Sólovozy konečně zmizí, jásá Praha 6. Ropid vysvětlil, proč se lidé museli roky na lince 2 mačkat
Tramvaj T3R.PLF. Foto: DPP

Zkapacitnění linky je také podmínka pro uzavření metra Hradčanská.

Zkapacitnění linky je také podmínka pro uzavření metra Hradčanská.
Ono je to v podstatě jedno, protože podle zákona „vyšší nabídka v dopravě generuje poptávku“ to bude jezdit narvaný stejně. 🙃
Klasika z kategorie „vozíme substrát“. Kultura cestování je povalečům z ROPIDu ukradená.
No, jak tak tu 2 denně pozoruju, tak bývá suverénně nejprázdnější
Už aby DPP objednal další 52T. 20 kusů letos, dalších 20 objednaných na rok 2026, ale těch zbylých 160 kusů z obce snad nebude objednávat po 20. To by trvalo dalších 8 let a poslední tramvaj by byla dodána až v roce 2034. Vím že je to hodně peněz, ale asi by nebylo od věci zvýšit dodávky na 40 kusů ročně a mít je všechny doma už v roce 2030. Síť se rekordně rozšiřuje, linky se budou prodlužovat, některé dokonce i přidávat a nedivil bych se, kdyby brzy docházelo ke zkracování intervalů u některých linek, které procházejí rozvojovým územím. Příklad… Číst vice »
Aby bylo možné objednávat, musí být zajištěno financování. Tj. je nutná podpora města příslušnou položkou v rozpočtu. Na straně DPP pak probíhá velice aktivní snaha městu ulevit tím, že usdiluje na další vozy o všechny možnosti získání dotací.
Smlouva umoznuje objednat v ramci opce max. 35 ks/rok.
A rozviji se i celá ulice Kolbenova, ale 31 zatim konci in the middle of nowhere na Vysocansky 🙄
„Podle Šubrta nyní vzniká v Nuslích v prostoru bývalého pivovaru nová zástavba a v oblasti přibývá cestujících. „Dvojka tam nabídne i večer a o víkendu větší kapacitu. Místo dvou linek z Karlova náměstí tam večery a víkendy pojedou tři,“ připomněl linky 18, 24 a nově i 2.“ 1) 24 se dala provozovat i o víkendu, jestli je kvůli pár barákům najednou nutné větší kapacita. Já bych tedy neřekl, nejnarvanější je jednoznačně 7, 14. 18 a 24 (u 24 to je logické, když tam začíná) jezdí nejprázdnější, proto mě to kopírování 18 překvapuje. 2) Nuselský pivovar tedy stoprocentně obsluhuje i linka… Číst vice »
Ať je na papíru jakýkoli proklad, 2+18 jezdí v centru zcela pravidelně společně. Tak to asi úsek Prašný most – Moráň nepostačuje. Pravděpodobně je řetězení třeba protáhnout až na náměstí Synkových.
V Nuselském pivovaru se vybudovalo 490 bytů, podle IPRu je oficiálně v Praze na byt 2,1 obyvatele, neoficiálně 2,6 obyvatele. Podle neoficiálních odhadů by tam tedy mělo být zhruba 1274 obyvatel. Jestli tohle znamenalo zavést novou linku, tak to se děsím kolik linek se zavede do Hloubětína, letos se tam v okolí Kolbenky dokončuje zhruba 2000 bytů. To znamená, že minimálně 4 nové linky 😁
V Nuslích 3 linky během dne směr Karlák jezdí, rozšíření je aktuálně o polonoční sóla a víkendová sóla. Večery bohužel vycházejí na hodně polonočních sól na 6+14 a to v Nuslích po 21. hodině není dobré, jezdí tam lidí dost i bez ohledu na pivovar. A jelikož už zákazů polonocí na jiné linky je hodně, není je kam dávat, tj. zatím s epřesunou večer na 2 a kombinace 18+24 by se měla zachovat večer v soupravách.
Přesně tak, proto 31 (případně i X-B) pořád končí na Vysočanské, namísto toho aby obsloužila rozvojové území.
1) 24 se začne provozovat o víkendu, plně nahradí čtvrnáctku. Dvojka je navíc zatím v sóle s polonocemi večer a o víkendech, ve špičkách je tam stávající stav. Nárůst provozu je tam postupný, zatím navíc jen večerní a víkendová sóla.
2) Místo linky 6 pojede od Nádraží Vršovice na Pavlák i Karlák linka 21 a ještě navíc je tam od otevření Václváku dlouho poptávaná delší posila sedmičky, 24 pojede se sedmičkou od Kubánského náměstí na Albertov a ještě rychleji na Karlák.
Neví někdo, kdy začnou v běžném provozu jezdit nové tramvaje i na jiných linkách než 12 (primárně linka 8)?
Hura, ted jeste dostat sola z vecernich spoju 25 a z nekterych nocnich. To jsou taky casto sileny sardinkarny.
Tam se zas argumentuje tim, ze by se nevesly na Lazarskou
Na výmluvy, to jsou v Ropidu a DPP machři. Škoda, že jim stejně dobře nejde civilizovaná MHD.
A asi by i byl druhý salon kuřácký 😀
Tak zrušit rozjezd na Lazarské… Za tu kapacitu navíc by to stálo.
Už aby to bylo!
Václavské náměstí pro to bude jako stvořené.
A nikoho to tam, uprostřed pěší zóny, nebude prudit a omezovat.
I sóla jezdí větší část noci poloprázdná. Spíš než plošně posilovat tak se zamyslet nad nějakým smíšeným polonočním provozem např. do 1h ranní (víkendy).