SOR dodá do Brna až 40 trolejbusových stavebnic, vozy si dopravce smontuje sám
Trolejbus SOR TNS 12 pro Brno, vizualizace. Pramen: DPMB
Do ulic Brna by první dva nové vozy mohly podle DPMB vyjet na přelomu let 2022 a 2023.
Představil jsem si návod k montáži alá Ikea včetně malůvky s telefonem 🙂
a ve dvou!
To už musí být pořádná krabice!
https://www.youtube.com/watch?v=ecrbgceD0Dk&ab_channel=monkeybusinessprague
Je prosím známo, od jakého výrobce budou mít výzbroj?
Rail Electronics.
Děkuji.
Věděl by někdo, jak vlastně při současné situaci vychází porovnání provozu trolejbus/autobus nafta/autobus plyn? Podle posledních opatření, která učinil DPMB, vychází CNG jako těžce nevýhodný. Slatina o víkendech posílá i na některé noční kurzy, kde není zapotřebí pokladna IDS, místo Urbanů naftové Solarisy, atd. Napadlo mě, jestli by třeba při těch velkých nákupech nových trolejbusů nebyla ve hře řekněme „optimalizace“ provozu, že by se využily na některých vhodných autobusových linkách, které by se rozdělily na část autobusovou a trolejbusovou. Na 50 by parciály klidně mohly jezdit z Bystrce až na Osovou, později i k novému nádraží v Lískovci. Na 44/84… Číst vice »
To už by bylo lepší zatrolejovat celé trasy.
Což je ovšem program na několik let a miliard, na rozdíl od toho navrženého VHbrno.
No pokud by se u té 67 ještě nějak podařila propojit trať na Chodské s manipulační tratí na Drobného, tak už je reálné se dostat s trolejbusovou částí i někam k Hl. nádraží a po trase 31/33 ještě dál na Masnou, což vypadá zase zajímavěji. Jestli si dobře vzpomínám, tak dokonce snad existuje i nějaký plán na odklon 34/36 z Kounicovy právě do těchto míst na Sportovní.
To je akorát vlhký sen odsunovačů, ze kterého se probudili po vyhození Nové městské třídy z územního plánu. Není kudy vést trať ve směru od Cejlu na Drobného – Příkop i Stará jsou jednosměrné týmž směrem.
Byl jste vůbec někdy v Brně? Parciál z Bystrce bez drátů do toho kopce do Kohoutek? Nesmysl. Jisté úpravy linky 44/84 a bez baterek? Jako změna poloviny trasy? Ještě tak snad ta 67, ovšem spoje až do Avionu by jaksi nedojeli. Jinak linka 67 nekončí u Tesca v KrPoli, jak se zřejmě snažíte navodit dojem. Tam fakt konečná není. Nepřipadá vám to, ale sci-fi to bez zatrolejování dalších úseků je.
Ano, v Brně bydlím prakticky celý život. Zřejmě jste přehlédl větu „…které by se rozdělily na část autobusovou a trolejbusovou.“
Nepřehlédl. Prostě byste ty linky naprosto zlikvidoval. Optimalizace jen proto, aby to jezdilo pod dráty je cesta do horoucích pekel. Názorná ukázka jak by se to dělat nemělo.
Nepřehlédl? Tak proč tedy píšete něco o Avionu? 😁
Asi proto, že linka 67 jezdí až k Avionu. A pokud něco plácáte o parciálech a poté rozdělujete linky na část trolejbusovou čistě pod drátama a část autobusovou, tak vůbec není jasné jestli tušíte, co je to parciální trolejbus.
Ano, vím co je to parciální trolejbus a taky tuším, že by mohl být problém pustit to na na D2, když to nakonec nešlo ani Bítešskou a do Pisáreckého tunelu, což je silnice pro motorová vozidla. Proto jsem pochopitelně o Avionu vůbec neuvažoval…
Ale to není D2. Ta je pouze uprostřed
Omyl, D2 začíná v podstatě hned za světelnou křižovatkou s Kaštankou.
„Jisté úpravy linky 44/84 a bez baterek?“
Z Mendláku do Králova pole trolejbus, vynechá pouze zast. Rosického náměstí. Z Králova pole přes Starou osadu na Mendlák autobus – tahle část beze změny. Proveditelné od příštího pondělí.
A ještě samozřejmě prohodit s 52 trasy kolem výstaviště, takhle to koneckonců nedávno jezdilo.
Samozřejmě. Pardon, to jsem zazdil.
Kdy nedávno? Během nějaké uzavírky? V pravidelném provozu (mimo výlukové trasy) kdy naposledy?
Tady ani nejde o nějakou výluku. Dlouhodobě mi ten souběh 37 s 52, které poměrně často z Mendláku vyjíždějí zaráz a tím pádem ani na Hlinkách nezkracují celkový interval mezi spoji, připadá zbytečný.
Tak 44/84 nebo 37? Vy už plácáte hodně, že?
Ne, jenom tím říkám, že ta 52 rozhodně není na Hlinkách nepostradatelná.
Když jsme u těch výluk, tak s pokračující výstavbou VMO Tomkovo k tomu rozdělení linky dost možná dojde tak jako tak. Motto: Přenášení zpoždění na zbytek linky. Pamatuju, když se autobus nadivoko točil na Merhautově.
Jinými slovy, to není úprava. To je likvidace. Proč by lidi měli přestupovat v KrPoli jen proto, aby část trasy jezdili parciály? To je šotobláznoství a nic víc.
Ona by se ta linka od Staré Osady dala z Krpole protáhnout po trase dnešní 53 k technoparku, čímž se zároveň může zrušit 53, protože bude zbytečná. Mě to až tak nerozumné nepřipadá.
Začněte jezdit veřejnou dopravou a ono vám to nerozumné začne připadat. A část mezi Starou Osadou a Mendlákem přes Zvonařku bude jezdit třetí linka? To jsou fakt šotoptákoviny.
Tak oni už stejně musí přestupovat na St. osadě, respektive na Zvonařce, tak by prostě jenom přibyly další 2 zastávky, které jsou navíc přestupními uzly a dá se z nich pokračovat i jinou linkou, pokud zrovna třeba nechcete jet celé kolo (kdo by to taky vůbec z rozumných důvodů dělal…). Likvidace spíš bude, až začnou kvůli válce váznout dodávky ropy a plynu, v souvislosti s tímhle jsem si vlastně vůbec dovolil se nad tím zamyslet a dočkal se od některých takového pohoršení 😁
…respektive v tomto případě by zároveň ještě odpadly ty přestupy na St. osadě a na Zvonařce. Celkově to vychází stejně jako v původním stavu. Pokud chci obkroužit celé město, budu přestupovat maximálně jednou.
…sorry, mělo být „nechci“ 😁
Rozpůlit linky půl, na půl. To jste vymyslel dobře. Je vidět, že Vám to pálí?! Můžete prosím ještě domyslet, kde se na to vezmou řidiči, kterých je dlouhodobě nedostatek? Doba, kdy si každej udělal řidičák na vojně, je totiž ta, tam.
Jestli mi jezdí 5 autobusů na lince A a 5 trolejbusů na lince B, nebo 10 autobusů na lince AB, je z hlediska výpravy totéž.
Nevíte někdo co budou dělat s těmi 20 novými kloubovými trolejbusy co přijdou v letě ? Podle mích propočtů to nesedí a budou mít o 21 kloubových trolejbusů navíc ale žádnou linku kde je nasadit.
Těch linek, kam nasadit klouby navíc je poměrně dost. Například 30, 31, 33 už teď praskají ve švech.
No jestli se dají klouby na 31 a 33 tak, aby to nedopadlo tak, že se tam strčí nějaké 31Tr jakožto starší vozy 😀
Mohly to bejt 25Tr 🙂
Ve Slatině vždycky dožívaly staré typy. Tak proč ne 31Tr? LOL
Za sebe bych si předpokládal že se vytvoří nějaký klima neklima mix podobně jako se před rokem přesouvali Crosswaye a trojkové Solarisy z Medlánek do Slatiny na úkor nových vozů.
Přeci jen bude Slatina vypracovat trolejbusy na linku St. Osada – Jírova
Pokud nasadí klouby na 31/33 a ještě víc osekaj intervaly, tak to bude teprve masakr
A kolik sólo vozů nahradí ? Leckde už je sólo málo a kloub by při stejném intervalu zkulturnil dopravu.
Já se jen divm co teď budou dělat s tolika trolejbusy včetně těch krátkých a nevyužít opce by bylo škoda. Pokud se dostaví lanovka, šalina ke kampusu a nádraží v lískovci tak nejspíš dojde ke zrušení 37 kde přes Kohoutovice povede 25 až k terminálu ve starém liskovci a posílení 26 na kamený vrch?
A to, že v podstatě všechny krátký, až na těch 10 kusů 26Tr jdou po odstavení rovnou do šrotu nevadí ? Ty stavebnice ani nenahradí všechny 21Tr a to by se musely nakoupit v plným počtu. Asi by bylo dobrý nezapomínat, že stáří těch 21tr je okolo 20 let.. A nejspíš i výpravčí /dispečink by občas rádi měli i nějaký zálohy.
Proč pan ředitel, když řekne A, neřekne i B? A to, že dílny nemají dostatek lidí a kvůli politickému tlaku na výrobu Draků se odkládá běžná údržba. V této situaci opravdu nechápu, jak si DPMB může dovolit další stavebnice, protože pak už v těch dílnách nebudou dělat nic jiného, než stavět nové vozy a dopadne to jako v Ostravě.
V Komíně. Ano. Poněvadž v dílnách už vše jede směrem průser. Vozokilometry jsou za hranicí zdravého rozumu. Střední opravy se tudíž stávají velkými, atd. A ND, to je povídka sama o sobě. Jen ať to nedopadne jako před rokem a kousek „U masného růžku“.
A jak že to tedy dopadlo v Ostravě? Konkrétně u trolejbusů?
Jan N
…. jak to dopadlo v OVA… bych se zeptal toho dobrák, který teď, s požehnáním GŘ, dělá audit. A nebere za to ňáký drobný. 🚞
Kdyby nešlo o lidské životy, o zdraví lidí a majetek (až v poslední řadě), byla by to legrace. Není to legrace. Výrobce vždy uvádí podmínky provozu výrobků, který uvádí na trh. Zde (tramvaje) rovněž.
Víc zde nebudu psát.
Situace není dobrá.
Eufemismus.
Neznám interní informace ale zajímalo by mě čeho se odkládá běžná údržba?
Když K2 jsou odepsané stejně jako 14Tr a 21Tr (ano pro udržení provozu se dělá SO/SO+ ale po nehodě na Křence se zastavili další GO). Pak tu jsou T3 které částečně nahradili ex pražské T6 a zbytek je relativně čerstvě po VP (myslím R, R.PV a R.EV).
Takže jediné co mohlo být ovlivněno je dokončení 1. kola VP Aniter, začátek VP u 13T a 31Tr.
Ale rád se dostanu lepší informace.
Zrovna na tohle se dají ukrajinci nabrat poměrně rychle, stačí i zkušenosti s opravami automobilů.
V Brně rozjíždí slušný montážní podnik.
Od roku 2002 bylo v DPMB, a.s. zatím sestaveno 97 tramvají a 1 trolejbus.
Kdyby se nic nového nekupovalo, tak staré trolejbusy by musely po určitých kilometrech do dílen na SP nebo GO. V případě nákupu nového trolejbusu se ten starý místo opravy prodá do šrotu a dílny nemají co dělat. Takže aby měly dílny co dělat, kupují se stavebnice, aby náhodou nějakou hlavu pomazanou nenapadlo zrušit dílny.