dkv_obrazok

Solaris posiluje ve Skandinávii, do Malmö dodá 180 elektrobusů

Solaris Urbino 15 LE electric. Zdroj: SolarisSolaris Urbino 15 LE electric. Zdroj: Solaris

Kontrakt počítá mimo jiné i s dodávkou 24metrových vozidel.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kubrt

Ty 24m busy budou jezdit na BRT linkách, které vznikly jako náhrada uvažovaného tramvajového systému, pro který se nenašla shoda na financování. Původní systém dojel na zavedení jízdy vpravo 1967 (stejně jako městské tramvaje ve Stockholmu a Helsingöru).

Petr Šimek

Helsingør je v Dánsku. Nemyslel jste jiné město, třeba Helsingborg?

Kubrt

Díky, samozřejmě máte pravdu, plete se mi to.

zyx

Tak ta tramvaj (na švédský způsob) úplně odpískána není, ale v Malmö je samozřejmě mnohem větší problém s penězmi než v sousedním Lund, kde tramvaj již opět mají. V Malmö byl v návaznosti na městské železniční stavby v souvislosti s Öresundsbron relativně nedávno zprovozněny zastávky a linky na stávajících železničních tratích. Stále tam také uvažují o rozšíření kodaňské podzemky pod mořem až do Malmö s pár páteřními linkami v Malmö, ale kvůli penězům to metro je daleká budoucnost

zyx

Jinak nebýt krachu Van Hool, pravděpodobně by zůstali u něj. Ten tyto bateriové BRT měl dodávat, snad nějaké i dodal, ale celá objednávka snad nikoliv. Jinak Van Hool na ty páteřní linky před tím dodával hybridní CNG busy. Kdy ty budou vyřazovány, to ale nevím.

Petr Šimek

To je otázka. Dopravci pod Skånetraffiken teď ve velkém přešli k Solarisu i u ostatních typů vozidel, takže unifikace vozů BRT se zbytkem by dávala smysl i s existujícím VanHoolem. Např. do Landskrony se teď dodávají i trolejbusy Solaris-Škoda.

zyx

Já myslel že v Landskrona to dojezdí současné vozy a pak to nahradí elektrobusy a vedení se sundá. Evidentně asi Landskrona už nemá peníze ani na tu vystavbu nabíjecích stanic.