Solaris míří za oceán, získal první zakázku v USA
Elektrobus Solarisu pro King County Metro. Zdroj: Solaris
Autobusy majít být založeny na elektrické platformě navržené speciálně pro severoamerický trh.
Autobusy majít být založeny na elektrické platformě navržené speciálně pro severoamerický trh.
Solaris je nejlepsi. Jeste v USA jezdi busy od EU vyrobce Van Hool. Amici vedi co je kvalitni.
Držím palce!
Solaris cybertruck
Pokud to bude taková kvalita co jezdi v Ostravě, Každý autobus jiný motor. tak potěš koště
Americký trh s městskými autobusy tu konkurenci zoufale potřebuje. Kvůli protekcionistické legislativě tam skoro všechny zakázky vysává domácí Gillig (něco málo má Blue Bird a Proterra), jehož aktuální model vypadá jako z 80. let – primárně proto, že není důvod investovat do inovací.
Na YouTube existuje zajímavý subžánr videí, kde američtí řidiči koukají na evropské busy. Překvapivě populární je tam video od DPMB se čtyřkovým solarisem, a ten působí ve srovnání jako sci-fi.
https://www.youtube.com/watch?v=PMwoIi5ijPY
Solarisu v Americe držím palce.
Ještě New Flyer stojí za zmínku.
Ano, pravda. Vím, že v různých městech jezdí, ale je to kanadská firma, takže pravidla Buy American je znevýhodňovaly. Koukám ale, že otevírají novou fabriku v Jamestownu, NY.
Doplním a upřesním. Proterra již zbankrotovala a její dodávky se počítaly spíš na desítky vozů, Blue Bird se, podobně jako třeba Thomas Built Buses, specializuje takřka výhradně na školní autobusy, stavěné na klasickém žebřinovém rámu, do segmentu městských autobusů se pustil pouze pár nesmělými pokusy, a takřka vždy v kooperaci s jinou firmou. Gillig určitě nevysává takřka všechny zakázky, byť je co do počtu dodaných vozů druhý a má v segmentu linkových autobusů podíl okolo 25 – 30%, naopak dlouhodobě největším výrobcem v oblasti je kanadský New Flyer, který se i v USA může chlubit obrovskými dodávkami i do největších… Číst vice »
Trolejbus 14 Tr výroba 1981 až 1998, prototyp 1972.
Až se chce s nadsázkou dodat: „Poučili se od nás a nechtějí nic uspěchat. Také vědí, že na vzhled to nejezdí.“
Trolejbusy od ŠKODA Plzeň s úspěchem jezdily v USA mnoho let.
Jeden ze San Franciska vlastní muzeum dopravy ve Starších u Rokycan. Má mnoho odlišností. Mimo osvětlení i rozměry vozu.
Od Škody jezdí v Portlandu v USA ještě tramvaje.
ČR měla co nabídnout, ale možnosti jsou čím dál tím menší…
Ano, já vím že upravené 14Tr jezdily i v USA. Milovníci 14Tr považují všecko pozdějšího za omlyl. Američan si na přelomu tisíciletí neměl jak ověřit, že výkřiky na adresu novějších vozidel (21Tr) se nezakládají na pravdě.
Dnes už také vědí, že se 21Tr nerozpadne po 3 letech, jak se tehdy sveřepě hlásalo: „Nemá Rábu, po 3 letech půjde do šrotu!“
New Flyer jakožto největší tamní výrobce rozhodně stojí za zmínku 😉
No, připomíná to trochu americkou obludu, ale přeci jen trochu civilizovanější verzi , než je severoamerický průměr (alespoň z evropského pohledu 🙂