Solaris sbírá zakázky na vodíkové autobusy, pět jich dodá do Hamburku
Autobus Solaris Urbino 12 Hydrogen. Foto: Solaris
Solaris v Hamburku už dříve testoval kloubový vodíkový autobus.
Solaris v Hamburku už dříve testoval kloubový vodíkový autobus.
To bude zase ostuda…
Ruku na srdce.V Hamburku chybí nesmyslně zrušené tramvaje.Je tam metro,S bahn,ale autobusy zoufale kolabují..
70 kW, není to málo? Běžný trolejbus má přes 100 kW už hodně dlouho (9Tr měla 115) a k tomu pomocné pohony….
Výkon palivového článku se nerovná výkonu trakčního motoru. Ten pohon je koncipován tak, že je tam článek, klasická baterie a spotřebiče (trakční motor a další). Článek běží víceméně konstantním výkonem a proměnlivá spotřeba spotřebičů se pokrývá pomocí baterie. Baterie se průběžně dobíjí článkem a rekuperací. Takže motor může mít (má) maximální výkon vyšší, než je výkon článku.
Hm.
Tak to je docela možné že se vodíkový Solaris objeví na lince Havířov Hranečník.
Objednávka prvních 10ti kusů na linky 440, 441 a 442 už asi i běží…?
Solaris jede. Ten předraženej vodík ať si klidně nechjí, ale u elektrobusů je fakt velký problém postoj v Česku vyrábějícího Iveca. Přitom od největší továrny na výrobu baterií v Evropě to taky mají v pohodlné vzdálenosti na denní zásobování.
Jenže elektrobusy pořád nehrajou prim, je to doplněk. A jelikož IVECO má práce dost, zatím ještě nenastal čas, aby se pouštěli do něčeho složitějšího a pracnějšího. Ale i tam ten čas dozraje.
Co se osobních automobilů týká, tak baterie, baterie, baterie a kdesi vzadu vodík. BMW došlo k nádrži s tekutým vodíkem, která se pojistným ventilem za 9 dní vyprázdní z poloviny do nuly, vodík začne unikat za 17 hodin pokud se vozidlo nepohne.