SOR získal důležitou zakázku v Německu. Dodá 142 kloubových autobusů pro náhradní dopravu za vlaky

Kompletní dodávka má být hotová v říjnu.
Z velké modernizace železniční tratě z Berlína do Hamburku bude těžit i český automobilový průmysl. Tuzemský výrobce autobusů SOR Libchavy získal zatím svůj největší kontrakt na dodávku kloubových autobusů NS18 a současně největší zakázku v historii firmy na německém trhu.
Společnost Ecovista, které bude zajišťovat náhradní autobusovou dopravu za zrušené vlaky na koridoru z Hamburku do Berlína, dodá celkem 142 autobusů NS18 v provedení pro příměstskou dopravu se třemi dveřmi. Výluka začne v srpnu. „První autobusy začneme dodávat v červnu, celá zakázka bude hotová do konce října,“ řekl Murgaš.
Ecovista bude pro zajištění náhradní autobusové dopravy potřebovat celkem 208 autobusů, zbývají budou od Iveca v úpravě pro dálkové linky. Všechny autobusy budou klimatizované, vybaveny wi-fi a USB zásuvkami pro dobíjení elektroniky. Dálkové autobusy budou vybaveny toaletami.
Modernizace koridoru potrvá za úplného uzavření trati do května 2026. Vlaky dálkové dopravy pojedou odklonem po jiné trati, regionální vlaky nahradí autobusy. Po modernizaci Riedbahn jde o další zásadní výluku v Německu. Správce infrastruktury DB InfraGO již na svých stránkách představila organizaci náhradní dopravy. Výluka zásadně ovlivní i provoz vlaků z Prahy do Hamburku, skončí již v Berlíně.
Největší německá výluka v historii. Na devět měsíců uzavřou koridor mezi Berlínem a Hamburkem