SOR vyhrál zakázku na dodávku kloubových autobusů pro Plzeň

Nové autobusy SOR NS 12 pro Plzeňské městské dopravní podniky. Foto: PMDPNové autobusy SOR NS 12 pro Plzeňské městské dopravní podniky. Foto: PMDP

Rámcová smlouva počítá s dodávkou až 15 kloubových autobusů.

Odebírat
Upozornit na
guest
30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Taková hrůza tahle vozidla, ještěže už mám svoje auto.

Sedrik

Až jim budou stát co chvilka SORky na servisu, tak proklejí den, kdy jim tu zakázku zadali. Vím o čem mluvím. Jezdil jsem s ní 10 let.

Vojtěch

To jsou nesmysly, máme v Plzni plné parkoviště SORek a stojí stejně jako Solarisy.

Taky je nemám rád, ale chtělo by to nějakou rozumnou argumentaci.

David

Těch 10 mio je parádní cena… Vodíkový jsou někde na 17-18, EV mírně přes 20. Škoda, že všichni jedou jen ty co jsou dotovaný, mít nový vozový park s diesely s euro6 není jako úplně tak špatně.

Eduard Tahoun

Ano, prohlubovat závislost na dovozu surovin bůhví odkud je určitě fajn.

Pavel

Naštěstí v ostatních pohonech jsme zcela soběstační 😀

MP22

Jakože elektřina se dováží z Ruska a arabských zemí? Tak určitě….

Zrzek

Ne, ale ty baterky se zase z něčeho musí vyrobit tj. Čína a její materiálová kolonie Afrika.

Náhodný Kolemjdoucí

Ty baterky neproletí výfukem jako nafta.

MP22

Jojo, jenže rozdíl v baterkách je ten, že jakmile je jednou máte, je na dost dlouho vystaráno. Zatímco když se zastaví kohoutek s ropou, končíme ihned. Opravdu je potřeba vysvětlovat tento rozdíl?

Zrzek

Jen, ani elektromobilita se bez ropy taky neobejde, lépe řečeno, ropa nás v každodenním životě objímá víc než si myslíme. Plus nám chybí další materiály. Takže nezávislost se opravdu nekoná. Z čeho chceme vyrábět potřebné množství El. energie. Plyn? To samé co ropa, solární panely ok, ale značně nestabilní zdroje. Uhlí jisté zásoby jsou a proto se dováží z Austrálie, biomasa? Tolik ji svět nevyprodukuje, aby to utáhli Evropu, proto ji taky dovážíme do Evropy. Je to o tom najít nějaký optimální mix.

Emanuel

A kdy dobíjíte ty EV autobusy? Taky přes den ze solarů na střechách domů jako osobní EV? Asi úplně ne, že? Vyjma spalovaní uhlí moc soběstační nejsme.

David

Peníze obecních rozpočtů taky rostou na stromech a nejde je utratit za nic jiného než za dopravu

MP22

A až bude ropná krize, budete první co bude řvát, proč jsme tak závislý že?

Jouda

Hele, ty „ropná krize“, zatím jediné, co vidím je krize elektrická. Až bude v Evropě tolik jaderek, že budeme moct vyvážet elektriku do celého světa, stejně jako to dnes dělají země mající ropu, tak proč ne. Nebo z čeho chcete bohatnout a „dotovat“ fungování státu? A ropná krize? Až bude, tak mi řekni, čím budeš zásobovat obchody? Nebo si myslíš, že si dopravci nenechají zaplatit v ceně zboží náklady na dopravu? A je jedno, jestli to bude vysoká cena ropy nebo elektriky. Vždycky to zaplatí koncový zákazník. A mimochodem, ropa není jen o spalování v motorech – pokud naroste cena,… Číst vice »

Jan

Ropy je na světě dost a dost, jakákoli ropná krize je uměle vyvolaná.

David

Jinak je škoda, že kvůli nastavení dotaci nejedou hybridy… Mám zkušenosti s autem od Toyoty, Hondy, Hyundai… Ty autobusy by pak jezdily za půlku a pořád by nebyly o tolik dražší než vodík či EV.

Náhodný Kolemjdoucí

Hybridy za dotaci nakupuje Praha, ale že by jezdily za půlku snad nikdo ani nepředstírá.

Skippy

Neni hybrid jako hybrid.

Jank

Tak v roce 2025 by se do města pro VHD mělo kupovat s ohledem na zdraví obyvatel asi něco zdravější než prostý spalovák. Alespoň ten hybrid.

Kuba1

Jenže místo pořizovaní plnohodnotných hybridů DP začaly kupovat jen mild hybridy – DPP, DPmHK, DPmČB.

Jouda

Nevím, proč máte tolik mínusů, když právě hybridní pohon je ke klasickému splalováku asi to nejlepší, co mohlo být vymyšleno. Když se elektrika použije ve chvíli, kdy nemá spalovací motor optimální výkonové podmínky, je to super. O úspoře brzd při brždění rekuperací nemluvě. Jezdím hybridem od Toyoty také už spoustu let a škoda, že tohle řešení už nebylo běžně rozšířené tak před 30 lety. A za mě by asi nejlepší byl diesel-elektický pohon, klidně kombinovaný i s baterií. Prostě by byl pohon kol jen elektrický, výkonové nárazy při rozjíždění umořovat z baterií a zbytek jen generátor napojený na spalovací motor.… Číst vice »

david

Asi tak, navic s elektromotory v kolech by nemelo byt tak slozite udelat nizkopodlazni autobus apod.

FrantaM

Ja může v nabídce chybět tak základní údaj jako je spotřeba paliva?

Zrzek

To jí jedině jde vyčíst z křišťálové koule. Spotřeba je ovlivněna mnoha ovlivnitelnými a neovlivnitelnými vlivy. Jak bylo známému řečeno už před 50 roky. Když budete vozit pytlovany vítr po rovině tak klidně za 20, když plnou váhu do kopců tak i za 100.

JindraLne

Proto existují evropsky / světově harmonizované měřící cykly (WHVC), ze kterých padají porovnatelné hodnoty spotřeby pro různé kombinace vozidel, motorů a převodovek.

Zrzek

Ty známe, jak jsou vypovídající.

Jouda

No protože to v případě pouze spalovacího motoru v podstatě nemá pro městský provoz autobusu žádnou relevantní hodnotu. Když se podíváte na to, jakým způsobem provozuje autobus po městě, kdy se pořád rozjíždíte z 0 na 50 a po pár metrech zase zastavujete na 0 (zastávky, křižovatky, odbočování), tak je spotřeba paliva tak rozdílná, že to nemá ani cenu řešit. Navíc spousta chlapů jezdí tak, že při rozjezdu dají plný plyn, aby se to vůbec pohlo a jelo se na čas. Jezdil jsem několik let na různých typech autobusů na MHD v Praze. Většinou jsem byl považován za řidiče s… Číst vice »

eon

Jako jasně že to je o řidičích, ale to platí u samohybů všech typů. Pointa je asi v tom, že nějakej ten normovanej údaj měli dodat a z nějakýho důvodu nedodali…

Jan Sova

A kolik by ten dálkáč pobíral na té MHD trase ? Já bych řekl že zase ne o tolik více, akorát by trpěla kastle.