Šotohejtman na nákupech. Za krajské peníze chce koupit Bardotku a Štokra
Muzejní vlak NTM, v čele lokomotiva T478.1010 Bardotka. Pramen: NTM
Kraj si stěžuje, ze z daní dostává málo peněz na opravy silnic či zdravotnictví.
Nejnižší forma života. 🙂
Nebudu hodnotit transparentnost nákupu, výběr vozidel nebo finanční rozvahu následné údržby atd., protože do toho nevidím. Ale dle mého má podpora podobných záměrů smysl má hned z několika důvodů. Pardubický kraj je jeden z nejméně navštěvovaných krajů, ne-li vůbec nejméně. Cokoli trochu unikátního, co přitáhne zájem turistů je podle mě fajn, zvlášť v tomhle ekonomicky slabém regionu, kde kromě lunaparku Dolní Morava nejsou žádné úplně taháky. Taky zde má železnice tradici (Třebová, Bezpráví). Proč na tom nestavět? Je zde dobrá (bude lepší) dostupnost i z Polska. A hlavně, když v tom bude přímo zainteresovaná samospráva, tak je větší šance, že… Číst vice »
Proč mi to zní jako “přilákání turistů na rozhledny” 🤔
Které že to jsou ty podfinancované kraje?
Pardubický kraj hospodaří jako každá druhá česká domácnost, tak tak utáhnu měsíc, ale na dárky pod stromeček si půjčím, protože to je „pro dobrou věc“
„Kudy chodil, tudy škodil. Ve dne škodil a v noci krad, sociální demokrat.“
Tak toto je opravdu věcný argument.
To by musel být z ODS.
Pana Netolického je potřeba si považovat! Kéž b y takovýto zájem o historii železnice byl i v ostatních krajích. A ne ještě blbě rýpat, že si kraj stěžuje na nedostatek peněz apod. Vždyť tady jde i o propagaci kraje a cestovního ruchu!“ Držím palce pane Netolický! Vaše vlaky a s nimi spojené akce jsou naprosto úžasné!
Tak tak. Kdyby se tahle angažovaly všechny kraje, už máme VRT od západu na východ i od severu na jih. Pardubice mají zrekonstruovaný uzel, zřejmě i díky panu hejtmanovi. Ústecký kraj si vydupal Kozinu, JHM nové elektrické vlaky. Očividně kraj je jediná instituce, která má páky na zlepšení železniční dopravy v ČR. Dopravní zpravodajství by mělo lobovat za zájmy a dobro občanů, ne ukazovat prstem.
K tomu není co dodat… Nic, než pravda!
MSK nacpal do Osoblažky taky pěkných pár desítek miliónů a VRT dosud nikde. Zlepšení zdejší žel. dopravy tak spočívá ve trojspřeží Regionov v barvách Pardubického kraje jezdícího mezi Ostravou a Beskydami. Plus včerejší příjezd 4 „baterek“.
Pán Netolický má moje sympatie.
Hrát si s vláčky může, ale za vlastní.
A kde je ta hranice, která určí co se z kulturního dědictví zaplatí z veřejného a co ne?
Je běžné, že kraje zřizují a finančné podporují muzea – např. zde Východočeské muzeum v Pardubicích. Ale musí to mít nějakou koncepci a kulturní a edukační význam. Což teda nákup dvou lokomotiv úplně nevím, jestli splňuje. Navíc ten štokr je provozně dost nákladný.
Ale u nás už žádný Štokr není provozní. To i východní bratři jsou na tom se zprovozuuschopňováním parních lokomotiv o hodně dál. U nich přibývají, u nás ubývají. A semtam se tu dokonce i něco historického parního sešrotuje. Asi jsme si zvykli, je to zlý…
Nemyslím si, že je správné, aby kraj financoval zájmové projekty, byť pod hlavičkou železničního muzea. Prioritou by měly být potřeby občanů, nikoli nostalgické jízdy historickými lokomotivami. Pokud budou lokomotivy skutečně zakoupeny, je na místě se ptát, zda bude probíhat transparentní výběrové řízení na jejich provoz a údržbu. Kdo bude mít z těchto aktivit prospěch? Je těžké ignorovat, že to vše začíná vypadat jako projekt šitý na míru konkrétním zájmovým skupinám kolem pana Bednáře. Takové nakládání s veřejnými prostředky není vůči daňovým poplatníkům fér a kraj tím balancuje na velmi tenkém ledě. Měla by se zajistit jasná pravidla a plná transparentnost,… Číst vice »
Ono už to začíná nákupem, kdy by mohli poptat několik firem, které mají bardotky a není jich málo.
Myslím, že je tisíckrát lepší, když pan Netolický svou podporou historických strojů přivede do průmyslu další talenty i kdyby to mělo stát pár peněz z kraje. Do silnic se taky cpou krajské miliarde horem dolem a výsledek mnohde není vidět, díry jsou pořád stejné. A milionkrát lepší než různí Hrabáči a Krkoškové z ÁNO, nebo Hlubučkové ze Stoky.
Jestli zrova ceckatá přitáhne do průmyslu talenty … Kdo chce vidět spalovací motor, ať si koupí Jawu Pionýr. Pozná ho i zevnitř, než odmaturuje, tak mnohokrát.
Jak si ta jasná pravidla představujete prosím? Třeba jasným minimálním počtem na bardotku pročuměných osobohodin na jednoho obyvatele kraje?
„Prioritou by měly být potřeby občanů,…“
Jsem občan a jednou z mých potřeb je podpora historického dědictví.
Kdybych byl ve 40 svobodný, taky si hraju s vláčky, ale platím si je ze svého kapesného…
To vám ale nikdo nebrání, jinak v ČR financuje stát značnou část kulturního dědictví. Smysl to má možná větší, než budovat a udržovat komunikace pro tranzit.
A Sůra zavidí., protože je znám zaujetím proti Pardubicích a celému kraji
Liberečáci by nesouhlasili, ale já jsem teda proti pardubickému politikaření zaujatý taky…
Co konkrétně mám závidět?
Radšej si kusnem do jazyka. 🙂
Ostatne proc ne. V krajskem rozpoctu to nebude moc stat a na trati UnO- Lipka-Hanusovice muze byt super provoz. Uz se tesim.
Když nemám na základní věci, tak si nekupuji hračky.
Povozit se vlakem je základ, školy musí počkat. Ježdění vlakem přece vychová dobrého elektromechanika, ikdyby pořád jen přikládal uhlí!
A kolik to bude stát?
No mocné 5mega …
Včetně veškerého servisu a provozu? To asi ne.
To je taková hloupá, plytká otázka.