Snížení rychlosti na 30 km/h, cyklopruhy či krátkodobá stání. Ostrava finišuje s opravou ulice Přemyslovců
Ulice Závišova Ostrava vizualizace. Zdroj: město Ostrava

Aktuálně probíhá třetí fáze stavby, hotovo má být v prosinci.
Pro diskutují: vizualiazace na fotce je poplatná době svého vzniku. Po připomínce obyvatel ulice na veřejném projednání k hlučnosti takového povrchu projektant prověřil a následně změnil kryty zvýšených křižovatkových ploch na cementobetonové. Slepecká dlažba se realizuje v bílé barvě. Vedení cyklistů mimo vozovku v celé déle úseku by teoreticky bylo možné, ale nepodařilo by se pak do ulice dostat dešťové záhony a stromořadí vystřídané s potřebnými parkovacími stáními minimálně pro vozidla zásobování místních provozovem. Právě různě na krajích vozovky parkující vozidla neřešeného parkování tvořily překážky, díky kterým se přes den průměrná rychlost v úseku pohybovala stejně okolo 30 km/h. Objíždění… Číst vice »
lepší by byla dvacítka
Ach jaj, a další cyklostezka, která není vyvýšená oproti vozovce …
Kdy Česko pochopí, že jen namalování čár nic neřeší.
Je třeba si zajet pro inspiraci do Danska.
Super cyklostezka,na fotce vidím dlažební kostky, takže když to projedu na silničním kole,můžu ho hned pak vyhodit ale je pořád lepší než pruh pro cyklisty z frýdlantských mostu,ten vedl u prostřed silnice,vlevo auta v právo auta a vy mezi němi,Ostravou uč se od Holanďanů,vyměnit celé vedení, nerozumí tomu vůbec, zbytečně placení ofisaci,jen bordel delaji
Hlavně aby ty kostky byly rozumného rozměru a aby byly pořádně položené a zamčené. Položit dlažbu se musí umět. Není umění do nasypané drtě nějak položit kostky a spáry zasypat. Taková dlažba se začne za nějakou dobu rozpadat a volné kostky se začnou povalovat jedna tam, druhá tady a třetí támhle čímž na jedni stranu vznikne v dláždění díra, ale to by ještě nebylo to nejhorší. Nejhorší je taková volně se povalující kostka. Na tu když najede cyklista tak leží a když na ní najede auto tak kostka letí. Pokud pri svém letu nerozbije některou z okolních výloh nebo nedej… Číst vice »
Proč označili parkovací místa piktogramem kola? 🙂
Hlavně nyní je tato ulice v podstatě mrtvá, pracovně jsem v té oblasti měl nyní několik schůzek, a měl jsem čas pozorovat dění.v 11 dopoledne, téměč žádní chodci, snad kromě žaláku vše pozavirané, stejný provoz byl i po 13 hodině.Provozovny pozavirane, kde se dalo najíst taky.Dělají z toho bulvár, ale nějak to neřekli zatím lidem,A 30 rychlost?dlouhodobě, se tam stejně rychleji jet nedalo kvůli postávajícím autům a kvalitě povrchu.
Tak nějak mi to na té vizualizaci přijde jako vzorník dlažeb někde v hobbymarketu 🙂 Ale teď vážně. Asi bych se zamyslel nad těmi rámy na opírání jízdních kol. Jekl říznutý a svařený k sobě pod úhlem 90°? Nic moc. Navíc na té vuzualizaci je patrno, že nejsou všechny stejné. Ten nejvzdálenější je nějaký paskvil. O ty rámy když se nějaký cyklista zastaví tak to bude bolet. A pak kolik má šíři ten obrubník oddělující jízdní dráhu pro cyklisty od toho kolostavu? Já jen, že ta vyčnívající řídítka zaparkovaných jízdních kol do prostoru jízdního pruhu pro cyklisty taky nic moc.… Číst vice »
Doporučuji udělat místní šetření, to co je zatím hotové skoro vůbec neodpovídá vizualizaci. Psal jsem přímo starostovi, ale doteď neodpověděl…
Hlavně pozor na rozměr kostek :-). To aby se nemusely pokládat dvakrát 😉
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1164881785679415&set=a.480381017462832
A co se týče vizualizace buďte rád, že takovou máte a vůbec máte s čím porovnávat a nejste nucen pouze čekat až co z toho vznikne a jaká ta výsledná podoba bude.
Kdo by to čekal, že Ostrava pochopí budoucnost rozvoje měst jako jedno z prvních měst v ČR. Naproti tomu zaprděná Praha stále nic. Sláva Bohušovi!
Je to dáno mj. zcela odlišnou mentalitou, která se promítá mj, i do komunální politiky. Politici stran, které jsou na národní úrovni nesmiřitelnými soupeři, se zde v komunálu dokáží shodnout na nějaké strategii a koncepci rozvoje města a té se držet bez ohledu na volby.
Tak to bylo především tím, že Macura byl na poměry ANO extrémně racionální, slušný a kvalitní politik. A nechyběla mu páteř, se uvidí teď, když odešel, jak budou probíhat volby a jak dopadnou, protože kvalita ostravské ANO šla rapidně dolů…
Macura už tam není 2.5 roku. Radnici řídí ODS včetně pozice primátora spolu s ANO. Před nimi tam vládli Socani. Ale to je celkem úplně jedno. Důležité je, že po každých volbách nová garnitura nehodí projekty z předchozích let do koše, protože se na nich dokázali více méně většinově shodnout.
Mimochodem, Ostrava staví novou koncertní halu, knihovnu (černá kostka), „mrakodrap“, a řadu dalších staveb, o kterých se v klidně i Praze 20 let hádají mezi sebou, s různými imbecilními sdruženími nebo památkáři a nestaví se nic.
Celé to bylo rozjeto za Macury, dva roky už je Přemyslovců neprůjezdná. A stejné je to s Koncertní síni, a knihovnou. Příprava takových projektů tvá déle, než rok či dva.
Uz se resi hromada dalsich projektu, ktere prisly az po Macurovi. On sam by vam jiste potvrdil, ze to Ostrava samozrejme zvladne i bez nej.
Cimz se vracime k puvodni diskuzi. Ostrava ma radu neduhu typickych pro ceska mesta a jejich zastupitele. To v cem se lisi je schopnost konsensu a kontinuity. Zadny jiny pistup totiz ve vysledku nefunguje (viz Praha a jejich mosty, naplavky, cykoprruhy, zakazy, mestky okruh a mohli bychom okracovat donekonecna.)
Já teda nevidím ani dánské pásy ani cyklostezky vedle chodníků mimo vozovku pro auta. Vidím obyčejné cyklopruhy které rostou i v Praze. Kde je ta budoucnost rozvoje měst? Značka 30? No nevím, byl jste v městech budoucnosti dopravy, třeba v holanských?
Dánský pásy jsou rozhodně super. A lepší, než toto. Ale dánské pásy se většinou používají na ulicích, kde je maximální rychlost 40 až 50 km/h. Tam, kde je 30, i v Nizozemsku nebo Dánsku často nechávají cyklo na úrovni s vozovkou, kterou výrazně zúží a cyklopruh oddělí jiným povrchem, aby byl dostatečně rozpoznatelný.
No jasně, ale to se používá na rezidenčních vedlejších ulicích, Přemyslovců je dost tranzitní a tam by to v tom Holandsku nepoužili
To je v drtivě většině pravda. Nejsem z Ostravy, tak jsem špatně odhadl charakter této ulice.
Ale už jsem se asi smířil s tím, že u nás musíme znova vynalézat kolo. Takže toto řešení beru jako další vývojový stupeň a výrazné zlepšení oproti cyklopruhům na „téměř dálnicích“, které kreslíme v Praze.
Ostrava před pár lety vyznačila cyklopruh přes most a měli z toho druhé vánoce, tak nevím, jak je to s pochopením cyklistiky.