Sólovozy konečně zmizí, jásá Praha 6. Ropid vysvětlil, proč se lidé museli roky na lince 2 mačkat

Zkapacitnění linky je také podmínka pro uzavření metra Hradčanská.
Jednou z klíčových úprav pražské tramvajové linkové sítě po jarním zprovoznění Dvoreckého mostu bude navýšení kapacity na lince 2. Po té dlouhodobě volala městská část Praha 6. Linka vyráží z tamní čtvrti Petřiny a dosud nasazované sólo vozy jsou v pracovní dny velmi často přeplněné.
V minulosti zde dopravní podnik (DPP) na žádost radnice zvýšil podíl nízkopodlažních spojů. Využívá na ně však pouze částečně nízkopodlažní „vany“ T3R.PLF .
„Dlouhodobě jsme žádali magistrát a Ropid o posílení linky 2. Sólo vozy jsou pro linku nedostatečné a spoje jezdí přeplněné. Jsme proto rádi, že tento náš požadavek byl vyslyšen a linka 2 bude jezdit od jara 2026 ve dvojicích, respektive v článkových nízkopodlažních vozech, což zlepší tramvajovou dopravu z centra a Hradčanské do Střešovic a na Petřin,“ uvedl radní pro oblast dopravy Prahy 6 Ondřej Matěj Hrubeš.
Podle náměstka ředitele Ropidu a hlavního autora chystaných změn Martina Šubrta zkapacitnění linky dosud bránil nedostatek vícečlánkových tramvají, co se nyní s postupným nasazováním nových moderních vozů 52T mění.
„Museli jsme si potvrdit, že dodávka proběhne, protože bez nich bychom nebyli schopní společně s dopravním podnikem garantovat, že bude dost vozů,“ vysvětlil pro deník Zdopravy.cz Šubrt.
Dodal, že radnice si dala zkapacitnění linky 2 také jako podmínku pro chystané uzavření stanice metra Hradčanská kvůli rekonstrukci. To se plánuje zatím výhledově na květen příštího roku.
Silnější spojení do Nuslí
Druhou změnou spojenou s Dvoreckým mostem bude přetrasování linky 2 z Braníka a Podolí na Albertov a do Nuslí. Tím se vytvoří společně s linkou 18 silnější spojení v trase Hradčanská – Národní třída – Albertov – Nám. bratří Synků.
Náměstek Šubrt připomněl, že v roce 2015 se s linkou 2 na současné trase do Braníka původně vůbec nepočítalo. „V původním plánu byla linka z Petřin na Olšanské hřbitovy. To znamená kombinace části patnáctky a dvojky. Úseky patnáctky přes Malou Stranu na Kotlářku a dvojky přes Karlovo náměstí do Braníka tam původně nebyly,“ připomněl Šubrt.
Podle Šubrta nyní vzniká v Nuslích v prostoru bývalého pivovaru nová zástavba a v oblasti přibývá cestujících. „Dvojka tam nabídne i večer a o víkendu větší kapacitu. Místo dvou linek z Karlova náměstí tam večery a víkendy pojedou tři,“ připomněl linky 18, 24 a nově i 2.
Pražskou MHD čeká zemětřesení. Materiál Ropidu odhalil změny linek po otevření Dvoreckého mostu
V souvislosti s projektem Dvoreckého mostu, jehož otevření je plánováno již na počátek března 2026, dojde k vytvoření nového propojení mezi oběma břehy Vltavy. Po dokončení mostu se očekává přetrasování linky 20 z Barrandova do Modřan. Trasa linky 20 mezi Smíchovským nádražím a Dědinou zůstane stejná.
Tramvaje na Strahov
Zásadní změnou pro cestující v Praze 6 bude v budoucnu také otevření nové tramvajové trati Strahov (Malovanka – Strahov), které je plánováno na konec roku 2027. Koleje položené na strahovském kopci propojí tuto oblast s Dejvicemi a náměstím Republiky.
Na Strahov zamíří dvě nové tramvajové linky, které zajistí odlišné typy spojení: Linka 28 bude sloužit primárně studentům. Povede ze Strahova přes Park Maxe van der Stoela a Vozovnu Střešovice na Vítězné náměstí a do Podbaby.
Linka 29 pak zajistí přímé spojení s centrem. Pojede ze Strahova a cestující s ní dojedou k metru Hradčanská a dále přes Strossmayerovo náměstí k Masarykovu nádraží.
Změny jsou součástí širšího plánu, který má do poloviny roku 2028 uvést do provozu šest nových tramvajových tratí a výrazně proměnit pražskou tramvajovou síť ve prospěch kolejové dopravy.
Jak se změní tramvajové linky v Praze: Šest nových trati obslouží stejně lidí jako tunel Blanka





