáhnu měsíc, ale na dárky pod stromeček si půjčím, protože to je „pro dobrou věc“

Avoda

„Kudy chodil, tudy škodil. Ve dne škodil a v noci krad, sociální demokrat.“

Petr David

Tak toto je opravdu věcný argument.

Gwann

To je prupovidka jeste z prvni republiky.

Jen nevim, zda to nekoncílo… DemokraD

Motýl Emanuel

Možná není věcný, ale je moc pěkný a poetický.

Petr David

Kydat špínu jedním směrem u mne moc poetické není, ale respektuji Váš názor.

Petr David

To o kydání špíny nebylo pochopitelně na Vás. Pokud to tak vyznělo, tak omluva.

Jan Kverulant

To by musel být z ODS.

Gwann

Modre straky za prvni republiky nebyly, to jsme meli jinaci partaje. Treba agrarniky, narodni obec fasistickou, narodni socialisty a spoustu jinych fajn stran

Padre

Jediní kdo za 1 republiky nekradli byli naši Němci v pohraničí .A ty jsme pro jistotu vyhnali,aby nám to nekazili.

Petr David

Sáně borový, pěkně hlazený.

Gwann

Nevim, zda kradli ci ne, ale je velikou skodou pro tuto zemi, ze se nechali zblbnout tim rakouskym frajtrem. Stav pohranici dnes jasne rika proc. A obyvatel teto zeme mohlo byt klidne az 15-16 mio…s tim ze by i u Cechu byla castejsi perfektni znalost cizi reci souseda, cili dalsi vyhoda…

Otto

On stav toho pohranici nebyl zadna hitparada nikdy (a zejmena pak po hosp. krizi) – mj. i proto sli za tim frajtrem

Jaaa

Jak kde…

tarten

Přesto to bývaly nejprůmyslovější části země.

Otto

Dost specificky prumysl – sklarstvi, textilni atd. – tak ten byl v rukou etnickych nemcu a soucasne nejnachylnejsi na krizi. Chemie, hutnictvi, uhli byly spis v rukou nemeckych zidu, kteri opravdu nemeli motivaci frajtra podporovat. Jinak hlavnimi prumyslovymi podniky byly ckd, skodovka, zbrojovka, ktere byly bud ve statnich rukou nebo spise mezinarodniho kapitalu (hlavne francouzskeho a britskeho) jako vysledek 1. svetove valky…

Gwann

Tak problemy byly vsude, zivotni uroven na dnesni dobu nepredstavitelna. Ale pohled na Jachymov, Vejprty, Asch a spoustu dalsich mist na fotkach z 30.let a nyni…ukazuje kam jsme dosli

Padre

Pohraničí ..katastrofa.Československým státem řízená likvidace průmyslu,zemědělství a krajiny po ruském způsobu.Nahrazeni kulturní civilizované krajiny bordelem zaměňovaným za pokrok.

Průvodce původní Aleš

Myslíte třeba Liberec?

MarSei

Pana Netolického je potřeba si považovat! Kéž b y takovýto zájem o historii železnice byl i v ostatních krajích. A ne ještě blbě rýpat, že si kraj stěžuje na nedostatek peněz apod. Vždyť tady jde i o propagaci kraje a cestovního ruchu!“ Držím palce pane Netolický! Vaše vlaky a s nimi spojené akce jsou naprosto úžasné!

Franta Holeček

Tak tak. Kdyby se tahle angažovaly všechny kraje, už máme VRT od západu na východ i od severu na jih. Pardubice mají zrekonstruovaný uzel, zřejmě i díky panu hejtmanovi. Ústecký kraj si vydupal Kozinu, JHM nové elektrické vlaky. Očividně kraj je jediná instituce, která má páky na zlepšení železniční dopravy v ČR. Dopravní zpravodajství by mělo lobovat za zájmy a dobro občanů, ne ukazovat prstem.

MarSei

K tomu není co dodat… Nic, než pravda!

Jozo_cz

MSK nacpal do Osoblažky taky pěkných pár desítek miliónů a VRT dosud nikde. Zlepšení zdejší žel. dopravy tak spočívá ve trojspřeží Regionov v barvách Pardubického kraje jezdícího mezi Ostravou a Beskydami. Plus včerejší příjezd 4 „baterek“.

Eman

Tak schválně, kolik jsi při těch akcích už nechal v kraji peněz? Dal sis alespoň jedno pivo, nebo i to sis přivezl v tašce, protože lahváč je levnější?

Motýl Emanuel

K čemu ta historie železnice je? Historie železnice je tu plná zadnice, kamkoliv se hnu na jakékoliv nádraží. Tak z toho ještě uděláme Múúúzeum. kdo tam pojede, když má nostalgii na místním nádraží na kraji dědiny? .-)

Karl vB.

Už ty lektvary od Makové panenky raději nepijte.

218

Jako ironie dobrý..jestli to ironie není,tak už radši nepijte

knedlo

Pán Netolický má moje sympatie.

Pražák

Jasně, šotouši sobě za peníze nás všech.

Karl vB.

A jak byste například okomentoval festival ohňostrojů „Ignis Brunensis“ v Brně, který každý rok stojí město Brno asi 4 mil. Kč? Je to sice pěkná, ale velmi pomíjivá podívaná; kromě obrázků na internetu z toho prakticky nezůstane naprosto nic. Dalším takovým zajímavým počinem, opět v Brně, je návrat MotoGP, na kterém se napakuje gastro a doprovodné volnočasové „služby“. Město Brno kvůli jednomu prestižnímu víkendu v roce (v letech 2025 – 2029) vyklopí „pouhých“ 35 mil. Kč, za 5 let to celkem o dělá 175 mil. Kč. https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/brno-motogp-velka-cena-grand-prix-navrat-podpora-rozpocet-penize.html Jen tak pro porovnání: Jeden parciální trolejbus Škoda 32Tr stojí Brno 11,8 milionu… Číst vice »

Pražák

Úplně stejně ovšem s tím rozdílem, že tvorba ohňostrojů není ani zdaleka tak z veřejných peněz podporovaný koníček jako šotoušení, co jen se u nás udržuje nesmyslných tratí kde vlaky vozí vzduch pod záminkou ZDO, aby si měli vláčkaři kde hrát.
A ten festival do Brna přitáhne i nějaké zahraniční turisty. Kdo se přijde podívat na bardotku? Pár sotousů z Polska. Hurá, podpora turismu jak vyšitá. Ať si pan hejtman koupí vláčky, ideálně v TT domů a netahá si to do práce. Těch 10 mil. by se dalo utratit i jinak, např. vymalovat v chrudimské nemocnici.

Franta Holeček

Silničáři zcela jistě opravují silnice ze svého a peněz autodopravců. Určitě nedotujeme kamionodpočívky i my ostatní, že?

Pražák

Silnice slouží k dopravě. Nákup staré lokomotivy k zábavě sotousů v čele s hejtmanem. To je dost podstatný rozdíl.

Franta Holeček

Založím si firmu, mzdy zaměstnanců, energie, výstavbu výrobní haly a stroje budu platit ze sbírky na Doniu. Zisky od zákazníků utratím za dovolené a drahé věci. A že to budou velké zisky, když se nebudu muset dělit. Zřejmě je to dle vás v pořádku. Kolik mi dáte na tento byznys?

Petr David

Silnice velmi často slouží k přebujelé dopravě, osobně nepotřebuji hafo pruhů kvůli dopravě produktů, které si dovedeme vytvořit v ČR sami.
Kulturní dědictví tady má svoje místo, nejedná se pouze o zábavu.

Ares

Hrát si s vláčky může, ale za vlastní.

Petr David

A kde je ta hranice, která určí co se z kulturního dědictví zaplatí z veřejného a co ne?

Gwann

Nazor dotycneho jajinka. Kdyz se mi nelibi blondyny, jsiu automaticky hnusny pro fsecky. A tak podobne

Herold

Mají ty dvě lokomotivy nějaký specifický vztah k Pardubickému kraji?

Pajuna

Líbí se Netolickému, to stačí.

Petr David

A mojí maličkosti taky. Už jsme tedy dva. Přijďte se podívat na nějakou akci, uvidíte kolik lidí přijde.

Petr David

Musí mít?

Kubrt

Nemusí mít přímo vztah ke kraji, ale jejich prezentace v muzeu v Dolní Lipce by měla dávat nějaký smysl. Je to malé depo pro místní výkony, takže by se tam hodily nějaké stroje typické pro takové malé služebny a jimy obsluhované vlaky/tratě. Když to přeženu, umístit do Dolní Lipky TGV nedává muzejnicky smysl. 354.1, hurvinek, rybák, to by odpovídalo.

Karl vB.

Asi chce mít něco „vlastního“, čím by se daly tahat nějaké ty mimořádné mikulášské a jiné vlaky složené třeba i z rybáků.

Herold

Podle mě by měly mít, když se kupujou veteráni za krajské peníze.

Petr David

Jasně, lokomotiva má smůlu, že sloužila dopravě, že ji výrobce nepostavil na námětí.

tarten

No, netřeba pochybovat, že tam tyhle řady jezdily.

Jan

Fšecky lokomotivy touží spočnout v Třebové…

svancara lukas

To určí komise složená ze silničářů a autodopravců a dalších lobbistů…

mgr.pavel

Má tu hranici určovat jedna osoba (hejtman), nebo v tom určování má zaznít vícero hlasů a názorů?

Petr David

Pardubický kraj nemá své zastupitelstvo?

Motýl Emanuel

Národní technické muzeum s.p.o., zřízená Ministerstvem kultury.
https://www.ntm.cz/kontakt

Franta Holeček

Provozovat kamiony dopravci můžou, ale měli by si platit i silnice, parkoviště a odpočívky z vlastních zdrojů.

Kubrt

Budete tenhle přístup prosazovat i u železničních dopravců?

Franta Holeček

Dráha si v době svého vzniku VŽDY zaplatila vybudování infrastruktury ze svého. A dosud ta nádraží používáme. Což se o silničních dopravcích říci nedá.

Kubrt

Dráhy si v době vzniku platily infrastrukturu z kapitálových vkladů akcionářů a pomocí úvěrů z bank. Některé se staly výdělečné a spatily úvěry a akcionářů vydělávaly, jiné nikoliv a zkrachovaly. Ovšem to je pro dnešní dobu irelevantní. Nějaká infrastruktura tu sice zbyla po zakladatelích (budovy, něktěré mosty), ovšem dnes je železniční infrastruktura naprosto závislá na transferech z veřejných rozpočtů, dopravci se podílejí na nákladech asi 20 %.

Petr David

Jenom železniční? Pro mne novinka.

Franta Holeček

Zatímco autodpravci se podílejí na infrastruktuře max sedmi procenty. Víc se totiž na mýtném ne vybere. A spotřební daň z paliv či aut padne na likvidaci škod po nehodách.

Kubrt

Je běžné, že kraje zřizují a finančné podporují muzea – např. zde Východočeské muzeum v Pardubicích. Ale musí to mít nějakou koncepci a kulturní a edukační význam. Což teda nákup dvou lokomotiv úplně nevím, jestli splňuje. Navíc ten štokr je provozně dost nákladný.

Jan Kverulant

Ale u nás už žádný Štokr není provozní. To i východní bratři jsou na tom se zprovozuuschopňováním parních lokomotiv o hodně dál. U nich přibývají, u nás ubývají. A semtam se tu dokonce i něco historického parního sešrotuje. Asi jsme si zvykli, je to zlý…

Joe

Stránky ČD Nostalgie tvrdí, že provozní je 556.0506. Ale také žiju v domnění, že není provozní žádný. Je samozřejmě otázka jaké závady aktuálně mají a za kolik by byla oprava. Tu by pak nejspíš svěřili muzejníkům ze Žamberka.

Kubrt

Ještě rozvinu svůj včerejší příspěvek, protože stejné myšlenky se vinou více vlákny. Kraje (města, stát) určitě mají ze svých rozpočtů podporovat kulturní dědictví, včetně technických památek. Jednak prostřednictvím vlastních institucí (muzea, galerie atd.), jednak formou dotací jiným organizacím, spolkům apod., samozřejmě udělených transparentním způsobem. Pardubický kraj si založil vlastní železniční muzeum v Dolní Lipce. To by, jako krajská instituce (kontra partička nadšenců, kteří něco dělají jako svou vlastní aktivitu ve své režii) mělo mít nějakou koncepci, jakou sbírku chce vytvořit, jak a komu jí prezentovat, jakým způsobem bude působit směrem k veřejnosti. Takový plán muzeum v Dolní Lipce snad má,… Číst vice »

Gwann

No jo, ale kde to na hlavni trati chcete provozovat…kdyz etcs

Kubrt

Lužná mi pro štokra vychází jako naprosto odpovídající lokalita. Vejde se vůbec štokr na tu točnu v Dolní Lipce? Nebo se tam v rámci rekonstrukce bude dávat nějaká větší?

Gwann

A jinak hektora schrasti snadno, snad koupi i nejakou hydru a par sukafonu

Jan T

Nemyslím si, že je správné, aby kraj financoval zájmové projekty, byť pod hlavičkou železničního muzea. Prioritou by měly být potřeby občanů, nikoli nostalgické jízdy historickými lokomotivami. Pokud budou lokomotivy skutečně zakoupeny, je na místě se ptát, zda bude probíhat transparentní výběrové řízení na jejich provoz a údržbu. Kdo bude mít z těchto aktivit prospěch? Je těžké ignorovat, že to vše začíná vypadat jako projekt šitý na míru konkrétním zájmovým skupinám kolem pana Bednáře. Takové nakládání s veřejnými prostředky není vůči daňovým poplatníkům fér a kraj tím balancuje na velmi tenkém ledě. Měla by se zajistit jasná pravidla a plná transparentnost,… Číst vice »

noerf

Ono už to začíná nákupem, kdy by mohli poptat několik firem, které mají bardotky a není jich málo.

Franta Holeček

Myslím, že je tisíckrát lepší, když pan Netolický svou podporou historických strojů přivede do průmyslu další talenty i kdyby to mělo stát pár peněz z kraje. Do silnic se taky cpou krajské miliarde horem dolem a výsledek mnohde není vidět, díry jsou pořád stejné. A milionkrát lepší než různí Hrabáči a Krkoškové z ÁNO, nebo Hlubučkové ze Stoky.

Jiří Kocurek

Jestli zrova ceckatá přitáhne do průmyslu talenty … Kdo chce vidět spalovací motor, ať si koupí Jawu Pionýr. Pozná ho i zevnitř, než odmaturuje, tak mnohokrát.

Jan T

Částečně s Vámi souhlasím, ale je třeba se na to podívat i z jiného úhlu. V České republice je spousta spolků, které jen těžko financují svou činnost a bojují o každou korunu, aby mohly pokračovat ve své práci. A pak tu máme situaci, kdy někdo má přístup k rozpočtu kraje a může si dovolit ze státních peněz nakupovat historická vozidla, což logicky vyvolává otázky ohledně účelnosti a hospodárnosti takového rozhodnutí. Veřejné prostředky by měly být spravovány s péčí řádného hospodáře, jak to vyžaduje zákon. Každý výdaj by měl splňovat kritéria hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti – to nejsou jen prázdné pojmy,… Číst vice »

Petr

Jak si ta jasná pravidla představujete prosím? Třeba jasným minimálním počtem na bardotku pročuměných osobohodin na jednoho obyvatele kraje?

Petr David

„Prioritou by měly být potřeby občanů,…“

Jsem občan a jednou z mých potřeb je podpora historického dědictví.

Jan T.

Ano, to je důležité. Národ tvoří jeho historie, kultura, i technické dědictví. A stojí za to věnovat část veřejných peněz na udržování a prezentování. Ne jen staticky v NTM, ale plně provozně jako ve Střešovické vozovně DPP.

Gwann

Jasne a jeste dopiste, ze kvuli bardotce overovaci serie nebudou mit duchodci na masloa je to tam komplet

svancara lukas

To si musíte stěžovat u Babiše ne u železničářů.

Jan

Kdybych byl ve 40 svobodný, taky si hraju s vláčky, ale platím si je ze svého kapesného…

Petr David

To vám ale nikdo nebrání, jinak v ČR financuje stát značnou část kulturního dědictví. Smysl to má možná větší, než budovat a udržovat komunikace pro tranzit.

Otto

Stat ano, na to ma taky NTM, ktere se tomu podle mne venuje dostatecne. A at si to klidne zrizuje i netolicky, jestli se to jeho volicum libi. Ale at pak nerve, ze nema prachy na dulezitejsi veci. To je jak ja kdybych si koupil obraz od moneta a pak prisel na socialku, ze nemam co zrat

George

A Sůra zavidí., protože je znám zaujetím proti Pardubicích a celému kraji

Jan

Liberečáci by nesouhlasili, ale já jsem teda proti pardubickému politikaření zaujatý taky…

knedlo

Radšej si kusnem do jazyka. 🙂

Karl vB.

Pane Sůra, pod tímto článkem chybějí tagy.

Jan

Prosím o založení tagu ŠOTOHEJTMAN 🙂

Pajuna

Jako obyvatel pardubického kraje jsem zaujatý vůči vedení kraje, z jednoho důvodu a to je sám hejtman. Lačnost funkce a protěžování svých potřeb a oblíbenců nezná mezí…

Gwann

Ostatne proc ne. V krajskem rozpoctu to nebude moc stat a na trati UnO- Lipka-Hanusovice muze byt super provoz. Uz se tesim.

Pražák

Když nemám na základní věci, tak si nekupuji hračky.

Jiří Kocurek

Povozit se vlakem je základ, školy musí počkat. Ježdění vlakem přece vychová dobrého elektromechanika, ikdyby pořád jen přikládal uhlí!

Kubrt

A kolik to bude stát?

George

No mocné 5mega …

Lukáš F.

Včetně veškerého servisu a provozu? To asi ne.

Most

To je taková hloupá, plytká otázka.

Gwann

Nakup muze byt do 10 mio. I v rozpoctu pardubickeho kraje nic kritickeho. Utrati se za vetsi chujoviny a vic.

Chapu, ze timhle drazdi, ale na druhou stranu, je to jeste pomerne neskodny konicek. Rozhodne mene uchylny nez napady stavet za miliardy nemocnici, unkdyz na to nemam a stara neni zs tak spatna

***** Petr

Z nemocnici to dopadne jak s dálnici na Fryšták. Bude později a bude dražší. Srovnávat tyto dvě věci snad ani nejsou
Praktická , komplexní nemocnice a sotouchylka. 😜 … Které oddělení ??

Gwann

Point je ten…ze na zlinskou krajskou nemocnici kraj rozhodne nemel. Tady jde o par milionu, kdyz to bude provozne drahe, tak se to zakonzervuje a skoda kraj fakt nezruinuje.

K tomu pozdeji – ano, okna taky vymenim driv nebo pozdeji, ale neni to argument pro okamzitou vymenu funkcnich oken

Pajuna

Ano pardubický kraj má dost peněz, takže třeba obílit po dlouhé době interiér krajské chrudimské nemocnice nebo tam humanizovat WC v přijímací hale. Zaflikovat díry na okreskách, nebo pokácet totálně shnilé stromy, nebo poslat o víkendech a prázdninách vždy třeba i s cyklovlekem na místa která jsou vlakem nedostupná, třeba Svojanov, Kladruby. Pak se kraj diví že je na chvostu s návštěvností, a dvěma lokomotivami do Dolní Lipky to nevytáhne. A jednak tam je to protěžované až až

Gwann

Svojanov obecne je nestastny, je to historicky cast cech ale vklinena do moravy a mezi nic a letovicemi toho je pomalu, navic hluboke udoli atp, proste dopravne blbe misto.

K vybíleni nemocnice – na tuhle beznou udrzbu by snad melo byt z uhrad od pojistoven