Snižte váhu kamionů, volá Senát. Nejdřív se naučme ji vymáhat, oponoval Kupka a ukázal plán
Pravěpodobně přetížený kamion se dřevem, jehož řidič odmítl vážení a zaplatil pokutu 100 tisíc korun. Foto: Policie ČR
Jeden kamion poškodí vozovku jako 10 tisíc aut. Povolená váha je v Česku nejvyšší v EU.
Začněte stavět kvalitní silnice a širší .Jako vždy jde jenom o pokuty .Jako s emisema.To už lidí nemáte rozum.
Dokud nedojde k zjednodušení procesních postupů při projednávání přestupků a obvinění budou využívat všech vymožeností správního řádu, tak se budou sice oznámení jen hrnout, ale na obecních úřadech obcí to stejně nebude mít kdo rozhodovat. System svoji komplikovaností uměle živí akorát zmocněnce, advokáty apod.
Co tak zjistit, jak na to jdou jinde. Třeba v Rakousku po zjištění překročení hmotnosti se auto nehne, dokud nedorazí jiný vůz a část nákladu neodebere.
Ono by to šlo, ale ono se ve skutečnosti nechce. Kupka/ODS.
Kdo maže, ten jede.
Ať už má tun kolik chce.
Já bych snížil hmotnost, na váhu bych spíš najel.
Jen tak na okraj. Na kolik vychází celková váha dvounápravového, plně obsazeného zájezdního autobusu, když každý má s sebou cca 15 kg těžký kufr? Někde jsem zaregistroval, že snad ve Francii pro ně mají úlevu a můžou mít 12,5 tuny na zadní nápravu. Takže nejen nákladní auta.
Vymáhání je to nejjednodušší, aby to někdo nařídíl a řádně to dělal.
Je to věc ministra dopravy, ten by to měl nařídit!
Neschopný hledá výmluvy!!
Malá pokuta, třeba nad přetížení 10 a více tun bych zavedl pokutu milion korun
prečo milón? nebolo by lepšie zadržať techničák povedzme na mesiac za každých načatých 100 kg ?
My ve Skandinavii mame kamiony se spousou naprav hlavne proto, abychom se dostali na 8t na napravu. Jinak se plati mnohem drazsi mytne
Ještě by to chtělo pokutovat i odesilate,myslím.že to tak je i v německu.
Nejlepším trestem by bylo v případě zjištění přetížení automatická konfiskace nákladu státem. To by problém vyřešilo velice rychle.
A co by s tím nákladem stát dělal?
Vydražil
Tatra plná suťe, či jiného odpadu, se bude dražit opravdu dobře. Kdyby mi takový náklad někdo zabavil – ještě mu poděkuji.
Náklad není majetkem dopravce.
Že jsou socialisti bandou loupežníků víme, ale nemusíte to dávat tak okatě najevo.
Neže bych byl pro zabavení, ale nevidím to moc socialistické.
Přepravce může žalovat dopravce.
A zabavené může být i auto bez nákladu (náklad k vyzvednutí v úředních hodinách na policejním skladu)
Dvě magická slovíčka: železnice / Švýcarsko
To bychom ale nesmeli mit CD.
ČD není problém,problém je SŽ.
Hm, „drobátko“ jiná politika vůči vlakům, a to po několik desetiletí. I tak, stále ještě nadpoloviční podíl dopravy po silnici…
Takže čtyři slova – ani tak žádný zázrak…
Se kdekdo tváří že tam vyřešili všechny problémy lidstva, a ono ejhle, ne.
Jedno magické slovo: Kapacita.
Kapacita je výmluva.
Jděte si spočítat množství vlaků na koridoru. Jsou úseky, kde je problém procpat vlak navíc. Nechtěl byste třeba omezit/zrušit příměsto, které nejvíc vyžírá kapacitu?
30 roků se na silnici kapacita zvedá, na železnici se v podstatě nezačalo.
Zveda se kapacita? 2pruhy na D1 a po rekpnstrukci za 2 pruhy .Většina dalnic končí v Praze a za 30let nedokázali postavit okruh.K pláči.Hlavně,že mají plné vrecka.
Východ-západ kromě D1 vede i D11/D35
To přidejte. 30 je málo. Znáte tento text: „Praha prostě tuto snahu ignorovala, hojíc se, že by přišla o své prvenství, kdyby z českého západu zboží bralo se k východu jiným směrem než Prahou.
Teď vidíme, jak byla neprozíravou. Na přeplněných stanicích vázlo zboží, jež mohlo jinudy pohodlně býti dopraveno.
Doufáme, že nyní se chyba uzná a dá napraviti aspoň trochu pro budoucnost a plány dráhy plzeňsko-brněnské rychle se uskuteční, dříve než bude pozdě.“ To je z roku 1938 :-D:-D https://kramerius.cbvk.cz/uuid/uuid:8ad7d11e-5c3e-11ec-912d-001b63bd97ba
To je tak když někdo délá něco o čem vůbec nic neví 🤔 Řadový řidič by po hodině konzultace přispěl mnohanásobně ku prospěchu věci 👍 Jen otázka pro ty vzdělance, jak se dá dopočítat že jeden přeložený kamion udělá více škody jak… ⁉️
Dopočítat se to dá z únavových zkoušek na vozovkové konstrukce.
U asfaltů se zkouší „tečení“ při němž vznikají na silnicích koleje.
A u betonů je to namáhání desky průhybem při plošném podepření pružným podkladem.
Tak ten klaun Kupka po více než dvou a půl letech ve funkci „představuje kroky, které by měly vést….“
Co dělal do teď? Létal na koncerty filharmonie do zahraničí? A sem tam poklepal kladívkem a přestřihl nějakou pásku?
To je ta změna, o které vyřvával Fiala po vyhraných volbách v roce 2021?
Ten klaun řeší hlavně sociální sítě.
„Nově bude měřit výhradně celkovou hmotnost, dosud to byla váha na nápravu“…. To je špatně!!! Vysokorychlostní váhy mohou sloužit pouze jako typovací, pro následné vyřazení vozidla z jedoucího proudu a jeho odklon na nejbližší vážní stanici se stanoveným měřidlem. CS ČR nepovolil ČMI Brno ani průjezdné zvážení na mobilních vahách omezenou plynulou rychlostí 5 km/hod. s odkazem na fyzikální zákony. Průjezd byl povolen pouze na stacionárních vahách, instalovaných na HP, ovšem opět pouze omezenou plynulou jízdou s rychl. 5 m/hod. šlo v obou případech o tenzometrické váhy, čili moderní konstrukce. Že by došlo ke změně fyzikálních zákonů? ps : Po… Číst vice »
Nechápu mínusy u příspěvku pana Piláta. ČESMAD, špeditéři, jiné potrefené husy?
„Inspirací by měly být spíše právě mimořádně dlouhé soupravy“
To už si představuju, jak ty mimořádně dlouhé soupravy projíždí ty naše pidikruháčky, ostré odbočky a křižovatky skleštěné tak, že skoro ani dvě osobní auta proti sobě odbočující vlevo se nemůžou míjet a jedno musí čekat na druhé, což zdržuje průjezd křižovatkou, o intervalech semaforů nemluvě.
Nebo takové přejezdy, které obce nechtějí zrušit https://mapy.cz/zakladni?pid=89621241&newest=1&yaw=1.000&fov=0.432&pitch=-0.002&x=13.9698193&y=49.8070790&z=18&ovl=8
Taky mě kolikrát za volantem v podobných případech napadne, jak se má řidič rozhlídnout po trati, když mu ve výhledu překáží např. keř. Co na to drážní zákon a zákon o provozu na pozemních komunikacích…?
Když překáží keř, je dobré si stěžovat u správce přejezdu (zpravidla SŽ).
zajistit, aby k jízdě byl přibrán potřebný počet způsobilých a náležitě poučených osob, jestliže to vyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,
Už Vás vidím, jak s sebou pořád někoho vozíte pro případ, že byste na něco takového narazil.
To zákonodárce neřeší. Pokud ho nemáte, prostě nepojedete dál. A když ano a něco se stane, jste v tom až po uši. 😀
Nařizuje použít uši. A ve výhledu na výstražník s červenými světly keře nepřekáží.
Uši souhlasí, ale kde tam vidíte výstražník? 😀
Obávám se, že se INSID dlouho bez policie neobejde, pokud jeho lidé nebudou vybaveni donucovacími prostředky. A přitom, že by policie měla na dálnici jezdit ke každému porouchanému vozidlu v odstavn0m pruhu, to bude asi trochu svízel…
Kamion 48t = 6 náprav , kamion 40t = 5 náprav. Silnice ničí překročené tlaky na nápravy. Při dodržení limitů jsou tlaky na nápravy stejné jak u jednoho, tak u druhého kamionu.
Právě, že nejsou
5 náprav ti furt leze 11.5t na zadní nápravu tahače u 6 náprav a 48t jsi s rezervou okolo 9,5t na nápravu maximálně, nemluvím o imitaci s pomocnou nápravou s malými kolečky
Jsem naprosto šokovaný vyjádřením ministra Kupky, nechápu to. Do toho se vůbec nemusel plést, stačí, když jezdí stříhat ty pásky, to mu sedí. Vůbec nechápu jak mohl u nás vzniknou jiný váhový limit, než v zahraničí, v náš neprospěch. A nebo to chápu až moc dobře.
Stále řešíme blbosti, co jsme v minulosti podělali, a pak není čas na další problematiku.
To jsou holt „univerzální odborníci“. Stříhat pásky můžou kdekoliv, ať jsou na dopravě, zdravotnictví, sociálce nebo třeba šéfujou národnímu parku….
Jedna z věcí, která by částečně vyřešila přetížené kamiony (na konferenci se neřešila) by byla možnost obcí, aby měly legislativní možnost kamiony vážit. To znamená koupit si vlastní certifikovanou váhu a kamiony projíždějící obcí převažovat. Samozřejmě by se muselo vyřešit a přijmout pár legislativních podmínek, které by to řešily. Obce, které přetížené kamiony nejvíce trápí (hlavně ty v blízkosti lomů) by se složily na váhu a ta obec, co je nejblíže lomu, by kamiony vyjíždějící z lomu převažovala a z pokut by měla právo si nějaké procento uzmout, aby se jim ta váha splatila. Je mi jasné, že něco podobného… Číst vice »
Přesně něco v tomto duchu jsem chtěl napsat. Zdroje velmi těžkých nákladů jsou velmi často dané. Místo nahodilé kontroly kdovíkde, je lepší mít cílenou kontrolu přímo u vzniku problému. Jak píšete ke skutečnému řešení nebude chtít nikdo přistoupit a budou se vymýšlet opatření, které budou jen na oko a budou jen velmi málo efektivní.
Jako není ta myšlenka blbá, jen by chtělo dořešit komu by přišli ty peníze z pokut za přetížené kamiony. Obci, nebo správci komunikace po které ty kamiony jezdí a tím většinou (alespoň v případě kamionů) nebývá obec.
(Podotýkám slovo většinou, aby mě někdo nepranýřoval za to že u nich po obecní silnici jezdí kamiony)
První zaplatí pokutu a další váhu objede. (Možná ty, co už jsou najetý na trase a blbě by se jim odbočovalo, to dokončí, ale druhej den nikdo)
Doba pokrocila
Z lomu dnes nev,jedete pokud mate pretizeni
Kdo říká, majitel lomu objednávající co nejlevnější dopravu?
99% lomů a štěrkoven vas nenechaji odjet pokud mate vic jak 2% pres limit, a vetsi a chce váš technicak kde mate povolenou hmotnost
myšlenka asi šlechetná, ale garantuju vám, že jak se do něčeho v dopravě nas… obce, tak je z toho paskvil. Obce (svaz měst a obcí) mají neskutečné lobby v obou komorách parlamentu (to jsou takové ty dvoj-troj funkce primátorů měst). Blokují legislativní pokrok v rámci jejich domácích hříček. Navíc obce nechtějí projednávat přestupky za váhy, protože je to o dost pracnější a zejména méně to sype než za radary. Nechtějí se dělit o peníze s majitelem komunikace, krajem atd. Na opravu těch komunikací navíc nemají povinnost přispívat, přitom ty kamiony jezdí jako dopravní obsluha leckdy právě do jejich „vhodně“ prohlasovaných… Číst vice »
Jakože další věc kterou pověříme obecní policisty, o kterých jsme tvrdili že nemusí mít školy, že budou jenom hlídat na ulicích a řešit krádeže slepic? Jójó, něco se při zřízování slibuje/proklamuje, a realita je pak dávno jinde…
Anebo automatické váhy s kamerou a řešení jako s automatickým radarem?? Posílat složenky??
„vyřešit pár legislativních podmínek“
Na to by obec musela mít obecní policii a taky ji z něčeho zaplatit. A jak to asi dopadne, když se tam objeví majitel přepraví firmy se dvěma holohlavými ne česky mluvícími gorilami?
Gorily patří do výběhu (v případě opakování špatného chování poslat s jednosměrnou letenkou do krajiny vzniku.. )
Ministr dopravy se nám odkopal.
Ale totálně, jsem v šoku.
Letitý problém. Hledá se jak na to ale proč se nepoučíme u sousedů? V Německu souprava 5 náprav a 40t. Proto taky sklopky o čtyřech nápravách nemají v Německu závěs pro přívěs. U nás se všichni budou ohanět argumenty že to ekonomiku položí. Vlastní zkušenost jak to funguje v ČR – souprava sklapěč 8×4 plus dvounapravový přívěs má u nás mít celkovou vč nákladů 48t a světe div se řidič mi předává vážní lístky na celkovou hmotnost naloženého kameniva 58,16t. Kolik pak váží celá souprava? Minimalně 80t. Spočítejme si kolik takových souprav denně z lomu vyjíždí a je vymalovano. Chyba… Číst vice »
A tento listek bych prosim chtel videt, malinko jsem z oboru a takovou hromadu opravdu nenalozite
Pomuk vam nekdo daval listek tak je tam celkova hmotnost
motnost nakladu
hmotnost prazdnej
Vase touha po senza i se rozprchla
A ještě dodávky s malýma kolečkama a nahozenou náloží. Taková tvrdostní zkouška podle Brinella v silniční praxi.
Jakože zatížení na nápravu okolo 2-3t? To by tu styčnou plochu musel mít 4-5x menší, aby na tom byl stejně jako kamion…
Vidím dvě výzvy. První je, že se řeší celková hmotnost a ne nápravový tlak a druhá je, že naše silnice neunesou ani těch 40tun. Víc jak polovina silnic totiž nemá žádný pořádný základ, jsou to v lepším případě zemské stezky, které se vyasfaltovaly. V horším případě je to cesta pro koňské povozy od statku ke statku a na to hozený asfalt.Ostatně upozornění od NATO na zoufalý stav naší infrastruktury musí někde na vládě ležet.
Jen drobný detail – v Česku není nejvyšší povolená váha silničních nákladních souprav v EU,ta je ve Skandinávii (tuším 60 tun) a mám za to,že i v Holandsku ,ale to teď z hlavy nevím jistě.
Samozřejmě za splnění mnoha podmínek na počet náprav nebo délku vozidla,rozvor mezi nápravami…právě aby ta vysoká váha silnice nepoškozovala
Silnice jsou stavěné podle norem ze socialismu, tj na max 40 tun. To znamená síla základní a vrchní desky není dělaná na dnešní váhy kamionů. Ale vláda bude zasedat a zřizovat komise co s tím, místo aby se okamžitě změnily normy.
jako ze kdyz se zmeni normy, tak se jakoze zazrakem vsechny jiz postavene silnice prevedou na nive normy?
Cože ?? Sinice snad norma nezmění.
njn nepřejel by po nich imperialistický tank 🙂
Tak za sociku se u nás přecházelo už má vyšší zatížení než 40t. A to začlo už v 70. letech.
Teď jedna věc z praxe spojená s legislativou. Souprava 6 náprav (3+3) celková 48t nápravový tlak nepřesáhne 9,5t na autě a 8t na návěsu (přívěsu). 5 náprav 45t 2+3 auto zadek 11,5t a návěs 3x9t v podání 3+2 je to 46t a na autě kolem 9,5t návěs 2x10t.
Tak co vychází nejlépe.
Nejlépe vychází 45t a 6 náprav, to je snad jasné…
Hm, takže se založí další úřad, s důležitým ředitelem, hromadou náměstků a spoustou lidí v kanclech. Celý to bude stát nějakou tu miliardu ročně navíc, byrokracie zase úspěšně stoupne.
A to si v ODS kdysi říkali pravicová strana.
No je vidět, že máte správné informace. 🙂 Členy inspekce budou současní z CSPSD, co už po silnici jezdí. Howgh
Nemáte pravdu na ten úřad má být transformováno dosavadní Centrum služeb pro silniční dopravu – https://www.cspsd.cz/ ! To roky provádí převažování vozidel a kontrolu jejich technického stavu včetně jimi vypouštěných výfujových emisí dle plattných ustanovení Zákona 361/2000Sb – https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361/zneni-20240701 , §6 „“…. (10) Řidič motorového vozidla je povinen podrobit vozidlo na výzvu policisty technické silniční kontrole, kontrole umístění, upevnění nebo zajištění nákladu, kontrole hmotnosti vozidla nebo jízdní soupravy, kontrole poměru hmotností vozidel v jízdní soupravě, kontrole rozložení hmotnosti na nápravy, skupiny náprav, kola nebo skupiny kol, kontrole rozměrů vozidla nebo jízdní soupravy včetně nákladu nebo kontrole dodržení podmínek spojitelnosti vozidel… Číst vice »
No má i nemá pravdu. Ono ty transformace opravdu časem znamenají nafukování institucí….
Tak samozřejmě, a on někdo dokáže navrhnout zákon který se bude „kontrolovat sám“?
Anebo policie jak robocop po předělání: Směrnice č.145 – kouření na veřejných prostranstvích…
No ideální řešení je v kombinaci obojího.
Kdyby si radši stát ohlídal kvalitu silničních prací, nemuselo by se každé dva roky opravovat, ale to má pod palcem vždycky nějaký kamarád, který dohodí kšeft a z toho je malá domů. Jak je možné, že jinde ve světě ( Itálie, Švédsko) asfalt drží a to mají o hodně větší povolenou hmotnost. Itálie má povoleno 48 tun, jsou tam velká tepla, asfalt drží, Švédsko 60 tun asfalt drží, Německo tranzitní země, asfalt drží, tak ať mi nikdo nevykládá, že za všechno můžou přetížené kamiony
Co každé dva roky znám případy, že oprava se začla dělá 14 dní po položení nového koberce. Začly se trhat krajnice.
Jen jestli ty závady a následné opravy nejsou způsobené právě přetíženýma kamionama.
Tak jestliže se to ukáže týden po opravě a lesáci tímto směrem nejezdí, tak je něco špatně.
A co zpřísnit pokuty? Ze 100 tisíc klidně až na půl milionu a případně zabavením vozidla…
Tak Kupka už od svého zvolení loboval pro silniční dopravu, není to tak dávno co chtěl umožnit kamionům jezdit po celý týden bez omezení
On toho nasliboval i před volbama do kraje, že zlepší infrastrukturu ve středočeských Sudetech např.https://www.ods.cz/clanek/19840-v-opakovani-koalice-s-ano-neverim-do-voleb-jdu-s-ambici-vyhrat
Železnice už byla vynalezena… Jo aha není kapacita, nejsou překladiště… No tak tedy muset jet více kamionů s menší zátěží…Jo aha nejsou řidiči, dálnice jsou přecpané a hlavní silnice jdou přes města a vesnice… Připomíná mně to pohádku o chytré horákyni…
Možná by pomohlo vážit průjezd ČR. Tedy na hranicích a na druhých hranicích. Nejsem z oboru a nevím kolik je přepravy skrze ČR jen průjezdní. Ale pokud je jí hodně.. auto by přeci mělo vážit s ohledem na provozní kapaliny stejně na vstupu a výstupu pokud jen projíždí. Rozhodně ne o tuny navíc. A váhy na Hranicích zabrání tomu že sem někdo přetížený jen vjede. Místní přepravu pak samozřejmě musí řešit kontroly…
Vážit kamiony na hranicích by nemělo moc smysl. Kamiony, které jedou na západ přes hranice, si váhu hlídají. V Německu, Rakousku, se s nima nemazlí. Největší problém s váhou mají kamiony které jezdí uvnitř republiky a směrem do Polska nebo Maďarska.
Vážit kamiony jen na hranicíh by nemělo smyl, ale nikoliv z Vámi uvedeného důvodu, nýbrž z důvodu, že by to šlo obejít např. ze tří kamionů by mezi hranicemi náklad po ČR převezly jen 2!
Nadruhou stranu omezení váhy na celou soupravu považuji za nesmyslné – chce mi snad někdo tvrdit, že stejná zátěž jen na nákladním autě a na autě s vlekem poškozuje silnice stejně, když díky vleku je náklad rozložen až na dvojnásobnou délku a minimálně o 2 (často 3) nápravy více?
A prý že politici řeší, jak naplnit veřejné rozpočty. Kdyby se zde pokutovalo tak, jak si přejeme, náš stát je v balíku.
Sice dobrý, ale 200 miliard na pokutách zřejmě nikdy nevybereme a je úplně jedno z jakých pokut.
No 200mld to nebude, ale jestli je 1/4 kamionu pretizenych, tak uz to slusnou sumicku da
Navíc by se ušetřilo na opravách…
Jednu věc mi vysvětlete. Česko je tranzitní země. Takže kamion jedoucí přes více zemí musí plnit nejpřísnější podmínky. Těžko zastaví za hranicemi a naloží další náklad.
Je jasné, že kamiony, které zde tranzitují přetížené nebudou a budou mít vše v pořádku. Tady jde o ty netranzitující. Nejvíce se přetěžují auta s kamenivem z lomů. Jsou i takové lehké komodity, kterými ten kamion nepřetížíte, i kdybyste se na hlavu stavěl.
Ještě bych k ním přidal kládovky se dřevem, ty jsou skoro všechny přeložené, protože nejezdí daleko a tím je riziko kontroly malé.
Navíc tam se to trochu hůř váží, kolik přesně mu tam toho při nakládání hodili… dřevo ve formě kmenů je takové ne-exaktní a záleží třeba i na tom jestli včera pršelo nebo ne…
Sice je to o 30 let později, než to mělo být, ale mám radost, že konečně máme ministra dopravy, který něco začíná dělat. Jen ať to dotáhne ve funkční podobě.
Bohužel dělá jen u toho druhu dopravy, který plundruje přírodu.
A co přesně dělá nějak sem to z toho článku nepochopil, spíš je tam napsáno že se mu nic moc dělat nechce a má to řešit ministr vnitra.
pravdu dí Francimor…. Kupka je zkušený výhybkář a právě překolejil problém na jiný rezort, aniž by vzal v potaz, že právě jeho rezort je gestor zákona o pozemních komunikacích a o silničním provozu, přičemž Min. vnitra mu má u toho pouze sekundovat a ne se od vnitra nechat kibicovat, jak to po léta na MD funguje….
Byl jsem tam a měl jsem z toho pocit, že se vlastně nic nevyřešilo. Zástupci obcí a krajů (tedy zejména Olomoucký kraj tam byl enormně zastoupen, ostatní asi kamiony netrápí) v zásadě žádali omezení kamionů a od většiny řečníků tam v podstatě vyvvstávala jako jediná schůdná možnost převod nákladní dopravy na koleje, což ovšem dle očekávání Kupka a spol okázale ignorovali a vůbec se k tomu nevyjadřovali a v zásadě pořád dokola opakovali, jak je takřka nemožné na současném stavu cokoli měnit a veškeré jejich argumenty vedly ke stejnému závěru, což musím připustit, že je pravda: když kompetentní osoby nic… Číst vice »
Co byste čekal od ODS? Pro tu je auto symbolem svobody a současný systém jí vyhovuje… Nechce určitě slyšet o přesunu kamionů na železnice, byť je to cílem i EU.
no, a co mají chtít slyšet na něčem, co je v současnosti prakticky nerealizovatelné, a to ve výhledu příštíchz 50+ let?
První čím by se mělo začít je přestat říkat že je to nerealizovatelne, dokud se bude říkat toto tak se nezmění logicky nic.
to sice mohli, ale proste v horizontu pristich 50 let to nerealizovatelné je. tečka.
bez ohledu na to, jestli o tom mluvit budem nebo nebudem.
Realizovatelne to samozřejmě je tečka. Samozřejmě když teď neděláme nic, tak taky nic nebude.
boze, jak s tatarem.
kdyz byste ted zacal, tak se do stavu „dostaneme 30% kamionu na zeleznice“ dostaneme tak za 50 let.
coz ale nic neresi.
Ano je to jak s Tatarem, to máte pravdu. Napsal jsem vše co bylo potřeba. kdo chce pochopí kdo ne tak je to jeho problém.
Co má v tomto případě společného auto s kamionem?
Mají společnou infrastrukturu, jejíž kapacitu využívají.
A co byste čekal od Havlíčka z ANO? Průzkum, sliby a službu nejvyššímu. A na problémů by se nevyřešilo stejně jako tady NIC.
Nechci sem tahat politiku ale za předchozí vlády byla podpora železnic o dost vyšší, například se rozjela příprava VRT, která aktuálně dost skomira.
Už mnohokrát v debatách zaznělo, že naše jednokolejné tratě větší počet vlaků neutáhnou. To by se musely přidat jedna nebo v exponovaných tratích i dvě koleje. . Jedna právě pro nákladní vlaky.
ODS bere z unie tu část s dotacemi. Ostatní je chiméra.
Už nyní je grafikon tak našlapaný, že každý další vlak je na hlavních tazích nemožné do něj zakomponovat. Vemte si, že od západu na východ přes nás tranzituje několik desítek tisích kamionů denně, takže pokud bych vzal variantu, že na jeden ucelený vlak je možné naložit cca 50 kamionů, tak jsme v řádech stovek vlaků denně jen v tranzitu. Kde jsou osobní vlaky, které mají přednost atd. atd. Další věc je ta, že hlavní přechod CZ/DE je Rozvadov a tedy D5, podél které nevede žádný železniční koridor a stávájící trať z Chebu do Plzně je pro toto na velmi špatné… Číst vice »
Tak ono také blábolit o převedení silniční dopravy na železnici by byly bláboly o ničem.
30 % nákladů na koleje v praxi, proč řešit kamiony, zavedeme silniční vlaky jako v Austrálii a je to. Co na tom, že Austrálie je placka a my tu máme co chvíli kopec. Ze všech stanic kde se dneska nekřižují vlaky uděláme zastávky a koleje vytrháme a budeme plakat, že zlý kamiony jezdí, protože není kde to zboží naložit a kudy provézt. Ministerská logika v praxi.🤦♂️🤦♂️🤦♂️
ono by imho „stačilo“ poskytnúť kamionistom diaľkové autovlaky (zastávky vzdialené povedzme na 6h cestu kamióna), trasy typu Varšava – Barcelona. Ušetrené mýto, nafta, rýchlosť (NEX?) a presnosť vlaku (a hodiny jazdy) by snáď vykompenzovali cenu lístka.
Niečo ako vídať na železnici návesy, ale aj s ťahačom
PS.
– netuṡím aká by bola ekonomika takýchto vlakov
– určite sú tam nejaké technické veci na vyriešenie, ktoré nepoznám
Převážení návěsů i s tahačem a řidičem (Ro-La) ekonomicky nefunguje a nedává smysl ani pro jednu ze zúčastněných stran. Ledy by to stát dotoval, ale ani pro stát to není žádné terno – Ro-La je nejméně efektivní forma kombinované dopravy – vozí se spousta zbytné váhy, na speciálních (drahých) vagonech a na vytížení dálnice se jedna Ro-La souprava prakticky neprojeví. Lepší je podporovat jiné formy kombinované dopravy – výměnné nástavby, návěsy vhodné pro překládku. Takové systémy existují a fungují i v Evropě v různých linkách.
to že je to najmenej efektívna forma, to nerozporujem. Na druhej strane je to forma, ktorá umožní do kombinovanej dopravy integrovať malých dopravcov bez ich veľkej investície, či už do techniky alebo do mindsetu Nemám z oboru žiadne znalosti, štatistiky ani odhady vyťaženosti, len zvedavosť. – aké percento nákladnej dopravy vyžaduje prestávku vodiča? – aká je priemerná rýchlosť kamiónovej dopravy ? – aká by bola priemerná rýchlosť takejto dopravy? – aká by bola cena za prepravu kamióna vs cena, ak by tú trasu šiel kamión? (mýto, nafta, opotrebovanie, nutná časová rezerva) áno, uznávam na rozbehnutie by asi bola potrebná nejaká… Číst vice »
Možná není úplně efektivní.
Když ridič dojede do Břeclavi a má možnost si lehnout (dát pauzu) a vystoupí v Ustí nebo za Plzní po 8 nebo 10 hodinách.
Ušetří pauzu, dálniční paplatky, palivo, gumy atd.. Může rovnou pokračovst dál.
600km napříč republikou stejně vychází na pauzu.
Určitě to nevyjde? Kolik kamionů je možno naložit na Ro-La?
Ro La je taky problém infrastruktury. Naše koleje malé kola od vagonů pro Ro La nejsou. A nechce je SŽ pustit na ně. Protže se bojí vykolejené. Sice Brenner je plný vlaků nahoru dolů s kamiony, ale my to neuděláme.
Malý kola mají problémy se starýma angličanama bez přestavitelných středních srdcovek, protože tam není zajištěno spolehlivé vedení malého kola. Takže přes tyto angličany jen do odbočky. A ač se SŽ snaží angličany rozkládat, tak futr v kolejích jsou (např budou určitě v České Třebové).
Tam je velký problém mimo jiné s tím že ty kamiony vám předem nehlásí (kolikrát ani neví) kdy přesně pojedou… takže jeden den jich je poměrně málo, druhý den zase moc. Aby pro ně tato forma „fungovala“, musíte mít k dispozici slušný nadbytek kapacity (volné koleje, vagony) abyste jich mohl odbavit tolik kolik zrovna dneska přijede.
Něco jako když je osobák jednou napůl prázdný, a podruhé je to nastojáka a narvané v uličkách. Jenže lidi se „zahustí“ na úkor kvality na dvoj-trojnásobek, ale to s nákladem neuděláte – kontejner nejde v případě nouze postavit „naštorc“ 🙁
Škoda, že to nepřepočítali na peníze. Předpokládám, že by to alespoň přibližně možné bylo – spočítat, po kolika projetí (zatížení) je vozovka už tak zničená, že se musí dělat znovu. To má nějakou cenu, tak přepočítat na kilometr. Pak by se dalo říct, kolik daňového poplatníka přetížené kamiony stojí a to už by to začalo zajímat více lidí.
Píše se cca rok 1991 a v Československé televizi běžela reportáž jak je nutné vážit přetížené kamióny a že se z toho důvodu pořídila mobilní váha. Dále se poukazovalo jak to funguje na západě a jak jeden přetížený kamión ničí vozovky… jsme o 33 let později a řeší se stále dokola to samé. Co k tomu dodat? Ani tento problém neumíme, nechceme vyřešit.
Nechceme, to je celkem ocividne. Stejne, jako vetsinu dalsich problemu v tehle zemi.
Proč se řeší max hmotnost soupravy, když na poškození silnice a brzdnou dráhu má vliv pouze zatížení dané nápravy a počet náprav. To zase bude paskvil co vymyslí.
Doplnil bych nezanedbatelný faktor, a tím je rychlost vozidla.
Ale platí to obráceně než si většina myslí, čím menší rychlost tím horší a nejhorší je stání na místě.
Prostě takové to městské popojížďění od semaforu k semaforu nebo u autobusu zastavování a rozjíždění na zastávkach.
Každopádně v EU se mluví o zvýšení maximální hmotnosti soupravy a u nás teď začínáme nesmyslně řešit opak.
Jestli chtějí zlepšit kvalitu vozovek, tak ať řeší snížení zatížení na nápravu nebo lépe zvýši požadavky na hutnění asfaltových vrstev krytu vozovky. To pomůže mnohem víc a stojí to je pár pojezdů vibračním válcem navíc.
Akorát že to také není úplně pravda, přestože stání a velmi pomalá jízda je zatěžující pro vozovku, tak s vyššími rychlostmi klesá, ale od určité rychlosti cca 50 kmh zase roste.
Především kvůli rázům na nerovnostech.
Říká se tomu dynamické zatížení.
To řešíte u nových silnic, ale u existujících? Jakože změníte normu a povrch se lekne a „přešteluje“ aby normě vyhovoval?
To co dneska v tomto směru nařídíte, tak řekněme za 20 let bude na většině silnic skoro hotovo…
Pokud bude mít víc náprav/ zatížení tak zastaví dříve.
Nezastaví. Setrvačné hmoty se chovají jako celek
Tak, zatížení náprav je u nás prakticky stejné jako v celé EU. Hnaná náprava max 11,5t nehnana 10t, toto se pak ještě dělí na dvoj a trojnapravu a navazující rozdělení je podle rozvoru náprav. Francie má zatížení hnané max. 13t a Itálie má taky spoje specifikum.
Celková hmotnost vozidla má na brzdnou dráhu velký vliv. A je jedno, kolik má vozidlo náprav.
A co tu teď řešíte, nehody vzniklé najetím z důvodu nedobrždění, anebo stav silnic??
Jsem zvëdavý, zda si ODS a další strany dají do volebního programu větu:Nebudeme plnit opatření EU v oblasti dopravy, k němuž se ČR zavázala.Bylo by to směrem k voličům a Žesnadu konečně upřímné.
Do volebního programu si můžete dát co chcete, málokdo ho zná a prakticky nikdo jeho plnění nepožaduje.
Voliči se rozhodují prakticky jen podle emocí, a nějaké aury která kolem strany je. Například u nad zeleně smyslici liberálové volí konzervativní a protizelenou ODS a liberální ANO volí lidé kteří inklinuji k Rusku
Liberální ANO? 🫢
Všude to jde, jen v ČR je s tím furt problém.. dvě váhy na každou dálnici a bude klid..
V prvé řadě je třeba vytvořit realistickou cenu za dopravní cestu i za cenu pláče nátlakových organizací dopravců. Možnost odmítnout vážení musí zmizet, jde to zcela proti zdravému rozumu (stejně jako odmítnutí dechové zkoušky.)
Což to ať klidně odmítne, ale ta pokuta nesmí být ve výši o kolik si víc vydělá tím přetížením.
Za mě je třeba naplnit zdroje dat pro vytváření reálných statistik, čili jakékoli vážení má smysl.
Odmítnutí vážení by mělo mít za následek zákaz další jízdy.
To platí už dnes.
A na jak dlouho? Co vím, náklad se musí přeložit. Mělo by to být tak, že pokud řidič odmítne vážení, vozidlo včetně nákladu se nehne z místa, dokud provozovatel nepošle někoho kdo s vážením bude souhlasit.
Odmítnutí by mělo automaticky znamenat doživotní a okamžitou ztrátu ŘP.
Jako řidič má tě povinnosti. Jestliže je nechcete dodržovat, nebudete řidič.
Ústava ČR je nadřazena všem ostatním zákonům. Takže máte právo nevypovídat/nespolupracovat a dále trest musí být přiměřený provinění.
To stále volání po upalování čarodějnic a po „hrdelních“ trestech za přestupky by mělo konečně přestat.
Vzpomínám, kde by mohlo být v Ústavě ČR právo nevypovídat/nespolupracovat (a v jakém smyslu a rozsahu). A odnětí licence k řízení motorových vozidel je přiměřené opatření při hrubém porušení zásad při této činnosti – ani by to nemusel být trest, jako není trestem, když někdo není schopen vykonávat správně jiné činnosti, a tak k tomu není oprávněn.
OK, „nachytal jste mne“. Ústavě ČR se v čl. 3 říká, že „Součástí ústavního pořádku České republiky je Listina základních práv a svobod.“ neboli Ústavní zákon č. 2/1993 Sb.
A v Listině v Hlavě páté neboli „Právo na soudní a jinou právní ochranu“ je Článek 37. Odst. (1) „Každý má právo odepřít výpověď, jestliže by jí způsobil nebezpečí trestního stíhání sobě nebo osobě blízké.“
A odebrání řidičáku je trestem. Mimochodem trestán by neměl být (jen) řidič, ale provozovatel.
Odebrání řidičáku není trestem. Řidičák je výsada, kterou clove splněním daných podmínek získá a také může nesplněním jiných podmínek ztratit.
Je to jako u mobilního operátora. Když platím, můžu volat, když neplatím nevolám. Když dodržuji predpisy, mohu řídit, když je nedodržuji, neřídím.
Souhlas.
Dneska je problém, že řidičák dostane každý, kdo má v (zadní části těla) díru.
Trest je přiměřený. Nejsem ochoten plnit povinnosti řidiče, nebudu řidič.
Řídit je výsada, která se uděluje na základě splnění nějakých podmínek. Jestliže ty podmínky nejsem ochoten plnit, o výsadu přijdu. Odebrání řidičského průkazu není trest, je to zrušení výsady. Stejně jako třeba zbrojní průkaz. Trest by byl omezení práv. A ty sebráním řidičského průkazu (i doživotně) nikdo neomezuje.
Doživotní ztráta přiměřená není. Přiměřená by byla běžná ztráta jako po dosažení bodů.
Není pravda, že to „nikoho neomezuje“. Může jít v přímém důsledku o vyhození z práce, takže o profesionální řidiče je to vpodstatě likvidační trest.
Jestliže dám jasně najevo, že nejsem ochoten dodržovat povinnosti řidiče, ztratím výsadu řídit motorová vozidla.
Proč doživotně? Protože lidi by to dělali jako obvykle stylem, že by to bylo do doby než je nechytí a pak znovu.
Předně by člověk takovou práci, ve které ho zaměstnavatel nutí porušovat pravidla, vůbec neměl brát. A pokud ji vezme, pak ať si nese následky.
Jen letos doslo za okazaleho mlceni medii k dalsimu zpoplatneni snah se ve spravnim rizeni cehokoliv domoci zvysenim spravnich poplatku z 1000 na 2500 Kc. Tak si predstavte, ze treba odmitnete prikaz na miste na 500 Kc, jdete do spravka, spravko nakonec prohrajete a ve finale jste o 3000 lehci. Ale prej tu mame pravni stat a nejake primerene poplatky a kde co vsechno… tak urcite. Prachy dochazi, je treba vic pritlacit, at se vyplati akceptovat prikaz na miste, protoze i v pripade nezakonneho postupu se clovek souhlasem s prikazem na miste vzdava naroku na jakekoliv opravne prostredky. (Zdravim do… Číst vice »
O tom, že stát/politiky tu máme od toho, aby lidi trestal lidi trestá, jsme přesvědčen už dlouho.
A vždycky když vidím nápis „pomáhat a chránit“ – tak se vždycky zeptám koho (chránit) a před čím/kým (vždycky si doplním vládu před lidmi)
Není to tak dávno, co jsme tu četli o řidiči, který na místě zaplatil pokutu 100000Kč v hotovosti. Takže si nemyslím, že pokutováním něčeho dosáhnete.
Co by mohlo fungovat, je počítat mýto podle účinků na vozovku – rostlo by exponenciálně s hmotností vozidla.
To se děje běžně, což ukazuje, jak se přetěžování těžce vyplácí.
No, ono by se nevyplácelo, kdyby ty přistižené případy nebyly vyjímkou a ty co „prošlyL pravidlem. Neboli, pokud kontrola bude namátková na úrovni jednotek procent z celku a tresty budou takové… nelikvidační (neříkám že likvidační být mají!), tak to holt pořád ještě půjde stylem 20x projdu, 1x zaplatím…
Ten poměr se musí změnit. Aby šance odchytit překračovatele byla řekněme 20% a ne 2%…
Včetně třeba přirážky za průjezd měst a dynamického koeficientů podle aktuálního dopravního zatížení silnice…
Ta realistická cena za dopravní cestu se bude týkat i železniční dopravní cesty?
Pokud bude realistická cena za silniční dopravní cestu,tak by samozřejmě měla být i realistická cena za železniční dopravní cestu.
to se motoráček v Lužci nedoplatí…
Pokud bude cena realistická,tak se v pohodě doplatí.
Nedoplatí se jeho objednatel.
Ujišťuji Vás, že nátlakové organizace silničích dopravců rozhodně nebudou plakat, ale rovnou konat. Stačí jen zašeptat, že uzavřou sponzorské penězovody do stranických pokladniček a veškerá dovaha politiků se rozplyne jako pára nad hrncem.
K těmto penězovodům existují nějaké informace, nebo je to názor?
Možnost odmítnout vážení (dechové zkoušky) zmizet nemůže – protože už Ústava ČR všem dává právo nevypovídat (nebo též označeno jako právo odepřít výpověď).
Dokonce i dříve jste měl např. právo odmítnout základní vojenskou službu (pokud je v rozporu se svědomím nebo náboženským vyznáním).
Pokud nechcete zavést poměry jako v KLDR, tak se holt s demokratickými principy musíte smířit.
(stejně jako zůstal princip osoby blízké, jen není tak viditelný, jako dříve)
Ad 1) Výmluva na náboženské vyznani měla ze zákonů dávno zmizet.
Ad 2) S výsadou řídit přichází i povinnosti. Jestliže je nejsem ochoten plnit, přijdu navždy o výsadu. Zákaz řízení není trest jako takový, protože neomezuje práva.
V žádném případě, v obou bodech.
V tom případě si nemůžeme stěžovat na současný stav.
Náboženství je věc plně soukromá na úrovni jakéhokoli jiného zájmu, třeba vaření nebo vegetariánství.
S výsadami se pojí i povinnosti. Jestliže nejsi ochoten tyto povinnosti plnit, přijdeš o výsadu.
A co budete dělat? Opravdu vám přijde normální, že existují války a předem se učíte válčit? A co tahkhle legalizovat vraždu, proč zabíjet za jiných podmínek legálně a předtím to nejde? Štve tě soused, zabij jej! a když to bude Chorvat tak můžeš? 1992 Vukovar Osijek, Srebrenica Tuzla, A co účast slovenských vojáků v tažení 1.9.1939 , vždyť jen plnili rozkaz. Chápete nesmyslnost svého tvrzení už teď?
Války existují odjakživa a mnoho jich bylo vyvoláno právě z náboženských důvodů.
Od toho se právě rozlišuje zabití ve válce a zabití jako vražda.
Proč by mělo mít náboženství (jako druh koníčku) výjimku z branné povinnosti na rozdíl třeba od zahrádkářů (jako druh koníčku) ? Máme přece rovnost před zákonem. Jinak se totiž věřící vezou na společnosti )při její obraně) jako paraziti.
Proč by mělo provozování nějakého soukromého koníčku (náboženství) mít ze zákona výjimku?
Neříkejte soudruhu a co byste chtěl, aby se válčit muselo. A co bude trest smrti, Jáchymovské peklo pro odpírače? Gándího byste učil střílet? A ty trestné prapory co stříleli ruským vojákům do zad, když se jim nechtělo do marného útoku?
Tak nějak nechápu jakou to má souvislost.
Nikdo nechce válčit, ale hodně lidí válčilo s posvěcením od boha proti jiným lidem taky posvěcením od boha. Náboženství je zlo.
Gándí měl štěstí, že „bojoval“ proti Britům, kteří jako gentlemanové po neozbrojených nestříleli. zajímalo by mě jak dlouho by byl schopen odolat muslimům?
A politruci v ruské armádě jsou hlavně o totalitě a bezcennosti lidí v Rusku.
Souhlas.
Přesně tak. Ale podobně jako u odmítnutí dechové zkoušky může přijít adekvátní trest, jako by vážení dopadlo nejhorším způsobem.
Odmítnutí dechové zkoušky by mělo být ekvivalentní, jako kdyby byl řidič silně opilý (právní fikce).
No, ale on ten nejhorší trest nepřichází. U obojího by to bylo obecné ohrozeni, což je sazba v nejhorším 8 let natvrdo.
Právo odepřít výpověď mají dle zákona 1/1993 Sb. poslanci, senátoři a soudci ústavního soudu. Uveďte prosím, kde v Ústavě je právo občana odepřít výpověď, ať si to mohu přečíst. Děkuji.
Ne v Ústavě ČR ale v v čl. 37 Listiny základních práv a svobod, která je současí ústavního pořádku.
Když řidice degraduje na pracovní sílu, která pouze řídí, tak se ní daný článek nevztahuje. Vážením by „vypovídal proti svému zaměstnavateli“, což je jako svědek povinnen.
Nesmysl – řidič je hlavně svobodný občan a pokud by ublížil sobě (např. tím, že by přiznal, že vědomě nechal naložit více) či jiné sobě blízké, tak není právní nástroj, jak ho donutit.
Navíc, vůbec nemusíte specifikovat komu byste ublížil – stačí to takto ocitovat (odmítám vypovídat z důvodu ….. viz výše)
Navíc tuto možnost máte zopakovanou i v trestím zákoníku i ve Správním řádu a navíc každé projednání přestupku musí začít tím, že vám toto právo policistka či in správní úředník znovu připomene.
Mě nepřestává udivovat, jak automaticky počítáte, že za přeložení vozidla může řidič. Jasně, jsou takoví a jsou takové i spedice, které k tomu řidiče tlačí. Nicméně se jedná prakticky výlučně o vnitrostátní přepravy a celkově je takový přístup těžká marginalita.
Nejčastěji jsou přetížené vozy, co nakládají někde, kde žádná váha není, typicky v lese.
To je ale problém těch nakládajících. A vzhledem k tomu, že za jízdu vozidla je odpovědný řidič, tak i řidiče.
Radúz Dostal už to doplnil. Jelikož Ústava ČR už v Článku 3 říká, že součástí ústavního pořádku je Listina zákl. práv a svobody, tak jsem to spojil dohromady. netušil jsem, že tato zkratka ve vyjádření způsobí takový problém.
Je to o legislativě. Mělo by tam být, pokud odmítne vážit, tak kauce v částce X, odstavení vozidla na náklad dopravce s dojetím na odstavné/hlídané parkoviště do 20km. Nutno však dořešit i financovaní a síť takových odstavných ploch. Policie s tím nemá blahé zkušenosti, soukromé firmy si za to dost účtují…
A co takhle, že pokud odmítne vážit má policista právo s tím autem najet na váhu sám.
To není moc průchodné. Platí tady dost silně právní nedotknutelnost soukromého majetku a ještě by se pak provozovatel soupravy ošíval, že při manipulaci mu vznikla škoda atd. Jsme v ČR, vždy čekejte tisíce výmluv.
Souhlasím, že jedno bez druhého je docela k ničemu, nerozumím ale, proč nemůžeme dělat obě věcí najednou – mit efektivní kontrolu a zároveň snížit limit (a ideálně zpřísnit sankce). To už dopředu počítáme s tím, že kontrola moc efektivní nebude? A k té železniční nákladní dopravě, to je solidní alibismus. Jasně, nikdo nečeká, že by se poměr otočil/změnil se o 30 p. b. ve prospěch železnice, ale nejde hlavně o to zastavit ten opačný trend? A ideálně cílit na to, aby třeba po kolejích jelo 35-40 % nákladu místo 22 %? Jasně, nebude to zítra ani za 5 let, ale… Číst vice »
Najděte politickou stranu s volitelným potenciálem, která toto bude razit a pak ji sem napište….
Tady je vidět, jak to pan ministr má s preferencí silniční (kamionové) versus železniční dopravy.
Jen realistický pohled na věc. Aktuální železnice NEMÁ na to, aby převážela 30 a více % nákladů. Samotného mě to mrzí, protože by to odlehčilo té silniční, ale s tím, co sedí na SŽ, to bohužel nejde. Je potřeba železnici modernizovat a to se starými kádry nepůjde.
Železnice na to opravdu nemá, protože chybí další kapacitní elektrizované tratě do Německa. Jako provizorium by chtělo elektrizaci trati Vojtanov – Plauen pro cesty do Německa a pro cesty z Německa elektrizaci trati Hof – Aš – Františkovy Lázně. Takto je to kvůli sklonům, protože trať Vojtanov – Plauen je ve směru z DE do CZ bez postrku pro těžší vlaky nepoužitelná. Jistě, není to ten správný směr do Bavorska přes Domažlice, ale je to schopno odlehčit přetíženému Děčínu a umožní tak neparalyzovat kontejnerovou dopravu v celé republice. Mám za to, že využití těchto dvou tratí nákladní dopravou by bylo… Číst vice »
Za to nemůže SŽ,nýbrž reálná dopravní politika státu,prováděná MD ČR.
Když pozoruji modernizační trendy na naší železnici … aktuální železnice NEMÁ na to, aby převážela 30 a více % nákladů, protože je zmodernizovaná.
Aktuálně především MD NEMÁ žádný plán jak to řešit, to je ten problém který ministr naprosto ignoruje. Tohle není věc SŽ ale MD.
To není o SŽ, to je o 30 letech loby točvolantů na MD, kdy železnice byla neperspektivní dopravní mód.
Kupkovi fandím. To že nastaví lepší kontrolu a vymahatelnost bez účasti policie je správně, kontrolovat zatížení na nápravu i celkovou hmotnost je správně. Železnice nemá kapacitu na další převzetí nákladní dopravy z důvodu dopravní cesty, propustnosti trati do zahraničí i díky přístupu ke kapacitám vlečkových (nakládacích) kolejí. Dále pak vymahatelnost přiděleného JŘ (časové polohy) na dopravci i na SŽ.
Ovšem ta (ne)práce na kapacitě železniční dopravní cesty taky jde za panem Kupkou jako ministrem dopravy. A to píšu jako člověk, co ho má docela rád, rozhodně nejsem Kupka-hater, jako většina zdejší osádky.
Na kapacitě dopravní cesty se průběžně stále, žel pracuje. K jejímu zmenšování.
Kupka je stejně jako jeho předchůdci ministr na baterky. On, jehož rezort přímo zodpovídá za legislativu vážení a týkající se silničního provozu a silnic jako takových, vydává prohlášení typu „vymahatelnost zákona je mizivá, napřed upravme tohle a potom snižujme váhu silničních souprav.“ To je sice selská logika, ale on je za tento stav zodpovědný, Ministrem dopravy byl i Stanjura a také s tím nic neudělal, ODS tam ministrovali Římenem, Řebíčkem, Slamečkou… Je to brzda, tenhle ministr a jde na ruku kamionové lobby….