Šotohejtman na nákupech. Za krajské peníze chce koupit Bardotku a Štokra
Muzejní vlak NTM, v čele lokomotiva T478.1010 Bardotka. Pramen: NTM
Kraj si stěžuje, že z daní dostává málo peněz na opravy silnic či zdravotnictví.
Měly by se dát obratem všechny parní lokomotivy do provozuschopného stavu. Stačí jedna grafitová bomba a veškerá elektronika bude ko. Proč mají Poláci asi 200 ks ukrytých funkčních strojů? Ti se z roku 1939 poučili. A u nás by se to mohlo započítat do výdajů za armádu , takže by jsme plnili podmínky NATO
Hejtman může chtít co chce, rozhodnout může jen většina v zastupitelstvu. Co jsme si zvolili, to máme.
No a? Jihomoravský kraj si koupil celou flotilu nových Panterů, Ústecký platí provoz na několika turistických tratí. Když se to zaplatí, nevidím důvod, proč by se to nemohlo zakoupit.
Od toho ti politici jsou, prosazují věci, které jiný vidí jako nehospodárné. Šotohejtmani jsou třeba ti co dotují úzkokolejky, nebo nostalgickou železnici. Prostě to k tomu patří. Když můžou nejbohatším dotovat elektroauta, tak slovy klasika jednoho bývalého hejtmana „té chudině“je šotožleznice za pakatel.
I kdyby byl Netolický svatý, Jenda Pilot ho hejtovat bude. Proč? Protože je z ANO a tuto stranu Jenda nenávidí, bo Babiš. Tak jednoduché ti je …
Neni z ANO, Michale Skalo. Jednu pilota ve své fanouškovské komunitě jednobuněčných organismů pozdravujte, každopádně i opakované veřejné lhaní má své hranice.
Ukázkového osla jste ze sebe udělal. Netolický je a byl socan a mezi babišovci opravdu oblíben není, protože ti v PA kraji dvakrát (2016 a 2020) vyhráli volby a Netolický je v obou případech zákulisními dohodami vyhnal do opozice. Letos babišovci vyhráli potřetí, tentokrát s mnohem větším náskokem než v minulých volbách, a jak to skončilo? Poklekli, políbili prsten a hlasovali pro zvolení hejtmana Netolického, protože jinak by i potřetí seděli s nulovým vlivem v opozičních lavicích. Spojovat Netolického s ANO je jasným důkazem, že vůbec nevíte, o čem píšete.
Netolický je jeden z těch případů,kdy si člověk říká,že lepsi by bylo i to ANO..
Dobře se zabarikádoval na kraji, obsancival si všechny hasiče, starosty z prdelákovů a podobné (osvědčený model Hašek), ale pro rozvoj kraje dělá hovno.. silnice strašné, VHD příšerná (zachraňují to rychlíky placené státem), jen na Dolní Moravě si možná chrochtají..
Jen škoda nenávaznosti spojů kdekoliv.
Já si myslím, že když je Netolický takový šotouš, mohl by vymyslet něco s tratí z Chrudimi do H. Městce. Taková šlapadla by byla možná celkem dobrý turistický tahák, u nás je to celkem vzácnost. Anebo kdoví, třeba s ní počítá pro toho Štokra, Bardotku a 310tku.
To si myslím že by byla ideální trať pro historický provoz, bohužel je v usek Chrudim – Bylany v takovém šrot stavu že oprava by vyšla pěkně draho
Šlapadlům shnilé pražce nevadí. Nevím tedy jak je to s předpisy, jestli vůbec nějaké na šlapadla jsou.
Co dodat. Srdečně blahopřejeme všem denně cestujícím v rozviklaných vlacích a umouněných autobusech do práce. Nezoufejte, ulité peníze jsou ještě lépe investovány do ještě starších šrotů, kterých je plná republika. Aneb Bardotka či Brejlovec do každého okresu i kraje! Volejte sláva a 3 dny se radujte.
Zjevně jste si nevšiml, že právě v tuto dobu dochází k masivní výměně vozidel na železnici. Volám sláva, pokud zrovna neumřu, budu se radovat déle, než tři dny, veřejnou dopravu používàm téměř výhtadně.
Jste asi trošku přebral. Největší šrotiště je na železnici v okolí prahy. Okolí Pardubic je na tom relativně slušně.
Na Olomoucku jsme vždycky dědili to co v Praze už nechtěli, od žabotlamů po Tornáda… jsem rád, že konečně máme regiopantery… Ono taky teď každý kraj má to co si objedná. Dřív ale vše bylo vše centrálně plánováno z Prahy a na vše mimo Prahu se kašlalo…
Soudě i podle zdejší diskuse, nijak nevybočuje z typologie dnešního „příznivce železnice“. Hlavně ta nostalgie. Pro běžnou dopravu použijte auto(bus). Postavíme vám nové silnice, zlepšení kolejí neprosadíme; namísto toho se můžete povozit historickým vláčkem. Celkem klasika. 🙂 Ovšem, jestli tenhle styl myšlení vštěpovat i dalším generacím…
Začali s tím komunisti. Ti začali likvidovat úzkokolejky, s tím, že maličké roztomilé mašinky nadále mohou sloužit pouze v muzeu či vozit děti. Pak se začaly šířit teze, že i velká železnice je pouze úchylka několika šotoušů, dopravní systém minulosti a kdo má rád staré poctivé stroje z ČKD, tak je největší nepřítel moderní doby. Správný moderní člověk má přece prosazovat auta, více aut, větší auta, dokud na silnici nebude vše ucpané. A ropní baroni stále bohatší. 😉
Komunisté naopak železnici a vůbec veškerou veřejnou dopravu podporovali a štědře dotovali. Ano, rychlost nebyla nic moc a hlavní věc byla nákladní doprava, ale pamatuji, že k nám do vesnice jezdily vlaky mnohem víc. Kvalita vlaků a kolejí trpěla spíše kvůli stavu ekonomiky jako takové, ale železnice byla velkou prioritou. Rušení železnice a podpora automobilismu naopak přišly až za vlády ODS, která prohlašovala, že železnice je prežitek komunismu. Jestli komunisté zrušili nějakou úzkokolejku, tak to bylo, že byla absolutně nerentabilní a za kapitalismu by byla zavřená mnohem dříve… Mimochodem i dnes je železnice dotovaná a je to mnohými viděno jako… Číst vice »
V USA platili cestující v letech 1946 asi 2 USD z jízdenky na podporu výstavby silnic. Jak to dopadlo vidíme všichni. Tehdejší 2 USD jsou tak náš TÝdeNní plat dnes
O kterého Štokra má jít? Jestli chtějí nějakého provozovat, tak asi jediná reálná varianta je 0506.
Můj typ je 298, na které (ne)probíhá oprava. Kraj by sehnal dotaci a dodělal by ji.
506 je nejvíce zachovalá a tu ČD rozhodně nevyřadí. A 271 je už pouze výstavní.
A co ČD chtějí s tou 506 dělat? Stejně už nikdy jezdit nebude…
Ze všech tří je nejzachovalejší. U 271 se musí udělat oprava pojezdu, tendru a kotle a 298 Je již po opravě kotle, avšak se musí udělat tendr a budka pro strojvedoucího. U té 506 stačí vyměnit trubky v kotli. Kdyby měli ČD do nějaké investovat, tak to bude zrovna 506. Pro Pardubický kraj by se hodila 298, seženou nějakou dotaci a dodělají ji. Navíc všechny její součásti jsou uchovány.
0271 má prasklý rám….
ČD sami avizovali, že zájem o provozování 0506 nemají. A pro případného kupce (nájemce) by to pořád byla nejlevnější varianta směrem ke zprovoznění, podobně jako u 498.022.
Lepší by bylo, kdyby ji pardubickému kraji pronajali na 20 nebo na 30 let, stejně jako u 498.022. Oni by ji opravili a provozovali. Myslím, že by to bylo pro ČD a Pardubický kraj nejlepší varianta.
Řekl bych, že to tak i dopadne
Obávám se, že lokomotiva 498.022 se vlastní silou nikdy znovu na trať nevrátí. Očekával jsem, že subjekt, který podepsal smlouvu s Českými drahami, má již zajištěné veškeré finanční prostředky na její opravu. Postup ve stylu „nejprve podepíšeme smlouvu a peníze snad někdy seženeme, možná, pokud vůbec“ není příliš funkční. Snaha bývalých opatrovníků Albatrose je sice chvályhodná, ale na současnou situaci nahlížím s velkou skepsí.
Dalo by se říct, že aktivita Pardubického kraje, založená na téměř všudypřítomné železnici, mi připadá smysluplná. Kromě pěkné přírody, která není až tak turisticky profláknutá (jako např. Krkonoše, nebo Lipno) moc zajímavostí, které by člověku přišly spontánně ihned na mysl, kraj asi nemá. Kraj má na svém území mnoho prvků, co mají něco společného se železnicí: V Pardubicích: — opravený železniční uzel, — velkorysé památkově chráněné nádraží (teprve se opravuje), — střední železniční školu — Dopravní fakultu J. Pernera, — dislokovaný útvar Správy železnic V České Třebové: — velký železniční uzel (bude se opravovat), — střední školu technickou a dopravní,… Číst vice »
No alespoň to má nějaké směřování.Rozhodně lepší než co provádí ta bláznivá učitelka ,která si hraje na hejtmanku v Karlovarském kraji.
Jeden za 18 druhý bez dvou za dvacet, ty by to mohli dát dohromady
Tak na Mrackovou ma malokdo
Znám jí jen z vyprávění (což teprve, až ji spatřím). 🙂
To, že jejím prvním náměstkem je pan Martin Hurajčík, je ale pro představu dostatečně representativní.
Přesně, zrovna si kupuje do kraje dieselové motory, které budou jezdit po elektrifikované trati 🤮
Máte sice pravdu, ale člověk se má srovnávat s nejlepšími, ne s nejhoršími.
Srovnání s nejlepšími vás inspiruje ke zlepšení. Srovnání s nejhoršími vede k falešné představě, že jste dokonalý a nemusíte nic zlepšovat ani měnit.
Myslíte Zakaría Nemrah Mračkovou? 🙂
Nejnižší forma života. 🙂
Většina lidí bohužel Červeného trpaslíka nezná.
Jejich škoda. 😉
Nebudu hodnotit transparentnost nákupu, výběr vozidel nebo finanční rozvahu následné údržby atd., protože do toho nevidím. Ale dle mého má podpora podobných záměrů smysl má hned z několika důvodů. Pardubický kraj je jeden z nejméně navštěvovaných krajů, ne-li vůbec nejméně. Cokoli trochu unikátního, co přitáhne zájem turistů je podle mě fajn, zvlášť v tomhle ekonomicky slabém regionu, kde kromě lunaparku Dolní Morava nejsou žádné úplně taháky. Taky zde má železnice tradici (Třebová, Bezpráví). Proč na tom nestavět? Je zde dobrá (bude lepší) dostupnost i z Polska. A hlavně, když v tom bude přímo zainteresovaná samospráva, tak je větší šance, že… Číst vice »
Proč mi to zní jako “přilákání turistů na rozhledny” 🤔
Které že to jsou ty podfinancované kraje?
Novela zákona o rozpočtovém určení daní
https://www.mfcr.cz/cs/ministerstvo/media/tiskove-zpravy/2024/vlada-schvalila-novelu-zakona-o-rozpoctovem-urceni-55747
Všechny. Zeptejte se jich.
Pardubický kraj hospodaří jako každá druhá česká domácnost, tak tak utáhnu měsíc, ale na dárky pod stromeček si půjčím, protože to je „pro dobrou věc“
„Kudy chodil, tudy škodil. Ve dne škodil a v noci krad, sociální demokrat.“
Tak toto je opravdu věcný argument.
To je prupovidka jeste z prvni republiky.
Jen nevim, zda to nekoncílo… DemokraD
Možná není věcný, ale je moc pěkný a poetický.
Kydat špínu jedním směrem u mne moc poetické není, ale respektuji Váš názor.
To o kydání špíny nebylo pochopitelně na Vás. Pokud to tak vyznělo, tak omluva.
To by musel být z ODS.
Modre straky za prvni republiky nebyly, to jsme meli jinaci partaje. Treba agrarniky, narodni obec fasistickou, narodni socialisty a spoustu jinych fajn stran
Jediní kdo za 1 republiky nekradli byli naši Němci v pohraničí .A ty jsme pro jistotu vyhnali,aby nám to nekazili.
Sáně borový, pěkně hlazený.
Nevim, zda kradli ci ne, ale je velikou skodou pro tuto zemi, ze se nechali zblbnout tim rakouskym frajtrem. Stav pohranici dnes jasne rika proc. A obyvatel teto zeme mohlo byt klidne az 15-16 mio…s tim ze by i u Cechu byla castejsi perfektni znalost cizi reci souseda, cili dalsi vyhoda…
On stav toho pohranici nebyl zadna hitparada nikdy (a zejmena pak po hosp. krizi) – mj. i proto sli za tim frajtrem
Jak kde…
Přesto to bývaly nejprůmyslovější části země.
Dost specificky prumysl – sklarstvi, textilni atd. – tak ten byl v rukou etnickych nemcu a soucasne nejnachylnejsi na krizi. Chemie, hutnictvi, uhli byly spis v rukou nemeckych zidu, kteri opravdu nemeli motivaci frajtra podporovat. Jinak hlavnimi prumyslovymi podniky byly ckd, skodovka, zbrojovka, ktere byly bud ve statnich rukou nebo spise mezinarodniho kapitalu (hlavne francouzskeho a britskeho) jako vysledek 1. svetove valky…
Tak problemy byly vsude, zivotni uroven na dnesni dobu nepredstavitelna. Ale pohled na Jachymov, Vejprty, Asch a spoustu dalsich mist na fotkach z 30.let a nyni…ukazuje kam jsme dosli
Pohraničí ..katastrofa.Československým státem řízená likvidace průmyslu,zemědělství a krajiny po ruském způsobu.Nahrazeni kulturní civilizované krajiny bordelem zaměňovaným za pokrok.
Myslíte třeba Liberec?
Pana Netolického je potřeba si považovat! Kéž b y takovýto zájem o historii železnice byl i v ostatních krajích. A ne ještě blbě rýpat, že si kraj stěžuje na nedostatek peněz apod. Vždyť tady jde i o propagaci kraje a cestovního ruchu!“ Držím palce pane Netolický! Vaše vlaky a s nimi spojené akce jsou naprosto úžasné!
Tak tak. Kdyby se tahle angažovaly všechny kraje, už máme VRT od západu na východ i od severu na jih. Pardubice mají zrekonstruovaný uzel, zřejmě i díky panu hejtmanovi. Ústecký kraj si vydupal Kozinu, JHM nové elektrické vlaky. Očividně kraj je jediná instituce, která má páky na zlepšení železniční dopravy v ČR. Dopravní zpravodajství by mělo lobovat za zájmy a dobro občanů, ne ukazovat prstem.
K tomu není co dodat… Nic, než pravda!
MSK nacpal do Osoblažky taky pěkných pár desítek miliónů a VRT dosud nikde. Zlepšení zdejší žel. dopravy tak spočívá ve trojspřeží Regionov v barvách Pardubického kraje jezdícího mezi Ostravou a Beskydami. Plus včerejší příjezd 4 „baterek“.
Tak schválně, kolik jsi při těch akcích už nechal v kraji peněz? Dal sis alespoň jedno pivo, nebo i to sis přivezl v tašce, protože lahváč je levnější?
K čemu ta historie železnice je? Historie železnice je tu plná zadnice, kamkoliv se hnu na jakékoliv nádraží. Tak z toho ještě uděláme Múúúzeum. kdo tam pojede, když má nostalgii na místním nádraží na kraji dědiny? .-)
Už ty lektvary od Makové panenky raději nepijte.
Jako ironie dobrý..jestli to ironie není,tak už radši nepijte
Pán Netolický má moje sympatie.
Jasně, šotouši sobě za peníze nás všech.
A jak byste například okomentoval festival ohňostrojů „Ignis Brunensis“ v Brně, který každý rok stojí město Brno asi 4 mil. Kč? Je to sice pěkná, ale velmi pomíjivá podívaná; kromě obrázků na internetu z toho prakticky nezůstane naprosto nic. Dalším takovým zajímavým počinem, opět v Brně, je návrat MotoGP, na kterém se napakuje gastro a doprovodné volnočasové „služby“. Město Brno kvůli jednomu prestižnímu víkendu v roce (v letech 2025 – 2029) vyklopí „pouhých“ 35 mil. Kč, za 5 let to celkem o dělá 175 mil. Kč. https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/brno-motogp-velka-cena-grand-prix-navrat-podpora-rozpocet-penize.html Jen tak pro porovnání: Jeden parciální trolejbus Škoda 32Tr stojí Brno 11,8 milionu… Číst vice »
Úplně stejně ovšem s tím rozdílem, že tvorba ohňostrojů není ani zdaleka tak z veřejných peněz podporovaný koníček jako šotoušení, co jen se u nás udržuje nesmyslných tratí kde vlaky vozí vzduch pod záminkou ZDO, aby si měli vláčkaři kde hrát.
A ten festival do Brna přitáhne i nějaké zahraniční turisty. Kdo se přijde podívat na bardotku? Pár sotousů z Polska. Hurá, podpora turismu jak vyšitá. Ať si pan hejtman koupí vláčky, ideálně v TT domů a netahá si to do práce. Těch 10 mil. by se dalo utratit i jinak, např. vymalovat v chrudimské nemocnici.
Silničáři zcela jistě opravují silnice ze svého a peněz autodopravců. Určitě nedotujeme kamionodpočívky i my ostatní, že?
Silnice slouží k dopravě. Nákup staré lokomotivy k zábavě sotousů v čele s hejtmanem. To je dost podstatný rozdíl.
Založím si firmu, mzdy zaměstnanců, energie, výstavbu výrobní haly a stroje budu platit ze sbírky na Doniu. Zisky od zákazníků utratím za dovolené a drahé věci. A že to budou velké zisky, když se nebudu muset dělit. Zřejmě je to dle vás v pořádku. Kolik mi dáte na tento byznys?
Silnice velmi často slouží k přebujelé dopravě, osobně nepotřebuji hafo pruhů kvůli dopravě produktů, které si dovedeme vytvořit v ČR sami.
Kulturní dědictví tady má svoje místo, nejedná se pouze o zábavu.
Hrát si s vláčky může, ale za vlastní.
A kde je ta hranice, která určí co se z kulturního dědictví zaplatí z veřejného a co ne?
Nazor dotycneho jajinka. Kdyz se mi nelibi blondyny, jsiu automaticky hnusny pro fsecky. A tak podobne
Mají ty dvě lokomotivy nějaký specifický vztah k Pardubickému kraji?
Líbí se Netolickému, to stačí.
A mojí maličkosti taky. Už jsme tedy dva. Přijďte se podívat na nějakou akci, uvidíte kolik lidí přijde.
Musí mít?
Nemusí mít přímo vztah ke kraji, ale jejich prezentace v muzeu v Dolní Lipce by měla dávat nějaký smysl. Je to malé depo pro místní výkony, takže by se tam hodily nějaké stroje typické pro takové malé služebny a jimy obsluhované vlaky/tratě. Když to přeženu, umístit do Dolní Lipky TGV nedává muzejnicky smysl. 354.1, hurvinek, rybák, to by odpovídalo.
Asi chce mít něco „vlastního“, čím by se daly tahat nějaké ty mimořádné mikulášské a jiné vlaky složené třeba i z rybáků.
Podle mě by měly mít, když se kupujou veteráni za krajské peníze.
Jasně, lokomotiva má smůlu, že sloužila dopravě, že ji výrobce nepostavil na námětí.
No, netřeba pochybovat, že tam tyhle řady jezdily.
Fšecky lokomotivy touží spočnout v Třebové…
To určí komise složená ze silničářů a autodopravců a dalších lobbistů…
Má tu hranici určovat jedna osoba (hejtman), nebo v tom určování má zaznít vícero hlasů a názorů?
Pardubický kraj nemá své zastupitelstvo?
Národní technické muzeum s.p.o., zřízená Ministerstvem kultury.
https://www.ntm.cz/kontakt
Provozovat kamiony dopravci můžou, ale měli by si platit i silnice, parkoviště a odpočívky z vlastních zdrojů.
Budete tenhle přístup prosazovat i u železničních dopravců?
Dráha si v době svého vzniku VŽDY zaplatila vybudování infrastruktury ze svého. A dosud ta nádraží používáme. Což se o silničních dopravcích říci nedá.
Dráhy si v době vzniku platily infrastrukturu z kapitálových vkladů akcionářů a pomocí úvěrů z bank. Některé se staly výdělečné a spatily úvěry a akcionářů vydělávaly, jiné nikoliv a zkrachovaly. Ovšem to je pro dnešní dobu irelevantní. Nějaká infrastruktura tu sice zbyla po zakladatelích (budovy, něktěré mosty), ovšem dnes je železniční infrastruktura naprosto závislá na transferech z veřejných rozpočtů, dopravci se podílejí na nákladech asi 20 %.
Jenom železniční? Pro mne novinka.
Zatímco autodpravci se podílejí na infrastruktuře max sedmi procenty. Víc se totiž na mýtném ne vybere. A spotřební daň z paliv či aut padne na likvidaci škod po nehodách.
Je běžné, že kraje zřizují a finančné podporují muzea – např. zde Východočeské muzeum v Pardubicích. Ale musí to mít nějakou koncepci a kulturní a edukační význam. Což teda nákup dvou lokomotiv úplně nevím, jestli splňuje. Navíc ten štokr je provozně dost nákladný.
Ale u nás už žádný Štokr není provozní. To i východní bratři jsou na tom se zprovozuuschopňováním parních lokomotiv o hodně dál. U nich přibývají, u nás ubývají. A semtam se tu dokonce i něco historického parního sešrotuje. Asi jsme si zvykli, je to zlý…
Stránky ČD Nostalgie tvrdí, že provozní je 556.0506. Ale také žiju v domnění, že není provozní žádný. Je samozřejmě otázka jaké závady aktuálně mají a za kolik by byla oprava. Tu by pak nejspíš svěřili muzejníkům ze Žamberka.
Ještě rozvinu svůj včerejší příspěvek, protože stejné myšlenky se vinou více vlákny. Kraje (města, stát) určitě mají ze svých rozpočtů podporovat kulturní dědictví, včetně technických památek. Jednak prostřednictvím vlastních institucí (muzea, galerie atd.), jednak formou dotací jiným organizacím, spolkům apod., samozřejmě udělených transparentním způsobem. Pardubický kraj si založil vlastní železniční muzeum v Dolní Lipce. To by, jako krajská instituce (kontra partička nadšenců, kteří něco dělají jako svou vlastní aktivitu ve své režii) mělo mít nějakou koncepci, jakou sbírku chce vytvořit, jak a komu jí prezentovat, jakým způsobem bude působit směrem k veřejnosti. Takový plán muzeum v Dolní Lipce snad má,… Číst vice »
No jo, ale kde to na hlavni trati chcete provozovat…kdyz etcs
Lužná mi pro štokra vychází jako naprosto odpovídající lokalita. Vejde se vůbec štokr na tu točnu v Dolní Lipce? Nebo se tam v rámci rekonstrukce bude dávat nějaká větší?
A jinak hektora schrasti snadno, snad koupi i nejakou hydru a par sukafonu
Nemyslím si, že je správné, aby kraj financoval zájmové projekty, byť pod hlavičkou železničního muzea. Prioritou by měly být potřeby občanů, nikoli nostalgické jízdy historickými lokomotivami. Pokud budou lokomotivy skutečně zakoupeny, je na místě se ptát, zda bude probíhat transparentní výběrové řízení na jejich provoz a údržbu. Kdo bude mít z těchto aktivit prospěch? Je těžké ignorovat, že to vše začíná vypadat jako projekt šitý na míru konkrétním zájmovým skupinám kolem pana Bednáře. Takové nakládání s veřejnými prostředky není vůči daňovým poplatníkům fér a kraj tím balancuje na velmi tenkém ledě. Měla by se zajistit jasná pravidla a plná transparentnost,… Číst vice »
Ono už to začíná nákupem, kdy by mohli poptat několik firem, které mají bardotky a není jich málo.
Myslím, že je tisíckrát lepší, když pan Netolický svou podporou historických strojů přivede do průmyslu další talenty i kdyby to mělo stát pár peněz z kraje. Do silnic se taky cpou krajské miliarde horem dolem a výsledek mnohde není vidět, díry jsou pořád stejné. A milionkrát lepší než různí Hrabáči a Krkoškové z ÁNO, nebo Hlubučkové ze Stoky.
Jestli zrova ceckatá přitáhne do průmyslu talenty … Kdo chce vidět spalovací motor, ať si koupí Jawu Pionýr. Pozná ho i zevnitř, než odmaturuje, tak mnohokrát.
Částečně s Vámi souhlasím, ale je třeba se na to podívat i z jiného úhlu. V České republice je spousta spolků, které jen těžko financují svou činnost a bojují o každou korunu, aby mohly pokračovat ve své práci. A pak tu máme situaci, kdy někdo má přístup k rozpočtu kraje a může si dovolit ze státních peněz nakupovat historická vozidla, což logicky vyvolává otázky ohledně účelnosti a hospodárnosti takového rozhodnutí. Veřejné prostředky by měly být spravovány s péčí řádného hospodáře, jak to vyžaduje zákon. Každý výdaj by měl splňovat kritéria hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti – to nejsou jen prázdné pojmy,… Číst vice »
Jak si ta jasná pravidla představujete prosím? Třeba jasným minimálním počtem na bardotku pročuměných osobohodin na jednoho obyvatele kraje?
„Prioritou by měly být potřeby občanů,…“
Jsem občan a jednou z mých potřeb je podpora historického dědictví.
Ano, to je důležité. Národ tvoří jeho historie, kultura, i technické dědictví. A stojí za to věnovat část veřejných peněz na udržování a prezentování. Ne jen staticky v NTM, ale plně provozně jako ve Střešovické vozovně DPP.
Jasne a jeste dopiste, ze kvuli bardotce overovaci serie nebudou mit duchodci na masloa je to tam komplet
To si musíte stěžovat u Babiše ne u železničářů.
Kdybych byl ve 40 svobodný, taky si hraju s vláčky, ale platím si je ze svého kapesného…
To vám ale nikdo nebrání, jinak v ČR financuje stát značnou část kulturního dědictví. Smysl to má možná větší, než budovat a udržovat komunikace pro tranzit.
Stat ano, na to ma taky NTM, ktere se tomu podle mne venuje dostatecne. A at si to klidne zrizuje i netolicky, jestli se to jeho volicum libi. Ale at pak nerve, ze nema prachy na dulezitejsi veci. To je jak ja kdybych si koupil obraz od moneta a pak prisel na socialku, ze nemam co zrat
A Sůra zavidí., protože je znám zaujetím proti Pardubicích a celému kraji
Liberečáci by nesouhlasili, ale já jsem teda proti pardubickému politikaření zaujatý taky…
Co konkrétně mám závidět?
Radšej si kusnem do jazyka. 🙂
Pane Sůra, pod tímto článkem chybějí tagy.
Prosím o založení tagu ŠOTOHEJTMAN 🙂
Jako obyvatel pardubického kraje jsem zaujatý vůči vedení kraje, z jednoho důvodu a to je sám hejtman. Lačnost funkce a protěžování svých potřeb a oblíbenců nezná mezí…
Ostatne proc ne. V krajskem rozpoctu to nebude moc stat a na trati UnO- Lipka-Hanusovice muze byt super provoz. Uz se tesim.
Když nemám na základní věci, tak si nekupuji hračky.
Povozit se vlakem je základ, školy musí počkat. Ježdění vlakem přece vychová dobrého elektromechanika, ikdyby pořád jen přikládal uhlí!
A kolik to bude stát?
No mocné 5mega …
Včetně veškerého servisu a provozu? To asi ne.
To je taková hloupá, plytká otázka.
Nakup muze byt do 10 mio. I v rozpoctu pardubickeho kraje nic kritickeho. Utrati se za vetsi chujoviny a vic.
Chapu, ze timhle drazdi, ale na druhou stranu, je to jeste pomerne neskodny konicek. Rozhodne mene uchylny nez napady stavet za miliardy nemocnici, unkdyz na to nemam a stara neni zs tak spatna
Z nemocnici to dopadne jak s dálnici na Fryšták. Bude později a bude dražší. Srovnávat tyto dvě věci snad ani nejsou
Praktická , komplexní nemocnice a sotouchylka. 😜 … Které oddělení ??
Point je ten…ze na zlinskou krajskou nemocnici kraj rozhodne nemel. Tady jde o par milionu, kdyz to bude provozne drahe, tak se to zakonzervuje a skoda kraj fakt nezruinuje.
K tomu pozdeji – ano, okna taky vymenim driv nebo pozdeji, ale neni to argument pro okamzitou vymenu funkcnich oken
Ano pardubický kraj má dost peněz, takže třeba obílit po dlouhé době interiér krajské chrudimské nemocnice nebo tam humanizovat WC v přijímací hale. Zaflikovat díry na okreskách, nebo pokácet totálně shnilé stromy, nebo poslat o víkendech a prázdninách vždy třeba i s cyklovlekem na místa která jsou vlakem nedostupná, třeba Svojanov, Kladruby. Pak se kraj diví že je na chvostu s návštěvností, a dvěma lokomotivami do Dolní Lipky to nevytáhne. A jednak tam je to protěžované až až
Svojanov obecne je nestastny, je to historicky cast cech ale vklinena do moravy a mezi nic a letovicemi toho je pomalu, navic hluboke udoli atp, proste dopravne blbe misto.
K vybíleni nemocnice – na tuhle beznou udrzbu by snad melo byt z uhrad od pojistoven