obrazok-zdopravy

SOR získal důležitou zakázku v Německu. Dodá 142 kloubových autobusů pro náhradní dopravu za vlaky

Autobusy SOR NS 18 pro OAD Kolín. Foto: OAD KolínAutobusy SOR NS 18 pro OAD Kolín. Foto: OAD Kolín

Kompletní dodávka má být hotová v říjnu.

Odebírat
Upozornit na
guest
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Avlaky

vyluka začina v srpnu ale autobusy budou komplet až vřijnu, kde ty 2 měsíce vezmou 60 autobusu misto těch co se budou dodavat teprve

Ka-El

V srpnu jsou letní prázdniny. V tomto období je využití regionálí dopravy nižší. Kromě toho bude mnoho lidí (kdo může) v této době stejně hledat alternativy (Auto), jelikož i silnice nebudou tak zacpané. Zatím také nevíme, jak budou vypadat jednotlivé fáze rekonstrukce.

Jízdní řády autobusů jsou během letních prázdnin často prořídlé. Tím se uvolní další kapacita, kterou lze dočasně využít.

Jan Tichavský

Zajímavé, že poptávají nové busy na devítiměsíční akci. Jaké využití budou mít potom, uplatní se při výlukách různě po síti nebo to odprodají dopravním podnikům?

thomas.horky

Němci mají obrovské výluky v plánu i v následující letech, takže asi počítají s tím, že autobusy najdou využití

Karl vB.

V této soutěži na NAD skupina ecoVista porazila (možná i díky autobusům SOR) dceřinku DB, DB SEV GmbH.
Trať BL – HH není jediná, která potřebuje renovaci formou nickolejného provozu.
V mapce – viz link, jsou uvedeny rekonstrukce tratí do roku 2030.
https://www.adac.de/infogram/b483f2f1-4b5e-4a09-add2-10ea647b1195/data/dc1cc671cc695c6a06513f8d5510b640.svg

Zdrasa

Tak snad se kvalita SORů trochu zlepšila, aby nešlo o další reputační neúspěch českého průmyslu jak v případě NIM expresů od Škody…

PeterK

Nové SORy hrkajú aj naďalej, presne ako tie staré…

Panoramix

Když jezdí po českém tankodromu, kterému se správci nestydí říkat silniční síť, tak bude do pár měsíců hrkat jakýkoliv autobus, zejména v plně nízkopodlažním provedení. Až budou silnice v našich městech a na venkově udržovány minimálně ve stavu silnic 1. tříd mezi městy, pak bude i svezení jakýmkoliv autobusem podstatně hladší.

Cuba

Neznám lowcostový autobus, který by nehrkal. Třeba Urbanwaye jsou na tom ještě o level hůř…

automatic

Urbanway zrovna není low cost autobus ale produkt made in France… Tudíž jeden z mála vyráběný skutečně ještě v západní Evropě. SOR jinak již v Německu jezdí a to jak NB tak i NS a dokonce i ještě hrbáče, takže pověst si už asi nemají jak zkazit. Na druhou stranu je to náš výrobek a je fajn, že se prosadí i jinde než jen na Slovensku a v Rumunsku. Teď je úspěch i Polsko – a mimochodem další zajímavý pokus zakrýt Kotasovinu https://www.busportal.cz/clanek/nove-autobusy-sor-icn-ve-stalowa-wola-20735

SaulGoodman

Teda jak se mi Kotasovina nelíbí, tak tohle je snad ještě horší. Vypadá to jak 20 let starý design.

Cuba

Urban je lowcost a je celkem jedno, kde se vyrábí. Lowcost je cenou a provedením a tedy určením pro poněkud chudší trhy. Takový Crossway je vyráběný v ČR a zpracování je výrazně kvalitnější…

automatic

Urbanway určitě není low cost a určitě není určen pro chudší trhy, právě naopak je to pořád vlajková loď Iveca v segmentu neelektrických vozidel. Hlavní trh pro Urbanway je Francie a že se něco dostalo do Česka a na Slovensko je trochu zázrak, protože pro východ má Iveco právě řadu Streetway. Crossway taky není o tolik kvalitnější, jen to není zcela městský autobus. Navíc nezapomínejme, že Urbanway je konstrukcí 30 let starý (ještě z dob Renault Agora a možná i Renault R312 kde dodnes najdete velkou podobnost i vzhledu – střecha atd.) ale fakt to není low cost

Cuba

Celý Iveco JE lowcost! A kdyby Urbany nebyly lowcost, nebudou tak hojně jezdit po českých městech, kde se jede na cenu. Jestli to Iveco považuje za svoji vlajkovou loď, tak je to problém jen a jen Iveca. Že se jedná o 30 let starou kontrukci jen potvrzuje, co píšu.

Streetway je na trhu jen pár let a plní roli ultralowcostu, aby mohli ještě lépe útočit cenou při zachování marže.

MartinS.

Hojně? Když porovnáte počet Urbanů a SORek v našich DP, tak jsme někde na poměru 1:4 možná 1:5?

automatic

Urbanway je mnohdy oproti konkurenci dražší i kvůli výrobě ve Francii a kvůli tomu, že pro Iveco je to stěžejní výrobek v oblasti městských autobusů. Dnes je sice pro něj atraktivnější e-way ale to je prakticky jen pozměněný Heuliez, který si navíc vyrábí ten stejný výrobek stále pod svou značkou, i když jen pro francouzský trh. Jinde se ani koupit nedá. Streetway je naproti tomu sice low cost ale na úrovni Soru či lehce nad ní, protože původní Otokar Kent byl brán jako konkurence trochu jiné sortě autobusů než je zrovna Sor. Ale je fakt, že Iveco už dlouho nevyrobilo… Číst vice »

Cuba

Třeba v Brně mají ještě převahu Urbany, ale na ty poměry má hlavní vliv nástup řady NS, která přes svůj kontroverzní design vypadá přece jen podstatně moderněji než NB a do faceliftu i než Urbany (subjektivně).

Arthur

Hrkající interiér neříká nic o provozní spolehlivosti, jen to blbě vypadá.
Důležitá je disponibilita, cena servisu a jeho rychlost.
Část skutečných problémů jde vyřešit vhodnou konfigurací. Viz SORky pro Německo vozící klimatizaci od Konvekty.
I v ČR se dá pořídit městský autobus věhlasnější značky levněji, ale servisní síť je pak tragická zejména v rychlosti oprav a suverénně nejdražší mezi značkami.

Nose Peak

Hrkající interiér především vypovídá o kultuře výroby…

automatic

kultura výroby je bohužel u SORu stále špatná. Jinak se dost snaží, po NB je řada NS alespoň relativně normální autobus a je i konkurenceschopný, jen bohužel stále levné materiály v interiéru, místo plastových dílů umakart a lepicí gumová páska… a naopak k tomu předsuvné dveře… samozřejmě design je subjektivní ale chtělo by to nějaký facelift hlavně zadního čela a předního nárazníku

Cuba

Mně přijde, že hrkající interiér by vyřešila trocha pryže na správných místech, materiálové v podstatě nulové náklady, práce by s tím asi bylo o něco víc. Ale jak píšu výše, takové Urbany jsou na tom ještě hůř. Pojďte se podívat do Brna, kde jsou vrzající části vycpané v lepším případě korkovými špunty, v horším složenými novinami…

Až mě napadlo, že by si DPmB už mohl vyvinout vlastní sady pryžových vycpávek pro jednotlivé modely autobusů/trolejbusů a aplikovat je ihned při uvedení do provozu…

Náhodný Kolemjdoucí

Třeba je zájem železnice, aby ta kvalita autobusů nebylo až tak dobrá a cestující nechtěli zůstat u autobusů?

X 1

Tam hraje roli poměr cena vs. výkon (kapacita) a hlavně čas dodání.

Twix

Tak toho bych se nebál, pokud se bavíme o NAD na trati kde se jezdí 230 (a regio 160).

Jan Pytela

Spousta pocitu cestujiciho je taky otazka vybavy, Solarisy tusim v Oslu byly proti tem ceskym skoro luxusni zazitek, protoze tam maji lepsi sedacky, dvere, vlastne asi vsechny komponenty 😉

Karl vB.

Historie se zase opakuje. V minulosti Českoslovesko nakupovalo z Maďarska Ikarusy pouze v základním provedení. V nabídce sice byly i komfortnější verze (jak pro řidiče tak pro cestující) s lepším motorem, jinými dveřmi i okny, ale u nás tenkrát jezdilo to nejlevnější.
https://de.wikipedia.org/wiki/Ikarus_280#/media/Datei:122-es_busz_(BPI-189).jpg

Beny

No, zase máme asi jednu z nejrozsáhlejších obsluh VHD v poměru k velikosti. To vše za rozumnou cenu (pro cestující). Někde se holt trochu ušetřit musí. 🤷
Třeba v Německu rozhodně není bus v každé obci pravidlem, o Polsku nemluvě.